Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Háttér
Történet

Játékmenet
Bevezető

Játékvilág
NPCk
Kasztok
Szörnyek

2003.09.29. - Kwish

ToEE - Szörnyek


A játék során többféle szörny lepofozására sort kell kerítenünk, itten néhány (szolgai módon átvéve a hivatalos oldal képeit).. öhöm, no, akkor csapjunk a lecsóba.. izé, ha valaki a képekre klikkel akkor a (szintén szolgai módon átvett) animált képeket is meg lehet nézni, némelyik meglehetősen nagy, úgyhogy akinek kicsi az átvitel ne essen kétségbe..



Giant Crayfish - Óriás Rák
Életerő (Hit Dice): 4d8+4
Kezdőbonusz (Initiative): +3
Sebesség: 30 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 15
Támadás: Ollók, +6/+1 közelharci
Sebzés: 2d6+4
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: - - -
Nehézségi szint (CR): 3
Jellem: Mindig semleges (N)
Leírás: Ezek az agresszív vízi ragadozók a tavak és folyók mélyén lapulva várnak áldozataikra. Készek bármilyen lényt megtámadni, ami eléggé megközelíti őket, s hatalmas ollóikat használva próbálják összezúzni, és széthasítani a szerencsétleneket.
(Vissza)


Earth Elemental - Földelemtál
Életerő (Hit Dice): 8d8+32
Kezdőbonusz (Initiative): -1
Sebesség: 20 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 18
Támadás: Csapás (Slam), +12/+7 közelharci
Sebzés: Csapás (Slam) 2d8+10
Speciális támadás: Föld mester (Earth mastery), tolás (push)
Speciális képesség: Elementál, DR 10/+1
Nehézségi szint (CR): 5
Jellem: Rendszerint semleges (N)
Leírás: Ezek a nagy, kőhumanoidok a Föld Elemi Létsíkjáról származnak, de igen gyakran azért idézik őket az Elsődleges Síkra, hogy különleges helyeket, és értékes kincseket őrizzenek. Nagyon erősek, és nagyon szívósak.
(Vissza)


Ettin (Zaphod Beeblerox)
Életerő (Hit Dice): 10d8+20
Kezdőbonusz (Initiative): +3
Sebesség: 40 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 18
Támadás: 2 óriás bunkó, +12/+7 közelharci
Sebzés: Óriás bunkó, 1d10+6
Speciális támadás: Magas szintű kétkezes harc
Speciális képesség: Éjjellátás (darkvision) 90 ft (láb)
Nehézségi szint (CR): 5
Jellem: Rendszerint kaotikus gonosz (CE)
Leírás: Ezek a kétfejű óriások 13 láb magasak, és 5000 fontnál is nagyobb lehet a súlyuk. Rendkívül jól látnak, és nagyon éberek, aminek következtében kiváló őrök lehetnek. Mindenféle hátrány nélkül képesek akár két fegyverrel is küzdeni, mivel mindkét fej egy-egy fegyvert irányít. Persze azért az esetükben nem igaz, hogy két fej többet ér mint egy.. nem túl intelligens lények, s igen gyakran triviális dolgokon kap összes és civódik a két fej.
(Vissza)


Eye of the Deep - A mélység szeme
Életerő (Hit Dice): 1d4
Kezdőbonusz (Initiative): +2
Sebesség: 40 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 13
Támadás: Harapás (bite), +1 közelharci
Sebzés: 1d2
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: - - -
Nehézségi szint (CR): 1/2
Jellem: Mindig teljesen semleges (TN)
Leírás: Ezek a vízi lények épp úgy néznek ki, mint a beholderek, se messze nem olyan nagy hatalommal bíró lények, és nem is olyan intelligensek. Gyakran csapatostul tűnnek fel, s meghatározott ideig képesek még a vizet is elhagyni.
(Vissza)


Gargoyle (Vízköpő)
Életerő (Hit Dice): 4d10+16
Kezdőbonusz (Initiative): +2
Sebesség: 45 ft (láb), repülve 75 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 16
Támadás: 2 karom (claws) +6 közelharci; harapás (bite), +4 közelharci; alvadt vér (?) (gore), +4 közelharci
Sebzés: Karom 1d4, harapás 1d6, alvadt vér (?) 1d6
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: DR 15/+1, fagyasztás
Nehézségi szint (CR): 4
Jellem: Mindig kaotikus gonosz (CE)
Leírás: Ezek a mágikus lények olyanok mint a szárnyas kőszobrok, s igen gyakran képesek akár napokig, vagy éppen hetekig egy helyben ülve figyelni, mivel nincs szükségük táplálékra, vízre, vagy levegőre. Igen hirtelen képesek mozdulni, illetve támadni, s ezzel szinte mindig sikerül meglepni ellenfeleiket.
(Vissza)


Giant Frog - Óriás béka
Életerő (Hit Dice): 2d8
Kezdőbonusz (Initiative): +3
Sebesség: 30 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 13
Támadás: Harapás (bite), +1 közelharci
Sebzés: 1d6+2
Speciális támadás: Ragadó nyelv, elnyelés
Speciális képesség: - - -
Nehézségi szint (CR): 1
Jellem: Mindig semleges (N)
Leírás: Ezek a hatalmas kétéltűek a tavakban és mocsarakban találhatóak, szerencsétlen áldozataikra várva, akik megállnak egy pillanatra, hogy igyanak a vízből. Kilőhetik nyelvüket, melyen ragadós anyag található, melyet visszahúzva a ráragadt áldozatukat elnyelik, és megemésztik (Ha elég gyors a szerencsétlen karakter, kivághatja magát a békuciból.. ).
(Vissza)


Gnoll (Kutyafejű tatár)
Életerő (Hit Dice): 2d8+2
Kezdőbonusz (Initiative): +0
Sebesség: 20 ft (láb) pikkelypáncélban, 30 ft (láb) alapból
Páncélzatosztály (AC): 17
Támadás: Csatafejsze +3 közelharci, rövid íj +1 távolsági
Sebzés: Csatafejsze 1d8+2, rövid íj 1d6
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: Éjjellátás (darkvision) 60 ft (láb)
Nehézségi szint (CR): 1
Jellem: Rendszerint kaotikus gonosz (CE)
Leírás: A gnollok magas, bozontos humanoidok, olyan fejjel mint a hiénák.. és persze hasonló a viselkedésük is. Kis törzsekben élnek, s gyakran lépnek szövetségre más gonosz lényekkel, mint pl. a bugbearek, vagy az ogrék, hogy felprédálják a falvakat. Nagyon szeretnek intelligens lényeket felzabálni, és igen gyakran játszanak az étellel..
(Vissza)


Hezrou (Zöld dagadék)
Életerő (Hit Dice): 9d8+27
Kezdőbonusz (Initiative): +0
Sebesség: 30 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 26
Támadás: Harapás (bite) +13 közelharci, 2 karom +8 közelharci
Sebzés: Harapás 4d4+5, karom 1d6+2
Speciális támadás: Varázslatszerű képességek, bűz (stench), fejlesztett megragadás (improved grab), tanar’ri megidézése
Speciális képesség: DR 20/+2, SR 23, tanar’ri tulajdonságok, sebződés felezés
Nehézségi szint (CR): 14
Jellem: Mindig kaotikus gonosz (CE)
Leírás: Ez a hatalmas démon úgy néz ki, mint egy masszív 7 láb magas humanoid, akinek még a lába helyén is kezek vannak. Szájában hatalmas fogak sorakoznak, s éles tüskék emelkednek ki a hátából. A démonokhoz hasonlóan a harc puszta élvezetéért támadnak, de igen gyakran előfordul, hogy először megszólítják áldozataikat, ezzel is terrorizálva, megrémítve őket.
(Vissza)


Hill Giant - Hegyi óriás
Életerő (Hit Dice): 12d8+48
Kezdőbonusz (Initiative): -1
Sebesség: 40 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 20
Támadás: Hatalmas óriás bunkó +16/+11 közelharci, kőszikla +8/+3 távolsági
Sebzés: Hatalmas óriás bunkó 2d6+10, kőszikla 2d6
Speciális támadás: Szikladobálás
Speciális képesség: Szikla elkapás
Nehézségi szint (CR): 7
Jellem: Gyakran kaotikus gonosz (CE)
Leírás: A hegyi óriások 10 lábnál is nagyobbra nőnek, és több mint 1000 fontot nyomnak. Nem túl okosak, de bizonyos esetekben igazán ravaszul viselkednek. Durva, loncsos szőrméket viselnek, iszonyatos bunkókkal harcolnak, vagy egyszerűen csak köveket hajítanak ellenfeleikre.
(Vissza)


Hobgoblin (A Balek)
Életerő (Hit Dice): 1d8+1
Kezdőbonusz (Initiative): +1
Sebesség: 30 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 15
Támadás: Hosszú kard +1 közelharci, dárda +2 távolsági
Sebzés: Hosszú kard 1d8, dárda 1d6
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: Éjjellátás (darkvision) 60 ft (láb)
Nehézségi szint (CR): 1/2
Jellem: Rendszerint törvényes gonosz (LE)
Leírás: A hobgoblinok a goblinok nagyobbacska rokonai, és sokkal de sokkal agresszívebbek. A háborúért élnek, s főnökeik rendszerint a legnagyobb és legerősebb példányok a csapatban. Gyakran állnak gonosz humanoidok szolgálatába, mindaddig, míg elég jól megfizetik őket.
(Vissza)


Hydra - Hidra
Életerő (Hit Dice): 5d10+25
Kezdőbonusz (Initiative): +1
Sebesség: 20 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 15
Támadás: 5 harapás (bite), +4 közelharci
Sebzés: Harapás (bite) 1d10+3
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: Szaglás
Nehézségi szint (CR): 4
Jellem: Rendszerint semleges (N)
Leírás: A hidrák hatalmas sárkányszerű hüllők, több fejjel (jelen esetben 5 fejjel) rendelkeznek. Az összes fejükkel egyszerre támadhatnak büntetés nélkül, még akkor is, ha már mozogtak az adott körben. Megölni csak úgy lehet őket, ha valaki az összes fejüket levágja, vagy ha lemészárolja a testüket. Vannak olyan ritka hidrák is, melyek tüzet, vagy fagyot lehelnek, és a legritkábbak közülük egy körön belül képesek regenerálni fejüket!
(Vissza)


Lamia
Életerő (Hit Dice): 9d10+9
Kezdőbonusz (Initiative): +2
Sebesség: 60 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 17
Támadás: Érintés (touch) +9 közelharci; tőr +11/+6 közelharci
Sebzés: Érintés -1 azonnali WIS módosító; tőr 1d4
Speciális támadás: Varázslatszerű képességek, WIS csökkentés
Speciális képesség: - - -
Nehézségi szint (CR): 6
Jellem: Rendszerint kaotikus gonosz (CE)
Leírás: A lamiák gonosz mágikus szörnyek, emberi torzó egy oroszlán, szarvas, vagy kecskebak testén. Kedvenc szórakozásuk a szenvedés és a gonosz terjesztése, s alapesetben feneketlenül gyűlölik azt, aki jó célokat szolgál. Varázslatszerű képességeik közé sorolandó: bájolás (charm person), tükörkép (mirror image) és a szuggesztió (suggestion), s ezen képességüket arra használják hogy a veszélyes szituációkban magukhoz édesgessék a leendő hősöket.
(Vissza)


Lizardman - Gyíkember
Életerő (Hit Dice): 2d8+2
Kezdőbonusz (Initiative): +0
Sebesség: 30 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 15
Támadás: 2 karom (claws) +2 közelharci (vagy nagy bunkó +2 közelharci), harapás (bite) +0 közelharci, dárda +1 távolsági
Sebzés: Karom (claw) 1d4+1, nagy bunkó 1d10+1, dárda 1d6+1
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: - - -
Nehézségi szint (CR): 1
Jellem: Rendszerint semleges (N)
Leírás: Ezek a hüllőszerű humanoidok kis törzsekben élnek. Bár rendszerint nem gonoszak, kedvelik az emberhúst, így aztán gyakran nincs igazán jó hírük az emberek körében. Törzseiben gyakran találhatóak sámánok is, akik vezetőiket segítik (akik egyébként rendszerint a legerősebb hímek a csapatban).
(Vissza)


Luecrotta
Életerő (Hit Dice): 6d10+6
Kezdőbonusz (Initiative): +3
Sebesség: 40 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 15
Támadás: 2 rúgás (kick) +6/+1 közelharci, harapás (bite) +6 közelharci
Sebzés: Rúgás 1d6+1, harapás 3d6+3
Speciális támadás: Rúgás
Speciális képesség: Hangutánzás
Nehézségi szint (CR): 4
Jellem: Mindig kaotikus gonosz (CE)
Leírás: Ezek a kutyaszerű lények arra használják hangutánzó képességüket, hogy csapdába csalják gyanútlan áldozataikat. A gonosz lények gyakran házi kedvencként tartják őket..
(Vissza)


Ogre
Életerő (Hit Dice): 4d8+8
Kezdőbonusz (Initiative): -1
Sebesség: 30 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 16
Támadás: Hatalmas óriás bunkó +8 közelharci, hatalmas hosszú lándzsa +1 távolsági
Sebzés: Hatalmas óriás bunkó 2d6+7, hatalmas hosszú lándzsa 2d6+5
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: - - -
Nehézségi szint (CR): 2
Jellem: Rendszerint kaotikus gonosz (CE)
Leírás: Az ogrék hatalmas, buta, önző, lusta és csúnya humanoidok, akik szeretik a gyengéket lealázni, és behódolni az erősebb előtt. Gyakran óriások és trollok társaságában mutatkoznak, de előfordul, hogy zsoldosként szolgálnak valamilyen gonosz humanoidot. Mindig rosszkedvűek és rendszerint előbb ütnek, s csak aztán kérdeznek.. már ha kérdeznek egyáltalán.
(Vissza)


Salamander - Szalamander
Életerő (Hit Dice): 7d8+7
Kezdőbonusz (Initiative): +1
Sebesség: 20 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 18
Támadás: Hosszú lándzsa +9/+4 közelharci, farok csapás (tail slap) +3 közelharci
Sebzés: Hosszú lándzsa 1d8+2 és 1d6 tűz, farok csapás 2d6+1 és 1d6 tűz
Speciális támadás: Hőség, összezúzás, összeroppantás 2d6+1 és 1d6 tűz
Speciális képesség: Tűz altípus, DR 10/+1
Nehézségi szint (CR): 5
Jellem: Rendszerint gonosz (E), bármilyen
Leírás: Ezek a kígyószerű humanoidok a Tűz Elemi Létsíkjáról valók, és meglehetősen ritkán lehet velük összetűzésbe kerülni az Elsődleges Síkon, ahová őrőzként, vagy fémkovácsokként idézik meg őket (a tűzzel szembeni ellenállásuk ugyanis lehetővé teszi számukra, hogy a kohóban levő fémmel foglalkozzanak). A testük olyan iszonyatos hőt termel, hogy a közelharci támadásuk során automatikusan tűzsebzést is okoznak az áldozataiknak.
(Vissza)


Troll
Életerő (Hit Dice): 6d8+36
Kezdőbonusz (Initiative): +2
Sebesség: 30 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 18
Támadás: 2 karom (claws) +9 közelharci, harapás (bite) +4 közelharci
Sebzés: Karom 1d6+6, harapás 1d6+3
Speciális támadás: Hasítás 2d6+9
Speciális képesség: Regeneráció 5, szaglás, éjjellátás (darkvision) 90 ft (láb)
Nehézségi szint (CR): 5
Jellem: Mindig kaotikus gonosz (CE)
Leírás: A trollok zöld, ruganyos humanoidok, megközelítőleg 9 láb magasak és súlyuk meghaladja az 500 fontot. Vékonykának tűnnek, azonban meglepően erősek, s karmaikkal támadnak áldozataikra (további sebzést okozva azzal, hogy felhasogatják áldozataik húsát). A tűz és sav támadás kivételével minden egyéb csak felszíni (subdual) sebződést okoz a trollnak, s ráadásul körönként 5 HP regenerálódik az ilyen sebzésből. Ennek köszönhetően félelmetes, és nehéz ellenfelek..
(Vissza)


Zombie
Életerő (Hit Dice): 2d12+3
Kezdőbonusz (Initiative): -1
Sebesség: 30 ft (láb)
Páncélzatosztály (AC): 11
Támadás: Lerántás (slam) +2 közelharci
Sebzés: Lerántás 1d6+1
Speciális támadás: - - -
Speciális képesség: Élőhalott, csak tört akciókra képes
Nehézségi szint (CR): 1/2
Jellem: Mindig semleges (N)
Leírás: A zombiek életre keltett humanoid holttestek. Agyhalott állapotuknak köszönhetően csak néhány parancsát teljesítik megidézőjüknek, s ennek következtében egy meghatározott helyet őriznek. Olyan lassan mozognak, hogy egy körön belül vagy támadnak, vagy mozognak, s csak akkor képesek egyszerre mindkettőre, ha rohamoznak..
(Vissza)