Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci

Világ
Mitológia
Gothic I
Gothic II
Területek
Csoportok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Így készült

2005.08.22. - Kwish

2005 GC áttekintés a WoG-tól

A World of Gothic site lehozott angol nyelven is egy rövid cikkecskét arról, hogy mit is láttak a GC rendezvényen a Gothic 3-ból. A Piranha Bytes képviseletében Kai Rosenkranz, míg a JoWood képviseletében Stefan Berger állt helyt. (Remélem semmit nem értettem félre, főleg az utolsó kérdésnél :-) )

Mint kiderült, a GC alkalmából nem készítettek egy külön verziót, amit ott bemutattak (és amivel játszani lehetett) a fejlesztés épp aktuális állását mutatja, melyet rögzítettek és elvittek Lipcsébe. Emiatt aztán a játék nem futott teljesen stabilan. Kai magyarázatként hozzáfűzte, hogy a játékot még egyáltalán nem optimalizálták, s ez az oka az előforduló kisebb akadozásoknak.

A játszható verzióban egy kis falut, Monterát lehetett megtekinteni. A település kapuját egy ork biztosította, míg a város belsejében a lakosok dolgoztak, követték napi tevékenységüket (már ami eddig elkészült). A prezentáció során Kai elmondta, hogy Montera azon települések között van, melyet elsőként foglaltak el az orkok, aminek az eredményeképp aztán az élet itt már meglehetősen normálisan zajlik. A lakosoknak úgy szólván alkalmazkodniuk kellett a körülményekhez, s most egyszerűen az orkoknak dolgoznak, ahelyett, hogy a királynak dolgoznának. A kőházak és a kunyhók meglehetős összevisszaságban vannak, mindenhol ládák és hordók, itt-ott pedig az NPCk dolgoznak. Egy vagy két ork őr figyel arra, hogy minden rendben van-e. A jelenlegi verzióban a párbeszéd rendszert még nem implementálták (így aztán értelemszerűen még senki sem beszélhetett). A menük is hiányoznak, és a harcra sincs lehetőség. Az ember most még csak annyit tehet, hogy rohangászik a néhány NPCvel belakott városban és gyönyörködik a grafikában. A verzióban látható karakter nem a sorozat korábbi darabjaiból ismert hős, mivel az NPCk és a főhős sincs még megfelelően kidolgozva. Viszont az a lehetőség, hogy a hősünk körül megforgassuk a kamerát, már benne van a játékban, így aztán lehetőségünk volt szemből és profilból is megnézni a karaktert.

Kai tett néhány észrevételt a különleges képességekre (perkek) és a készség (skill) rendszer működésére is. "A Gothic 2-ben a skill rendszer százalékokban került megállapításra, pl. 10% az egykezes fegyver, 50% a számszeríj használatra". A Gothic 3 készség rendszere átesett az ún. digitalizálás folyamatán. "Ami azt jelenti, hogy vagy végrehajthatsz egy különleges mozgást, vagy nem" szemléltette az új koncepciót, majd folytatta "Ezt azt jelenti, hogy egyetlen készséget is nagyon sok apró lépés választ el a többitől, amelyeket külön-külön kell megtanulni". Vegyük például az egykezes fegyverhasználatot, ahol lehet egy különleges támadás az orkok ellen, vagy egy speciális mozdulat bizonyos szörnyekkel szemben.

A részletezettség foka rendkívül magas. Úton Montera kapuja felé látható egy Innos-szentély, amelynek a modellje jóval részletezettebb, mint amilyen a Gothic 2-ben volt. Stefan Berger aktiválta még az ún. Wireframe módot is a számítógépen, amivel megmutathatta azt, hogy még az alakok is milyen sok poligonból állnak. A nagyobb és jóval részletezettebb területek ellenére nem lesz töltési idő. A teljes világot betöltik majd a memóriába (épp úgy, mint az elődöknél is). Ennek megvalósítására a fejlesztők egy erőforrás-mentő technikát használnak fel. Például a távolabb levő területek jóval egyszerűbben fognak megjelenni. Kai megerősítette, hogy Gothic világa négyszer nagyobb lesz, mint a Gothic 2-ben és kiegészítőiben elérhető területek.

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
Kérdés: Lesz halasztás a megjelenési idő vonatkozásában?
KaiRo: Nem, mint mondtuk 2006 első negyedévére koncentrálunk, és ebben a hónapban úgy tűnik, el is érjük ezt a célt. Pillanatnyilag úgy véljük, hogy a Gothic 3-at nem kell elhalasztani.

Kérdés: Lesz olyan város, melyet még nem foglaltak el az orkok?
KaiRo: Igen. A játékosnak el kell mennie Vangardba, Myrtana királyságának fővárosába, hogy egy ilyen helyet találjon. Még mindig lesznek olyan emberek, akik túlsúlyban vannak, vagy ellenállnak az orkoknak.

Kérdés: A Gothic 3-ban a speedtree-technológiát használjátok. Használtok majd valami mást is, mint például a "speedgrass"?
KaiRo: Nem, Speedtree az lesz, Speedgrass az nem.

Kérdés: Barter kereskedelem lesz, vagy lesz már valamilyen "valuta"?
KaiRo: Ez jó kérdés. Feltehetőleg a kereskedelem már kiforrott magának valami pénzt is.

Kérdés: A Gothic 1-ben feltűnt egy középkori banda, az "In Extremo". Megismétlődik ez a Gothic 3-ban?
KaiRo: Lesz majd a tervek szerint valami középkori banda. De még nincs konkrét elképzelésünk arról, hogy melyik lesz az.

Forrás: World of Gothic

Jah, és ha még valaki nem tudná, az oldalról letölhető egy brutál méretű videó is a GC preziről.


(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.01.01. - ActionTrip előzetes
2006.03.01. - 1UP előzetes
2006.03.23. - IGN frissített benyomások
2006.03.23. - 1UP előzetes (haha), de új képekkel!
2006.03.23. - Gothic III - 1UP előzetes (haha), de új képekkel!


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása