Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2005.08.20. - Kwish

2005 GC: IGN frissítés

A 2005 GC alkalmából az IGN volt olyan szerencsés, hogy megint látta a játékot és benyomásaikat frissítették egy rövid cikkecskében. Az alábbiakban abból szemezgetünk (mert bár frissítés, a nagyobbik része mégis ismétlés, amit mellőzök).

Bár már korábban írtunk a játék főbb jellemzőiről, a GC kiállításon lehetőségünk volt néhány újabb területét szemügyre venni, és részletesebben felfedni a játék játékmenet néhány elemét. A demo nagyobbik része a harc működését mutatja meg. Míg nagyon sok CRPGt a lassabb, módszeres és taktikus harc tervezés jellemez, addig a The Witcher esetében jóval akciódúsabb a játékmenet, amely háromféle harci stílust tartalmaz: erős, gyors és csoport küzdőformákat.

Bár nem teljesen olyan mint a Diablo, a harcrendszer mégis csak egy klikk-fesztivál lesz, kivéve, ha figyelmet fordítasz annak, hogy a lehető leghatékonyabb módon harcolj. Ha a kurzort az ellenség fölé viszed, akkor a normál színről vörösre, narancssárgára válthat illetve esetenként zöldre válthat. Ha akkor klikkelsz a célpontra, mikor a kurzor zöld, belekezdesz egy kombóba és jóval nagyobb sebzést okozol a folyamat során. Különleges képességeket is csatolhatsz a kombóba, így ha egy bizonyos számú csapást sikerül sorban bevinned, egyéb dolgokat is végrehajthatsz, pl. megbéníthatod az ellenfeled.

A legutolsó képekről bárki megmondhatja, hogy a The Witcher már most is totálisan gyönyörű. Bár a játék a BioWare Aurora enginejét használja, senki meg nem mondaná a végrehajtott változások miatt, hogy bármi köze is van az NWN-hez. A CD Projekt hozzáigazította az engine a változó időkhöz, s a játék legalább olyan jól néz ki, mint napjaink egyéb hasonló darabjai. A ma látott grafikus demó megmutatta a játék teljes nappal/éj ciklusát. Napkelténél az ég feketéről rózsaszínre, narancsra, majd lilára változott, majd az ég kékké lett, s a napsütés olyan volt, hogy még a legrosszabb randikat is feldobná. A játék rendelkezik a legjobbnak látszó folyadék effektekből is jó néhánnyal, amit eddig csak játékban láthattunk (mind az eső, mind a vér tekintetében). A fantasy-horror témára tekintettel jó néhány véres és hátborzongató jelenetre számíthatunk, a vér effektek szintén döbbenetesek a maguk módján, ahogy az életet jelentő folyadék harc közben bugyborékolva feltör és a földre fröcsköl.

Bár még a játék egyhamar nem jelenik meg, a The Witcher már most is olyan RPGnek tűnik, melyre emlékezni fogunk. A CD Projektnek még a kiadót is találnia kell, bár minket arról tájékoztattak hogy nagyon jól haladnak a tárgyalásaik, s feltehetőleg a közeljövőben hallhatunk majd valamit erre vonatkozóan is. No persze az hogy nincs kiadó, azt is jelenti, hogy nincs megjelenési időpont sem, így ne is várjátok hogy a The Witchert 2006-nál előbb látjátok. Jó hírként annyit mondhatunk, hogy a fejlesztő csapat tájékoztatása szerint a technikai és fejlesztési rész már szinte teljesen rendben van most is, s most már szinte teljesen a történetre, a tartalomra és az egyensúlyi kérdésekre összpontosítanak.

Az IGN a rövid kis update mellett kitett egy rövid kis trailert, melynek roppant szerény a felvezetése (Sok RPG bír gyönyörű grafikával, néhány telis teli van akcióval, kevésnek nagyszerű története van, de EGY bír az összes említett jellemzővel... The Witcher). A cucc olyan 7,06 MB és cirka másfél perces, DE NAGYON ÜTŐS ÉS KÖTELEZŐ DARAB!!! Khmm, remélem, ebből mindenki érti… (jobb klikk, letöltés…)

Szerző: Tal Blevins
Forrás (szöveg és trailer): IGN PC