|
2007.08.01. - Kwish
Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A I.
|
Néhány napja kezdődött meg az ámokfutás. Ron Burke, a GamingTrend igazgatója a játékkal kapcsolatos kérdésekre válaszolgat a játék hivatalos fórumán, illetve megjelent az NMA fórumán is. Briosafreak legyűjtögette az anyagot, én meg az övét... csapjunk bele.
|
Milyenek a párbeszédek? Olyan szinten állnak, mint a Fallout-ban voltak? Ki kell választani, amit épp mondani akar a karakter, mint az eredeti Fallout-ban? Több mint egy semleges, jó és gonosz válasz létezik? Átlagosan hányféle lehetőség közül lehet választani?
RB: A dialógus-fában többféle lehetőség is szerepelt, s megmutatták a teljes szöveget, amit a karakter majd elmond (bár szinkron még persze nem volt). A demóban csak néhány olyan eset volt, mikor egynél több lehetőség volt azokra az ún. a "szürke árnyalatú" párbeszédekre, s csak néhány olyan volt, aminél görgetni is kellett a szöveget. De azt elég nehéz megmondani első pillantásra, hogy átlagosan hány lehetőség közül lehet majd választani a párbeszédek során (hisz ez csak egy 50 perces demó volt egy több mint 50 órás játékból). Azt mondom egyébként, hogy olyan 4-5 sor lehet.
Milyen nagy volt a robbanás, mikor berobbant az autó? Amolyan felrobbanó hordó jellegű, vagy kis gombafelhő szerű dolog volt?
RB: Inkább olyan, mint amikor egy gázolajjal teli hordó felrobban. De én azt hiszem, ezt az egészet inkább csak az új particle effektek kedvéért mutatták meg. Nem hiszem, hogy a Fallout 3 olyan lenne, mint egy használtautó kereskedés, ahol az autók csak arra várnak, hogy felrobbantsák őket.
Milyen benyomásaid vannak a Fatman-ről? Egy ritka fegyver a különleges összecsapásokra a ritka behemótok ellen, vagy inkább valami olyan dolog, amivel gyakran találkozhatunk?
RB: Komolyan kétlem, hogy találkoznál akár egy Fatmannal is, ha csak direkte nem térsz le az utadról, hogy szerezz egyet. A Bethesda annál azért jobban érti a dolgát, hogy egy ilyen holmit hétköznapivá tegyen. Ami a Behetmótot illeti... a zene megváltozásából azt gyanítom, hogy ez valamiféle "boss" karakter volt és elég egyedi.
A Fallout 3 humorára vonatkozóan még volt valami más példa is a fejlövés után elguruló szemgolyókon, és a Vault 101 ajtaja mögött figyelő csontvázon kívül?
RB: Nos, volt néhány finomabb dolog, mint pl. az a felirat, amit már említettem, s azt mondta: “Helyi szekta ->“ (Local Cult), meg voltak egyéb direktebb dolgok is. Semmi konkrét példa nem jut az eszembe, bocsi.
Az óriási hangyák hogy néztek ki?
RB: Durván, mint lábakon álló három-fiókos szekrény. Ezek az izék tényleg hatalmasok. Úgy néznek ki, mint az óriásira nőtt hangyák. Nagyon sirályul mutattak.
Szupermutánsok - mindegyikük valami fejlesztett közelharci fegyverrel rohangál, vagy használnak távolsági fegyvereket is? (És melyik a gyakoribb, a közelharci, vagy távolsági fegyver?)
RB: Már említettem, hogy a demó egy részén volt egy hatalmas gyalogos mutáns egy karabéllyal. Amit eddig láttam, az alapján mindkét fegyvertípus lesz.
Milyen a VATS rendszer? Szórakoztató? Kinek - akár egy rpg játékosnak is? Vagy olyannak, aki a taktikai játékokat szereti?
RB: Nem próbálhattam ki a dolgot, de úgy nézett ki, mint ami elég sok taktikai dolgot biztosít. Például ha valakinek ellövitek a lábát, akkor ez lelassítja, és közben foglalkozhattok a társaival.
Az NPCk teste általános, vagy láttál kövér/vékony/kiéhezett/csonkolt/kripli szereplőket is? Mi a helyzet az arcokkal? Vannak sebhelyek, módosítások (tetkók, piercingek), félszemű, foghíjas karakterek?
RB: Az biztos, hogy kövér és sovány karaktert is. Mr. Burke egy csontos és mézesmázos alak volt. A sheriff már őszült. De forradásokat, amputált végtagokat nem láttam.
Mennyire számít a túlélés során, hogy rendelkezünk-e elég vízzel? Folyamatosan ezen kell aggódni? Vagy inkább arról van szó, hogy fontos a dolog, de sohasem lesz túlságosan idegesítő?
RB: Nekem az volt a benyomásom, hogy a víznek van egy bizonyos gyógyító hatása, de fontos figyelni a sugárzásra is, nehogy az ember túl sokat beszopáljon. Egy rejtőzködéssel foglalkozó karakternek biztos nem jelent majd gondot a dolog, míg egy rohan-és-lő karakternél már fontosabb szerepet játszhat. Nem volt egy olyan "szomjúság-jelző", amit állandóan figyelni kell, hogy mikor kell már megint vizet keresni.
Az a behemót lény... mennyire volt hatalmas? Valóban áttört az épületen, ahogy belépett a képbe, vagy ez csak véletlen volt?
RB: Őszintén szólva arról lemaradtam a jegyzetelés miatt, hogy valóban áttört-e az épületen. De tekintettel az új engine lehetőségeire ezen sem csodálkoznék. Egyébként olyan 30 lábra becsülöm a magasságát.
A metró az utazás gyorsabb módja lenne? Vagy csak a véletlenszerű dungeon-barangolásra való? Vagy nem véletlenszerű, hanem egy adott dungeon-túra? Esetleg valami másról van szó?
RB: Nehéz erre válaszolni. Láttunk olyan küldetést, amelynek a metró volt a helyszíne, de arra is használtuk, hogy eljussunk a rádió állomástól Megaton városába.
Mennyire volt hangulatos a játék? Mennyire volt életteli?
RB: Hangulatos? Nagyon hangulatos volt. A vault olyan volt, mint ami ötvözi a régi és új technológiát, valami kórházi tisztaságot árasztott magából, de mégis koszosnak tűnt. A pusztulat aztán teljesen más - hatalmas és brutális. Az újságíró társaim mind vigyorogtak és leesett állal bámultak (volt közöttük néhány egyéb cégtől érkezett fejlesztő is, aki csak úgy megállt, megnézni a bemutatót), szóval ne higgyétek el, ha mást mondanak.
Forrás: GamingTrend Answers part I (070727)
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2007.08.03. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A II. 2007.08.14. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A III. 2007.08.20. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A IV. 2007.08.26. - Fallout 3 - 1UP interjuhé (070824) 2007.08.28. - Fallout 3 - Válaszreakció a párbeszédekkel kapcsolatban
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2007.07.28. - Fallout 3 - SPOnG interjuhé (070725) 2007.07.23. - Fallout 3 - StrategyCore prezentációt követő kérdezz-felelek 2007.07.15. - Fallout 3 - Desslock infók 2007.07.14. - Fallout 3 - E3 előztes szemezgetés II. 2007.07.13. - Fallout 3 - E3 előztes szemezgetés I.
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|
|