Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2006.11.08. - Kwish

Jolt értékelés 8,1/10

Bár már nagyon sok értékelés megjelent a Gothic 3-ról, időhiány miatt nem volt velük idő foglalkozni, kis pótolgatás. Elsőként a Jolt (061025) meglehetősen rövid értékelése. Összpontszám: 8,1/10

Nos ez igazán merész. Itt egy RPG, ami az ES: Oblivion után jelent meg, s nem próbálja meg lemásolni, és átvenni az összes abban található ötletet. Ez egy olyan RPG, ami szépen bemutatja a két középső ujját az új stílus meghatározóinak, s a saját feje után megy, megcsinálja a saját dolgait, épp úgy, mint eddig is. Félig ez adja a Gothic sorozat vonzerejét: azt csinál, amit akar, s az emberek vagy szeretik, vagy pedig utálják ezért.

A Gothic 3 elég nehéz ügy. Vannak hibái, s az egyik közülük meglehetősen súlyos. De még ha ezeket észben is tartja az ember, akkor is van egy bizonyos bája a játéknak, ami segít felülemelkedni az ilyesfajta kényelmetlenségeken. Igazából, ha az ember egyszer már kiismerte ezeket a problémákat úgy módosíthatod a játék stílusodat, hogy elkerüld ezeket - no persze jó lenne, ha ezt nem kellene megtenned, de rendszerint bőven megéri a dolog, és egyébként is, már megjelent az első patch.

Most átsiklunk a történet felett, ami arról szól, hogy a névtelen hős visszatér Khorinis szigetéről a kontinensre, s mindjárt egy ork invázió közepébe csöppen - innen már elég könnyű kitalálni, hogy mi következik.

Vessünk egy pillát a problémákra. A legnagyobb a harcrendszer. Egy gyorstalpaló mindenkinek: a harc igazából csak akkor harc, ha legalább két oldal / két fél csap össze. Ha csak az egyik oldal küzd, a másik meg valami miatt meg van bénulva, akkor nem igazán tud helyrerázódni a csapásokból időben, s így nem tud visszacsapni, vagy nem tudja kivédeni a következő ütést. Ez nagyon sokszor előfordul a játék első felében, ha nem úgy fejleszted a karakteredet, hogy orvosold ezt a problémát, szóval legyetek óvatosak. Kétség sem fér hozzá, hogy ezt kezelni, javítani fogják, de addig is nagyon sok embert elijeszthet a játéktól. És mi a helyzet akkor a vadkanokkal? Miért van az, hogy lényegében egy karcolás nélkül szembeszállhatok egy csapat orkkal, míg egy, vagy két ilyen vadállat feltörli velem a padlót, de úgy, hogy lényegében nem is sebződnek?

Jolt
1280 x 800
Jolt
1277 x 899
Jolt
1280 x 800
Jolt
1591 x 1071
Jolt
1280 x 800

Akárhogy is van, hagyjuk most a játék esetleges lefagyásait, meg a fura sebesség hibákat és vessünk egy pillantást ezekre a képekre. Igazán lenyűgözőek, bár nem szolgáltatnak igazságot a játéknak, ha már egyszer látod őket futás közben is. Természetesen egy über PCre van szükséged, ha a legjobbat akarod kihozni a játék engine-ből. A világ hatalmas, teli van karakterekkel és lényekkel, akiknek szemmel láthatólag megvannak a saját céljaik és a saját életük - még azt is ki merjük jelenteni, hogy sokkal inkább igaz ez, mint az Oblivion esetében. Rendszerint csinálnak is valamit a szereplők, nemcsak szimplán álldogálnak. Ez lehet hogy apróság, de sokkal elragadóbb és jobb miatta a játék.

Ahogy a történet kibontakozik három frakció kerül képbe, melyeknek küldetéseket lehet teljesíteni, s ezek a feladatok hírnevet is elismertséget szerezhetnek az adott frakción belül. De jól találgattok: ha az egyik ilyen csoportnak dolgoztok, akkor a többi már nem fog szeretni. De épp ez az, ahol a játék szabadság koncepciója igazán működésbe lép: szabadon mehettek bárhová, és azt csináltok, amit csak akartok - ezen a téren nem korlátoz benneteket a cselekmény. A játék nem kényszerít benneteket egyik irányba sem, s a három eltérő befejezés a választott utat tükrözi. A küldetés rendszer is ragyogó példa arra, hogy a menü rendszer és a kezelő felület hogyan lehet igazán kiváló - nekünk igazán tetszett a küldetés napló, ami inkább párbeszédeket, mintsem szimpla szöveget tárolt el. Szóval, egy nagy piros pont jár ezért a fejlesztőknek, mint ahogy azért is, hogy milyen egyszerű használni és rendezgetni az inventoryt. Talán a Bethesda is készít erről néhány jegyzetet a következő ES játékához.

A problémák ellenére (melyeket remélhetőleg orvosolni fognak majd a patchek) a Gothic 3 igazán kiemelkedik a tömegből. Az biztos, hogy nem olyan kifényezett és ügyes darab, mint az Oblivion, s nem is lesz annyira népszerű, de azért nagyon sok elismerést érdemel. A hatalmas világ olyan sok szabadságot ad, hogy az ember könnyen azt hiszi, elveszett. De ez nem igaz, mert azt tehetsz, amit csak akarsz, s még ha azt is hiszed, hogy nem tudsz befejezni egy küldetést, nagyon sok dologgal foglalkozhatsz addig, mire ismét érdemes lesz hozzálátni. Nagyon magával ragadó játék, egy barátságos kezelőfelülettel és igazi hangulattal. Beszippantja az embert, s hirtelen ott találod magad, hogy egy igazi életet élsz a Gothic 3 világában, függetlenül attól, hogy az invázió ellen harcolsz-e, vagy fejleszted a karaktered, vagy épp új helyszíneket és tárgyakat fedezel fel. Hát igen, ez nem az Oblivion, de megmutatja, hogy azért van még élet ebben a műfajban az Oblivionon kívül is. Megéri megnézni a dolgot.

Pontszám: 8,1
Játékmenet: 8
Prezentáció: 8
Érték: 8
Mainstream vonzerő: 7

Szerző: Ben Mears
Forrás: Jolt Review: Gothic 3 (PC)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.11.21. - RPG Codex értékelés
2006.11.25. - Gamespy gyilok
2006.12.01. - IGN PC értékelés / gyilok
2006.12.02. - GamesRadar értékelés
2006.12.06. - GameSpot értékelés

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.11.04. - WoG leírás #2
2006.10.16. - WoG leírás #1


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása