Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Követelmények

Világ
Történet
Hősök
NPCk
Ellenfelek

Háttérinfók
Előzetesek
Interjuhék

Galéria
Screens
Concepts

The Roots - FAQ



A hivatalos oldal FAQ-ját sikerült lefordítani, és kiegészíteni az RPGVaulton korábban megjelent cikkek anyagaival, hogy azok még mennyire igazak nem tudom, mert elég régi a cikkek keltezése.

Hivatalos FAQ (néhány kiegészítéssel)
  1. Mi a the Roots története és célja?
  2. Mi a játék végső célja?
  3. Milyen játék a The Roots?
  4. Honnan az elnevezés?
  5. Honnan ered a játék ötlete?
  6. Mikor játszhatunk a TR-al?
  7. Mennyibe kerül majd a játék?
  8. Lesz demo?
  9. Mik a rendszerkövetelmények?
  10. Hány óra játékidő várható?

Kiegészítések
  1. Mit lehet tudni a főszereplőről?
  2. Hogyan fejlődik a karakter?
  3. Mit lehet tudni a készségekről?
  4. Mit lehet tudni a csapatról?
  5. Mit is jelent ez az "aréna stílusú forduló-alapú, valós idejű harc" kifejezés, egyáltalán, mennyire lesz fontos a harc?
  6. Mit lehet tudni a mágiáról?
  7. Mennyire lesznek fontosak a tárgyak a TR világában? Milyen felszerelési holmik várhatóak?
  8. Milyen ellenfelekre számíthatunk?
  9. Mi a szerepe a küldetéseknek?
  10. Multiplayer mód?
  11. Mit lehet tudni a játék engine-ről?
  12. Mit kell tudni a tájékozódásról?


1. Mi a the Roots története és célja? (Vissza)
A TR Lorath földjén játszódik, egy misztikus és mesés lényekkel benépesített fantasy világban, melyet mágikus és ősi istenek irányítanak. A játékos akkor kezdi kalandozását, mikor az ősi gonosz megkezdi ébredését, s Lorath földjén sorozatosan történnek elképzelhetetlen és megmagyarázhatatlan események. A játékosnak az a ritka lehetőség adatik meg, hogy részt vegyen ezekben az eseményekben, melyek során az egész univerzum és az emberiség sorsa a tét. De nem kell aggódni, nem maradsz egyedül, mindvégig őszinte barátok lesznek majd velük. Még az életüket sem félik kockára tenni annak érdekében, hogy megmentsék Lorath földjét. A küzdelem nem lesz könnyű a játékosnak több akadályt kell legyőznie, és néhány igazán rémes szörnnyel kell harcolnia.
Kiegészítés: A világ hatalmas, és törekedtek arra, hogy olyan változatos legyen, amilyen csak lehet. Nemcsak erdőket, hegyeket, sivatagokat, temetőket, katakombákat járhattok be, hanem olyan hihetetlen helyeket is, mint a repülő szigetek, démoni alvilág, és más dimenzióhoz tartozó erődítmények. Ezekre a világokra mágikus portálok, léghajók segítségével juthattok el.


2. Mi a játék végső célja? (Vissza)
Lorath földje egy békeszerető, idillikus világ, ahol az emberek a természet ciklusának megfelelően élnek. Egy nap az emberek azt veszik észre, hogy a Fák, melyek azért állnak már időtlen idők óta hogy megvédjék őket a lehetséges veszélyektől pusztulásnak indultak. Rádöbbennek, hogy az ősi gonosz, mely valamikor Lorathot fenyegette ébredezni kezdett évszázados álmából. Az Őrzők az egyetlenek, akik megállíthatják a Káoszt, és visszaállíthatják a békét. Te Yan szerepét játszod, aki az Élet Fájának Őrzője, s az ő feladata lesz, hogy az elkötelezett társakból álló csapatot vezesse, és elpusztítsa a gonoszt. Persze ez nem lesz könnyű munka, s biztos lehetsz benne, hogy csaták százait kell majd megvívnod a legharciasabb szörnyekkel, s teljesítened kell néhány igazán lélegzetelállító küldetést is. Természetesen a játékban sokkal több dolog történik, de játszanod kell vele, hogy magad is meglásd.
Kiegészítés: A történet fő szála lineáris lesz, a fejlesztők szándékuk szerint inkább egy érdekes és magával ragadó történetet szeretnének elmondani, mintsem megnyitni egy olyan világot, ahol bármit meg lehet tenni. Ez ugyanis olyan helyzetet eredményezhet, hogy a játék célja homályossá válik, eltűnik a számos másodlagos, és mellékes küldetés miatt.


3. Milyen játék a The Roots? (Vissza)
A TR szerepjáték, amely számtalan szórakoztató órát biztosít a fiatal és az idős játékosoknak egyaránt. A játékos ismeretlen földeket járhat be, félelmetes szörnyekkel küzdhet meg, és igazán megdöbbentő hősökkel találkozhat, akik hajlandóak lesznek csatlakozni is csapatához. A játékos ügyességét az egyik minijáték, a léggömb verseny során tesztelheti.
Kiegészítés: A fejlesztők a játékra úgy gondolnak, mint egy erősen akció központú játék, amely rendelkezik néhány szerepjáték elemmel is. A játékmenet leginkább a konzol játékokra hasonlít. Lesz egy kis keleti beütés (főleg a grafika tekintetében), bár nem teljesen anime a stílus.


4. Honnan az elnevezés? (Vissza)
Hát, ennek jónéhány oka van. A The Roots (Gyökerek) utal a játék hátterére. Az Elemek Fái nagyon fontos szerepet kapnak a játékban. Ez a fák úgy funkcionálnak, mint az Őrzők, melyek Lorath földjét védik a környező világ veszélyeitől. Lefognak, megkötnek néhány igazán undok és veszélyes démont a.. gyökereikkel. Szóval ez az elem, ami miatt így nevezetük el a játékot.
Mindezek mellett a cím azokra az alapértékekre is utal, melyek a főhőst, Yant jellemzik, aki fiatal kora ellenére olyan fontos elveket tart nagyra, mint a becsület, hűség és a hagyományok tisztelete. Ezek Yan gyökerei, melyek meghatározzák tetteit utazása során.


5. Honnan ered a játék ötlete? (Vissza)
Általában két lényeges tényezőt szoktunk megkülönböztetni, ami a játék ötletet adta. Az első azok a kelta legendák és mesék, melyet a játék fejlesztői olvastak, vagy láttak a mozikban.
A második tényező a japán RPGk csoportja. A fejlesztés során nagyban befolyásolt minket Square Enix Final Fantasy sorozata, bár a játék tartalmaz néhány olyan elemet is, ami olyan jól ismert játékokból ered, mint a Grandia, és a Golden Sun.


6. Mikor játszhatunk a TR-al? (Vissza)
A játék megjelenését 2004 szeptember 3-ra tervezzük.


7. Mennyibe kerül majd a játék? (Vissza)
Terveink szerint 29,99 angol fontba.


8. Lesz demo? (Vissza)
Igen. A demo kiadása terveink szerint néhány héttel a játék kiadását megelőzően történik majd meg. A játékos elmerülhet Lorath mesés világában, sötét labirintusokat és kriptákat fedezhet fel, s esélye lesz arra is, hogy pilótaként részt vegyen a csodálatos léghajó versenyben, és rémisztő szörnyekkel küzdjön meg.


9. Mik a rendszerkövetelmények? (Vissza)
A minimum követelmény: Win98/Me/2000/XP, CPU 800 MHz, 256 MB RAM, 1 GB HD, és 3D gyorsítóval rendelkező grafikus kártya minimum 32 MB RAM-mel.


10. Hány óra játékidő várható? (Vissza)
Megközelítőleg 25-30 óra játékidő.


Kiegészítések

11. Mit lehet tudni a főszereplőről? (Vissza)
A mágikus Fák Őrzője gondoskodott róla. Egy jóindulatú öreg férfi vette magához, s unokájaként nevelte fel. Vidám, szétszórt figura, gondtalan és kicsit naiv, ami annak köszönhető, hogy a becsületesség és a lovagiasság mintaképe. Elképzelhetetlenül bátor és karizmatikus.


