Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.11.04. - Kwish

Fejlesztői napló #6

Ez lenne talán az utolsó, legalábbis a játék megjelenését megelőző utolsó naplóbejegyzés, szóba kerül egy kicsit a patch, illetve néhány hasznos plug-in, melyeket a mod-készítők használhatnának fel, ha akarnak...

Még egy dolog...

Helló skacok! Először is, szeretném megköszönni, hogy elolvassátok az utolsó NWN2 fejlesztői naplót legalábbis ez az utolsó még azelőtt, hogy a játék megjelenne a boltokban (ami ezen anyag megírásának pillanatában a holnap reggelt jelenti). Most csomagoljuk az első patchünket is, ami aztán néhány óra múlva szintén hozzáférhető lesz, lényegében a játék megjelenésének napján.

Az első patchbe bepakoltunk néhány jó dolgot. Először is, ott benne az új DM kliens (DMC) első kiadása. A DMC egy olyan rendkívül használható eszköz, amit még a BioWare készített el az eredeti NWNhez, lehetővé téve, hogy egy vagy több játékos kalandmesterként, avagy DMként tevékenykedjen a játékban. DMként egy komoly eszköztár áll a rendelkezésetekre, mellyel gyorsan megváltoztathatjátok a játék tartalmát, miközben a játékosok a kalandozással vannak elfoglalva. A DMC a multiplayer és PW közösségek egyik kedvenc cucca, így terveink szerint a tartalmát tovább bővítenénk a következő néhány pár patchben, ideértve a kezelőfelület finomításait és akár újabb tartalmak hozzáadását is. Ebbe a patchbe tettünk néhány új druida varázslatot, illetve fixáltunk egy csomó olyan dolgot, amit a béta tesztelőink, meg a minőség ellenőrzésünk felfedezett a közelmúltban. Azoknak, akik a közeljövőben beszerzik a játékot igen melegen ajánlom, hogy feltegyék a patchet.

De most elég a patchből. Ebben az utolsó naplóban egy kicsit az új eszköztárra szeretnék koncentrálni, mely lehetővé teszi számotokra, hogy létrehozzátok a saját szerepjáték kalandjaitokat és a saját világotokat. Mikor nekiültünk, hogy a nulláról újraírjuk az eredeti eszköztárat, megnéztünk néhány más sikeres terméket is, hogy mi az, ami igazán egyedivé teszi őket. Példának okáért a Mozilla Firefox böngészőjének az egyik számomra legkedvesebb tulajdonsága az a sok száznyi - néha a program rajongói által írt - kis alkalmazás, melyek a megfelelő felhasználó számára kivételes élménnyé teszik a program használatát. Mikor az NWN2 esetében az új felhasználói kezelőfelületet és az eszköztárat terveztük, sokkal több lehetőséget akartunk adni a közösség építőinek arra, hogy olyanná tegyék a játékot, amilyenné csak akarják.

Hogy ezt igazán hatásosan bemutathassam, azokhoz a hihetetlenül tehetséges emberekhez kell fordulnom segítségért, akik a béta tesztben is részt vettek. Bár én most csak arra néhány dologra koncentrálok, amit ők hoztak létre egy kis segítséggel, el kell mondjam, hogy nagyon sok igazán lenyűgöző és innovatív ötletet kaptunk egy viszonylag kis közösségtől egy ilyen rövid idő alatt. Igazán nagyon izgatott vagyok, ha arra gondolok, hogy miket fogunk látni a következő néhány hétben a közösség tagjaitól, mikor már mindenki hozzáfér a játékhoz.

OK, elég a blablámból. Nézzünk meg néhány igazán sirály plug-int, amivel eddig álltak elő az emberek.

sidefx's Yet Another Terrain Tool
Az NWN2 egyik erőssége (bár kell egy kis idő, mire megismeri az ember) az a lehetőség, hogy igazán életszerű környezetet lehet létrehozni az eszköztár viszonylag szimpla ecsetkészletét használva. Ha DMek vagytok, és épp gyorsan szükségetek van arra, hogy legeneráljatok néhány térképet, akkor ezzel a plug-innel végrehajthattok egy szimpla keresést a WEB-en a height map-ek után. Így foghattok bármilyen minőségi height map-et, ami nektek megfelel, és könnyedén beimportálhatjátok az eszköztárba.

GuS' M4C Land & Tree Generator
Ha nincs kéznél egy height map, akkor vessetek egy pillantást erre generátorra. Az eszköztár új jellemzői közé tartozik az az ecset, mellyel fákat festhettek az adott pályára. A játékban meglehetősen széles választék áll rendelkezésre a különböző fákból, ideértve a tavaszi és őszi évszaknak megfelelő verziókat is. A fák elhelyezésének folyamata manuális. Egyenként kell őket lefesteni... eddig. GuS' M4C felszín és fa generátora lehetővé teszi számotokra, hogy véletlengenerálással hozzátok létre a talajt, hogy kiválasszátok, milyen évszakhoz tartozó fák kellenek, melyeket szeretnétek lepakolni, kiválaszthatjátok az erdő sűrűségét, véletlenszerűen beállítja az egyes fák méretét, s így néhány másodpercen belül igen kényelmes módon egy igazán természetesnek ható erdei helyszínt sikerül összehozni.

Vordan's Shop Wizard
Tervezői, fejlesztői oldalról nézve Vordan's Shop Wizard-ja egy fantasztikus plug-in, mellyel nagyon könnyűvé válik a játékban az új boltok generálása. Egy nagyon egyszerű kategória rendszert használ egy igen világos kezelő felülettel, mely segítségével egy pillantás alatt létre lehet hozni egy új boltot. Arra is lehetőséget ad, hogy új párbeszédet hozzatok létre a kereskedővel, és hogy áttekintsétek a scriptet a befejezése előtt. S mindezt egy igen könnyen használható varázslóval!

Lazjen's Suite of Plug-Ins
Végül, de nem utolsó sorban itt van Lazjen's Suite of Plug-Ins alkalmazása. Egy nagyon egyszerű betekintő programot készített, melyekkel a játékban található több ezernyi ikont lehet megjeleníteni, illetve keresgélni is lehet közöttük. Van egy fejlesztett nézőke (viewer) a különféle rendelkezésre álló ég-gyűrűk (???sky rings???) áttekintésére is, ami egybe van csomagolva egy igen kellemes tároló eszközzel is. (itt megint zavarba vagyok, hogy tárolásról van-e szó, vagy megint egy boltokkal kapcsolatos cuccról, mert a store szót használják :( )

Igen melegen ajánlom mindenkinek (legyen lelkes amatőr, vagy profi mod-készítő), hogy nézzen be a hivatalos fórumba, és tekintse át, mit is csinálnak a közösség tehetséges tagjai. Néhány igazán nagyszerű cucc már most is elkészült, vagy már majdnem kész van.

Az utolsó naplóban az eszköztár testreszabhatóságáról és néhány sirály plug-inről beszéltem, de ha nem tervezitek az eszköztár bűvölését,v agy akár az online játékot, akkor sem kell aggódnotok az NWN2 számotokra is tartalmaz bőven nézegetni valót. Iszonyatos erőfeszítést tettünk annak érdekében, hogy egy szórakoztató egyjátékos D&D játékot hozzunk össze. Ha már hiányzik nektek a BG, vagy az IWD nyújtotta élmény, de elvárjátok a modern játékok biztosította luxust is, akkor az NWN csak rátok vár!

Szerző: Darren Monahan, Executive Producer, Obsidian Entertainment
Forrás: Gamespot: Neverwinter Nights 2 Designer Diary #6 - Final Thoughts and the First Patch