Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2006.08.28. - Kwish

Infó szemezgetés az RPGDot fórumból

Az RPGDot-on van egy fórum-topik (l. alább), ahol összegyűjtöttek egy csomó linket, ahol Gothic III videók, előzetesek ésatöbbi jelentek meg. De ami a lényeg, a sok német anyagból végre Moriendor összehozott egy áttekintést (bár őszintén szólva, nagy újdonság nincs benne...)

BEVEZETŐ / KEZDÉS
  • Nem, nem szenvedsz hajótörést, miközben úton vagy Khorinis-ról Myrtana-ba.
  • Te és négy barátod (Gorn, Diego, Lester, Milten) Ardea kikötőjébe érkeztek meg (a teljes térkép megtekinthető a WoG oldalon)
  • A négy barátod négy különböző irányba tart, mindenki a saját céljait követi.
  • A karakter nem lesz teljesen gyenge. Például egy sima orkot (regular ork) képes lesz legyőzni.

KARAKTERFEJLŐDÉS
  • 9 alaptulajdonság lesz: (1) erő; (2) vadászat skill; (3) ősi tudás (ez a mágiával, és a kőtáblákról valamint tekercsekről történő mágiatanulással kapcsolatos); (4) kovácsolás; (5) tolvajlás; (6) alkímia; (7) élet; (8) állóképesség; (9) mana.
  • Úgy tűnik, lesznek harci perkek (17, vagy 18); vadász perkek (11 vagy 12); mágikus perkek (11 vagy 12); kovácsolással kapcsolatos képességek (5 vagy 6); tolvaj perkek (11 vagy 12); alkímiával kapcsolatos különleges jellemzők (9 vagy 12); és egyéb perkek (6).
    Azért használom ezt a "vagylagos" megközelítést, mert nem egyértelmű a képekből, hogy vajon az összes perk elérhető-e, illetve mindegyik megjelenik-e a képernyőn. Az "hiszem", hogy az első számok jóval pontosabb megközelítést adnak, mivel ezeket összesítve olyan 70 perket kapunk, és kis idővel ezelőtt ezt a számot említették.
    Nem szabad megfeledkezni arról, hogy ezek csak a perkek, nem pedig a varázslatok (a mágikus cuccok esetében). Feltételezhetőleg olyan 40 varázslat lesz a játékban.
  • Az alábbi típusú védelmek lesznek a játékban: (1) pengével szembeni; (2) zúzó (smashing) fegyverekkel szemben; (3) lövedékkel szemben; (4) tűzzel szemben; (5) hideggel / jéggel szemben; (6) energiával szemben.
  • A szokás szerint tanuló pontokat (learning point; "LP") nyer a karakter a szintlépésnél, melyeket aztán az alaptulajdonságok fejlesztésére, illetve perkek megszerzésére lehet elkölteni. A perkek a pletykák szerint 5 LP-be kerülnek ( itt nem biztos, hogy ezt mondják :-/ Perks are rumored to require 5 LP flat – Ötletek?) , míg az alaptulajdonságok egy ponttal történő fejlesztése 1 LP-be.
  • Néhány perk megszerzésénél aranyat is kell fizetni, vagy / és bizonyos küldetéseket el kell végezni egy meghatározott személy, vagy frakció számára. Például a kétkezes harc csak a Varant sivatagban élő orgyilkosoktól tanulható el.
  • A max. szint olyan 30 körül várható. Nincs igazi szigorú szintkorlát, de feltételezhetőleg a 30 szint környékén nem lesz már leölhető ellenfél.