12. Hogyan fejlődik a karakter? (Vissza)
A játék indulásakor nem lehet egyedileg létrehozni a karaktert, ugyanakkor egy kis idő elteltével már lehetséges lesz meghatározni azt az irányt, amerre a karakter készségeit fejleszti. Nincs semmilyen szigorú korlát, ami végül karakterosztályokat eredményezne. A karakter fejlesztése közben a játékos ledöntheti, hogy inkább a közelharcra összpontosít (különféle támadó és védekező harcstílus közül választva), hogy távolról harcol-e (távolsági és hajító fegyverekkel), vagy, esetleg a mágiára koncentrál.
A karakterek készségeiket használat közben fejlesztik, illetve nyerhetnek is újakat. Az új dolgok elsajátítása többféleképp történhet, bizonyos szintek elérésével hozzáférhetővé lesz valamilyen új készség, illetve az NPCktől is tanulhatunk ilyeneket. Ráadásul az ereklyék megvásárlásával, illetve megtalálásával újabb készségekhez juthatunk.
A karaktereket játékban meghatározó statisztikák számát a lehető legalacsonyabb számra korlátozzuk. A legfontosabb jellemzők kétségkívül az életpont és manapont értékek, valamint a védelmi és támadó készségek értékei. Értelemszerűen a készség szintje igen sokat számít. A karakter cuccai növelhetik a védettséget. Amikor a játék ezen részén dolgoztunk megpróbáltuk elkerülni azt a szituációt, hogy a játékos elvesszen az ismeretlen adatok tömkelegében.
Minden karakter szabadon fejleszthető egy bizonyos határig, bár mindegyik olyan egyedi előzményekkel rendelkezik, ami jóval könnyebbé teszi számára bizonyos készségek fejlesztését, illetve gyakorlatilag lehetetlenné teszi számára, hogy megtanuljon másokat.


13. Mit lehet tudni a készségekről? (Vissza)
Az alap készségek mágikus és harci készségekre oszthatók, melyeken belül még megkülönböztethetünk támadó és védelmi skilleket. Mindegyik csoport meghatározott iskolákkal rendelkezik, és a játékos meglehetősen szabadon fejlesztheti a karakter által megszerzett képességeket. Így lehetséges olyan karaktert létrehozni, aki egy bizonyos fajta mágiára koncentrál, vagy egy olyan harcost, aki néhány rendkívüli támadó készséggel rendelkezik, és mestere az egykezes fegyver technikáknak. Jóval kiegyensúlyozottabb karaktert is létre lehet hozni, amolyan ezermester típust.


14. Mit lehet tudni a csapatról? (Vissza)
Különféle készségekkel lesznek megáldva, s lényegesen különböznek majd egymástól. Néhányan varázsolni is képesek, mások a közelharcban, vagy a távolsági fegyverek használatában jeleskednek. Néhány karakter meglehetősen különleges lesz, mint például Vlad von Rotflav, aki.. egy nemesi háttérrel rendelkező vámpír.
A kísérőket épp úgy lehet majd irányítani, mint a főhőst. Az aréna küzdelmek során a játékos a teljes csapatot irányítja. Mindezek mellett a játékos parancsokat adhat azoknak a társaknak, akik épp nincsenek a csapatban, hogy szörnyeket idézzenek meg.
A csapat legfeljebb három főből állhat, de mint ahogy említettük az aréna küzdelem során a játékos több karaktert is irányíthat, például megidézett szörnyeket, és egyéb, nem állandó kísérőket.


15. Mit is jelent ez az "aréna stílusú forduló-alapú, valós idejű harc" kifejezés, egyáltalán, mennyire lesz fontos a harc? (Vissza)
Bár a TR kétségkívül akciójáték is, semmiképp sem mondanám, hogy amolyan hack ’n’ slash stílusú lenne. A harc életbevágó játék elem. Minden egyes összecsapás egy különlegesen megtervezett arénában zajlik (hasonlóan a Final Fantasy sorozatban megtapasztaltakhoz). Persze itt vége is a hasonlóságoknak, mert a TR-ban implementált harcrendszer a forduló-alapú és valósidejű harc hibridje.
A játékos meghatározhatja, hogy a csapattagok hogyan küzdjenek (egy skálán választva a nagyon védekező típustól a támadó stílusig). A beállítások szerint a karakter agresszívan küzdhet, vagy épp védekezhet, sőt, a csapattagok egymást is védhetik. Van egy bizonyos idő arra, míg a karakterek és a szörnyek belefognak a harcba, és az összecsapás ténylegesen létrejön, ez az ún. aktiválási idő. Ha ez elérkezett, a játékos kiválaszthatja, hogy mit is tegyen a karakter. Időközben persze a karakterek nem kábán álldogálnak, hanem szintjüktől függően védekezhetnek, sőt, ellentámadást is indíthatnak. A ravasz AI minden bizonnyal arra kényszeríti majd a játékosokat, hogy a harc közben átgondolják a taktikájukat, és gyorsan módosítsanak rajta.. a kihívás garantált.
A másik fontos dolog, amit ki kell emelni a harcrendszer taktikai aspektusa. A játékos határozza meg, hogy a csapattagok hova kerüljenek az arénában. Ez nagyon fontos döntés, mert sok mindent meghatároz, és sok minden befolyásolja, például hogy hány ellenfél van, vagy hogy hány ellenfél támadhat. A játékosnak emiatt például arról is okosan kell döntenie, hogy mikor kezdje meg a gyengébb karakter védett pozícióba történő mozgatását. Ez a stratégiai mód maximális szabadságot ad a harc során.


16. Mit lehet tudni a mágiáról? (Vissza)
A mágia erősen kötődik az alap elemekhez, s ezt a játék cselekménye is alátámasztja. Ezek az elemek: Föld, Talaj, Levegő, Tűz, és Víz. Ezek mindegyike saját, közel 80 spellből álló varázslat készlettel rendelkezik. A játékos nemcsak hogy fejlesztheti mágikus képességeit, de egyre több és több tapasztalatra tehet szert meghatározott varázslatok használatában.
Hogy valaki a mágia mestere legyen, meg kell tanulnia néhány alap varázslatot. Később, hogy hatalmasabb varázslatokat is tudja használni, meg kell találnia, vagy meg kell vásárolnia a megfelelő tekercset. Az a karakter aki már mestere bizonyos varázslatnak, fokozatosan növelheti a hatékonyságot a tekercs tanulmányozásával.
A karakterek manapontokat használnak a varázslat során, bár néhányhoz további alkotóelemekre (pl. ereklye) is szükség lehet. Sőt, néha még ezen túlmenően is lehetnek feltételek. Van néhány egyedi képességgel felszerelt tárgy is. Ezek lehetővé teszik bizonyos varázslatok használatát, anélkül, hogy a mestere lenne azoknak a karakter. A mágia minden egyes iskolájának lesznek támadó és védekező varázslatai is, ugyanakkor kétség nem férhet hozzá, hogy a leghatásosabb, és leghatékonyabb varázslatok az idézések.
A játékosok képesek lesznek ereklyéket egyesíteni, és mágikusan növelni fegyvereik erejét. Persze ilyen dolgok nem történnek meg túl gyakran, mivel rendszerint igen jelentős hatással járnak.


17. Mennyire lesznek fontosak a tárgyak a TR világában? Milyen felszerelési holmik várhatóak? (Vissza)
Nagyon sok féle tárgy lesz, melyet kalandozásai közben találhat, illetve szerezhet a játékos. Ebe beletartoznak a mindennapi használati tárgyak (étel, fegyverek, páncélzat) éppúgy, mint a mágikus, küldetéssel kapcsolatos és egyedi tárgyak. Minden legyőzött ellenfél elhagy majd valamit, amit aztán a játékos felvehet. Ez néha hétköznapi zsákmány lesz, de előfordul majd olyan tárgy is, amit más módon (pl. vásárlással) nem is lehet megszerezni. Közel 1.000 tárgy található a játékban, s lesznek köztük olyanok is, amelyek az egész csapatra hatnak majd.
Lesz néhány módja a tárgyszerzésnek: lehet majd találni titkos helyek átkutatásával, csaták során, vagy valamiféle verseny során is nyerhetsz dolgokat (pl. a Trion játék során).
A TR-ban minden karakter specializálta magát a kedvenc fegyvertípusára, és néhány esetben nem használhatnak minden tárgyat. A játékosnak ennek megfelelően kell majd kiválasztani a felszerelésüket.


18. Milyen ellenfelekre számíthatunk? (Vissza)
Közel 100-féle ellenség lesz a játékban. Különbözhetnek megjelenésükben, viselkedésükben és harcmodorukban. Lesznek köztük vadállatok, melyek karma és foga igen veszélyes fegyver lehet. Lesznek olyan félvad teremtmények, melyek már primitív fegyvereket is használnak. És persze lesznek olyan karakterek, melyek a mágia mesterei, s lerí róluk, hogy imádnak bajt okozni.
A TR világa fantasy világ, ezért a szokásos ellenfelekre, orkokra, trollokra és démonokra bizton számíthatunk. De nem minden ellenfél lesz olyan, akire ez alapján számíthatunk. Lesz néhány nagyon szokatlan szörny, vagy a kinézete, vagy a viselkedése miatt. Állítólag szép meglepetés lesz mindenkinek.
AI tekintetében az ellenfelek harci taktikáját, és általános viselkedését a faj faktor határozza meg. Ezt úgy kell érteni, ha például farkasok támadják meg a karaktert, mivel közösségben élő állatok, csapatostul fognak támadni.
Az egyéni ellenfelek hívhatnak segítséget, s ez elég kellemetlenül is érintheti hőseinket. Minden ellenfél arra kényszeríti a játékost, hogy egyedi harci taktikát alkalmazzon, ami nem mindig passzol arra az örökbecsű mondásra, hogy ”a legjobb védekezés a támadás”.


19. Mi a szerepe a küldetéseknek? (Vissza)
Az új küldetések elfogadása viszi előre a cselekményt, ad hozzáférést új helyszínekhez, és további küldikhez. Fontos dolog, hogy nem kell azonnal teljesíteni a küldetést, miután megkapta az ember. A játékosok nyugodtan felfedezhetik a világot, s akkor oldják meg a feladatot, amikor csak akarják.
Vannak persze mellékküldetések is (hasonlóak a minijátékokhoz), melyek új helyszínekre juttatnak el, vagy új készségeket tanulhatunk velük. Ezek a mellékküldetések meglehetősen sokfélék lehetnek. A feladatok változóak, attól kezdve, hogy el kell vinned egy fontos csomagot meghatározott idő alatt, vagy hogy meg kell találnod egy rejtett ösvényt addig, hogy le kell győznöd egy böszme trollt, vagy meg kell szabadítanod egy falut.. sőt, logikai játékok is lesznek. Jah, és persze részt vehetsz majd egy érdekes, és meglehetősen szokatlan légi versenyen.


20. Multiplayer mód? (Vissza)
A játék alapvetően single-playernek íródott, de dolgoznak rajta, hogy legyen multi verziója is. Az XBox verzióhoz feltehetőleg elérhető lesz.


21. Mit lehet tudni a játék engine-ről? (Vissza)
A 3D Reality Engine szép kis munka, melyet már teszteltünk a Mimesis játékunknál, jellemzői:
  • Fejlett animációs rendszer (ha például beszélgetünk valakivel, megjelenik a feje, s a kép nemcsak a karakter hangulatát tükrözi, hanem az ajakmozgás össze lesz hangolva az olvasott szöveggel).
  • Éjszaka-nappal ciklus, változó időjárásról gondoskodó időjárás generátor.
  • Igazán realisztikus, környezet függő vízfelület.
  • Az ég megjelenése az időjárástól, és az éjszaka-nappal ciklustól függ (nap, felhők, csillagok, hullócsillagok).
  • Az állat-, és növényvilág automatikusan generálódik (a földfelszín, az időjárás és az éjszaka-nappal ciklus alapján).

22. Mit kell tudni a tájékozódásról? (Vissza)
Lorath földje viszonylag nagy, így egy különlegesen megtervezett térképet helyeztünk a játékba, amelyet kiegészít egy intelligens iránytű. A világtérkép automatikusan frissül a kalandozások eredményeképp. A játékos megjelölhet egy helyszínt a térképen, és ekkor az iránytű abba az irányba mutat, amerre mennie kell. Ez persze még nem olyan nagy újdonság, de hamar észreveszitek, hogy az iránytű ”figyel” a természeti akadályokra, tereptárgyakra (mint például a hegyek és a folyók). Amikor egy adott irányba mutat, az iránytű figyelembe veszi ezeket az akadályokat, s ennek megfelelően mutatja a legrövidebb irányt.
Az útinapló automatikusan frissül, ha egy új NPCvel találkozunk (hasonlóan a küldetés naplóhoz).


Forrás: Hivatalos oldal, és a kiegészítések esetében az RPGVault két interjúja (első, második)

(Vissza)

Fordította / írta: Kwish
2004.05.21.