Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Ez-meg-az
Vasigény

Játékvilág
Életrajz
Karakter
Idézés
Ereklyék

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek

Galéria
Screens

Ez-meg-az

Az alábbiakban általános információkat szemezgettem ki a kézikönyvből, világmegváltó relevációkra senki se számítson. Ha már valaki játszott RPGvel, ne is olvassa el, mert csak az idejét pazarolja...

Nehézségi szintek
A játékban három nehézségi szint választható ki: könnyű (Easy), normál (Normal) és régi iskola (Olde School). A könnyű az a változat, amit a Bárd választana, ha rajta múlna a dolog, az ilyen típusú játék mellett lehet a legkönnyebben megoldani a dolgokat. A régi iskola verziót akkor érdemes választani, ha látni akarod, milyen az, mikor a Bárd azt kapja, amit megérdemel, de érdemes észben tartani, hogy az ilyen típusú játékban kevesebb mentési pont lesz.
Vagy, nem tartod magad beszari alaknak, vagy igazi csataménnek sem, egyszerűen válaszd a normális lehetőséget...

Fegyverek, pajzsok, páncélzatok
A Bárd kalandjai kezdetén csak egy egyszerű karddal és némi páncélzattal rendelkezik. Ahogy a játék halad előre A Bárd fejlesztheti fegyvereit és védelmét, vagy úgy, hogy új dolgokat talál, vagy a boltok látogatásával. A vásárláshoz főhősünknek persze pénzre van szüksége, melyet küldetések megoldásával, vagy lények, illetve ellenfelek legyilkolászásával szerezhet meg. A tárgyak mindegyik előfordul többféle minőségben és tulajdonsággal is.

Kedves vagy szemét
A játékosnak két lehetősége van a beszélgetés során, válaszolhat kedvesen, vagy csípősen, szemét módon. Bármelyiket is választod, azzal befolyásolni fogod a párbeszéd végeredményét, és nem mindig a kedveskedő édelgés éri el a kívánt hatást. (Ha ezek a lehetőségek jelentkeznek, akkor két ikon jelenik meg.)

Pénzcsinálás
A Bárd az ellenfelek legyőzésével szerezhet magának pénzt (legyenek azok szörnyek, vagy emberek), illetve olyan értékeke összegyűjtésével, amiket képes cipelni. Néhány helyen még akár eltemetett kincsekre is bukkanhat, hogy megtömje a zsebeit. A pénz nagyon fontos a fegyverek és a páncélzat fejlesztéséhez, mint ahogy arra is, hogy kirántsa a bajból a bárdot néhány bizonytalan szituációból.

Egészség és gyógyulás
A Bárd többféle módon is gyógyulhat. Ha a harcok között van ideje a sebeit nyalogatni, akkor magától is gyógyul (idővel). Aztán, ha a Bárd a játék során meglátogatja Kirk-et, ő majd megkérdi, hogy akar-e a főhősünk adakozni. A Bárd bármekkora összeget adhat, s így ”ingyenes” gyógyításhoz jut, valamint kaphat a nyakába egy kis, rövid hatóidejű áldást (ami növeli a sebzésekkel szembeni ellenállását). A gyógyulás jóval hatékonyabb formája, ha a Bárd olyan lényeket idéz meg, melyek rendelkeznek a gyógyítás képességével.


Tokenek
A tokenek olyan tárgyak, melyeket a játék során talál a Bárd, s valamely képességét turbózhatja fel vele. Minden egyes token növeli valamely képesség (szerencse, erő, karizma ésatöbbi) értékét. 25 token található a játékban, 20 közülük a Bárd valamely képességét erősíti fel, míg a maradék öt ritkábbnak számít és jóval nagyobb erejű hatással bírnak. A karakter lap token részén látható, hogy már hány ilyen tárggyal rendelkezik a Bárd.

Boltosok
Ha a Bárd ember valamilyen településen van, érdemes nyitott szemmel járnia, hogy megtalálja a boltokat. A boltokban aztán beszélgetni lehet a kereskedővel az épp megvásárolható fegyverekről. A kereskedők megadják a tárgy leírását, megmutatják az árat, s aztán a Bárd ha akarja, megveheti a cuccost. Mindig érdemes a fejlesztéseket, fejlettebb dolgokat keresni, mert minél jobban felkészült a harcra a Bárd, annál nagyobb az esélye a túlélésre.

Forrás: Kézikönyv


(Vissza)

Fordította / írta: Kwish
2005.06.27.