Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2006.09.17. - Kwish

GBase előzetes (060911)

A néhány napja a GBase oldalon megjelent német nyelvű előzetest most Bálint jóvoltából magyarul is elolvashatjátok (Köszi!). A technikai hibák elismerése mellett (alfa-verzió!), pozitív kicsengés.

Már csak egy hónap van hátra, hogy a Gothic 3, az egyik legjobban várt szerepjáték megjelenjen. Az ambiciózus projekt a német Essen-városból hatalmas játéktérrel és még nagyobb szabadsággal fog rendelkezni, az elődökből megismert hangulat megőrzésével. A kezdeteket egyaránt megkönnyítik a műfajbeli újítások és a jobb kezelhetőség. Az előzetesünkben - ami alapját egy terjedelmes alpha-verzió képezte - eláruljuk nektek, miért a Gothic 3 az a játék, mely kellő eséllyel pályázhat arra, hogy a jelenlegi szerepjáték-királyt (az Elder Scrolls IV: Oblivion-t) a trónról letaszítsa.


Rút kiskacsa
Előzetesként: Az alpha-verzió korlátozottsága miatt sok fontos jellemvonás még hiányos, vagy egyáltalán nem állt rendelkezésünkre. Hiányzik a tervezett tutorial és egy intro-videó, a játéktér (Myrthana) pedig még nem teljesen lakott és ugyanígy a névtelen hős kezdőpontja (ahonnan a játék indul) is más, mint ahogyan az majd a végleges verzióban lesz. Hiányosságokkal teli tűzdelt kalandunkat így Geldern városában kezdjük meg, mely - akárcsak a terület nagy része - az orkok fennhatósága alatt áll. Ahelyett, hogy ismét egy nyápic kezdőt kapnánk, névtelen hősünk remek felszereléssel és jól kidolgozott képességekkel rendelkezik. Ez mondható el legalábbis a próbaverzióról, ami egy fegyverekkel és varázsigékkel rendesen "megtöltött" inventory-t kínál. Elméletileg azonban még a kész játékban sem kéne hogy problémát okozzon egy ork őrszem, vagy néhány ragadozó legyőzése - még a játék kezdetén sem.


Jól bevált módszereket meghagyni, hibákat megszüntetni
A játékban tulajdonképpen semmit sem kellett igazán alapjaiban megváltoztatni. A Piranha Bytes megpróbálta a jól bevált dolgokat gyarapítani, tovább gazdagítani, a problémás részeken pedig sok apróbb finomítást és javítást végeztek el. Így például az elődökben megismert és mindenki által kritizált irányítást átdolgozták. Elmúltak azok az idők, mikor egy kardcsapást csak igen nehezen tudtál kivitelezni a billentyűzet és az egér segítségével. A rajongók természetesen nem csak egy új felfedezhető világgal lesznek megajándékozva, hanem - közkívánatra - a pajzs mint védekező eszköz használható lesz majd a játékban. Az inventoryt teljesen átdolgozták, és így már direkt hozzáférést kínál a már nem olyan rendetlen és túltelített küldetésnaplóhoz, valamint karaktered adataihoz és a varázsigékhez is. A képernyő alsó részén található az - állandó jelleggel beiktatott - gyorsmenü, amelybe tetszőleges tárgyak és varázslatok helyezhetőek el. A "billentyű kombinációk", mely most még csak egy módként működik a teljes változatban a "Drag-and-drop" rendszer segítségével könnyen kezelhető lesz. A kereskedelmi menü is nagyban át lett alakítva, tárgyakat cserélhetünk, adhatunk el aranyért. A lovaglás viszonylag korán kikerült a végleges verzió-ból, ehelyett a Névtelen most már a kezdetektől fogva tud rohanni, s ezzel rövidítheti le a hosszabb utazásokat. Nemcsak a gyorsabb haladás módja, hanem bizonyos harci akciók is össze lesznek kötve a teljes verzióban egy úgynevezett kitartásjelzővel. A megfelelő jelző (sárga csík középen lent) a mi preview verziónkban is megtalálható volt a gyorsmenü alatt, de még inaktív volt.


Képesség az ölésre
Az állatok húsának kinyerése már az első rész óta a hős alapképességei közé tartozik. A harmadik részben is lehetőségünk van állatbőrök, szarvak, karmok, fogak eladásával némi kiegészítő jövedelemhez jutni, feltéve ha megszereztük a szükséges vadászképességeket. Az magától értetődő, hogy ezek továbbra is tanulópontokba kerülnek. Sokszor fizetnünk is kell, elvégre az oktatónak is meg kell élnie valamiből, s az uralkodó orkok segítségére aligha számíthat. A befektetett tanulópontok számát (mennyibe kerül egy ilyen képesség elsajátítása) már eddig is jól kidolgozták - itt főként a kiegészítő lemezt kell kiemelni. A Gothic 3 ban - már ha lehet ilyet mondani - a döntés, választás még nehezebb, mivel viszonylag sok elsajátítható képesség van s kétségtelen, hogy ezeket más és más módon lehet felhasználni. A szintek emelése helyett a hős mindig kiválasztott stílusokat tud tanulni. Már a kezdetekben is rendelkezik a Névtelen néhány alapvető kardcsapással, melyeket továbbfejlesztve erősebb támadásokat tud végrehajtani, vagy egyidejűleg két karddal tud egyszerre harcolni. Kiképezhetünk egy mindenben jártas karaktert vagy koncentrálhatunk a megszokott irányra, vagyis a Névtelent hatalmas harcossá (vagy mágussá) képezhetjük ki.


Gépigény
Az ádáz orkok, segítőkész munkások vagy a körözött bűnözők a Gothic univerzumot már az első pillanattól kezdve érezhetően valóságossá tették, s ezt az érzést az első osztályú párbeszédek csak tovább fokozták. Ez igaz a teljesen töltögetés-mentes játékvilágra is, melyre a nappal és éjszaka változása, valamint a váltakozó időjárás a jellemző. A hegyvidékek, a sűrű erdők és a lakott vidék már az első pillanattól kezdve kellemes benyomást tesz a játékosra. És annak ellenére, hogy a preview verzióban még rosszul volt optimalizálva az engine (különböző grafikus hibáktól szenvedett a játék, s úgy ítéltük meg, hogy a grafikai beállítások csak közepesek voltak), a varázslatok miatt nincs okuk szégyenkezni a készítőknek. Igencsak impozáns látvány volt például egy tűzeső.
Nem csoda azonban, hogy a JoWooD kiadó az alpha verzió-ra egy 3 gigás vinyót, 1giga ramot és egy erős directX 9-es grafikus kártyát (X800 vagy 6800-t) ajánl minimumként. Ám nem kell megijedni, ha a szóban forgó paraméterekkel nem rendelkezik a gépünk, mivel a JoWooD erősen hangoztatja, hogy megteszik a szükséges változtatásokat a kész játék megjelenéséig. Amíg a játék az arany státust eléri, addig az enginet jól optimalizálják, s a Gothic 3 simán fog futni kicsivel 2GHz alatti gépeken, valamint a rosszabb, régebbi grafikus kártyákkal is működni fog.

Daniel Boll benyomásai:
Aki a rút kiskacsa részt elolvasta, pontosan megértheti miért tartok a Gothic 3 próbaverziótól. Az első rész óta a megszállott rajongóközönség közé sorolom magamat, és a harmadik rész már hosszú ideje a legjobban várt játékaim közé tartozik. Ennek megfelelően a most még számtalan meglévő hiba és hiányzó jellemvonások ellenére is elnéző vagyok az alpha verzióval szemben. Mindenesetre nálam október 13-a ünnepnap lesz és talán ez lesz az a nap mikor a vezető Oblivion-t leiskolázzák. A szükséges alapösszetevők mindenesetre rendelkezésre állnak: a sok opcionális lehetőség a karakterfejlesztésnél, a tipikus Gothic atmoszféra, a jól ismert arcok és kulcsfigurák, a nagy és szabadon bejárható világ, a küldetések sokfélesége és természetesen az átdolgozott kezelőfelület. Azt hiszem, ezek meggyőzhetik azokat is, akik csak most ismerkednek a játékkal, vagy egyszerűen szkeptikusok. Én mindenesetre bizakodva várom a játékot s hiszem, hogy a rút kiskacsából egy gyönyörű hattyú lesz. Piranha Bytes, számítunk rátok!

Szerző: Daniel Boll
Fordító: Bálint (Thx!)
Forrás: GBase - Gothic 3:Preview




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.18. - Krawall előzetes infók
2006.09.21. - Gamona.de előzetes (060915)
2006.09.26. - Yahoo előzetes (060919)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.09.16. - PC Gamer előzetes
2006.08.28. - Infó szemezgetés az RPGDot fórumból
2006.08.20. - Új infómorzsák a PC Action-ből
2006.07.03. - Gamestar morzsalék és képecskék
2006.06.25. - GameStar infómorzsák, meg képecskék máshonnan


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása