Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.02.03. - Kwish

Gothic III - Fejlesztői válaszok #1


Nos, a JoWooD fórum már említett topikjában 25 kérdést publikáltak, s nyolcra már meg is érkezett a válasz. Nem mondom, hogy sok újat mondtak, de olyan kevés az infó a játékról, hogy ez is érdekes lehet...


moetermoerber: Bizonyos határok között lehetőségünk lesz arra, hogy hősünket egy kicsit testreszabhassuk (pl. valami képesség listából választva), vagy minden hős ugyanolyan képességekkel és jellemzőkkel kezdi majd a játékot?
KaiRo: Mint a Gothic-sorozat többi részében, itt sem lesz klasszikus karaktergenerálás. A játékos mindig az események sűrűjében kezdi a történetet, és a kalandjai során fejlődik. A kezdéskor adott alapfelszerelés egyrészt elég ahhoz, hogy a játékos elboldoguljon az első erőpróbáknál, másrészt viszont elég tág teret ad a karakter alakításához.

X-or Bioman: Kiválaszthatjuk a régi típusú, megszokott Gothic irányítást, vagy a harcrendszert és az irányítást teljesen átterveztétek?
KaiRo: Bárki, aki már használta a kézhezálló billentyűzet-egér kombinációnkat hamar rákap majd az ízére. A felesleges dolgokat eltávolítottuk, és különösen a harcot lehet most már pontosan, és teljesen problémamentesen kezelni. Igazán élmény nézni, ahogy Mike Hoge (játékfejlesztő) teszteli a harcot, mert egy kis rutint követően már biztos ti is csodálatos koreográfiákra lesztek képesek csak az egér használatával is. És eltekintve attól a ténytől, hogy a kezelőfelület már bizonyítottan egy bonyolult feladat, minden fő funkció szabadon konfigurálható.

DeadlyArrow: Találkozhatunk majd jóval békésebb állatokkal is, mint pl. a birkák voltak a Gothic 2-ben?
KaiRo: Igen. A pillangóktól kezdve a birkákon keresztül az egész képernyőt betöltő állítokig bezárólag rendkívól gazdag faunával találkozhattok majd a Gothic 3 világában.

Peter Pollunder: Az már ismert, hogy Lee fontos karaktert alakít majd, de milyen szerepet játszanak majd a hős barátai (Gorn, Milten Vatras) a történetben?
KaiRo: A legénység minden tagja - akikkel a hősünk Myrthana partjaihoz érkezik - fontos szerepet játszik a történetben. Különösen a hős négy barátja - Lester, Gorn, Milten és Diego -, akik időről időre néhány kalandban csatlakoznak is hozzá. A játékoson múlik, hogy miként viseli el az együttlétből fakadó kellemetlenségeket, de az esetenkénti viszontlátás, ismételt találkozások felett érzett öröm részét képezi a történetnek. (Ez itt lehet hogy nem jó...)

ken007: Várakozásaitok szerint mennyi időbe telik majd a főküldetés teljesítése, illetve a játék befejezése a mellékküldetésekkel együtt?
KaiRo: Ezt a kérdést pillanatnyilag nem tudjuk megválaszolni. Jelenleg a hősünk felgyorsítva rohangál a világban, így a történetünk szerzői tesztelhetik és fejleszthetik a cselekményt. Aztán most még hang-output sincs, így a párbeszédeken is nagyon gyorsan át lehet klikkelni. Az előzőek miatt aztán nem is lehet megbecsülni a játékidőt. Ha elérjük a fejlett-béta fázist, sokkal pontosabban válaszolhatunk erre a kérdésre. De a Gothic 2-vel összevetve a párbeszédek és a küldetések szemmel láthatólag gyarapodtak, így vélhetőleg a játékidő is megnőtt. ;-)

Wüstenkrieger: A Gothic 2-ben először a Paladinokkal találkoztunk, így nagyon sok játékot emiatt elsőként hozzájuk csatlakozott. Ez máshogy lesz majd a Gothic 3-ban, tehát egyszerre több guilddel is találkozhatunk s így a játékos már a játék elején több lehetőség közül választhat?
KaiRo: Az alap megközelítésünk erre vonatkozóan inkább a Gothic 1-el vethető össze. Diego kézen fogott, és elvezetett az Old Camp-be, de szinte minden sarkon találkozhattál a többi frakció képviselőjével, akik megpróbálták magukra vonni a játékos figyelmét. A Gothic 3 is leginkább erre fog hasonlítani. Bedobunk a történet közepébe, fontos emberekkel találkozol, akik mesélnek majd neked az érdekcsoportokról és ezek kapcsolatairól. Mindazonáltal a célunk az, hogy annyi szabad teret adjunk a játékosnak, amennyit csak lehet, s különösen ez a helyzet a guildekhez való csatlakozás esetében.

WernerTWC: A jelenlegi oldal csak valami előzetesnek tekinthető. Mikor indul a hivatalos oldal?
KaiRo: Igazából a teaser-oldal alakul majd át hivatalos honlappá, s csak arra az észrevétlen pillanatra várok, hogy eltávolítsam a teaser-jelet. A jövőben persze nagyon sok izgalmas dolog és természetesen új információk sokasága kerül majd ki oda, de a dizájn és a stílus tekintetében nem lesz változás.

x850xt: Hogyan értékelnéd a Gothic 3-at? Melyik fejlesztés szerinted a leginnovatívabb?
KaiRo: A Gothic 3 megfelel a nagy elődök keltette elvárásoknak, sőt, még több is annál. Az elmúlt hetekben ismét létrehozhattuk és felfrissíthettük a Gothic összehasonlíthatatlan atmoszféráját az új technológia segítségével. Így amikor valaki elkezdi a játékot, az olyan lesz, mintha visszatérne a Gothic jól ismert és csodálatos világába. Személy szerint nagyon lelkes vagyok minden olyan új elemtől, melyet a programozóink hozzáférhetővé tettek, s alig tudom elhinni, hogy mire képes a saját-fejlesztésű engineünk. Nagyon nagy hatást tett rám az új animáció rendszerünk, és a harc során tapasztalt működése, valamint a víznél, csillogó tárgyaknál, felületeknél és a bőrön használt árnyékolási effektek... De ezek azok a dolgok, melyekről a Piranha egyéb munkatársai sokkal többet tudnának mesélni.
Jah és persze az új zenerendszer és a dinamikus zenekari hangok... rendkívül csodálatosak!

Forrás: JoWooD forum - Ask the developers !

(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.02.04. - Gothic III - Fejlesztői válaszok #3
2006.02.06. - Gothic III - Fejlesztői válaszok #4
2006.02.07. - Gothic III - Fejlesztői válaszok #5
2006.02.08. - Gothic III - Fejlesztői válaszok #6
2006.02.09. - Gothic III - Fejlesztői válaszok #7

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.01.31. - Gothic III - Szőnyegbombázás kérdésekkel...
2006.01.30. - Gothic III - Új képek (?)
2006.01.01. - Gothic III - ActionTrip előzetes
2005.12.23. - Gothic III - Hivatalos infó a megjelenéssel kapcsolatban...
2005.12.14. - Gothic III - Homokdűnék modellezése


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása