Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők

Karakter
Alapstat
Tárgyak

Mastery
Earth

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Blog
IT Preview
IT Interjúk
IT DevD
IT DevG

2005.06.20. - Kwish

Titan Quest - ActionTrip előzetes

Az ActionTrip lehozott egy hosszabb áttekintést, illetve előzetest a Titan Quest című játékról. Elég ínséges időket élünk RPG szempontból, úgyhogy arra gondoltam belekukkantok ebbe is, hátha megéri a dolog (bár az eddig - fél füllel - hallottak alapján nem igazán passzol a klasszikus RPGkhez). Az alábbiakban egy kis szemezgetés következik.

2LIONS bevezetője: Azt hiszem, ez egy jó alkalom arra, hogy mindenkit biztosítsak afelől: ez egy eszméletlen jó játék lesz. Nem, nem fizetett le az Iron Lore, hogy ezt mondjam, egyszerűen csak lehetőségem volt látni a cuccost az E3-n zárt ajtók mögött, mikor a fejlesztők első alkalommal megmutatták a játékot. Ítéletem: ez volt a show egyik legjobb PC játéka, egy igazi next-gen, Diablo-játékélményt adó termék, ami kombinálja a szuper erős technológiát és a gyönyörű művészeti elemeket, hogy egy teljesen egyedi és magával ragadó akció RPG világot hozzon létre. A játék rendelkezik minden szükséges dologgal ahhoz, hogy igazán nagyot szóljon. De tényleg. Ez egy nagyszerű játék lesz, jegyezzétek meg, amit mondok.

A Titan Quest már jó néhány éve fejlesztés alatt áll az Iron Lore műhelyében, csak eddig jól elrejtették a dolgot. A Diablo-szerető fejlesztők csak az idei E3 vásáron osztottak meg több infót a közönséggel. Bár a játék számos vonása a Diablo-ra hajaz, azért lesznek új elemei is, mint például az izgalmas, színes, szépen megtervezett környezet és helyszínek; a bonyolult karakter kialakítási rendszer és az ügyesen megtervezett játékmenet elemek. Az E3 prezentáció során számos helyszínt bemutattak az ősi Egyiptomból és Görögországból, s a játék jellemzői közé tartoznak a misztikus és történelmi utalások is, melyek minden bizonnyal nagy vonzerőt gyakorolnak majd a játékosokra. A helyszínek között feltűnt pl. a Nagy Piramis, a Parthenon és a Knosszoszi Labirintus, valamint Babilon Függőkertjei... A demóban látható volt néhány szatír és küklopsz között zajló összecsapás, és nem lehetett nem észrevenni a környezet elragadó látványvilágát, a kedves karaktertervezést, és a mitológiai szörnyek megjelenítését (melyek igazán valóságosnak tűntek).

A néhány jól megtervezett mitológiai háttér mellett a Titan Quest egy összefüggő, egységes világot kínál a játékosoknak egy magával ragadó háttértörténettel, ami a Titánok történetét meséli el (és hogy miként menekültek el a Tartarusról). Ha nem ismeritek a görög mitológiát, elég annyit tudni, hogy a Titánok még az olümposzi istenek felemelkedése előtt irányították a világot. Kronosz volt a vezetőjük (és a világ irányítója), akinek megvolt az a kellemes szokása, hogy megette újszülött gyermekeit, nehogy egy napon majd letaszítsák trónjáról. Egyik gyermeke ugyanakkor édesanyjának, Rhea-nak köszönhetően megmenekült. Ő volt Zeusz, a mennyek és a föld későbbi uralkodója, aki - miután hosszú és véres küzdelemben - végül megfosztotta trónjától apját, a titánokat (Kronosszal együtt) letaszította a Tartarus sötét mélyébe. A Titan Quest története ott kezdődik, hogy a titánok sikeresen megszöktek börtönükből, s a végtelen rabság miatti keserűségükben el akarják pusztítani a világot.

A karakter kialakítás és fejlődés rendszere megtartja azt a szokásos koncepciót, hogy az ember kiválaszt egy neki megfelelő karaktert, majd fokozatosan fejleszti képességeit a szintlépesek során. Ezt a koncepciót kiszélesítették a multi-class osztályok kialakításának lehetőségével, ami gyakorlatilag úgy valósítható meg, hogy több készséget is lehet fejleszteni. Bármilyen, neked megfelelő osztály számára oszthatod a skill pontokat, így lehetővé válik karaktered számára, hogy több osztályban is jártas legyen. Az általad előnyben részesített harctól függően nyeri karaktered a skill pontokat, melyeket bárhogy leoszthatsz. Ezzel a rendszerrel 25 eltérő karakter osztály hoztak létre, melyek kombinációja egyedivé teheti a játékélményt. Azt is választhatod, hogy csak néhány készségre koncentrálsz, növelve ezek értékét ha elegendő pont áll rendelkezésedre, s ennek eredményeképp igazán nagy erejű és hatásos készségek és varázslatok állhatnak majd a rendelkezésedre.

Nemcsak a karakter fejlődés rendszere biztosít több lehetőséget, hanem a játék során megtalálható számos fegyver és varázslat is lehetővé teszi, hogy a játékosok még inkább egyedivé tegyék megszemélyesítőiket. A fejlesztők nagyon nagy számban tesznek fegyvereket a játékba, a tárgyak tekintetében a végső mennyiség meghaladhatja az ezret is. Ezeket a tárgyakat rendszerint az ellenfelek ejtik el, s itt érdemes megjegyezni azt, hogy a legyőzöttek soha sem rendelkeznek olyan tárgyakkal, melyek értelmetlennek tűnnek a fajuk, vagy osztályuk szempontjából. A játékos képes lesz mindent összeszedni, ami csak az ellenfeleknél van a haláluk pillanatában, de nem érdemes arra várni, hogy bizarr felszerelési tárgyakat találunk náluk, melyek nem passzolnak a karakterükhöz. És persze az erősebb ellenfelek jóval értékesebb tárgyakat ejtenek majd el, s ezekkel azt kezdesz, amit csak akarsz (viselhetőek, elcserélhetőek, eladhatóak...). Ez egy kis mértékben továbbfejlesztett rendszere a már megszokott RPG rendszereknek, s a fejlesztők úgy vélik, hogy ezzel sikerült megnövelniük a világuk hitelességét.

Persze ennek az egésznek nem lenne semmi értelme, ha a harc nem töltené be a megfelelő feladatot. Az Iron Lore ígéretet tett egy fejlettebb AI-re. Az ellenfelek eltérő taktikát használnak majd a harc során, ami lehetővé teszi számukra, hogy előnyt kovácsoljanak a környezetből, képesek lesznek gyógyítani magukat és elég jól ellenállnak támadásaidnak. A harc maga a rag-doll fizikát használja, ami szintén növeli a játék valóságérzetét. Lehetőség lesz a készségek egérrel történő kijelölésére is, ami meglehetősen egyszerűvé és élvezetessé teszi a harcot.

Már említettem a játék nagyszerű megjelenítését. A világ teljesen 3Ds megjelenítésű, nagyon részletezett és precíz ábrázolással, igazi mélysége van a világnak. A játék jó néhány gyönyörűen megtervezett környezetet és attraktív varázslatot mutat fel, s igen kellemes kis fényhatások is várhatóak (valós idejű fény és árnyék, füst effektus ésígytovább).

A játék igazán valóságos hangulatot áraszt magából, a s fejlesztők egy olyan akció-dús játékot ígérnek, ami mellőzi a hosszú betöltési időket és közel 40 órás játékidőt nyújt. A játék lehetőséget ad a csoportos játékra (max. 8 játékosig), mint ahogy az online kalandra is (bár ennek a részleteit még nem ismertették).

A Titan Quest még egy ígéretes cím, melynek megjelenése 2006-ban várható. Óh, és apropó, Brian Sullivan, az Iron Lore elnöke az Age of Empires sorozat társkészítője volt... kell még ennél többet mondani?

Szerző: Branka "Nikerym" Todorovic
Forrás: ActionTrip - Titan Quest előzetes


(Vissza)