Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Háttér
Történet

Játékmenet
Bevezető

Játékvilág
NPCk
Kasztok
Szörnyek

2003.09.16. - Kwish

Karakterosztályok


A játék során felvehető karakterek az AD&D szabályai szerinti karakterosztályokba tartozhatnak..



Barbarian - Barbár
Kegyetlen harcos, aki dühe és ösztönei segítségével kényszeríti térdre ellenfeleit.
A barbárok civilizálatlan vidékről származnak, beleértve észak fagyos pusztaságait, vagy éppen dél élettől tobzódó dzsungeljeit. Értékesek szövetségesek, kiváló harcosok, találékonyak, szívósak, ügyesek. A barbárok otthon vannak a vadonokban, s legjobban a druidák és rangerek társaságában érzik magukat.
(Vissza)


Bard - Bárd
Előadóművész, kinek zenéje mágikus természetű - vándorló, mesemondó, amolyan minden-lében-kanál, mindenre-jó fickók.
A bárdok a vidéket járják, a tudást gyűjtik, történeteket mesélnek és mágiát használnak zenélés közben. Ha konfliktussal kerülnek szembe, leginkább diplomataként, tárgyalóküldöttként, hírvivőként, felderítőként, vagy éppen kémként játsszák szerepüket. A bárd sokszínű személyiségének repertoárjában olyan képességek vannak, mint az alkímia (alchemy), álcázás (disguise), vagy éppen a zsebmetszés (pick pocket).
(Vissza)


Cleric - Pap
Az isteni mágia mestere, és meglehetősen hatékony harcos.
A papok az isteni mágia, a gyógyítás művészetének mesterei. Rendelkeznek bizonyos harci gyakorlattal, és az egyszerű páncélokat is tudják viselni. Egyaránt lehetnek jó, és gonosz jelleműek. A jó jellemű papok gyógyítanak, védenek, és megbosszulják társaikat, míg a gonosz jellemű papok rombolnak, pusztítanak, és szaboltálnak. Egy magasan képzett pap még a holtakat is képes feltámasztani.
(Vissza)


Druid - Druida
Erejét, energiáit a természetes világból nyeri, isteni varázslatokat használ, és különleges mágikus erőhöz jut.
A druidák isteni varázslatokat használnak, ahogy a papok is, bár varázslataikat a természet erejéből merítik, nem istenük hatalmából. Ahogy egyre tapasztaltabbak lesznek, széleskörű mágikus képességeket nyernek, beleértve azt a képességet is, hogy állati alakot ölthetnek.
(Vissza)


Fighter - Harcos
Kivételes harci képességekkel és egyedülálló fegyverhasználati képességekkel rendelkező harcos.
A harcososok mindenféle standard fegyver és páncélzat használatában gyakorlottak, s készségeik úgy fejlődnek, ahogy egyre tapasztaltabbak lesznek. A nemes testőrtől a bátor kalandozón keresztül a kegyetlen fosztogatóig a harcosokat számos dolog ösztönözheti. Nem nagyon értik a varázslók módszereit, és nem is rendelkeznek a papok hitével, de tudják, és értik milyen fontos a csapatmunka, s életbevágó a szerepük bármely kaland sikerében.
(Vissza)


Monk - Szerzetes
Harcművész, aki pusztakezes csapásaival gyorsan és keményen üt, s egzotikus erők mestere.
A szerzetesek tetteken és meditáción keresztül egyaránt a tökéletességre törekszenek. Sokoldalú harcosok, képzettek abban, hogy fegyver és páncélzat nélkül küzdjenek. Mindig csatára készek, de a harcban jóval inkább a személyes tökéletesség elérésének eszközét látják, mint az általában vett vagyon, és hírnév megszerzésének módját.
(Vissza)


Ranger - Vándor, Kósza
A vadon ravasz, képzett harcosa.
A ranger képzett vadász és árnyjáró. Otthona az erdő. A rangerek gyakran elfogadják a védnök szerepét, segítve azokat, akik az erdőben élnek, vagy éppen csak átutaznak rajta. A rangerek az egyszerű és a harci fegyverek használatában is jártasak. Gyakran egy-két állati kísérővel mutatkoznak, melyek segítenek neki, az állati barátság (animal friendship) varázslatnak köszönhetően.
(Vissza)


Rouge - Kalandor
Trükkös, képzett felderítő és kém, aki a csatát inkább rejtőzködéssel nyeri meg, mintsem brutális erővel.
A kalandorok abban jók, hogy megszerezzék maguknak azt, amit általában az emberek nem szeretnének nekik adni: a titkos helyek rejtekét, a csapdákat kikerülő biztonságos útvonalat, titkos haditerveket, vagy egyszerűen az ártatlan áldozatok vagyonát. A kalandorok megragadják a lehetőséget, nem kigondolt terv szerint cselekszenek. Bár nem a legjobb harcosok, igen hasznosak a harcban, mert mindig tudják hova kell ütni ahhoz, hogy fájjon.
(Vissza)


Paladin - Paladin, Szent Lovag
Az igazság bajnoka, a gonosz pusztítója, isteni erőkkel védett és felvértezett harcos.
A paladinok küldetése meglehetősen egyszerű: követni a jót, és üldözni a gonoszt. Isteni erő védi a paladint, s ezt az erőt arra fordíthatja, hogy meggyógyítson másokat. A paladinok igen jól kijönnek a jó, illetve törvényes jellemű papokkal. Karizmatikusak, és bizalomgerjesztők, kiváló vezetők.
(Vissza)


Sorcerer - Boszorkánymester
A veleszületett mágikus képességekkel rendelkezik.
A sorcererek veleszületett mágikus képességekkel bírnak, melyet a gyakorlattal élesítenek. Nincsenek könyveik, nincsenek elméleteik, és nincsenek mentoraik - csak a nyers energia, melyet akaratukkal irányítanak. Egy kalandozó csapatban a sorcerer gyakran a fő tárgyalópartner, ő alkuszik és beszél mások helyett. Varázslatai megkönnyítik számára az információszerzést.
(Vissza)


Wizard - Varázsló
Nagyhatalmú varázshasználó, akit megtanítottak az arcane művészetre.
Egy képzett varázsló szavai és gesztusai épp olyan hatásosak lehetnek, mint egy csatafejsze leghősiesebb csapása. A varázslók nehéz és kimerítő tanulás során sajátítják el mágikus tudásukat. A varázsló számára a mágia nem játék és nem tehetség, hanem művészet. A varázslók akkor érzik a legnagyobb biztonságban magukat, ha erős harcosok, tolvajok és papok társaságában kalandoznak.
(Vissza)