|
2006.12.16. - Kwish
Immortal Throne DevDiary #1 ÁttekintésA Gamespot-on megjelent a Titan Quest kiegészítőjével foglalkozó fejlesztői napló első része, melyben Michael Verrette bemutatja a program új elemeit. Vannak ám fejlesztések az eredeti játékon is, nemcsak "szimpla" új cuccokról van szó...
Ez a fejlesztői napló sorozat bemutat néhány olyan új elemet, mellyel majd a Titan Quest: Immortal Throne kiegészítőben találkozhattok, valamint előzetes információkat kaptok az új helyszínek, skillek, szörnyek és tárgyak némelyikéről. Mikor leültünk megtervezni a Titan Quest kiegészítőjét, nemcsak a Titan Quest biztosította játékélményt folytató dolgot akartunk létrehozni, hanem egyedi szituációkat és összecsapásokat. Tonnányi új tartalmat adtunk a játékhoz, de olyan területeken is fejleszteni akartuk a játékot, mely az eredeti világnak is előnyére válik. Reményeink szerint válaszolni szeretnénk néhány olyan felvetésre, visszajelzésre is, mely a közösség tagjaitól érkezett még az eredeti játékkal kapcsolatban, s lehetőségeinktől függően meg biztosítani szeretnénk azokat a dolgokat a játékosoknak, melyeket kértek.
Az Immortal Throne kiegészítőben a játékosok visszatérnek a mediterránum vidékére, s végül az alvilágba küldik őket, hogy egy gonosz hadsereggel szálljanak szembe. A szinthatárt felemeltük 75-re, hogy az eredeti karakterek a kiegészítőben is tovább fejlődhessenek. A játékosok a történelmi Rhodosz és Epirus vidékét látogatják meg, áthaladnak a híres Styx folyón, az Ítélet Mezején, s összemérik kardjukat a sötét sereg generálisával Elysium mezején. Ezek az új pályák 15 órányi új játékidőt jelentenek minden egyes nehézségi szinten, s több, mint 30 új küldetés jár velük.
A kiegészítőt talán még az eredetinél is jobban jellemzi a gyorsütemű, akció-centrikus játékmenet, és a zsákmány gyűjtés. Több mint 400 új tárgy kerül be a kiegészítővel. Lesznek új kiegészítők a fegyverekhez, új relikviák és bűbájok, s 20 új szörnytípus. Most már karavánok vándorolnak az összes fontosabb város között, ezzel biztosítva a játékosoknak azt a tárolóhelyet, ahol az összegyűjtött (de nem eladásra szánt) tárgyakat megőrizhetik. Ráadásul ezek a karavánok arra is jók lesznek, hogy a játékosok a tárgyakat elcserélhessék karaktereik között.
Az enchanter (bűbájos) az Immortal Throne új npc karaktere, mely két fő célt szolgál. Először is, lehetőséget ad a játékosnak arra, hogy eltávolítsa a relikviát a tárgyakról, s a játékosnak el kell döntenie, hogy a két dolog (tárgy és relikvia) közül melyiket szeretné megtartani. Ezt persze csak bizonyos díj fejében végzik el, s minél értékesebb a tárgy, vagy a relikvia, annál többet kérnek érte. A bűbájosok azt is lehetővé teszik a játékosok számára, hogy nagyerejű tárgyakat, ún. ereklyéket hozhassanak létre, már ha a játékos elég szerencsés ahhoz, hogy megtalálja a nagyra becsült misztikus formulák egyikét. Ezek a formulák valamiféle recepteknek tekinthetőek - ha ezt és a szükséges relikviákat a karakter elviszi a bűbájosokhoz, akkor létrehozhatják az ereklyét. Az erősebb ereklye (artifact) elkészítéséhez ritkább, vagy nagyerejű összetevők szükségesek. Végül a játékos olyan ereklyét is létrehozhat, mely maga ereklyékből készül. Ezekkel az ereklyékkel aztán a játékos felszerelheti magát, s így nagyerejű bonuszokkal és skillekkel ruházza fel a tárgy.
Tekercsek (scroll) is bekerülnek a játékba. Ezek lényegében egyetlen alkalommal használható varázslatok és tápoló hatások, melyeket a játékos a skilljei kiegészítéséül használhat fel. A kereskedőknél lehet őket beszerezni, s különféle hatásuk lehet. Minél erősebb a scroll, annál magasabb lesz az ár. Ezeket a tekercseket a játékosok felvehetik a gyorsmenübe, s épp úgy azonnal ellőhetik őket a harc közben, mint ahogy a skilleket is használják.
Az új álom skillág kilenc új karakter osztályt hoz a játékba. Ezt a skillágat a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy már elsődleges skillként is jó választás legyen, mind a közelharcot, mind a távolsági harcot kedvelő karaktereknek. Nagyon sokféle dolog tartozik ide: közvetlen sebzés, tömeg-irányítás, tápoló / erősítő hatások. A következő fejlesztői naplóban komolyabban is foglalkozunk ezzel.
Az új tartalmak hozzáadása mellett sok időt szántunk a már meglévő játékrendszer fejlesztésére is. A játék gazdasági rendszere teljesen átdolgozásra kerül az Immortal Throne-ban, s a bűbájosok és a tekercsek bekerülésével a játékosok most már többféle módon is elkölthetik a nehezen megszerzett aranyat. A további fejlesztések közé tartozik: automatikus szelektáló / csoportosító gomb az inventory kezeléséhez; egy második gyors menü sor; fejlesztett pet-intelligencia és irányítás; áttervezett multiplayer indító rész; és még tonnányi egyéb dolog, mellyel a későbbiekben fogunk foglalkozni. Átírtuk a mentés-rendszert is, számos teljesítmény javító lépést is tettünk a játékélmény fejlesztése érdekében.
Ahogy a végére érünk a munkának, egyre izgatottabbak vagyunk amiatt, hogy végül az Immortal Thronet átadhassuk a játékosoknak. Nekünk itt az Iron Lore-nál, nemcsak egyszerűen több játékot, felszerelést, és több szörnyet jelent a kiegészítő, hanem hogy újradefiniálhatjuk a teljes Titan Quest játékélményt.
Szerző: Michael Verrette, producer, Iron Lore Entertainment
Forrás: Gamespot - Titan Quest: Immortal Throne Designer Diary #1 - Overview of the Expansion
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2007.01.18. - Immortal Throne DevDiary #2 Történet és háttér 2007.02.19. - Immortal Throne DevDiary #3 Halottakat látok...
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|
|