Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.08.03. - Kwish

Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A II.


Ez a GamingTrendes fórum Q&A második része. Meg aztán itt az örömteli hír, hogy elindult a Beth hivatalos Fallout 3 oldala. Annyira erőszakos és komoly lesz a játék, hogy csak az életkor megadását követően lehet belépni az oldalra. Azta. Vigyázzunk mit mondunk, különben egy jól szituált "Acess denied" sorocska vág az arcunkba...


Akkor is lehet lőni valós időben, ha az AP kijelző már teljesen lemerült? Láttatok bármilyen példát a közelharcra? Ha igen, miként működött akkor a VATS modell? A PC-nek az ellenfél közelébe kellett kerülnie a használatához, vagy bárhol lehetett használni és a PC odarohan az ellenfélhez, hogy aztán végrehajtsa automatikusan a kiválasztott ütést?
RB: Igen, ha az AP teljesen lemerül, akkor visszakerültök a valós idejű harcba, és addig tüzelhettek, míg újra nem töltődik. Ez elég gyorsan megtörténik, így valószínűleg többet fogjátok használni a VATS rendszert, mint gondolnátok.
Az egyetlen példa az volt a közelharcra, mikor megütöttek egy bunkóval egy agytárolót (?braincase?). Nem igazán értem, hogy játékosként ezt hogy használhatjuk, így nem akarok semmit mondani arról, hogyan is működik majd a VATS rendszerben.

Mennyire szereted az eredeti Fallout játékokat? Érzéseid szerint rendben van a Fallout 3?
RB: Itt, a munkahelyen használatos második gépemre fel van rakva a Fallout 1 és a Fallout 2 is, s nem sokkal azelőtt fejeztem be mindkettőt, hogy elmentem volna a Beth bemutatójára - csak hogy megbizonyosodjam róla, nem vakított el teljesen a nosztalgia. Nagy rajongó vagyok, s most, hogy láttam a bemutatót, azt kell mondjam, hogy azok a fejlesztők is nagy rajongók lehetnek, akik a harmadik részen dolgoznak.

Milyen a háttérzene (már ha volt egyáltalán)? A korábbi részekben egy kicsit hátborzongatóra sikerült, s ez igazán segített a hangulat kialakításában. És úgy általában véve, milyenek a játék hangjai?
RB: Idéznék a saját cikkemből:
Ahogy belépünk a Moriarty Szalonja nevű helyre, megkapjuk az első kóstolót a Fallout 3 zenéjéből. Az Enclave Station elnevezésű helyi rádióadó a 40-es évekből származó, húsznál is több licenszelt dal egyikét játssza (Bob Crosby “Happy Times” dalától kezdve olyan darabokig tart a választék, mint a már ismert Ink Spots “World on Fire” slágere). A PipBoy 3000 bármikor befoghatja ezeket a csatornákat, épp úgy, mint a Galaxy News Radio állomást is, melyen a pusztulat eseményeinek krónikáját hallgathatjátok.
Egyszerűen szólva, ironikus és depresszív, akár a pokol. Arról danolásznak, hogy milyen nagyszerű is a világ, de a 40-es évek édeskés stílusában, amitől az embernek kedve lenne ráharapni egy pisztolycsőre. (Persze le is lehet kapcsolni a rádióadást.)
A hang általában véve jó. A VATS rendszer hangjai olyanok, mintha egyenesen a Fallout 1 vagy 2-ből lennének átvéve. A surround hangzás teljesen beremegtette a szobát, ahogy Megaton eltűnt egy gombafelhőben, szóval a hanggal nem lesz probléma.

Arról szereztetek valami benyomást, hogy a radioaktivitás miért veszélyes? Olyannak tűnt, mint egy szimpla átok szerű negatív hatásokkal járó effekt, vagy komolyan veszélyezteti a karakter életét? A Fatman nagy sugárzást bocsát ki, ha közeltávon használjuk?
RB: Todd direkte kihangsúlyozta (és megmutatta a PipBoy 3000-en a sugárzásmérőt is), hogy a sugárzás nagyon veszélyes, és nagyobb adagban akár halálos is lehet. A Fatmant nem használták közelről, de mikor távolról lőttek vele, akkor már lehetett hallani a háttérben a geiger-számláló kattogását. Ez nem egy lefűrészelt csövű vadászpuska.

Leírnád, hogy milyen is a Fallout 3 pusztulat része (már az alapján, amit láttatok belőle)? Kiterjedt salakos, szennyezett területekről van szó, mint a korábbi játékokban, vagy inkább hatalmas szemét hegyek húzódnak a horizonton? Sok álló / összeomlott épület látszott a háttérben? Vannak olyan hatalmas tereptárgyak a távolban, melyek segítik a tájékozódást (mint pl. a Washington emlékmű)?
RB: Azt hiszem a fejlesztők megtartják ezeket a romos emlékműveket, azoknak a pillanatoknak, mikor a játékosok először látják a játékot (a megdöbbenés ereje, ugye). A Vaultból kilépve hatalmas területet láttunk, a szélben szálló homokkal és a továbbgördülő szeméttel. Az utak azért még megvannak, de lepusztultak és teljesen elhanyagoltak. A távolban látható egy másik település, de az épületek megsemmisültek, rozogák és romosak. Ahogy Todd mondta: "A pusztulás az új fa". Biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan területek, amik egy kiterjedt szemétlerakóra hasonlítanak, de a demóban inkább lakott területeket mutattak, mert azok érdekesebbek.

Hova sorolnád a grafikát az Oblivionével összevetve? Hallottam, hogy most a motion-cpature technológiát használták, de még mindig finomítgatják a dolgokat. Csak kíváncsi vagyok, hogy mire számíthatunk ezen a fronton, mivel hallottam néhány biztató dolgot.
RB: Nos, ha jól emlékszem, az animáció a motion-captura és a hagyományos eljárással készített technika elegyeként jött létre. Összességében nagyon jól, simán fut. Tudnak az Oblivionnal kapcsolatos aggodalmakról (fura séta, remegő fej). Egy helyszínen láttam egyet a túlajnározott Havoc effektekből, de így, hogy a játék még több mint egy év múlva jelenik meg, ez nem igazán téma szerintem.

Láttátok az inventory képernyőt? Ha igen, volt arra valami utalás, hogy esetleg a páncélt szét lehet szedni apró darabokra, mint az Oblivion esetében?
RB: A PipBoy 3000-ben van ez a dolog, de nem emlékszem, hogy láttam volna. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem mutatták meg...

Milyen mértékű a karakter / környezet interakció? Kaptatok valami infót a környezetben található tárgyakról, pl. “Ez a számítógép úgy tűnik, nem működik“.
RB: Nem láttam semmi ilyesféle vizuális üzenetet a számítógéppel kapcsolatban. Szerintem azt várják, hogy ezekre a dolgokra a játékosok maguk jöjjenek rá.

Azt már tudjuk, hogy régi dalokat lehet hallgatni a PipBoy-on keresztül, de milyen ezenkívül a játék zenei anyaga? Ez valami elektronikus zene, vagy esetleg zenekari változat?
RB: Csak néhány dalt hallottunk. Ha jól emlékszem, volt valami zenekar által előadott darab is, mikor beléptünk a városba, de nem vagyok benne teljesen biztos. A harcot kísérő zene elektronikus volt. Korábban már beszéltem a dalok licenszeléséről.

Volt arról valami infó, hogy a BoS és a szuper mutánsok miért vannak a keleti parton?
RB: Hát, semmi esélye annak, hogy erről már most mondjanak valamit. Szerintem ez valami olyan dolog lesz, amire a játék során derül fény.

Sokan panaszkodtak a szuper mutáns megjelenítése miatt (akit a VATS képen lehet látni). Mennyire eltérőek a szuper mutánsok, már ami a megjelenést illeti?
RB: A képen látott lény a gyalogos egységekhez tartozik. Ha jól emlékszem, láttam néhány páncél variációt, de inkább a harc működésére koncentráltam.

Hogyan működik a fegyverek javítása? Feltételezem a Szerelés (Repair) skillt kell használni. Elég, ha a fegyveren ügyködünk, vagy szükség van pótalkatrészekre, szerszámokra is?
RB: Idéznék a saját cikkemből:
Ahogy egy pillantást vetünk az elesett szuper mutánstól zsákmányolt kínai karabélyra észrevesszük, hogy van egy kis állapot kijelző is ezzel kapcsolatban a PipBoy 3000-en. Amint belelövünk egy közeli villamosba, látjuk, hogy a fegyver valahogy lassan tüzel, és hogy a golyók szerte-szét szállnak. Szerencsére volt egy másik, ugyanilyen típusú fegyverünk, s ennek a darabjaival megjavíthattuk a másikat. A szerelés készség használatával egy szuper fegyvert hozhattunk össze, nagy tüzelési rátával és a megfelelő szórással.
A harcot ugyan nem a fegyver minősége határozza meg, de azért befolyásolja. De azért annak van is értelme, hogy egy teljesen új fegyver jobban szuperál, mint egy olyan, amit már egy csomószor elejtettek és beletapostak a sárba és a porba.

Sokan úgy érezték, hogy az Oblivion szinkronja valahogy esetlen és ismétlődő. Milyen volt a demó szinkronja? Emlékszel esetleg arra, hogy Liam Neeson amerikai akcentussal beszélt, vagy egy sokkal semlegesebb kiejtéssel?
RB: Hát, nekem elég semlegesnek tűnt. Azt még nem tudom megmondani, hogy ismétlődő lesz-e, többet kéne látni a játékból.

Forrás: GamingTrend Answers part II (070727)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.08.14. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A III.
2007.08.20. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A IV.
2007.08.26. - Fallout 3 - 1UP interjuhé (070824)
2007.08.28. - Fallout 3 - Válaszreakció a párbeszédekkel kapcsolatban
2007.08.30. - Fallout 3 - NMA interjuhé (070829)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.08.01. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A I.
2007.07.28. - Fallout 3 - SPOnG interjuhé (070725)
2007.07.23. - Fallout 3 - StrategyCore prezentációt követő kérdezz-felelek
2007.07.15. - Fallout 3 - Desslock infók
2007.07.14. - Fallout 3 - E3 előztes szemezgetés II.


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása