Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Ez-meg-az
Vasigény

Játékvilág
Életrajz
Karakter
Idézés
Ereklyék

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek

Galéria
Screens

2005.06.16. - Kwish

Idézés

Ahogy a Bárd egyre jobban halad előre a játékban, úgy tanul meg (vagy éppen tanítanak meg neki) újabb dallamokat, illetve gyűjt össze új hangszereket, melyek segítségével olyan lényeket idézhet meg, melyek kisegítik a harcok során. A lények között számos érdekességgel találkozhatunk, van itt elektromos pók, tűzdémon, köveket hajingáló óriás...

E lények mindegyike rendelkezik valamilyen különleges adottsággal (mint ahogy gyengeséggel is), s így gyakorlatilag a győzelem és a vereség közti különbséget jelentheti, hogy a különböző helyzetekben a megfelelő társat választja-e ki magának a Bárd. Ráadásul minden egyes megidézett lény rendelkezik azzal a képességgel, hogy jóval erősebbé válik (sokkal erősebb változata idézhető meg), ahogy a játék kibontakozik. Ez a fejlődés - az új képességektől kezdve az alaptulajdonságok értékeinek növeléséig - igen sokféleképpen jelentkezhet. Ezek a lények gyakorlatilag a varázslatokat helyettesítik különleges képességeik révén, s - mint ahogy elég sok mindennek a játékban - nekik is van személyiségük.

A lények sebződnek, gyakorlatilag felfoghatják a Bárdot célzó sebzéseket, viszont a túl sok sérülésbe ők is "belehalnak"... persze ha elegendő mana áll rendelkezésre, akkor ismét meg lehet őket idézni.

A játék során a Bárd parancsokat is adhat ki a megidézett lényeknek. Ezek a parancsok közös, csapat parancsok, tehát nem irányíthat egyedileg egy megidézett segítőt sem.

Come to me
Gyere hozzám
Minden teremtmény a Bárd felé indul, s megpróbál közel kerülni hozzá. Ha már elég közel vannak, akkor úgy viselkednek, mintha védelmi pozícióba lennének.
Defensive Stance
Védelmi pozíció
A megidézett lények a Bárd közelében maradnak, s megtámadják a hatósugarukba lépő ellenfeleket. Nem üldözik azokat az ellenfeleket, akik túl messze vannak.
Aggressive Stance
Támadó állás
A lények megtámadják a legközelebbi ellenfelet, s mindaddig őt támadják, amíg van benne élet. Ha elesik a célpont, akkor ugyanezen elv szerint újat választanak. Egy bizonyos távolságig üldözik az ellenfeleket, de azért nem kóborolnak el túlságosan messze a Bárdtól.
Stay
Maradj
A megidézett segítők ott maradnak, ahol éppen voltak, s megpróbálják magukat megvédeni.

Rat Mercenary Knight Gouger Heroine Giant Elemental Behemoth
Thunder Spider Knocker Crone Enchantress Light Faery Bodyguard Rogue Explorer


PATKÁNY (Rat)
A megszokott nagy barna csatornapatkány (és most nem a Bárdról van szó).
Képesség: Ez tényleg csak egy tipikus patkány, ami nem is jó másra, mint hogy alkalmanként megijesztheted vele a felszolgálólányt.
(Fejlesztett verziója az ún. vorpal patkány, mely messziről támadja meg áldozatait. Törékeny kis lény ez is, de valószínűleg a legrohadtabb dolog, amit valaha is látott az ember.)
#1 #2
ManaCost 25 100
HP 5 11
Sebzés 1-5 32-92
Páncélzat 0-0 0-0
ZSOLDOS (Mercenary)
A zsoldos szívós és gyakorlott harcos, aki beutazza a világot, s kardját annak ajánlja fel, aki a legtöbbet fizet érte. Tipikus képviselője fajtájának: durva, goromba és nagyon jó, ha kéznél van, mikor jön a harc.
Képesség: Igen nagy hozzáértéssel harcol, s a stílus hiányát hatékonysággal pótolja, a harc terén szerzett jártasságának minden előnyét kihasználja, s különleges manővereivel, cseleivel földre küldi ellenfeleit.

  #1 #2
ManaCost 100 200
HP 86 150
Sebzés 8-20 11-35
Páncélzat 2-6 2-10
LOVAG (Knight)
A Lovag egy masszív harcos nehéz páncélzatba öltöztetve, s egy nagy karddal felszerelkezve. Lovagias és előzékeny minden területen, beleértve ebbe a harcot is, és csaknem legyőzhetetlen. (Nem egy éles elme, dehát senki sem lehet tökéletes.)
Képesség: A Lovag - bár meglehetősen lassú - nagyobb sebzéseket is elvisel, miközben pajzsát használva elkábítja az ellenséget.

#1 #2
ManaCost 200 300
HP 125 187
Sebzés 7-19 9-29
Páncélzat 5-21 27-27

GOUGER (Élet-tolvaj)
A Gouger egy nagy, dagadt bogárra hasonlító szörny.
Képesség: A Gouger elszívja ellenfelei életerejét, majd ezt az energiát használja szövetségesei gyógyítására. Soha nem létezett korábban még ilyen lény, mint ez, mely ellenségeit használja fel szövetségesei táplálására.


#1 #2
ManaCost 200 400
HP 240 375
Sebzés 14-30 21-45
Páncélzat 2-6 3-7
HŐSNŐ (Heroine)
A Hősnő nagyszerű képességekkel és tudással rendelkező harcos. Gyors, s halálos pontossággal használja számszeríját. Fürge szjárású és igen elszánt harcos, harcban gyakorlatilag felér egy férfival (s ha a Bárd a viszonyítási alap, akkor 10-zel is!).
Képesség: Ellenfeleire nyílvesszők áradatát zúdítja.
#1 #2
ManaCost 100 200
HP 77 187
Sebzés 1-5 1-5
Távolsági s. 5-13 11-31
Páncélzat 1-5 2-10
ÓRIÁS (Giant)
Az Óriás egy nagyon buta, ámde jó természetű, hatalmas termetű lény. A harc során hatalmas köveket és sziklákat hajít ellenfeleire.
Képesség: Az Óriás lövedékei éppen elég nagyon ahhoz, hogy találat esetén meglehetősen sok időre bármilyen ellenfelet lebénítsanak.

#1 #2
ManaCost 200 300
HP 120 200
Sebzés 15-35 26-50
Távolsági s. 15-35 26-50
Páncélzat 1-2 3-4

ELEMENTÁL (Elemental)
A lángokból álló kétlábú teremtmény testrészeivel képes megsebesíteni azokat az ellenfeleit, akik hozzáérnek. Csak egyetlen képessége hasznos, mégpedig hogy lángra gyújthat dolgokat (bár ez is épp eggyel több, mint a Bárd használhatósági foka...)
Képesség: Az Elementál tűzlabdákat dobál, ezzel perzseli meg az adott területen tartózkodó ellenfeleket.

#1 #2
ManaCost 100 200
HP 120 187
Sebzés 1-5 1-5
Távolsági s. 14-30 26-50
Páncélzat 1-2 1-2
BEHEMÓT (Behemoth)
A Behemót egy hatalmas, tüzes szörnyeteg, amely egyszerre képes eltaposni ellenfeleit, vagy éppen élve elégeti őket. csontváz-szerű lény, amely a Tűz síkjáról származik.
Képesség: A Behemót a harc közben megrohamozza ellenfeleit, s ha eltalálja őket, robbanással okoz sebzést. Ha közelharcba keveredik, akkor tüzes leheletével szénné égeti az ellent.

#1 #2
ManaCost 300 500
HP 187 250
Sebzés 14-30 26-50
Páncélzat 1-5 2-10
MENNYDÖRGÉS PÓK
(Thunder Spider)
A Mennydörgés-pók egy olyan lény, melyet tisztán elektromos energia alkot. Harc közben harapásával támad, mely egyszerre bénítja, illetve elektromosan megrázza ellenfeleit. Bár elég gyenge lény, képes még azelőtt megölni ellenfeleit, hogy visszatámadnának.
Képesség: A pók elektromos támadása egy kis időre megbénítja az ellenfeleket.
#1 #2
ManaCost 150 200
HP 138 144
Sebzés 7-13 8-14
Páncélzat 0-0 1-5


DORONGOLÓ (Knocker)
Kis termetű humanoidhoz hasonló, aki villám-pálcákkal teli tegezzel indul a harcba. Odamegy, ahol a legsűrűbb a küzdelem, beszúrja ezeket a rudakat a földbe, majd elrohan onnan, mielőtt aktiválódnának.
Képesség: A Dorongoló töltéssel rendelkező villám-pálcákkal támadja meg ellenségeit, melyek egy bizonyos idő múlva aktiválódnak.
#1 #2
ManaCost 200 400
HP 144 187
Sebzés 8-14 15-25
Páncélzat 1-5 1-5
BANYA (Crone)
A Banya egy hatalmas, undorító nőszemély, akit tetoválások és piszok borít be. Iskolapéldája annak, hogy a látszat néha csalóka. Eltekintve külsejétől igen képzett a gyógyítás mágikus művészetében.
Képesség: A Banya a harc során meggyógyítja a megsebesült szövetségeseket.


#1 #2
ManaCost 100 200
HP 23 72
Sebzés 1-2 1-2
Páncélzat 1-5 3-7
IGÉZŐ (Enchantress)
Az Igéző egy mágikus lény, kinek felsőteste normál női test, míg alsóteste egy kígyó testére hasonlít. Lepkeszárnyakon röpköd körbe-körbe.
Képesség: Az Igéző arra használja rejtélyes erejét, hogy visszafordítsa az időt, s visszahozza az életbe a halott szövetségeseket.


#1 #2
ManaCost 300 500
HP 125 218
Sebzés 1-2 2-3
Páncélzat 2-10 4-12

FÉNYTÜNDÉR (Light Fairy)
A Világító Tündér a tündérekhez hasonlító aprócska repülő teremtmény. Kíváncsi teremtmény, melyet a zene vonz magához, s mindig boldogan gyújt világot, ha jő a sötétség.
Képesség: A Világító Tündér megvilágíthatja a sötét szobákat, így a Bárd láthatja hogy mi történik. Ugyanakkor a harc során felvillanó fényével meg is béníthatja az ellenfeleket a sötét helyeken.



#1 #2
ManaCost 50 100
HP 22 25
Sebzés 0-0 0-0
Páncélzat 4-20 4-20
TESTŐR (Bodyguard)
Ez a hatalmas termetű sisakot viselő és aprócska pajzsot hordozó ember a leghűségesebb a Bárd szolgái közül. Igen magas sipítozó hangja meglehetősen szokatlan egy ilyen nagytestű emberhez. Nagyon lelkesedik a munkájáért és igen jó természetű.
Képesség: A Testőr a harc során kigúnyolja a távolsági fegyvert használó támadókat, s így ezek inkább őt támadják a szövetségesei helyett. (Talán valaki adhatott volna neki egy nagyobb pajzsot...)
#1 #2
ManaCost 100 200
HP 135 218
Sebzés 1-2 2-3
Páncélzat 3-7 6-14
KALANDORNŐ (Rogue)
A Kalandor egy veszélyes szépségű nő, aki édes hangjával és testbeszéddel magához csalja az ellenfeleket, csak hogy gyorsan elszeleljen, s bukfencei és ugrásai közben késével felszeleteli áldozatát. Fejlesztett formája mérgezett tőröket használ.
Képesség: A Kalandornő eltereli a közelharcban jártas ellenfelek figyelmét, így azok őt támadják meg, s miközben elmenekül előlük szembeszáll velük tőreivel.

#1 #2
ManaCost 150 300
HP 120 195
Sebzés 22-30 34-50
Páncélzat 1-5 3-7



VILÁGJÁRÓ (Explorer)
A Világjáró egy öreg, nyugállományba vonult felfedező. Végigjárja a csatamezőt, összeszedi a kincseket, és megkeresi a csapdákat.
Képesség: A Világjáró a csapdák után kutatva gondosan szemrevételezi a területet. Kinyitja a ládákat is, hogy megszerezze a cuccokat a Bárdnak, ráadásul még titkos ajtókat is képes felfedezni.


#1 #2
ManaCost 100 200
HP 172 240
Sebzés 0-0 0-0
Páncélzat 1-5 3-7


Szerző: MysticWeirdo (Thx!)
Forrás: Hivatalos Oldal és MysticWeirdo végigjátszása


(Vissza)