|
2007.08.03. - Kwish
Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A II.
|
Ez a GamingTrendes fórum Q&A második része. Meg aztán itt az örömteli hír, hogy elindult a Beth hivatalos Fallout 3 oldala. Annyira erőszakos és komoly lesz a játék, hogy csak az életkor megadását követően lehet belépni az oldalra. Azta. Vigyázzunk mit mondunk, különben egy jól szituált "Acess denied" sorocska vág az arcunkba...
|
Akkor is lehet lőni valós időben, ha az AP kijelző már teljesen lemerült? Láttatok bármilyen példát a közelharcra? Ha igen, miként működött akkor a VATS modell? A PC-nek az ellenfél közelébe kellett kerülnie a használatához, vagy bárhol lehetett használni és a PC odarohan az ellenfélhez, hogy aztán végrehajtsa automatikusan a kiválasztott ütést?
RB: Igen, ha az AP teljesen lemerül, akkor visszakerültök a valós idejű harcba, és addig tüzelhettek, míg újra nem töltődik. Ez elég gyorsan megtörténik, így valószínűleg többet fogjátok használni a VATS rendszert, mint gondolnátok.
Az egyetlen példa az volt a közelharcra, mikor megütöttek egy bunkóval egy agytárolót (?braincase?). Nem igazán értem, hogy játékosként ezt hogy használhatjuk, így nem akarok semmit mondani arról, hogyan is működik majd a VATS rendszerben.
Mennyire szereted az eredeti Fallout játékokat? Érzéseid szerint rendben van a Fallout 3?
RB: Itt, a munkahelyen használatos második gépemre fel van rakva a Fallout 1 és a Fallout 2 is, s nem sokkal azelőtt fejeztem be mindkettőt, hogy elmentem volna a Beth bemutatójára - csak hogy megbizonyosodjam róla, nem vakított el teljesen a nosztalgia. Nagy rajongó vagyok, s most, hogy láttam a bemutatót, azt kell mondjam, hogy azok a fejlesztők is nagy rajongók lehetnek, akik a harmadik részen dolgoznak.
Milyen a háttérzene (már ha volt egyáltalán)? A korábbi részekben egy kicsit hátborzongatóra sikerült, s ez igazán segített a hangulat kialakításában. És úgy általában véve, milyenek a játék hangjai?
RB: Idéznék a saját cikkemből:
Ahogy belépünk a Moriarty Szalonja nevű helyre, megkapjuk az első kóstolót a Fallout 3 zenéjéből. Az Enclave Station elnevezésű helyi rádióadó a 40-es évekből származó, húsznál is több licenszelt dal egyikét játssza (Bob Crosby “Happy Times” dalától kezdve olyan darabokig tart a választék, mint a már ismert Ink Spots “World on Fire” slágere). A PipBoy 3000 bármikor befoghatja ezeket a csatornákat, épp úgy, mint a Galaxy News Radio állomást is, melyen a pusztulat eseményeinek krónikáját hallgathatjátok.
Egyszerűen szólva, ironikus és depresszív, akár a pokol. Arról danolásznak, hogy milyen nagyszerű is a világ, de a 40-es évek édeskés stílusában, amitől az embernek kedve lenne ráharapni egy pisztolycsőre. (Persze le is lehet kapcsolni a rádióadást.)
A hang általában véve jó. A VATS rendszer hangjai olyanok, mintha egyenesen a Fallout 1 vagy 2-ből lennének átvéve. A surround hangzás teljesen beremegtette a szobát, ahogy Megaton eltűnt egy gombafelhőben, szóval a hanggal nem lesz probléma.
Arról szereztetek valami benyomást, hogy a radioaktivitás miért veszélyes? Olyannak tűnt, mint egy szimpla átok szerű negatív hatásokkal járó effekt, vagy komolyan veszélyezteti a karakter életét? A Fatman nagy sugárzást bocsát ki, ha közeltávon használjuk?
RB: Todd direkte kihangsúlyozta (és megmutatta a PipBoy 3000-en a sugárzásmérőt is), hogy a sugárzás nagyon veszélyes, és nagyobb adagban akár halálos is lehet. A Fatmant nem használták közelről, de mikor távolról lőttek vele, akkor már lehetett hallani a háttérben a geiger-számláló kattogását. Ez nem egy lefűrészelt csövű vadászpuska.
Leírnád, hogy milyen is a Fallout 3 pusztulat része (már az alapján, amit láttatok belőle)? Kiterjedt salakos, szennyezett területekről van szó, mint a korábbi játékokban, vagy inkább hatalmas szemét hegyek húzódnak a horizonton? Sok álló / összeomlott épület látszott a háttérben? Vannak olyan hatalmas tereptárgyak a távolban, melyek segítik a tájékozódást (mint pl. a Washington emlékmű)?
RB: Azt hiszem a fejlesztők megtartják ezeket a romos emlékműveket, azoknak a pillanatoknak, mikor a játékosok először látják a játékot (a megdöbbenés ereje, ugye). A Vaultból kilépve hatalmas területet láttunk, a szélben szálló homokkal és a továbbgördülő szeméttel. Az utak azért még megvannak, de lepusztultak és teljesen elhanyagoltak. A távolban látható egy másik település, de az épületek megsemmisültek, rozogák és romosak. Ahogy Todd mondta: "A pusztulás az új fa". Biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan területek, amik egy kiterjedt szemétlerakóra hasonlítanak, de a demóban inkább lakott területeket mutattak, mert azok érdekesebbek.
Hova sorolnád a grafikát az Oblivionével összevetve? Hallottam, hogy most a motion-cpature technológiát használták, de még mindig finomítgatják a dolgokat. Csak kíváncsi vagyok, hogy mire számíthatunk ezen a fronton, mivel hallottam néhány biztató dolgot.
RB: Nos, ha jól emlékszem, az animáció a motion-captura és a hagyományos eljárással készített technika elegyeként jött létre. Összességében nagyon jól, simán fut. Tudnak az Oblivionnal kapcsolatos aggodalmakról (fura séta, remegő fej). Egy helyszínen láttam egyet a túlajnározott Havoc effektekből, de így, hogy a játék még több mint egy év múlva jelenik meg, ez nem igazán téma szerintem.
Láttátok az inventory képernyőt? Ha igen, volt arra valami utalás, hogy esetleg a páncélt szét lehet szedni apró darabokra, mint az Oblivion esetében?
RB: A PipBoy 3000-ben van ez a dolog, de nem emlékszem, hogy láttam volna. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem mutatták meg...
Milyen mértékű a karakter / környezet interakció? Kaptatok valami infót a környezetben található tárgyakról, pl. “Ez a számítógép úgy tűnik, nem működik“.
RB: Nem láttam semmi ilyesféle vizuális üzenetet a számítógéppel kapcsolatban. Szerintem azt várják, hogy ezekre a dolgokra a játékosok maguk jöjjenek rá.
Azt már tudjuk, hogy régi dalokat lehet hallgatni a PipBoy-on keresztül, de milyen ezenkívül a játék zenei anyaga? Ez valami elektronikus zene, vagy esetleg zenekari változat?
RB: Csak néhány dalt hallottunk. Ha jól emlékszem, volt valami zenekar által előadott darab is, mikor beléptünk a városba, de nem vagyok benne teljesen biztos. A harcot kísérő zene elektronikus volt. Korábban már beszéltem a dalok licenszeléséről.
Volt arról valami infó, hogy a BoS és a szuper mutánsok miért vannak a keleti parton?
RB: Hát, semmi esélye annak, hogy erről már most mondjanak valamit. Szerintem ez valami olyan dolog lesz, amire a játék során derül fény.
Sokan panaszkodtak a szuper mutáns megjelenítése miatt (akit a VATS képen lehet látni). Mennyire eltérőek a szuper mutánsok, már ami a megjelenést illeti?
RB: A képen látott lény a gyalogos egységekhez tartozik. Ha jól emlékszem, láttam néhány páncél variációt, de inkább a harc működésére koncentráltam.
Hogyan működik a fegyverek javítása? Feltételezem a Szerelés (Repair) skillt kell használni. Elég, ha a fegyveren ügyködünk, vagy szükség van pótalkatrészekre, szerszámokra is?
RB: Idéznék a saját cikkemből:
Ahogy egy pillantást vetünk az elesett szuper mutánstól zsákmányolt kínai karabélyra észrevesszük, hogy van egy kis állapot kijelző is ezzel kapcsolatban a PipBoy 3000-en. Amint belelövünk egy közeli villamosba, látjuk, hogy a fegyver valahogy lassan tüzel, és hogy a golyók szerte-szét szállnak. Szerencsére volt egy másik, ugyanilyen típusú fegyverünk, s ennek a darabjaival megjavíthattuk a másikat. A szerelés készség használatával egy szuper fegyvert hozhattunk össze, nagy tüzelési rátával és a megfelelő szórással.
A harcot ugyan nem a fegyver minősége határozza meg, de azért befolyásolja. De azért annak van is értelme, hogy egy teljesen új fegyver jobban szuperál, mint egy olyan, amit már egy csomószor elejtettek és beletapostak a sárba és a porba.
Sokan úgy érezték, hogy az Oblivion szinkronja valahogy esetlen és ismétlődő. Milyen volt a demó szinkronja? Emlékszel esetleg arra, hogy Liam Neeson amerikai akcentussal beszélt, vagy egy sokkal semlegesebb kiejtéssel?
RB: Hát, nekem elég semlegesnek tűnt. Azt még nem tudom megmondani, hogy ismétlődő lesz-e, többet kéne látni a játékból.
Forrás: GamingTrend Answers part II (070727)
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2007.08.14. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A III. 2007.08.20. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A IV. 2007.08.26. - Fallout 3 - 1UP interjuhé (070824) 2007.08.28. - Fallout 3 - Válaszreakció a párbeszédekkel kapcsolatban 2007.08.30. - Fallout 3 - NMA interjuhé (070829)
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2007.08.01. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A I. 2007.07.28. - Fallout 3 - SPOnG interjuhé (070725) 2007.07.23. - Fallout 3 - StrategyCore prezentációt követő kérdezz-felelek 2007.07.15. - Fallout 3 - Desslock infók 2007.07.14. - Fallout 3 - E3 előztes szemezgetés II.
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|
|