Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2005.05.20. - Kwish

2005 E3: Gamespy, benyomások demó után...

A Gamespy is beszámolt a The Witcher demó alapján szerzett benyomásairól. Bár az anyag nem olyan konkrét, mint az NWNVault esetében, áttekintésnek megfelelő.

Biztató Aggasztó
Szórakoztatónak látszó akció, potenciálisan mély, magával ragadó történettel; nagyon egyedi főhőssel Még mindig nagyon sok idő van hátra a megjelenéséig, s még nem lehet megmondani, hogy vajon a harc nem nyomja-e el majd a történetet, vagy hogy nem válik-e túlságosan ismétlődővé

A CD Projekt neve talán nem ismerős Ámerikába, de ő a legnagyobb játék-disztribútor Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában. Szóval bár a társaság neve nem indítja be a csengőket, azért épp elég tapasztalat áll mögöttük. Legutolsó projectjüket, a The Witcher névre hallgató akció-orientált szerepjátékot, már közel 20 hónapja fejlesztik, és 2006 közepe/vége körüli megjelenési időt tűztek ki. Abból, amit tegnap zárt ajtók mögött láttunk ebből a játékból, kiderült, hogy van ok az izgalomra.

A játék világa a lengyel író, Andrzej Sapkowski regényein alapszik. Ezt a világot talán a legjobban a kíméletlen és sötét jelzőkkel lehetne leírni. Nem egy derűs és vidám világ. Ez az a hely, ahol a bátor és híres hős még akár alkoholista is lehet. A CD Projekt kiemelten hangsúlyozza azt a tényt, hogy ezt a világot a szürke árnyalataival festették meg, ahol soha sem tudhatod igazán, hogy kiben bízhatsz.

A játékban egy witcher (boszorkányvadász) szerepét töltöd be, aki valamiféle hősnek tekinthető, szerzetesek nevelték fel, s életének célja, hogy szörnyekre vadásszon. A witcherek a szakértői annak, hogy miként kell megtámadni a különféle lényeket. A játék során a legtöbb ember bizalmatlanul, gyanakvóan tekint rád, s talán ez lehet majd az egyik a játék legerősebb pontjai között. Lehetőséged lesz arra, hogy kedved szerint, bármilyen irányban elvidd a történetet. Ha meg akarod ölni a Királyt, megteheted (bár igen nagy valószínűséggel belehalsz a dologba). Minden, amit csak teszel hatással lesz arra, ahogy a játék története fejlődik. A witcherek ráadásul kortalanok, nagyon jó az anyagcseréjük, és hihetetlen nagy az életerejük. Ez az életerő és az anyagcseréjük teszi lehetővé, hogy mérgező bájitalokkal felturbózzák a képességeiket (melyek segítségével például átlátnak a falakon). Minél több bájitalt iszol meg, annál jobban megmérgezed magad, így nem iszogathatsz korlátlan mennyiségű gyógyító löttyöt.

A játék a BioWare jelentős mértékben módosított Aurora Engine-jét használja, és amikor azt mondjuk, hogy "jelentős mértékben", úgy értjük, hogy szinte felismerhetetlen, hogy miből is indultak el. A csapat teljesen újraírta a renderelő engine-t. Az akció sorozatok rendkívül szépen illeszkednek, folyamatosak és a harc modellezése nagyon eltér attól, amit a NeverWinterben láthattunk. A The Witcher vertex és pixel árnyékolást használ, ami néhány igazán sirály effektre ad lehetőséget, mint például a zombik izzó szeme, vagy a lángoló kardok.

A másik nagy különbség, az, ahogy a harcot kezelték. Ez nem TB (forduló-alapú) harci engine, ehelyett egy gyors-léptékű, valós idejű engine, ami igazán vad akció-szekvenciákra ad lehetőséget. A harc a küzdő felek tulajdonságán alapszik, de az, amit a harc során teszel, igen nagy hatással lesz a végeredményre. Nagyon sok különféle harci stílus van a játékban, a "csapat" támadástól kezdve (amivel több ellenfelet támadhatsz egyszerre) a gyors támadáson keresztül (a fürge szörnyek ellen) az erős támadásig (ez a nagy behemótok ellen jó). A játék a Criterion Karma-jának fizikáját használja, így elvileg minden valósághűen működik.

Még mindig nagyon sok munka van, a demó, amit láttunk a harcot modellezte, de a történeten, és azon, hogy miként is lépsz majd kapcsolatba a világgal, még mindig dolgoznak. A játék olyan 70 órát tesz ki (ha minden mellékküldetést megcsinálsz), úgyhogy nagyon sok minden lesz, amivel el lehet tölteni az időt.

Az teljesen nyilvánvaló, hogy a The Witcher nagyon sok lehetőséget rejt magában. Annál a stílusnál, melyet a havidíjas, gyors internet kapcsolatot igénylő RPGk vezetnek, igazán jó látni egy feltehetőleg mély egyjátékos RPGt, melyet PC-re készítenek el.

Szerző: William Abner
Forrás: Gamespy


(Vissza)