Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Háttér
Történet

Játékmenet
Bevezető

Játékvilág
NPCk
Kasztok
Szörnyek

Bevezetés

A Temple of Elemental Evil egy nagyon hangulatos, és jól kidolgozott RPG. A 3.5-ös D&D szabályrendszerre épülő játék nagyon sok élvezetes játékórát biztosít a szerepjáték rajongóknak. A játék szigorúan igazodik a szabályokhoz, nem csak ad hoc átvettek néhány alapot, és azt bővítették valami agyatlan hack&slash-é. Nagyon oda kell figyelnie az embernek, hogy a csatákból a lehető legkisebb veszteséggel kerüljön ki. Akik nem ismerik a D&D rendszert, azoknak némi időt rá kell fordítania, hogy tisztában legyen az alapokkal, de ebben segítséget nyújt a játékba beépített jól megszerkesztett segítség, és a játékhoz adnak egy pdf kiterjesztésű "könyvet", ami szintén nagyon hasznos.

A játék a Temple of Elemental Evil c. kalandmodult dolgozza fel. Az RPG-s közvélemény szerint a kalandmodul nem nagy durranás, és a modulból készült regény egyenesen katasztrofális, de a játék nagyon jól sikerült.

Akkor kezdjük az elejéről...
A játék gépigénye nem valami hatalmas, de a nagy csatáknál elkél legalább egy 2500-ös proci, és vagy 512 MB memória, de aki nem rendelkezik ilyen paraméterű géppel ne keseredjen el, mert a grafika finomhangolásával sokat lehet javítani a játék teljesítményén.
Az első dolog a játék feltelepítése után a legújabb patch installálása legyen. Az alap verzióban rengeteg bug van, és ez sokat ronthat a játékélményen. Ha sikeresen felkerült a legfrissebb patch, elindíthatjuk a játékot.

Egy kellemes intró után a főmenü tárul elénk. A grafika, és hang beállítása után el is kezdhetjük a játékot.

A new game után két opcióból választhatunk. A normal mód (mint neve is mutatja) az alap nehézség, míg az ironman a "keményített" verzió. Limitált mentési lehetőség, és erősebb ellenfelek jellemzik a vasember módot. Első nekifutásra természetesen a normal fokozat ajánlott.
Ha sikerült kiválasztani a fokozatot, a program megkérdezi milyen jellemű csapattal szeretnénk játszani. A kilenc választható jellem közül Mindenki kiválaszthatja a neki tetsző csapat jellemet, melyről részletes leírást az alatta lévő kis ablakban kaphatunk. Arra figyelni kell, hogy csak a kiválasztott jellem mellett lévő jellemű karakterek kreálhatók a csapatba. Ezen egyszerű megoldásnak köszönhetően nagyjából azonos beállítottságú karakterekkel játszhatunk, így nem lesznek belviszályok, ráadásul a jellemhez kötötten alakul a történet. Természetesen kezdésnek ajánlatos semleges, illetve jó party-t indítani, mert a gonosz karakterek hamar sok ellenséget szedhetnek össze a történet folyamán.

Ezek után a karaktergenerálási menübe jutunk. Választhatunk jó pár előre generált karakter közül. Akik nem ismerik a D&D rendszerét, azoknak nagy segítséget nyújthat, hogy nem kell a karaktergenerálás hosszadalmas folyamatát végigülniük, hanem egyszerűen a kész karakterek közül kiválasztják a szimpatikusakat. A karakterek, akik piros színnel vannak jelezve, nem csatolhatók a csapathoz, mert jellemük nem felel meg a csapat jellemével. A zöld színű karakterek már a csapatban vannak, míg az alapszínnel jelzettek a tartalékban pihennek. A felső menüvel lehet kreálni, hozzáadni, illetve kitörölni karaktereket. A csapatba 5 személy fér be, de nem vagyunk kötelesek pont ennyivel kezdeni a játékot, bár tanácsos, mert a magányos utazók könnyen elveszhetnek a kalandok forgatagában. A későbbiek folyamán lehetőségünk lesz újabb egyéneket felvenni a partyba, vagy ki is vehetünk belőle embereket. Ezt minden fogadóban megtehetjük, ha a kocsmáros közelében lévő könyvre kattintunk. A menü jobb szélén a leírás alatt található két hasznos jelölő négyzet. Az egyikkel csak az általunk kreált karakterek jellenek meg, a kész karaktereket nem mutatja, a másikkal viszont azokat a karaktereket lehet kiszűrni, akiknek jelleme nem felel meg a party jellemének.

Ha készen áll a csapat a begin adventure gombra kattintva elindul kalandunk Greyhawk világán.


Szerző: Doc (MegaTHX!)


Fordította / írta: Kwish
2005.02.14.