Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.11.11. - Kwish

Eschalon: Book 1 - Fórum Q&A #3/10 +1


Az Eschalon Book Hivatalos oldalán megjelent három új képecske, s ebből az apropóból lefordítottam még az eddig kimaradt 10+1 kérdést a fórumból. Megjelent egy kis áttekintés is a helyzetről, bár elég szűkszavú. A játék egyre mutatósabb, még mindig pakolgatnak bele tartalmakat is, kísérleteznek a játékegyensúly megteremtésével. Az már biztos, hogy 2006 végén nem lesz megjelenés, de egyre közelebb kerülnek a dologhoz...


Lord Battlefield: Azt szeretném megkérdezni, hogy lesz-e bármilyen szakma, mint pl. a tárgykészítés, a kovácsolás, bűbájosság ésatöbbi. Valami, amivel dolgozni lehet a játékban.
BasiliskWrangler: Lesz arra lehetőség, hogy mágiával ruházzátok fel a páncélzatot és a fegyvereket, vagy a mágia (bűbájosság), vagy az alkímia segítségével (ekkor különféle bájitalokat lehet használni a fegyvereken és páncélokon, hogy erősebbé tegyük őket). Szóval ezzel a módszerrel új tárgyakat hozhattok létre. Igazából lesz néhány olyan tárgy a játékban, melyet csak ily módon lehet létrehozni... egyébként nem találhatjátok meg őket.
A kovácsolás mint skill nem létezik, s nem készíthettek nyersanyagokból tárgyakat. Ez igazából inkább MMORPGre jellemző játékelem... persze el tudom képzelni, miként működhetne egy egyjátékos RPGben is.

Dragonlady: Arra vonatkozóan lesz valamilyen korlát, hogy egy tárgyat milyen mértékig lehet mágiával ellátni? Például a talált / vásárolt alkotórészek, vagy a használt mágia szintje alapján, vagy attól függően, hogy az adott tárgy mennyi mágiát tud elnyelni, mielőtt felrobbanna?
BasiliskWrangler: Ez különböző tényezőkön múlik, de igen, lehetséges lesz különböző keverékeket használni, hogy különféle hatások / bűbájok kombinációjával ruházzátok fel a tárgyat. Általában véve ugyanakkor az a helyzet, hogy egy mixtúra egy bűbájt biztosít, és egy ilyen mixtúra sem ad többszörös hatást, csak azért, mert többször használjátok az adott tárgyon.
Néhány keverék használatához magasabb szintű alkímia skill szükséges, így a játékosnak dolgoznia kell azon, hogy megtalálja a ritkább komponenseket és hogy megfelelő szintre emelje az alkímia készségét, ha fejlettebb bájitalokat akar készíteni.
Hát igen, a kezdő alkimisták esetében általános probléma, hogy a dolgok felrobbannak. Néhány keverék nem igazán vegyíthető a többivel.

allifrey: Mennyire lehet majd szerteágazó képességgel rendelkező karaktert generálni, illetve kifejleszteni? Egy bizonyos dologra kell koncentrálnunk, vagy sok mindenhez is érthetünk? Lehetséges például egy olyan jól kiegyensúlyozott tolvaj karaktert kialakítani, mely még az alkímiához is ért, vagy lényegében a tolvaj készségek fejlesztésénél kell leragadnunk, ha hatékony kalandort szeretnénk létrehozni?
BasiliskWrangler: Nagy kísértést jelent, hogy az ember különféle készségekre specializálja magát egyszerre, de nem szabad elfelejteni, hogy minél szerteágazóbb készségekkel rendelkezik valaki, annál tovább tart, mire mindegyiket magasabb szintre fejleszti. De például egy Alkímista-Tolvaj karaktert fel lehet majd építeni. Ha jó vagy a karakter mikromenedzsmentjében, akkor nem lehet probléma egy ilyen kombináció megfelelő kiépítése.

Sanctus: Készíthetünk majd bájitalokat a nálunk levő holmikból?
BasiliskWrangler: Igen.


Kereskedelmi interface

Beszélgetés a helyiekkel...

Elrejtett tárgyak...

xander_hal: Lehetséges lesz majd az első részben fejlesztett karakterünket továbbvinni a későbbi részekbe?
BasiliskWrangler: Igen, ez lenne a tervünk.

gragnak: Ha a karakter végigvihető a Book I-ből a Book III-ba, akkor (1) a szinthatár minden játékban nőni fog; (2) kedvenc tárgyainkat majd továbbfejleszthetjük esetleges új komponensek és a fejlettebb alkímia skill segítségével, vagy teljesen új cuccokat kell szereznünk; jó lenne, ha változna a karakter megjelenése is a részek végigjátszása során, vagy tükrözhetné a megjelenése az egyre nagyobb hatalmát.
BasiliskWrangler: Sohasem terveztünk szintkorlátot, de technikailag a 100 szint az, melyet még nyomon követünk a szabályrendszerünkben. Nincs semmi akadálya annak, hogy ezt még tovább növeljük, ha épp úgy szeretnénk.
Ugyanakkor tekintettel arra az exponenciális görbére, ahogy a tapasztalati pontok nőnek s így a szintlépés megvalósulhat, különösen nagy kihívást jelent a 100 szint elérése. Ez már istenszerű képességeket jelentene, s nem hiszem, hogy akár három különálló játékban el lehetne érni. Mivel még mindig bővül a játék tartalma, még megbecsülni sem tudjuk, hogy milyen szinten fejezhetitek be az első részt.
Igyekszünk a lehető legjobban megoldani a karakterek transzferét, de még tényleg túl korán van bármilyen ígéretet megtenni. Erről majd többet tudunk mondani, ha a Book I. már megjelent, és készül a második rész. Egyébként köszi a tippeket!

LTRPGER: Milyen hosszú lesz a Book I, ha a játékos teljesen végignyomja és a) elvégez minden lehetséges dolgot b) csak azzal foglalkozik, hogy befejezze a játékot?
BasiliskWrangler: Még az elejétől a végéig nem játszottuk végig a játékot, mert még mindig pakolgatunk cuccokat a játék befejező részébe. De egy olyan játékot szeretnénk készíteni, ahol a főküldetés körülbelül 30 órába telik, míg a mellékküldetések megduplázzák ezt az időt (és ezt még megfejeli a játékosok kötetlen bóklászása).
A végső játékidőd attól függ, hogy milyen jó RPG játékos vagy.

Gallifrey: Számíthatunk valami demóra?
BasiliskWrangler: Nem, a demó teljes verzió része, így addig nem adható ki, amíg a játék többi része is el nem készül.

Gothmog: Mi a helyzet a talált tárgyakkal? Ezeket véletlenszerűen helyezitek el, vagy manuálisan, s így egy bizonyos fegyver pl. csak egy bizonyos helyen lesz majd megtalálható?
BasiliskWrangler: Vegyes megoldás. Nagyon sok olyan láda, hordó, test van, melynek a tartalmát véletlengenerálással hozunk létre, így soha nem tudjátok, mit találtok bennük (ez lehet akár még valami ritkaság is), de tonnányi olyan cucc van, melyet jól elrejtettünk.
Természetesen az összes egyedi tárgy (mint pl. a küldetések díja) kézzel készült.

Saxon1974: Milyen segédlet lesz a játékhoz?
BasiliskWrangler: Jó kérdés, valószínűleg csak egy pdf fájl lesz, melyet becsomagolunk az install fájl mellé, így kinyomtathatjátok magatoknak.
Információkat találtok majd benne a szabályrendszerről és a játék funkciókról. Ugyanakkor, mivel a karakteretek amnéziával kezd, úgy döntöttünk, hogy nem fogunk túl sokat elárulni a történetből, vagy a játékvilágáról. A játékosoknak először saját maguknak kell megismerkedniük a játék világával. Elég sok dolgot elárulunk majd a világról a demóban ahhoz, hogy a játékosok el tudják dönteni, hogy megveszik-e a teljes verziót.
Tudom, hogy ez egy kicsit cselesen hangzik, de valami új dolgot szeretnénk kipróbálni.

Dragonlady: Egy időben adjátok ki a PC és a Mac verziót?
BasiliskWrangler: Nem, először jön a PC, aztán a Mac (talán 3 hónappal később, a konverzió fájdalom mentes lesz, de a teszteléssel azért eltelik néhány hét) és lehet, hogy lesz Linux verzió is, de ezt sokkal később készítjük el.
A korlátozott erőforrásaink miatt egyszerre csak egy verzión tudunk dolgozni. Ha a Book I sikeres, akkor a Book II esetében már elég erőforrásunk lesz ahhoz, hogy párhuzamosan folytassuk a fejlesztést, s összehangoljuk a megjelenést.

Q&A - Ask a question, Get an answer






Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.12.29. - Eschalon: Book 1 - WithinGames.net interjuhé fordítás #1 & #2 (06.12.30)
2007.02.28. - Eschalon: Book 1 - Infómorzsák, helyzetjelentés
2007.04.26. - Eschalon: Book 1 - IGN Pilla #1: Döntések, döntések
2007.06.12. - Eschalon: Book 1 - Csúszás van...
2007.06.16. - Eschalon: Book 1 - Infók a béta alapján

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.10.10. - Eschalon: Book 1 - Mini-update
2006.09.08. - Eschalon: Book 1 - Fórum Q&A #2/10
2006.09.07. - Eschalon: Book 1 - Fórum Q&A #1/10
2006.08.22. - Eschalon: Book 1 - IGN RPGVault interjuhé (060808)
2006.06.22. - Eschalon: Book 1 - Update #1 (060621)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása