Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.02.18. - Kwish

Beszélgetés a páncélokról és a fegyverekről (060207)

Az NWN Stratics oldal interjuhé végre kapta Tramell "T.Ray" Isaac vezető grafikust, és a jó öreg, szószátyár Ferret Baudoin vezető fejlesztőt. A fegyverekről és a páncélokról trécseltek.

1. Néhány játékos terjedelmesebb és jóval ijesztőbb páncélzat grafikát szeretne. Tudod, egy csomó tüske, meg domborulat, olyasmik, amit az Oakland Raiders meccsein lehet látni. Lesz valami ilyen jellegű változás?
T.Ray: A páncélzatok széles választékát tettük a játékba, a hétköznapitól kezdve a fantasztikus cuccokig bezárólag. Hallottuk a jóval kidolgozottabb páncélokra vonatkozó kérést, s próbálunk megfelelni az igényeknek. A páncélzat kiegészítő rendszer nagyon rugalmas, s lehetővé teszi számunkra, hogy egy páncélzathoz/páncélzat készlethez bármilyen variációt elkészíthessünk.

2. Úgy tudom, az eredeti NWN esetében igen nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy ugyanannyi páncél-verzió álljon mindkét nem képviselőinek rendelkezésére. Mégis, nagyon sok reménykedő kérést láttam a nőnemű játékosoktól, ami a még nagyobb választékra, és a még realisztikusabb női páncélokra vonatkozott. Tudtok mondani valamit az itt várható fejlődésről?
T.Ray: A nők nem kerülik el a figyelmünket. Minden férfi páncélnak megvan a női változata is. Lesz néhány olyan páncélunk is, melyet csak női játékoson láthattok. De várjatok, van itt még valami... A játékosok még kapnak néhány faj specifikus páncélt is. A tervünk az, hogy olyan változatosságot és rugalmasságot adjunk a játékosoknak, amennyi csak lehetséges. Biztos vagyok abban is, hogy a modkészítők is létrehoznak majd jónéhány érdekes kombinációit is.

3. Milyen változtatásokat hajtottatok végre a páncél és fegyver ikonokon? Úgy emlékszem láttam a fórumon néhány fejlesztői üzenetet arról, hogy ezen a területen jóval részletesebb lesz a grafikus megjelenítés, mit az eredeti játékban.
T.Ray: Az NWN2-ben a megjelenítés lényegében minden esetében jóval részletezettebb lesz. Idetartoznak az UI ikonok, az inventory ikonok, a fegyver ikonok... bármi, amit csak meg tudtok nevezni ;)

4. A Neverwinter Nights-ban volt néhány nagyon szuper fegyver effekt. Nekem különösen a savas hatás tetszett, az a zölden izzó fény, ami csodássá varázsolta a vérfürdőket... bár biztos vagyok benne, hogy a lakosok nem voltak túl boldogok, amikor fel kellett vixelniük a padlót, miután elhagytam a házukat. Lesz valamilyen új dolog a fegyver effektek tekintetében?
T.Ray: Természetesen lesznek új fegyver effektusok. Van néhány rendkívül jó effektus, amit sokkal jobb látni, mintsem hallgatni, ahogy beszélnek róla. Az egyik hatás, ami szerintem extra kellemes, valami olyasmi, amit torzításnak (distortion) lehetne hívni. Olyan mint egy fénytörés, de mégsem teljesen az ;) A fegyver felszíne olyan lesz tőle, mintha vibrálna-reszketne, szinte olyan, mint az áramló víz. De tényleg azt mondom, hogy ezt a saját szemetekkel kell látni. NAGYON sirály effekt.

5. Lesz valamilyen új animáció a harchoz, a különféle fegyverek előrántásához/elrakásához?
T.Ray: Az animációk listája csak egyetlen szóval jellemezhető: HATALMAS! Azt akartuk, hogy a harc sokkal természetesebbnek tűnjön. De ezért cserébe rendkívüli mennyiségű animációt kellett készíteni. Le a kalappal az animációs csapatunk előtt, mert igazán csodálatos munkát vittek végbe. Az összes cucc kézi animációval készült, nincs MOCAP. Bocs JRoot ;)

6. Az egyik dolog, amit nagyon szerettem az eredeti kiegészítőkben, hogy - hacsak valamiképp korlátozott mértékben is - képesek voltunk különféle bónuszokkal felszerelni a fegyverünket. Vannak arra vonatkozó tervek, hogy az NWN2-ben továbbfejlesztitek a craftolást és a fegyverek/tárgyak mágikus fejlesztését?
Ferret: Terveink szerint sokkal részletesebben is foglalkozunk majd a craftolással - de nem most. Lesz craftolási rendszer, de egy kicsit más, mint az első játékban. Úgy vélem, a rajongók nagyon elégedettek lesznek. Ha többet mondok, akkor a marketing nindzsák lemészárolnak. S ettől berezeltem :)

7. Van valami újdonság a pajzsok világában?
T.Ray: Jó néhány koncepciót átvettünk és életre keltettünk a D&D könyvekből. Betettünk a játékba néhány igazán egyedi megjelenítésű pajzsot is. A pajzsok legtöbbje moduláris, és a játékos által testreszabható.

8. Az NWN-ben ha egy karakter nem rendelkezett a megfelelő fegyver, vagy páncélzat jártassággal, akkor nem is viselhette/hordhatta az adott tárgyat. Néha ennek még értelme is volt, például mikor a fegyver vagy páncél fizikailag tényleg túl nagy volt ahhoz, hogy a karakter a méreténél fogva használhassa. Ugyanakkor a többi esetben nem igazán volt jó hogy a karaktert teljesen eltiltották valami használatától, ahelyett, hogy különféle korlátozásokkal, büntetésekkel de engedték volna az adott cucc igénybevételét. Milyen változás - már ha lesz egyáltalán - várható ezen a téren?
Ferret: Hát igen, a PnP játékban így működnek a dolgok. Ennek az a gyakorlati eredménye, hogy a PnP játékban alig találhatsz valakit, aki olyan cuccot használna, amiben nem jártas - mivel ha nem így tenne, elég előnytelen helyzetbe kerülne. A kivétel szabályokat mindig több időbe telik átültetni a cRPGkbe, mivel a programozóknak kell felállítani a rendszert. Ez egy olyan szabály/olyan rendszer, amit elég ritkán és esetlegesen láthatnánk működés közben (szerintem épp olyan ritkán, mint az igazi PnP-ben is), viszont szembeállítható vele egy csomó olyan jellemző, ami igazán sokat ad a játékmenethez (szerintem itt arra utal, hogy inkább ezekkel foglalkoztak a fejlesztés során - Kwish) . Szóval most sem lesz ilyen a játékban... bár ki tudja, mit hoz a jövő...

9. A fórum tele van a különféle fegyverekre és páncélokra vonatkozó kérésekkel. Tudom, hogy mindenkinek megvan a maga mániája, mint pl. a keleti fegyverek ésígytovább... de mégis, milyen új fegyver és páncél típusokat tesztek a játékba?
T.Ray: Számos páncélzatot átvettünk a D&D kézikönyvekből, hogy ne szakadjunk el attól a hangulattól és látványvilágtól, melyet a rajongók felismernek. Emellett létrehoztunk olyan páncélzatokat is, melyek nemcsak csodásan néznek ki, de megadják a fejlesztőknek azt a rugalmasságot is, ami ahhoz kell, hogy bármilyen páncél kombinációt kialakíthassanak. Ami a típusokat illeti, lesz lemez, bélelt, tüskés gladiátor, barbár, bőr, pikkely, lánc, díszített lemez, ruházat, irha, szegecselt és még sok más egyéb. Ezek az alaptípusok módosíthatóak a kiegészítő rendszerrel, mely lehetővé teszi, hogy a páncél darabok különböző kombinációját hozd létre. A játékos viselhet egy lánc test páncélt, tüskés gladiátor váll védővel a bal oldalon, ami összekapcsolódik egy díszes lemezvérttel a jobb vállon. Az alkar védők, könyök védők, térd védők, csizmák, kesztyűk, sisakok, köpenyek, és combvédők mind csereberélhetők, hogy megalkothasd álmaid karakterét.

10. Van valami olyan új és érdekes dolog, amire nem kérdeztünk rá, de szeretnétek róla beszélni?
Ferret: Gyakran előfordul, hogy mikor egy nagy játékhoz kijön egy olyan folytatás, ami teljesen új technológián alapszik, eltelik egy kis idő, mire megkapja azt az elismerést, amit az eredeti. A Neverwinter Nights 2 esetén a játékos nagyon sok dologgal találkozhat majd az első részből és kiegészítőiből. És a szórakozás itt még nem áll meg, mivel több varázslat, több képesség, több karakterosztály lesz a folytatásban, és az engine lehetővé teszi a művészeti csapatunknak, hogy valami igazán lélegzetelállítót hozzon létre. És egy olyan történetet kaptok, amin legalább annyit dolgozunk, mintha egyjátékos cRPGt készítenénk. Ha valaha is szerettétek a számítógépes D&D-t, álljatok készen! :)

Forrás: NWN Stratics - NWN2 Interview With Tramell Isaac and Ferret Baudoin


(Vissza)