Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Követelmények

Világ
Történet
Hősök
NPCk
Ellenfelek

Háttérinfók
Előzetesek
Interjuhék

Galéria
Screens
Concepts

2004.09.03. - Kwish

The Roots - Gamespot benyomások (04.09.02)


A The Roots egy közeljövőben megjelenő PCs szerepjáték, melyet az olyan japán szerepjátékok inspiráltak, mint például a Final Fantasy. Mindezek mellett a játék lengyel fejlesztőcsapata, a Tannhauser Gate némi európai ízt is csempészett a játékba. A Gamespot munkatársainak lehetősége nyílt a játék megtekintésére az elmúlt héten a Londonban megrendezett Games Week fesztiválon.

A játékot Yanként kezdjük el, a tüskés-hajú árvával, akit az Élet Fájának őrzője nevelt fel. Mikor a fa pusztulásnak indul, nevelőapád megbíz azzal a feladattal, hogy derítsd ki, mi is zajlik a háttérben. Ez meglehetősen elégedetlenné teszi fogadott fivéredet, hiszen a saját apja mellőzi őt egy ilyen fontos küldetésben. Mint ahogy valószínűleg mindenki sejti, ez a kis törés később a játékban nagyobb szerepet játszik majd. (Oh, csak nem a jó öreg féltékeny-rám-a-mostohatesóm-és-ezért-ahol-tud-keresztbetesz forgatókönyv megy majd?)
A kalandozások során lehetőséged lesz főre bővíteni csapatodat, akik közé női karaktereket is felvehetsz. Nos, ez értelemszerűen számos románc lehetőséget biztosít Yannak, de hát nem is lenne japán-stílusú szerepjáték, ha nem lenne benne legalább egy romantikus szerelmi háromszög. (Oh, csak nem a jó öreg féltékeny-vagyok-a-begyes-macádra-akit-szeretek-én-is-és-ezért-ahol-tudok-keresztbeteszek-neked forgatókönyv is megy majd?)
A játék forduló alapú harcrendszerét (Ez az eddigiek alapján túlzás, hiszen nem erről volt szó 100%-ban) meglehetősen erősen befolyásolták a japán szerepjátékok, bár néhány változás azért lesz a dologban. Míg egyedül vándorolsz a világban, képes leszel észrevenni a közeledben lévő ellenségeket, így nem kerülhetsz váratlan harci szituációba, mint ahogy ez más konzol játékokban előfordulhatott. Azzal, hogy előre beazonosíthatod a potenciális küzdelmeket, megpróbálhatod teljességgel elkerülni a konfliktusokat.
Ha mégis csatába keveredsz, mindkét csapat felsorakozik egymással szemben, és a harcot fordulónként vívjátok meg. Érdekes jellemzője a játéknak, hogy amikor parancsot adsz ez karakternek, mint például hogy támadjon meg valakit, vagy varázsoljon, lehetőséged lesz arra is, hogy kijelöld az irányt, amerre a karakternek a parancs végrehajtása után haladnia kell. Ezzel a módszerrel a csapatodat szétszórhatod a csatamezőn, megpróbálva felkeresni és beazonosítani az esetleges ellenséges egységeket.
A játékot PC-re fejlesztik (érdekes módon korábban konzolról is volt szó) és egy verzióját N-Gage-re is előkészítik. A játékon még dolgoznak egy kicsinyt, így a megjelenése valamikor 2005-ben várható.

Forrás: GameSpot
Szerző: Jason Ocampo


(Vissza)