FÖLDRAJZ, VILÁG & EMBEREK
  • A világ három elkülönült zónából áll... 1) Nordmar (hegyvidék /jeges / gleccseres); 2) Myrtana (ez a központi terület, amely hasonló Khorinis-hez); 3) Vrant (sivatagos terület.
  • Megközelítőleg az időd 60%-át töltöd el Myrtanában, 20-205-ot meg a két másik területen.
  • Myrtanát megszállták az orkok. Leginkább itt találhattok majd olyan oktatókat, akik a tolvajlásra tanítanak.
  • Nordmar a barbárok otthona. Ezek olyan vadászok, melyek klánokba (Farkas, Pöröly és Tűz klán) szerveződtek. Itt lehet majd találkozni a vadászatra és a távolsági fegyverek használatára oktató trénerekkel.
  • Varant az orgyilkosok otthona, akik az orkok szövetségesei (rabszolgákra vadásznak, hogy aztán eladhassák őket az orkoknak). A kétkezes küzdelem az orgyilkosok specialitása, szóval ha valaki ezt a képességet keresi, akkor érdemes elnéznie a sivatagba.
  • A világ kb. ötször nagyobb mint a Gothic II + kiegészítőjének világa, de kb. 20%-kal kisebb, mint az Oblivion világa. A játszható terület nagyságát olyan 19 négyzetkilométerre becsülik.
  • Körülbelül 20 település (falvak és városok) lesz.
  • A legfontosabb város (Vengard) egy kicsit nagyobb lesz, mint Khorinis. A többi város és falu feltehetőleg (lényegesen) kisebb lesz.
  • Egyáltalán nem lesznek töltési képernyők. Elsétálhattok Nordmarból Varantba, meglátogathattok közben néhány dungeont is. De nem lesz töltögetés. Soha.
  • Utad során meg kell majd találnod a világ térképét.
  • Utazás... jobb klikkel rohanhatsz, de lesznek teleportáló rúnák és statikus teleportáló helyek. Nincsenek hátasok.

HARC & MÁGIA
  • A közelharcot most már teljes mértékben akár egérrel is lehet irányítani.
  • A játék különbséget tesz egy rövid bal-klikk (rövid szúró támadás), a normális bal-klikk (alaptámadás) és a hosszú bal-klikk között (powa).
  • A támadó mozgásokat kombinálni lehet a jobb egérgombbal is (amit rendszerint a védekezésre / hárításra lehet használni) a különleges támadások és a záró (kivégző?) mozdulatok érdekében.
  • Az "ugrás" és egy bal-klikk együttes megnyomása egy különleges ugró-támadást indít el (ezt csak akkor lehet kivitelezni, ha valaki már megszerezte a megfelelő perket).
  • Lesznek újfajta fegyverek (polearm / szálfegyverek)
  • A druidák alakot válthatnak, átváltozhatnak valamilyen állattá, vagy szörnnyé.
  • Lesz olyan 40 varázslat, köztük olyan újak, mint pl. a bullet-time effekttel dolgozó mozgás-lassító varázslat, ami az ellenfeleidet egy olyan buborékba zárja, amiben lassabban tudnak mozogni, s így sokkal könnyebb őket eltalálni a távolsági fegyverekkel (ez lényegében valamiféle csapdának tekinthető).
  • A játék nem lesz hozzáférhető a játék elejétől. Először kutatnod kell a tekercsek és kőtáblák után, amiket aztán egy oltárhoz kell vinni, ahol a varázslatok megtanulásához imádkozni kell.
  • Nagyobb állóképességre van szükség ahhoz, hogy valaki Nordmarban, vagy Varantban tevékenykedjen (mivel azokon a helyeken vagy túl hideg, vagy túl meleg van). Küldetések során lehetőség lesz olyan páncélok megszerzésére, melyek lehetővé teszik, hogy normál módon harcolj ezeken a területeken is.
  • Bizonyos küldetések esetében NPCket lehet felvenni segítségül (feltehetőleg a korábbi Gothic játékok, illetve az Oblivion limitált csapat-irányítása lesz jellemző). Néha a trénerek is csatlakoznak hozzád, hogy utad során tanítsanak neked valamit.
  • Nordmarban meglehetősen nehéz lesz elkerülni a harcot, tekintettel a szűk hegyi ösvényekre. Lehetőség lesz azonban lerúgni az ellenfeleinket a mélybe.

