Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

A német hangfelvételek elkészítése

A következő darab egy kis cikkecske a német szinkron elkészültéről. A sok kis fotó mellett lényegi információ nem igazán látott napvilágot. A puszta adatok: három hónapos maratoni munka, közel 25.000 sort vettek fel, ez kb. 18 órányi párbeszéd, 30 színész játszotta el a szereplőket.


A kollégák fenti képei mindenki számára nyilvánvalóvá teszik: a Gothic 3 német nyelvű hangfelvételei nemcsak életet lehelnek a játékba, hanem minden olyan ember arcára mosolyt csalnak, aki csak érintett a projektben.
Bár a Frankfurtban (Németország) lefolytatott három-hetes maratoni munkanagy koncentrációt követelt mindenkitől, a hangfelvételek készítése igazán fontos pillanat egy játék elkészítésében, ez az ún. "már majdnem kész vagyunk" fázis. A hangulat ennek megfelelően meglehetősen könnyed volt.

Íme néhány benyomás, közvetlenül a hangstúdióból.

- KaiRo -

Megközelítőleg 25.000 sornyi párbeszédet vettünk fel, ami közel 18 órányi színtiszta párbeszédet jelent. 30 színész játszotta a különböző karaktereket, és persze ezek között ott van a már jól ismert névtelen hősünk, valamint Xardas, Diego, Gorn, Lester és Milten szinkronja is.

A jobb oldali képen Christian Wewerka látható, a névtelen hős csúcs-szuper és kemény német szinkronhangja, amit épp nyomja a szöveget. A legviccesebb nyelvbotlása (Német):

"Ez a könyv mond valamit az öreg Maggie-ről. "
(Persze a szövegben az öreg mágiáról volt szó.)
2006 E3 trailer

Az ilyesféle bakinak köszönhetően, mint ez is, a fülledt nyári meleg sokkal elviselhetőbbé vált a stúdióban.

A következő képeken Karl-Jürgen Sihler látszik, amint bemelegít az ork szinkronjára.

2006 E3 trailer 2006 E3 trailer 2006 E3 trailer 2006 E3 trailer

A következő két fotón két olyan eszközt mutatunk be, melyeket felhasználtunk a felvételek készítése során.

A Gothic 3 Recording Console a Piranha Bytes saját szabadalmú programja, amely minden egyes párbeszéd sort a játékban betöltött megfelelő kontextusában jelenít meg. Ez nemcsak abban nyújt segítséget, hogy nyomon kövessük a dolgot, hanem rögzít minden olyan változást is, melyet a felvételek készítése közben hajtunk végre (Héé, egy ork soha sem mond olyat, hogy "Nekem most pisálnom kell"), és ennek megfelelően módosítja a feliratokat is.
A DigiDesign ProTools elnevezésű programja egy professzionális hangrögzítő szoftver. Michael Torunsky felvételvezető mérnök működteti ezt a programot, s érzékeny fülével felfedez minden egyszerű kis pattogást, vagy hibás hangot. Ez az audio felvételt később aztán megszerkesztjük és egyedi, különálló darabokra vágjuk, ami aztán bekerül a játékba.

Ha többet meg akartok tudni az M&S német hangstúdióról, akkor látogassatok el az oldalukra:
www.ms-music.com
.

Forrás: Gothic3.com - German voice recordings


Fordította / írta: Kwish
2006.07.13.


Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.11. - Lakóépületek készítése

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.12.14. - Homokdűnék modellezése
2005.09.06. - A karakterfejlesztésről


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása