Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.09.01. - Kwish

Mask of the Betrayer interjuhé a Joystiq-től (070829)

A Joystiq.com elcsípte egy beszélgetés erejéig Nathan Davist, a játék segédproducerét a Penny Arcade Expon. A beszélgetés az NWN2 szemszögéből közelíti meg a kiegészítőt.

Joystiq: A Neverwinter Nights 2-vel kapcsolatos panaszok leggyakoribb forrása a játék kamera rendszere volt. Dolgoztatok azon, hogy ez jobb legyen a kiegészítőben?
Nathan Davis: Elég komolyan fejlesztettük a kamera rendszerünket. Most van két új kamera módunk, ideértve egy karakter kamera módot, ami hasonló a WoW-ban használthoz, és van egy új stratégiai kamera mód, ami leginkább azt idézi fel, amit a Baldur's Gate és Icewind Dale játékokban láthattatok. A karakter mód nagyszerűen működik a felfedezés és az általános tevékenységek során, míg a stratégiai mód a nagyobb harci helyzetekben megfelelő, amikor az ember pontosan tudni akarja, hogy hol vannak a szövetségesei, és hol vannak az ellenségei.

Joystiq: A Neverwinter Nights 2-vel kapcsolatos másik probléma (kezdetben) az igen gyenge teljesítmény volt. Ezt később kicsit javították a patchek, de még mindig egy elég erős gép kell a játék futtatásához. Képesek voltatok optimalizálni a játékot a kiegészítőben?
Nathan Davis: Igen, nagyon sokat tettünk annak érdekében, hogy ezt fejlesszük, direkte azért vontunk be programozókat a dologba, hogy a teljesítmény problémákon dolgozzanak, és hogy mindent beállítsanak. Így most már egy jobb és sokkal készségesebb játék engine-nel rendelkezünk. Nagyon törekedtünk arra is, hogy egy sokkal fejlettebb grafikus megjelenítést adjunk a játéknak, de anélkül, hogy ezzel komoly rendszer-elvárásokat teremtenénk. Több eltérő rendszeren, konfiguráción is teszteltük a kiegészítőt, s most meglehetősen jól fut a program. Általában véve úgy gondolom, hogy jobban működik, mint az eredeti NWN2.

Joystiq: Nos, bár most egy fejlesztői döntésről van szó, de volt egy másik kérdés is, amit leginkább a kitartó Baldur's Gate és NWN rajongók vetettek fel, nevezetesen, hogy a karakterek esetében elvetettétek a kiváló minőségű 2D portré képeket, és áttértetek a bezoomolt 3Ds modellekre. Őszintén szólva, ez utóbbi elég bénán nézett ki.
Nathan Davis: Haha, nos, most megoldottuk azt, hogy a játékosok a saját egyedileg elkészített képeiket is betehetik portrénak, valamint javítottunk az NPC csapattagok portréinak minőségén is. Nagyon sok visszajelzést kaptunk a közösségtől és válaszolunk is rá - ez csak egy a sok dolog közül.

Joystiq: Visszatérve az NWN2-re - igazán fantasztikus játék volt, és az egyetlen valódi probléma az volt vele, hogy nagyon-nagyon lassan kezdődött. Nagyon sok embert ismerek, aki még Neverwinter városába sem jutott el, mert annyira nem tetszett neki a játék üteme. A kiegészítő jobb munkát végez ebben a tekintetben? Sikerül fenntartani majd a játékos kezdeti érdeklődését?
Nathan Davis: Úgy érted a történet szempontjából? A Mask of the Betrayer kiegészítőben beimportálhatod az NWN2-es karakteredet, vagy indíthatsz egy új karaktert is. Akárhogy is lesz a dolog, a játékot úgy kezded, hogy a szilánkot (l. NWN2) kitépték a mellkasodból, elborít a vér, s egy Vörös Varázslók közé tartozó nő ajánlja fel a segítségét. Szóval szinte azonnal az események közepébe kerültök egy rejtélyes (meglehetősen veszélyes) helyen, s nagyon sok dühös szellem vesz körül, akik szinte azonnal meg akarnak támadni.
Összességében nézve a dolgokat, tudom, hogy mire gondolsz, de úgy vélem, hogy a játék üteme jobb lesz a kiegészítő esetében. Mikor megérkeztek a főbb helyszínnek tekinthető városba, olyan sok új dologgal találkoztok, hogy az visszahozza majd a felfedezés örömét. Nagyon sok titkot őriz a város... például ott lesz az az árny-portál, ami átszállít benneteket a város egy fekete-fehér, szörnyekkel lakott alternatív verziójába. A játék nagyon hamar bevon majd benneteket a történetbe.

Joystiq: Milyen egyéb változások lesznek még a kiegészítőben?
Nathan Davis: Megváltoztattuk a befolyás rendszert, így már sokkal világosabban láthatjátok, hogy milyen szintű befolyást gyakoroltok társaitok felett. Most már pontos értéket találtok a karakter lapokon. A jellem értéketekhez is csatolunk egy konkrét számértéket (a saját karakter lapotokon), ami segít jobban eligazodni abban, hogy pontosan mi is történik. S ami a társakat illeti, javítottuk azokat az előnyöket, amiket akkor kaptok, ha befolyást nyertek felettük. Most már új képességeket nyernek, ti is új képességeket nyerhettek tőlük (speciális társ featek). Sokkal több dolog lesz benne és sokkal nagyobb jutalmat kaptok, ha rászánjátok az időt és beleássátok magatokat a társaitok történeteibe.

Joystiq: Hány különböző társ lesz?
Nathan Davis: Igazán egyikre sem lesz szükségetek, de egyébként úgy emlékszem, hogy öten lesznek.

Joystiq: Megközelítőleg milyen hosszú lesz az egyjátékos kampány?
Nathan Davis: Kezdetben 15-20 órányi játékidőt céloztunk meg, de mire minden bekerült a játékba, több lett belőle, olyan 20-30 órányi játékidő. Így ez inkább már olyan, mint egy teljes játék, nem pedig, mint egy kiegészítő.

Joystiq: Még egy dolog, kitaláljuk majd, hogy mi történt az első játékban feltűnt társainkkal? Egy kicsit nyomasztó véget ért a dolog, mert úgy tűnt, hogy minden társunkat megölték, míg a főhőst elteleportálták valami ismeretlen helyre.
Nathan Davis: Régi társaid közül némelyiknek lesz néhány különös megjelenése, és lesznek arra utalások, hogy mi történt a többiekkel. *vigyor*

Szerző: Colin Torretta
Forrás: Joystq - PAX 07: Joystiq Interviews Obsidian's Nathan Davis about NWN2: Mask of the Betrayer




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.09.24. - Vegyes felvágott a francia közösségtől
2007.09.24. - NWN2: MotB - Vegyes interjuhé a francia rajongóktól

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.08.29. - Mask of the Betrayer chatlog a WarCrytól (070827)
2007.08.19. - Mask of the Betrayer interjuhé az ingame.de oldalról (070816)
2007.08.16. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #2 (070814)
2007.08.14. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #1 (070810)
2007.07.30. - Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól (070725)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása