Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Követelmények
Problémák
Csalások
Patchek

Játékvilág
Világok
Járművek
Tárgyak
Fegyverek
Páncélok

Karakter
Kasztok
Tulajdonságok
Skillek
Képességek
Erőtrükkök

Játékmenet
Végigjátszás
Társak

Háttér info

KotOR - Társak


A játékunk során kilenc olyan karakterrel találkozhatunk, akik hajlandóak elkísérni minket küldetéseinkre. Mindegyiknek megvan a maga specialitása, s mondhatni, külön személyiséggel rendelkezik mindegyik.. A lista még messze nem teljes, s indítékaikra, érzelmeikre még nem derült teljesen fény.. (Szóval bővítések várhatóak nah, hogy mindenki értse :-) )

Egyszerre csak három fő lehet a csapatban, de amit általában érdemes tudni a delikvensekről (pontosabban a játék rendszeréről), hogy üldögélhetnek bárhol, mindenképp megkapják azt a tapasztalati pontot, amit mi is megkapunk, így nem maradnak le semmiről. Szintlépéskor a játékos választja ki a szintlépés irányát (bár van egy auto-level up opció is). A játék közben át lehet kapcsolni az ún. "Solo" üzemmódba, így teljesen mi szabjuk meg, hogy ki mivel próbálkozzon. Csapatmunka esetében birkaként a főkarakter után mennek, és az alapbeállítás szerint járnak el. Ha bemegyünk a karakter képernyőn a "Script" menübe, megtaláljuk ezeket az alapbeállításokat. Három közül választhatunk, hogy mi legyen az általános eljárás, ha ellenféllel találkozunk: szimpla támadó, gránátos (ez először gránátokat hajingál, márha megéri), Jedi (először gyógyít, tápol, és csak aztán avatkozik be).

Tehát társaink, kísérőink:


TRASK ULGO
Karakterosztály: Soldier, Lvl3

Jellem: Semleges

Életerő (vitality): 36

Védelem (defense): 13

Képességek:
14 (+2) STR; 14 (+2) DEX
12 (+1) CON; 12 (+1) INT
14 (+2) WIS; 12 (+1) CHA

Mentődobások:
Fortitude: 5
Reflex: 4
Will: 4

Skillek:
+1 CU; 0 DEM; 0 STEA; +4 AWA
+1 PERS; +1 REP; +5 SEC; +4 TI

Featek (harci képességek):
Páncélzathasználat (összes); Kondicionálás (Conditioning); Erőtámadás (PowA); Erőlövés (PowB); Fegyver használat (összes); Szívósság (Toughness); Párbaj (Dueling)
Szerep:
Úgy tűnik fel életünkben, mint egy üstökös, de sajnos elég hamar kiég.. Hősi mentorunk az Endar Spire űrhajóról, a tutorial nagymestere, aki hősies önfeláldozással megmutatja, miként szaladjunk a falnak..
Vissza


CARTH ONASI
Karakterosztály: Soldier, Lv4

Jellem: Egyértelmű világos

Életerő (vitality): 44

Védelem (defense): 13

Képességek:
13 (+1) STR; 16 (+3) DEX
12 (+1) CON; 13 (+1) INT
10 (+0) WIS; 12 (+1) CHA

Mentődobások:
Fortitude: 5
Reflex: 4
Will: 1

Skillek:
+1 CU; 0 DEM; 0 STEA; +3 AWA
+1 PERS; +2 REP; +1 SEC; +4 TI

Featek (harci képességek):
Páncélzathasználat (összes); Fejlesztett kétkezes harc (Imp.Two-weapon Fighting); Erőtámadás (PowA); Erőlövés (PowB); Fegyver használat (összes), de a Blaster Pisztoly használat már specializált (harmadik) szintű
Kapcsolatok:
Nőnemű főkarakterünknek csapni próbálta a szelet, de aztán úgy tűnt, elhalt az érzés, Missiont egy kicsit kóstolgatta, de aztán jó haverok lettek..

Szerep:
Először az Endar Spire-on találkozunk vele, de ő lesz első kísérőnk a Tarison. Beszélgetéseink során szépen fény derül élete története. Pilóta, a Köztársaság katonája, szülőbolygója az egyike volt a legelsőknek, amely elesett a Sith hajóhad előtt.. kicsit ambivalens a fickó, mintha nyomasztaná valami a történtek miatt (mintha magát hibáztatná), de nem hajlandó elsőre mindent kitálalni..
Egy kis idő elteltével úgy tűnik, valami megint nyomja a lelkét, de mikor rákérdezünk a dologra, semmit nem hajlandó kibökni, csak annyit, hogy továbbra sem bízik bennünk.. igazán megkeseredett lélek a szépfiú, arról dünnyög valamit, hogy már egyszer csalódott az emberekben, és hogy átverték, ezért alapvetően bizalmatlan mindenkivel szemben.. és azt javasolja, mi is legyünk azok.. Kis idő múlva kicsit többet is elmond, nagyon ledöbbentette, hogy Revan és Malak átálltak az ellenség oldalára, de ők még hagyján! Az igazán vérlázító, hogy követték őket egy csomóan, közkatonák, hétköznapi emberek.. Az ő bűnük sokkal nagyobb, és egyáltalán nem kaphatnak kegyelmet! Úgy tűnik, valami komolyabb dolog is lehet a háttérben, esetleg valami személyes érintettség, de várni kell a nagy titokra..
aztán jön a pofon.. kiderül, hogy mentora Saul Karath, a Köztársaásg egyik kiemelkedő katonája is átállt a Sithek oldalára (most egyébként ő a Sithek admirálisa..). Carthot is megkereste az ürge a dezertálása előtt, de ő nem hitte el, hogy a nagy bálvány komolyan beszél.. Hatalmas hiba volt, a nagy példakép nemcsak elsőként állt át az ellenséghez, de ráadásul magával vitte azokat a kódokat is, melyekkel aztán a Sith armada észrevétlenül megközelíthette a köztársasági flottát, s lecsaphatott rá.. Carthot nagyon nyomasztja a lelkiismeret, hiszen úgy tűnik, megállíthatta volna az egész támadást, ha komolyan veszi mentora szándékát, sőt, talán az egész háború máshogy alakult volna..
Vissza


MISSION VAO
Karakterosztály: Scoundrel, Lv3 (UP)

Jellem: Egyértelmű világos

Életerő (vitality): 21

Védelem (defense): 16

Képességek:
10 (+0) STR; 16 (+3) DEX
12 (+1) CON; 14 (+2) INT
11 (+0) WIS; 10 (+0) CHA

Mentődobások:
Fortitude: 2
Reflex: 6
Will: 1

Skillek:
+4 CU; +9 DEM; +10 STEA; 0 AWA
0 PERS; +2 REP; +6 SEC; +3 TI

Featek (harci képességek):
Páncélzathasználat (könnyű); Óvatosság (Caution); Kritikus sebzés (Critical Strike), Mesterlövész (Sniper Shot), Párbaj (Dueling), Fegyver használat (összes), és persze a scoundrel képességek
Kapcsolatok:
Elválaszthatatlan Zaalbartól, a wookiee-tól, Carth-tal kicsit csipkedik egymást, de aztán jól kijönnek

Szerep:
Taris Undercity-jének vadvidékén kéri a segítségünket, ami nem is olyan nagy baj, hiszen őt keressük.. Segítenünk kell neki megmenteni wookiee barátját Zaalbart, aki gamorreai rabszolgavadászok fogságába esett..
Beszélgetéseink során kiderül, hogyan lettek elválaszthatatlan barátok a wookieeval.. Mission egy meglehetősen rosszul alakult megmentési kísérletbe fogott, mikor látta, hogy három Black Vulkar tahó molesztálja a wookieet.. őt leütötték, Zaalbar meg a támadói egyikét fenyítette le.. a másik kettő elszaladt, azóta jó barátok..
Mission egyébként kis gyermekként került a Tarisra, kiderült, hogy gyakorlatilag a bátyja csempészte ki őket szülőbolygójukról, mert forró lett a lába alatt a talaj.. Griff (a bratyó) igazi világfi lehet, olyan tipikus szerencsejátékos típus.. de mindig helyén volt a szíve, s Missiont is ő tanította meg a legtöbb trükkre (mint pl. lopni, betörni a hálózatokba, ajtókat nyitni.. miegyebek.. Mission a KotOR Twist Olivérje), hogy mi történt vele, csak fokozatosan derül ki, az biztos, hogy valami Lena nevű nő is van a dologban, akinek felemlegetése miatt Mission gyakorlatilag dührohamot kap..
Mikor újra szóba hozza a bátyját, már egy kicsit nyugodtabban tud róla beszélni.. szóval, ez a Lena nevű hölgyemény elcsavarta a bátyja fejét, aki épp kezdett jó (ekhem), szóval kevésbé rossz útra térni. A bártünemény rossz hatásának köszönhetően a bátyja megint elkezdett hülyülni, kockázatos dolgokba kezdett, és költekezett, mint a fene. A megismerkedésük után néhány hónappal rávette a bátyókát, hogy hagyja el Tarist, és az az átkozott spiné azt is elérte, hogy a bátyja a hugát nem vitte magával az útra.. persze beígérte, hogy majd ha megint lesz pénz, akkor megkeresi Missiont, de ennek már két éve.. Biztos a nő az ujja köré csavarta, és a káros befolyásnak engedve Griff már nem is kereste meg a hugicáját.. legalábbis Mission csak ezt tudja elképzelni.. Mission reménykedik abban, hogy talán közös kalandozásaink során találkozunk valahol elveszett testvérével..
A Dantooine-on csámborogva érdekes fordulat következik be.. feltűnik ugyanis Léna! Teljesen gyanútlanul, meglehetősen szívélyesen üdvözli Missiont, ami elég bámulatra méltó bátorságra vall. A rövid "kikaparom-a-szemed-te-hutt-fattyú" jellegű szóváltás után egy újabb verziót ismerhetünk meg.. A léda Léna elmeséli, hogy röviddel azt követően szakítottak az álom báttyal, hogy elhagyták a Tarist. Azért is csodálkozik Mission ellenséges viselkedésén, mert épp ő volt az, aki azt szerette volna, hogy a lány is velük menjen, sőt, még a jegyét is kifizette volna.. ahogy egyébként mindent ő is fizetett, amíg Griffel, minden idők legnagyobb potyalesőjével élt együtt.. Griff neki éppen azt mondta, hogy Mission nem is akarja elhagyni Tarist. Később aztán kiderült, hogy Griff nem is akarta magával vinni a húgát, azt mondta a bártündérnek, hogy a húga mindig visszafogta őt.. Ezen már Léna később meg sem lepődött, mert mint kiderült, a bátyókának ez volt a kedvenc taktikája, vagyis sikertelenség esetén mindig más hibáztatott a kudarcaiért. Mikor kezdtek kettejük dolgai rosszul alakulni, Léna is megkapta a magáét, többek között ezért is hagyta ott Griffet.. Ha egyébként találkozni akarunk vele, akkor keressük a Tatooine-on, mert legjobb tudomása szerint ott próbált szerencsét a Czerka Társaság bányáiban ..
Vissza


ZAALBAR
Karakterosztály: Scout, Lv4 (UP)

Jellem: Inkább világos

Életerő (vitality): 60

Védelem (defense): 11

Képességek:
20 (+5) STR; 13 (+1) DEX
20 (+5) CON; 10 (+0) INT
12 (+1) WIS; 8 (-1) CHA

Mentődobások:
Fortitude: 9
Reflex: 5
Will: 5

Skillek:
0 CU; +6 DEM; 0 STEA; +7 AWA
-1 PERS; +4 REP; 0 SEC; +6 TI

Featek (harci képességek):
Szélroham (Flurry), Lvl2 beépítések (Implants), Lvl2 Erőtámadás (PowA), Gyorslövés (Rapid Shot), Fegyver fókusz a közelharci fegyverekre, és persze a scout és wookiee featek..
Kapcsolatok:
Elválaszthatatlan barátok Mission-nel

Szerep:
Taris Undercity-jének alsóbb csatorna rendszerében találjuk meg, gamorreai rabszolgavadászok ejtették foglyul.. kiszabadításában aktívan közreműködik nagy barátja Mission Zao is.. A wookiee megmentéséért cserébe fajának etikai kódexe szerint örök hűséget fogad nekünk, s akár akarjuk, akár nem (pontosabban ezt a részt nem ellenőriztem le :-) ), mindenhova követni fog minket, adós az életével, ezért azt teljes mértékben ránk szánja, nekünk áldozza ("lifedebt").
Vissza


BASTILA
Karakterosztály: Jedi Sentinel, Lv3 (UP)

Jellem: Egyértelmű világos

Életerő (vitality): 27

Védelem (defense): 16

Képességek:
12 (+1) STR; 18 (+4) DEX
12 (+1) CON; 10 (+0) INT
12 (+1) WIS; 15 (+2) CHA

Mentődobások:
Fortitude: 4
Reflex: 7
Will: 3

Skillek:
0 CU; 0 DEM; 0 STEA; +5 AWA
2 PERS; 0 REP; 0 SEC; +5 TI

Force powers (erőtrükkök):
Erőaura (Force Aura), Elmebefolyásolás (Affect Mind), Bénítás (Stun), Erőlökés (Force Push), Fénykard eldobása (Throw Lightsaber)
Featek (harci képességek):
Kétkezes küzdelem (Two-weapon Fighting), Szélroham (Flurry), Blaster pisztoly, fénykard és közelharci fegyverek használata, Érzékenység az erőre (Force Sensitive), Jedi védelem (Jedi Defense), Csata meditáció (Battle Meditation), Erőimmunitás a félelemmel szemben (Force Immunity: Fear)

Kapcsolatok:
A fő karakterrel különleges kapcsolat köti össze, az Erőnek köszönhetően.

Szerep:
Bastila megmentése az első főfeladat, melyet Tarison, becsapódásunk helyszínén kell végrehajtani. Köztársasági tiszt a hölgyemény, különleges képessége miatt (csata meditáció) a Sithek mindent tűvé tesznek érte.. Benne volt abban a Jedi rohamcsapatban is, amely leszámolt a Sith nagyúrral, Dart Revan-nal..(ez is mutatja, milyen pöpec fickók voltak a Jedik hajdanán, hiszen egy lvl3 Jedi Sentinelt küldenek a legnagyobb ellenségük ellen.. többek között)
Ő az, akinek gyakorlatilag a Jedivé válásunkat köszönhetjük.. Látomásaink, s az, hogy olyan hatékonyan kezeltük a Tarisi helyzetet számára mind azt mutatják, hogy erős kapcsolatunk van az Erővel.. ezért szorgalmazza Taris elhagyása után, hogy menjünk Dantooinera a Jedi Tanács elé.
Szövetségünk később még erősebb lesz, a Tanács tagjai szerint ugyanis valamiféle kapcsolat alakult ki kettőnk között.. Erre hivatkozva aztán megpróbál minket felmérni, gyakorlatilag a személyi adatainkat kéri számon rajtunk.. válaszainkon (bármilyen bagatellnek tűnnek is a kérdések) nagyon sok múlik, hiszen ez alapján dönti el, mennyire vagyunk megbízhatóak, őszinték, s vesszük komolyan közös küldetésünket..
Vissza


T3-M4
Karakterosztály: Expert droid, Lv3 (UP)

Jellem: Semleges

Életerő (vitality): 30

Védelem (defense): 17

Képességek:
10 (+0) STR; 15 (+2) DEX
14 (+2) CON; 20 (+5) INT
10 (+0) WIS; 10 (+0) CHA

Mentődobások:
Fortitude: 3
Reflex: 5
Will: 1

Skillek:
+12 CU; +7 DEM; 0 STEA; 3 AWA
0 PERS; +12 REP; +7 SEC; 0 TI

Featek (harci képességek):
Óvatosság (Caution), Ezermester (Gear Head), blaster használat (pisztoly és rifle), és a droid featek (droid upgrade, blaster beszerelés; harci logika fejlesztés)
Szerep:
A Tarison, Janice Hall boltjában vehetjük meg, pontosabban kell megvennünk, mivel csak a segítségével juthatunk be a Sith katonai bázisba. Nagyon hasznos segítőtárs, főleg, ha szerelési, zárfeltörési, rendszer-behatolási kérdésekről van szó.. HIHETETLENÜL megkönnyíti a dolgunkat az olyan helyeken, ahol a mindent átható compúterizált rendszer feltörésével ellenfeleket lehet kiiktatni (pl. Sith bázis, vagy Davik főhadiszállása).
Vissza


CANDEROUS ORDO
Karakterosztály: Soldier, Lv5 (UP)

Jellem: Egyértelmű sötét

Életerő (vitality): 65

Védelem (defense): 11

Képességek:
15 (+2) STR; 12 (+1) DEX
14 (+2) CON; 10 (+0) INT
14 (+2) WIS; 10 (+0) CHA

Mentődobások:
Fortitude: 6
Reflex: 2
Will: 3

Skillek:
0 CU; +2 DEM; 0 STEA; +2 AWA
0 PERS; 0 REP; 0 SEC; +8 TI

Featek (harci képességek):
Erőtámadás (PowA), Fejlesztett erőlövés (Imp.PowB), Gyorslövés (Rapid Shot), Fegyverspecializáció: nehéz fegyverzet, Szívósság, és egyéb katona featek: (mindenféle páncélhasználat, fegyverhasználat, minden típusra)
Kapcsolatok:
Múltjából fakadóan direkte sötét, gonosz karakter, meglehetősen piszkálódó, cinikus hangot üt meg mindenkivel (még Bastilát is sikerül kihoznia a sodrából egy pillanatra..).

Szerep:
Tarison áll mellénk, mivel megunja addigi munkaadója, a főgengszter Davik szolgálatát. (Egy személyes naplótöredékből kiderül, egy vadásztrófeának köszönhetően sikerült a főgenya kegyeibe férkőznie.) Csatlakozásának feltétele, hogy megszerezzük neki a Sith blokád áttöréséhez szükséges felszállási azonosító kódokat. Segít bejutni Davik csapatába is, s innentől kezdve kalandozásaink részese. Speciális képessége, hogy regenerálódik, ennek, s rendkívül magas életpontjainak köszönhetően kiváló ágyútöltelék.
Már 40 éve harcol mindenféle háborúkban (elég érdekes hatásfokkal, ha csak lvl5 katona lett belőle, kuc-kuc). Népe, a mandaloriak a csatákon keresztül bizonyítják életük értelmét. Nem a vagyon, a rang határozza meg egy ember fontosságát, hírnevét, hanem az, hogy milyen harcos. 40 évvel ezelőtt a Sithek keresték meg népét, hogy kezdjenek háborúba a Köztársasággal.. az, hogy az ötlet őrült volt, cseppet sem számított, a mandaloriaknak a harc a lényeg, az, hogy győznek, vagy veszítenek-e, már nem annyira.. sőt, minél reménytelenebb a küzdelem, annál értékesebb számukra.
Vissza


Fordította / írta: Kwish
2003.12.02.