TÖRTÉNET (SPOILER!!!)
  • A játék ott kezdődött, ahol a Gothic II befejeződött. Megérkezel a myrtanai Ardea kikötőjébe négy barátoddal együtt Khorinisból (Milten, Lester, Gorn, Diego). Itt válik el utatok. A barátaid különböző helyekre távoznak, s egyedül maradsz, hogy kiderítsd, mi is zajlik Myrtanában.
  • Myrtanát megszálltál az orkok. Úgy tűnik, hogy (legalább) hét várost fel kell szabadítanod a történet során, ha úgy döntesz, hogy segítesz az emberiségnek.
  • Varant vidékének orgyilkosai az orkok szövetségesei, s ellátják őket rabszolgákkal.
  • Xardas megint feltűnik... rejtélyesebb, mint valaha.
  • A történetnek lesz egy világi vonulata (Myrtana elfoglalása) és egy szellemi vonulata is (az istenek ismét szerepet játszanak a játékban).
  • Megválaszthatod, hogy melyik oldalt választod. (1) Az embereket (az ork elleni felkelőket, akik hűek II. Rhobar királyhoz); (2) az orkokat (a megszálló erő); (3) az orgyilkosokat (akik hivatalosan az orkok szövetségesei, de feltehetőleg van valami homályos céljuk is). A többi frakció (druidák, Nordmar klánjai) olyanok, mint a guildek a Gothic II-ben.
  • Azt a döntést, hogy a játékos ki mellé áll (emberek, orkok, vagy orgyilkosok), csak a játék utolsó harmadában kell meghozni (hasonlóan a Gothic I-hez, ahol szintén viszonylag későn kellett döntést hozni).
  • A végkifejlethez három eltérő út vezet attól függően, hogy milyen frakcióhoz csatlakozik az ember, bár úgy tűnik, hogy a befejezés mindig ugyanaz lesz (csak épp az eltérő ösvények egy közös célhoz vezetnek). Legalábbis én legutóbb így szűrtem le a dolgokat. Lehet, hogy három igazán eltérő befejezés van... nem tudom... ez az info egy kissé ellentétes a cikkek és a prezentációk szerint.
  • A Gothic III befejezése egyértelműen lehetőséget ad egy kiegészítőnek, vagy egy folytatásnak.

EGYEBEK
  • 550 küldetés (heh?), melyből csak 25 kapcsolódik a főküldetéshez.
  • 50 ellenfél-típus.
  • Főtörténet = 50 óra - Minden küldetés = 100 órányi játékidő.
  • ~30 szinkron hang (a PC Action korábban 62 színészről beszélt, de KaiRo a GC prezin csak 30-at említett) 18 órányi párbeszédet biztosít (a PC Action 250k sornyi párbeszédről beszél, más források 25k sornyi párbeszédről szólnak... maradjunk annyiban, hogy pokoli sokat dumálnak majd... )
  • 1000 eltérő tárgy a cél az volt, hogy inkább a minőséget részesítsék előnyben a mennyiség felett (szóval úgy gondolták, hogy az 1000 nem is sok?)
  • Az eddigi anyagok kapcsán az volt a legtöbb panasz, hogy gyenge a teljesítmény, és sok a bug (pl. leesett az egész, mikor valaki belépett a vízbe). KaiRo erre azt mondta, hogy a GC demo nem a legutolsó verzió, és egy sokkal fejlettebb, hibamentes verzión már régóta kidolgozásra került.
  • Az UI most már sokkal kidolgozottabb. Az inventoryban a különféle tárgycsoportok között lehet átkapcsolgatni, és van egy olyan gyors-menü (quick-slot) , ahova az ember behúzogathatja a leggyakrabban használt varázslatokat, skilleket és fegyvereket (mint az MMORPG-kben).


Szerző: Moriendor
Forrás: RPGDot Forums > Gothic 3 General



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.16. - PC Gamer előzetes
2006.09.17. - GBase előzetes (060911)
2006.09.18. - Krawall előzetes infók
2006.09.21. - Gamona.de előzetes (060915)
2006.09.26. - Yahoo előzetes (060919)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.08.20. - Új infómorzsák a PC Action-ből
2006.07.03. - Gamestar morzsalék és képecskék
2006.06.25. - GameStar infómorzsák, meg képecskék máshonnan
2006.04.04. - FiringSquad mini előzetesecskécske
2006.03.29. - Rövid beszámoló a bécsi eseményről


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása