|
2006.10.07. - Kwish
Gamebanshee Fejlesztői Napló #1A Gamebanshee is elkezdte egy fejlesztői napló közlését, melynek első darabjában az eszköztár használatával foglalkoznak, azon belül is a tárgy és fegyverkészítés szépségei kerülnek terítékre.
Üdvözlet! Azért járulok elétek a mai napon, hogy véletlenszerűen mondjak néhány szamárságot és hogy elpottyantsak néhány infót is azért az NWN2-ben megjelenő fegyverekről és páncélokról. Tekintettel arra, hogy a páncéljaink és fegyvereink többségét én raktam össze az eszköztárral, elég nagy bizonyossággal állíthatom, hogy igazán lenyűgözőek ezek a cuccok. Mindez pedig azt jelenti: az Obsidian egy olyan rendszert alakított ki, ahol bárki gyorsan megtanulhatja, hogy miként készítsen igazán lenyűgöző fegyvert, vagy páncélzatot nagyon rövid idő alatt.
Hogy érzékeltessem veletek, mire is gondolok, engedjétek meg, hogy vázoljak nektek egy szituációt: adott Frederico és Gretchen, a híres McProtagonist klán ikerpárja, akik épp útra kelnek, hogy lemészároljanak bármilyen gonoszt, aki csak az útjukba kerül. Nagy szerencséjükre a kalandozók köztiszteletben álló és rangos rétegéhez tartoznak, így tökéletes felszereléssel rendelkeznek: csakhogy ezeket először létre is kell hozni.
Először is: fegyverek. A türelmes Frederico egy kósza, és a hosszú íjat használja. Az olyan összetett fegyverek esetén (mint amilyen pl. az íj is) - mikor a darabokat és alkatrészeket nem igazán lehet felcserélni - rendszerint többféle modellből lehet választani, és lényegében MINDEN fegyver modell átfesthető a játékban. Ezt azt jelenti, hogy a hosszú íjak esetében például öt modellből lehet választani, s mindezek tetejében háromféle színnel lehet szórakozni, ami lehetővé teszi, hogy néhány klikkeléssel beállítsd az íjad megjelenését.
A vitéz harcos Gretchen nagy kardja egy kicsit másképp működik. Itt is többféle modellből lehet választani, de az olyan több részből álló fegyverek, mint pl. a kardok és a fejszék egy fegyver esetében is többféle modellel rendelkezhetnek, ez lehetővé teszi a felhasználónak, hogy különféle fejeket, nyeleket, markolatokat a választásuk szerint összeillesszenek. Gretchen fegyvere kezdetben ugyanazt a modellt használja, de később a pengét és a markolatot lecseréltük, hogy a fegyvernek új megjelenést kölcsönözzünk. A színeket csak ezt követően állítottuk be, és néhány pillanaton belül a játékosnak lehet egy olyan kardja, mellyel mindenféle és fajta ellenfelet le lehet verni, és őrülten lenyűgöző a cucc e tevékenység közben.
Végezetül, hogy véglegesítsük a megjelenésüket és hogy valami védelmet adjunk nekik az elemekkel szemben, a McProtagonistoknak szükségük van egy megfelelő páncélra is. Miután kiválasztottuk az alap páncél típust (tömött, bőr, pikkely, lemez ésatöbbi) megadhatjuk a specifikus páncél kiegészítőket is a rendelkezésre álló darabok széles választékából (ami a kis térdvédőtől kezdve a hatalmas váll-védőig igen sok mindent magába foglal). Az alap páncélzat kiegészítők mellett vannak speciális kesztyűk, csizmák, sisakok, övek, és köpenyek, melyeket még a páncélzathoz adhatunk. Végezetül a játékos kiszínezheti az alappáncélt, s egyetlen gombnyomással (“Apply to All”) az összes kiegészítőt azonos színre festheti - de lehet akár minden darabot egyenként is kiszínezni, hogy a páncél épp olyan legyen, amilyennek elképzelted. Szóval akár öt percet, akár órákat akar eltölteni valaki az eszköztárral, mindkettőt megteheti. A toolset alkalmas arra, hogy kis időbefektetéssel létrehozzunk valamit, de arra is jó, hogy valaki valami igazán egyedi dolgot hozzon létre a saját elképzeléseinek megfelelően.
Szóval Gretchen és Frederico most már teljesen felfegyverkezett és megfelelően felöltözött a kalandokhoz - s ezt a feladatot cirka 25 perc alatt teljesen megoldottam. Persze én már ismerem az eszköztárat, valamint nem is mentem bele túlságosan a részletekbe, de az eszköztár tervezése már önmagában is könnyű feladattá teszi a világ benépesítését, a karakterek külső megjelenésének beállítását (akár aprólékos részletezettséggel is), és lényegében minimális idő alatt összeállítható egy páncélzat az egyes elemek és stílusok változatosságának köszönhetően. És ha nem is vagy egy modkészítő típus, a fentiek akkor is adhattak egy kis betekintést abba, hogy milyen munkát is végeztem az NWN2n, és remélhetőleg ilyen gondolatok jutnak majd eszetekbe: Gee, odass, mennyire csodálatos ez a kard, le merném fogadni, hogy Annie keményen dolgozott rajta, vagy Wow, ez a páncél csodálatos, azt hiszem küldök egy csekket Annienak, hogy ilyen sirályul megcsinálta a karakteremet. És én azt szeretném kedves barátaim, hogy fogjátok ezeket a fegyvereket, és öldössetek vele mindenféle dolgokat a játékban, és mosolyogjatok. Mert az a mi feladatunk: hogy mosolyt csaljunk az arcotokra. Meg hogy fegyvereket készítsünk. Meg páncélokat. És játékokat. Meg holmikat. Értitek, hogy mit akarok mondani.
Köszönet az érdeklődésért, és remélem, mikor megvásároljátok ezt a csodálatos játékot, élvezni fogjátok majd a fegyverek és páncélok készítését, és kedves emlékként tekintetek vissza a legendás McProtagonist testvérpárra, és előkelő nevükre. Jó szórakozást!
Szerző: Annie Carlson, Obsidian Entertainment
Forrás: Gamebanshee: Neverwinter Nights 2 Weapons & Armor Designer Diary
|
|