Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2005.03.18. - Kwish

NWN2 - Ferret Baudion interjuhé áttekintés

Az NWN2News fan-site lehozott egy interjuhét Ferret Baudoin-nal (az NWN2 vezető fejlesztőjével) sok mindenről szó esik benne (személyes és szakmai háttérről is), de én most csak az NWN2-vel kapcsolatos kérdéseket fordítottam le teljesen... bár mondjuk az se arról szól... Szóval elég használhatatlan a cucc :-)

SZEMÉLYES KÉRDÉSEK
NWN2News: Mi a kedvenc CRPG-d, és miért?
Ferret: Ez nehéz kérdés - azt mondanám, hogy az Ultima IV. Ez volt az első olyan játék, ahol olyan érzésem volt, hogy a másik oldalt tényleg egy igazi világ van, úgy éreztem, hogy szerepet játszom és hogy valódi döntéseket hozok. A maga idejében teljesen forradalmi program volt, le a kalappal mindenki előtt, aki részt vett benne.



ÁGAZATI HÁTTÉR
NWN2News: Hogy kerültél az Obsidianhoz?
Ferret: Készüljetek fel - mert ez nem lesz egy gyors válasz. Több cégnél is dolgoztam az iparágban, de a BIS volt számomra az abszolút álomcsapat. A Mechwarrior 4 kiegészítőin dolgoztam a Cyberlore stúdiónál, mikor több okból is új munka után néztem. Láttam, hogy a BIS épp keres valakit, így fogtam az önéletrajzom, és beküldtem, amilyen gyorsan csak le tudtam gépelni. Valahogy rászedtem őket, és felvettek. A BIS helyzete ekkor már csüggesztő volt. Ott volt az sok fenomenális ember egy süllyedő hajóhoz (az IPLY-hoz) láncolva.
Nem sokkal azt követően, hogy elkezdtem a BIS-nél dolgozni, Feargus Urquhart és még egy csapat másik ember elhagyta a céget, hogy egy új társaságot alapítson. Azok között, akik elmentek, volt néhány olyan ember, akiket igazán csodáltam. Az én nézőpontomból egy fejlesztő stúdió csak egy név - ami naggyá teszi, azok az emberek. Az Obsidian-nal néhány igazán csodálatos ember dolgozik. Összetört a szívem, hogy ott kellett hagyni a Fallout 3 fejlesztését (itt most az álom-melóról beszélek), de már nem igazán hittem akkor az IPLY-ban, viszont nagyon bíztam az Obsidiannal dolgozó emberekben. Hát vázlatosan ez életem azon korszaka, amikor az emberek azt gondolták, hogy megőrültem - de a történelem szomorúan azt igazolta, hogy helyesen döntöttem.

NWN2News: Milyen játékokon dolgoztál korábban?
Ferret: Fejlesztőként az alábbi címek létrehozásában vettem részt: Mechwarrior 4: Black Knight, Mechwarrior 4: Mercenaries, and Knights of the Old Republic 2 – The Sith Lords. Dolgoztam a Fallout 3 és Baldur’s Gate 3 létrehozásán is, amíg fel nem függesztették őket. *sóhaj*



NWN2 KÉRDÉSEK
NWN2News: Mi volt az első tapasztalatod a közösséggel, mikor nyilvánossá vált az NWN2 fejlesztése? Változtak már azóta a dolgok?
Ferret: Akkor még a KotOR2-n dolgoztam és épp klónozni szerettem volna magam. Szerettem, amit akkor csináltam, de már nagyon akartam az NWN2-t is. Mikor felajánlották a vezető fejlesztő pozícióját, nem volt az az isten, ami miatt hátat fordítottam volna a dolognak.

NWN2News: Mi jutott először eszedbe, mikor megtudtad, hogy az NWN2n fogsz dolgozni?
Ferret: Ha valami olyasmin dolgozol, amit szeretsz, hihetetlen jó dolog olyan emberekkel beszélni, akik szintén rajonganak a témáért. Éppen emiatt legtöbbször igazán élveztem, ha a közösséggel léptem kapcsolatba. Szeretek megbújni, és úgy kilesni, hogy az emberek mit gondolnak a játékról, és hogy a véleményük szerint mitől lenne igazán zúzós játék az NWN2. Pillanatnyilag nem mondhatok túl sokat, de mindig örülök, ha olyat mondhatok el, amit már megoszthatok mindenkivel. Már alig várom azt a pillanatot, mikor mesélhetünk arról, hogy mi is történik a játékkal.
Ami igazán felidegesít az az, mikor valaki kijelenti, hogy egy bizonyos X jellemző olyan fontos, hogy ha az nincs a játékban, akkor meg sem veszi. Véleményem szerint meglehetősen nehezen (vagy egyáltalán nem) találunk olyan elemet bármelyik játékprogramban, ami nélkül egy egyébként nagyszerű dolog értéktelenné válna.

NWN2News: Az NWN2-n végzett eddigi munkád alapján mi olyat tanultál, ami véleményed szerint segíthet majd a következő projecteden?
Ferret: Nincs egy olyan dolog sem, amit kiemelnék. Ha vonhatok valamilyen párhuzamot, akkor azt mondanám, hogy egy kard vagyok, amin épp most dolgozik egy kovácsmester. Lépésről-lépésre egyre élesebb, kidolgozottabb leszek, míg végül átalakulok a Vorpal Designer of Death +5 fegyverévé. De addig a napig inkább a magam dolgait csinálom, és tanulok a körülöttem dolgozó emberektől, meg a tapasztalatokból. Chris Avellone, Darren Monahan, és Feargus Urquhart az iparág igazi veteránjai, és nagyon sok dolgot megoszthatnak az emberrel.

NWN2News: Kivel cserélnél az NWN2 gárda tagjai közül, és miért?
Ferret: Önként senkivel sem cserélném el a helyemet, szeretem azt, amit csinálok. De ha egy fegyvert szegeznétek a fejemhez... Talán valamelyik művésszel - életem egyik vagy másik pontján szinte a játékfejlesztés minden pontjában részt vettem már. Igazán inspiráló azt figyelni, ahogy egy művész a képzeletéből életre hív valamit, az igazán jó dolgoktól leesik az ember álla, és nekünk igazán jó művészeink vannak. Igazán elkeserítő velük P&P játékot játszani, mert mindig nagy szórakozottan lélegzet elállító dolgokat firkálgatnak az asztalra, olyan cuccokat, amiket én kétlem, hogy akár több éves gyakorlással le tudnék rajzolni. És ráadásul olyan könnyedén csinálják...

NWN2News: Azok közül a dolgok közül, amit már megemlítettek (a fórumon, a FAQ-ban) melyik az, amelynek a bemutatását izgatottan várod és miért?
Ferret: Most a single-player kampányt tervezzük. Remélem, hogy aki csak ezért vásárolja meg a játékunkat, igazán elégedett lesz. Terveink szerint jobbá varázsoljuk az Eszköztárat, a DM klienst, és a multiplayer lehetőséget is. De a különbség nem lesz olyan drámai, mint például amikor összevetjük az eredeti kampányt a folytatással.

Szerző: Rhomal
Forrás: NWN2News


(Vissza)