Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Követelmények

Világ
Történet
Hősök
NPCk
Ellenfelek

Háttérinfók
Előzetesek
Interjuhék

Galéria
Screens
Concepts

2006.08.18. - Kwish

Adam Miller beszélgetés az NWN2News-ról

Az NWN2News lehozott egy dumcsit Adam Miller-rel (mint az oldal írja "content guru"), az NWN2 legutóbbi média anyagairól és a megjelent előzetesekről.

1. Tekintettel a legújabb képekre és videóanyagokra, mi a véleményed róluk? Mi volt az a három dolog, ami szerinted a leginkább említésre méltó és érdekes elem az NWN2 kiegészítései, újításai közül?
Pipboy3000 Először még kételyeim voltak a varázslat effektekkel kapcsolatban, mikor először láttam őket. Nem tűntek olyan impresszívnek, mint amilyennek szerettem volna. Ezek a legutolsó ingame videók aztán teljesen megváltoztatták a véleményemet. Sokkal fényesebbnek, csillogóbbnak és kidolgozottabbaknak tűnnek. Ha bármihez is hasonlítanom kéne őket, azt mondanám, hogy hasonlítanak a Planescape, vagy az IWD spell effektjeire.
A lény modellek közül némelyik jobban mutat a játékban. A troll pl. egyáltalán nem mutat jól a modell nézegetőben, de nagyon mutatós, mikor az igazi fényhatásokat használjuk. Igazán lenyűgöző néhány lény (pl. a dire bear) hatalmas mérete. Az NWN-nek komoly korlátai voltak az ilyen nagy lények területén, és jó látni, hogy az NWN2 ezt a kérdést jobban kezeli.

2. Másrészt viszont mi lenne az a három dolog, ami téged legjobban aggaszt, s amivel kapcsolatban még nem kaptál kielégítő választ?
Pipboy3000 Még mindig aggódom az egyedi tartalmak miatt. Nagyon szeretnék egy olyan lehetőséget, hogy egyedi modelleket vihessek be a játékba. Úgy tűnik, hogy egy 3DS MAX plug-in még mindig kísérletképp tervbe van véve, de persze az ilyen dolog azon múlik, hogy milyen mértékű támogatást kapunk a megjelenést követően.
Az a híre sem dobott fel túlságosan, hogy az ajak-szinkron eszközt sem szállítják le a játékkal. Van egy csomó hangfelvételem, amit szerettem volna betenni a játékba.
Még midig aggódom amiatt, hogy mennyi támogatást kapunk majd a megjelenést követően. Úgy tűnik, hogy az NWN2 önmagában egy naccerű játék lesz. Ha megkapja a megfelelő támogatást a megjelenés után, akkor azt hiszem, nagyon sok kiegészítővel találkozhatunk majd, és a közösség is nagyon beindul. Reméljük a legjobbakat.

3. Elég sok kritikát kapott az Obsidian az animációk miatt. Abból, amit eddig lehetett látni a videókból, neked mi a véleményed?
Pipboy3000 Az animációk egyre jobbak. Tetszik az új kitérés (dodge) animáció. De még mindig probléma, hogy miként oldjuk meg a dolgokat érdekesen, ha a karakter csak minden hatodik másodpercben hajt végre valami akciót. A fegyvercsapás még mindig kicsit fura nekem - talán az éles szögek miatt.
Volt egy videó a modell nézőkéről egy ork animációval. Volt egy olyan csoszogó/sebesült animáció, amin nagyon szépen meg volt csinálva.

4. A script parancsok meglehetősen hosszú listáját rakták már össze az interjúkból és a képekből. Melyiket tartod igazán rendkívülinek és milyen hasznosítási lehetőségek jutottak eszedbe?
Pipboy3000 Alig várom, hogy szórakozhassak az új GUI scriptekkel. Ott van bennük a lehetőség, hogy a segítségükkel néhány igazán érdekes játékmenet opcióval fűszerezzük meg az NWN2t.
Vannak olyan dolgok, melyek a várakozásnak megfelelően kerültek be, ide sorolható pl. az a képesség, hogy már dolgozhatunk az új, felhasználók által létrehozott particle effektekkel, a köddel, és így tovább. Általában véve is nagyon sok új effekt van, melyek leginkább az új varázslatokat támogatják.
Még mindig van néhány rejtélyes script, mint pl. Roster nevű dolog. Kíváncsi vagyok, hogy ahhoz kapcsolódik-e, hogy az NPCket képes leszel kiválasztani a strongholdod-ba, vagy inkább ahhoz a lehetőséghez, hogy az NPCket a kedved szerint válogasd be a csapatba (a KotOR-hoz hasonlóan).

5. A játék stronghold aspektusa igazán lenyűgöző a legutolsó IGN előzetes alapján. Van már valami terved ezzel a lehetőséggel? Szerinted a közösség hogy használja majd fel?
Pipboy3000 Személy szerint én nem tervezem, hogy a Dark Waters kampányomban lehetővé tegyem a játékosok számára, hogy ilyen strongholdot építsenek fel. Már eddig is megvolt az a lehetőségük, hogy hajókat vásároljanak, fejlesszenek, hogy egy flottát tartsanak fenn, s remélhetőleg ez is épp elég kielégítő. Biztos vagyok abban, hogy a közösség mindenféle stronghold fenntartással foglalkozó modult létrehoz majd, s talán lesz néhány RTS-stílusú mod is.

6. Valami utolsó gondolat az eddigi média anyagokkal kapcsolatban?
Pipboy3000 Igazán új erőt ad az, hogy látom, amit finomítgatják a dolgokat. Mivel már egyre közelebb kerülünk a megjelenéshez, ez nagyon kedvező jelnek tekinthető. A meglepetések száma persze most már lecsökken, hogy a fejlesztők az új dolgok implementálásáról szépen átálltak a finomítgatásokatra és a hibajavításokra, de én ezt is kedvező jelnek tekintem.

Köszi a beszélgetésre szánt időt, Adam!

Forrás: NWN2News – Beszélgetés Adam Miller-rel