Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2006.09.16. - Kwish

PC Gamer előzetes

A PC Gamer magazinban megjelent egy rövid előzetes a játékról, s egy elkötelezett érdeklődő nem volt rest, begépelte az RPGDot fórumára. Álljon itt most a fordítása. Az Oblivion-nal vetik az össze a dolgot, az Oblivion veszít...

Nehéz megállni, hogy az ember ne sajnálja legalább egy kicsit a Gothic sorozat készítőit. Meglehetősen kevés játékos tudja, hogy annak a nagyrészét, amit a Beth bemutatott 2006 elején az Oblivionban, vagyis a hatalmas mennyiségű szinkronizált párbeszéd, a harcrendszer bizonyos elemei, és az életszerű AI rutinok, melyek lehetővé tették az NPCknek, hogy a saját dolgukat végezzék nap mint nap, szóval ezeket már mind brilliáns módon megvalósították a Gothic 2-ben, valamikor 2003-ban. Az ostoba irányítás és a nehezen kezelhető UI viszonylag gyenge eladási adatokat produkáltak az US-ban, így nagyon sok olyan játékos lesz, aki arra gondol, hogy a Gothic 3 szimplán csak egy Oblivion utánérzés. Óh, hogy mekkorát tévednek. Sőt, igazából a Gothic 3 inkább egy olyan Obliviont formáz meg, amire a legtöbben úgy gondolunk: bárcsak ezt kaptuk volna.

A Gothic 3 egy FP/TP nézetű RPG, ami egy fantasztikus, nyitott világban játszódik, ahol több mint 50 egyedi szörny, 50 varázslat, számolatlan fegyver, páncél, zsákmány és küldetés vár rátok. Az osztály nélküli karakterfejlődési rendszer lehetővé teszi számotokra, hogy a fizikai harc diszciplínái és a különböző mágikus erők széles választéka alapján fejlesszétek hősötöket. Ismerősen hangzik, ugye? De a legtöbb RPG-vel szemben, a Gothic 3 egy olyan földre visz el benneteket, ami nem is olyan régen hatalmas vereséget szenvedett el, egy olyan földre, amelynek egyáltalán nincs köze ahhoz, ami az előző részekben történt. Az orkok lerohanták a világot, s az emberiséget a rabszolgájukká tették, s te csak egy vagy abból a maroknyi emberből, aki még szabadon maradt. Rajtad áll, hogy mit választasz, mész megmenteni embertársaidat, vagy inkább a saját bőröddel törődsz.

Amit én a legérdekesebbnek és meglepően pezsdítőnek találtam a játékban, miközben játszottam a Gothic 3 egy korai verziójával, az a küszöbön álló pusztulás érzetének teljes hiánya volt. A legrosszabbon már - úgy látszik - túlestünk, s ahelyett, hogy teljes pánikban körbe-körbe rohangáltam volna, holmi dimenziókapuk becsukása helyett, úgy éreztem magam, mint egy igazi kalandozó, egy igazi középkori világban, aki a saját kedves szerint veszi fel a küldetéseket, s nincs rákényszerítve egy bizonyos fajta útra.

De ezzel nem azt mondom, hogy a világ ül a fenekén, s csak rám várt. Éles ellentétben az Oblivionnal, nagyon sok küldetésnél, ha nem fejezed be őket egy bizonyos idő alatt, akkor az események maguktól megoldódnak, megy minden a maga módján. Például, megkérnek, hogy segíts az embereknek lerohanni egy orkok által elfoglalt kastélyt. Együtt tarthatsz AI vezérelte társaiddal, hogy egy kicsit javukra billentsd a mérleg nyelvét, de ha nem így teszek, és később visszatérsz a kastélyhoz, akkor láthatod, hogy a harc már lezajlott, s hogy az orkok, vagy az emberek nyerték-e meg.

Grafika tekintetében a Gothic 3 felveszi a versenyt az Oblivionnal - egy kicsit rosszabb a helyszíneknél (alacsonyabb felbontású felszín textúrák), de egy kicsit jobb más esetekben - és a világ darabosabb, piszkosabb, sokkal életszerűbb. Van egy olyan aspektus, ahol az Obliviont leverik, mégpedig a töltési idők tekintetében. Ha a Gothic 3 egyszer elkezdődött, akkor már nincs is több töltés - a világ teljesen folytonos.

Mint olyan embernek, aki szerette az Obliviont és értékelte a nagyon változatos szinkronizált párbeszédeit, el kell ismernem, hogy ugyanakkor a játékot meglehetősen korlátozott számú szinkron színésszel vették fel és így az NPCk elég általánosnak tűntek, ugyanakkor a Piranha biztosított róla, hogy a Gothic 3 20 órásnál hosszabb párbeszédeit 25 színész fogja rögzíteni, ami remélhetőleg garantálja, hogy a játék több száz, egyedi megjelenésű NPC szintén egyedi személyiséget kap.

Azzal, hogy végre a modern elvárásoknak megfelelően átalakították a kezelést és az UI-t, és hogy a sorozat forradalmi újításait soha eddig nem látott módon kidolgozták, a Gothic 3 egy olyan RPGt ad a mohó rajongóknak, ami a legédesebb lesz azóta, hogy a Beth megetette őket az év elején.

Szerző: Greg Vederman
Forrás: RPGDot forum - PC Gamer previews Gothic 3!!




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.17. - GBase előzetes (060911)
2006.09.18. - Krawall előzetes infók
2006.09.21. - Gamona.de előzetes (060915)
2006.09.26. - Yahoo előzetes (060919)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.08.28. - Infó szemezgetés az RPGDot fórumból
2006.08.20. - Új infómorzsák a PC Action-ből
2006.07.03. - Gamestar morzsalék és képecskék
2006.06.25. - GameStar infómorzsák, meg képecskék máshonnan
2006.04.04. - FiringSquad mini előzetesecskécske


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása