Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2006.09.21. - Kwish

Gamona.de előzetes (060915)

Néhány napja a Gamona.de oldalra is kikerült egy előzetes, melyet ismét Bálintnak köszönhetően olvashatunk (Köszi!). Meglehetősen aggasztóan értékelik a játék működési állapotát, viszont bíznak abban, hogy a fejlesztők gatyába rázzák a progit.

Hamarosan igazi csemegéhez juthatnak a kiéhezett szerepjátékosok! Október 13-án megjelenik a Gothic sorozat 3. epizódja. A kiadó JoWood és a fejlesztő Piranha Bytes biztosítanak róla, hogy a folytatás még jobb lesz, mint az elődje és a rajongok magas elvárásainak is meg fog felelni. Mi bepillanthattunk a Gothic 3 készítésébe. Először is hadd mondjuk el: ha a játék hibáit sikerül kijavítani nyugodtan kijelenthetjük, hogy új harcos fog megjelenni a szerepjátékok trónjáért vívott küzdelemben.

Ámbátor elővigyázatosnak kell lennünk a játék megítélésével kapcsolatban. Igencsak elhamarkodott dolog lenne jelenleg az egekig magasztalni, vagy eltemetni a játékot. Ez a beszámoló egy béta-verzióra épül és sok beígért újdonság, jellemvonás még hiányos vagy teljesen hiányzik. Myrtana lakossága hiányos, a tutorial és a videó pedig még nincs beépítve ebbe a verzióba, akárcsak a játék indulópontja sem (ebben a verzióban a Geldren nevezetű városban kezdünk).

A teljes verzióban minden bizonnyal egy Ardea nevű kicsi halászfalutól nem messze fogunk partot érni, amit az orkok le fognak rohanni. Megfelelő felszereléssel és képességekkel leszünk ellátva, hogy néhány orkot is le tudjunk nyomni.

A kapott verzióval még nem akartak túl sokat elárulni a történetből így a játék mechanikával fogunk foglalkozni.

A hibákból tanulni?
Néhány változtatás: Az ütközetet például leegyszerűsítették, és némileg intuitívvá, ösztönössé tették. Régebben egy támadás kombinációhoz a billentyűzetre és az egérre is egyaránt szükség volt. Nem muszáj, de ha szükséges, akkor a harc irányítását mindössze egérrel is meg lehet majd oldani.

biztosak vagyunk benne, hogy akit már ütött egyszerre 10 ork, az örülni fog az új "csoport kaszabolásnak", melynek segítségével nem csak egy ellenfelet tudunk egyidejűleg ütni. 180 fokos forgásokra leszünk képesek, ami jól jöhet a nagyobb csatákban. Aki inkább védekezne is a harcban, annak lehetősége lesz pajzsok használatára. Ha még így sem tudnánk uralni a helyzetet beállíthatjuk a nehézségi szintet is! S így azok is jól szórakozhatnak, akiknek túl nehéz, vagy túl könnyű lenne a játék.

A menüket teljesen átdolgozták és direkt hozzáférést biztosítanak minden lényegeshez: felszerelés; varázsigék, és más képességek; karakterjellemzők (beleértve a talent pontokat is); egy világtérkép, valamint a küldetéskönyv. Mint ahogy azt az előzetes képek is mutatják az alsó képernyő részen található az életenergia, mana, állóképesség mutató és egy gyorsmenü, tíz szabad hellyel (a fegyvereknek, varázsigéknek, vagy regeneráló italoknak). Ezeket kényelmesen, gyorsbillentyűkkel is használhatjuk, ahogy azt már sok más szerepjátékban is megszokhattuk.

Tedd meg a saját döntéseidet!
Piranha Bytes és a JoWood már a kezdetektől biztosak voltak abban, hogy a Gothic 3-nak új dolgokat kell nyújtania a világ dinamikájában és szabadságában. A hihetetlenül nagy világ (az eltérő klímájú területekkel) rengeteg újítást fog nyújtani már a kezdetektől fogva is. Myrtana háromszor olyan nagy lesz, mint a Gothic 2 és kiegészítői. Ám még annál is többet várunk: 20 különböző város és falu, egy utazó világ és egy remek történet.

Minden kézzel lemodellezett "klímazónában", területen különböző növény és állatvilág lesz - 40-50 az adott vidékről szóló tippel, jó tanáccsal melyek például segítenek táplálékot szerezni. A mi alfa (pár sorral feljebb még béta volt) verziónkban ezt már igen szépen kidolgozták.

Alakíthatnánk akár egy olyan hőst is, aki drága idejét fiatal állatok megfigyelésére pazarolja, ámde mit csinál a mi heves vérmérsékletű kedvencünk?! Küldetéseket vállal! S a küldetések megoldásával tekintélyt szerez a megfelelő frakcióban. Aki pl.: az orkoknak segít, az nem lesz a lázadóknál szívesen látott vendég.

S ha ez még mind nem elég, tudni kell, hogy a döntéseink a végkifejletet is befolyásolják. Három lehetséges befejezés lesz a játékban, támogathatjuk az orkokat a végső diadalig, egy király alatt egyesíthetjük az embereket, s lesz még egy egyelőre ismeretlen végkifejlet.

Ijesztően szép, félelmetesen reális
Sokan aggódtak, hogy a Gothic 3 futtatásához egy új gépet kell vásárolniuk. A JoWood erősen hangoztatja, hogy a gépigényeket határok közé szorítják. A különböző beállításoknak köszönhetően a "szerepjáték szörny" gyengébb gépeken is futni fog.

A mi tapasztalataink nem egészen ezt igazolják. A gépünkön, mely rendelkezett az optimális paraméterekkel alig játszhatóan akadozott a játék. Remélhetőleg ez csak a béta-verzió hibája. Azonban abban biztosak lehetünk, hogy a Piranha Bytes és a JoWood még elvégez néhány finomhangolást.

Nagyon pozitív a sokkal részletesebb grafika. Egy kép 12000 poligonból áll, hétszer annyiból, mint a Gothic 2-ben. A játék előre nem sejtett látótávolsággal, részletes textúrákkal örvendeztetett meg. Azokat a helyeket, ahol nem járunk adatként elraktározza a játék és ha újra az adott helyre megyünk, akkor újra felépíti.

Kilátások
A jelenlegi állás szerint kijelenthetjük: a Gothic 3 probléma nélkül kiszoríthatja a reflektorfényből elődjeit és az összes többi szerepjátékot. Nagy terület, döntésszabadság, remek grafika és a tipikus Gothic atmoszféra- mi mást akarhatnánk még? Reméljük, hogy a hiányzó elemek és a számos meglévő bug csak az alfa-verziónak tudhatóak be. Tegnap óta pedig már gyártják a Gothic 3-at. Így egy minden részletre kiterjedő teszt már nem várat sokáig magára!

Szerző: Oliver Dombrowski
Fordító: Bálint (Thx!)
Forrás: Gamona.de - Gothic III preview




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.26. - Yahoo előzetes (060919)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.09.18. - Krawall előzetes infók
2006.09.17. - GBase előzetes (060911)
2006.09.16. - PC Gamer előzetes
2006.08.28. - Infó szemezgetés az RPGDot fórumból
2006.08.20. - Új infómorzsák a PC Action-ből


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása