Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők

Karakter
Alapstat
Tárgyak

Mastery
Earth

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Blog
IT Preview
IT Interjúk
IT DevD
IT DevG

2006.06.30. - Kwish

Boomtown értékelés (060629)

A Boomtown munkatársa meglehetősen pihent agyú értékelést készített a játékról. Bár azt hiszem, e stílust nem igazán kedveli a szerző, ennek ellenére a végső ítélet nem olyan lesújtó: 8/10...

Az Age of Empires társ-készítője és a Braveheart forgatókönyvírója új verzióját szállítja le a Diablóval kezdődött klasszikus akció-RPGknek. Click! Click! Click!

Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click! Click!

Ah, micsoda boldogság hallani, ahogy a Diablo játékos munkába áll. Hát igen, az utóbbi időben az egér-készítők már a világ minden részén szenvedtek egy kicsit. Mivel a Blizzard a közeljövőben nem tervezi egy újabb Diablo verzió kiadását, meglehetősen kicsi az esélye, hogy a játékosok pótolni szeretnék a törött egereiket.

S ekkor lépett elő Brian Sullivan, az Age of Empires sorozat társ-készítője és Randall Wallace, a Braveheart forgatókönyvírója. A Diablo sorozat előtt tett tiszteletadásuk nagyon sok Diablo-sorozat fan vérszomját és zsákmányszerző vágyát kielégítheti.

Óramű bagoly...
Az Olümposz hegyének klasszikus istenei - biztos ismeritek őket, azok a szakállas fickók, akik sakkot játszanak Ray Harryhausen különleges effektjeivel - elragadták a hatalmat a titánoktól, akiket aztán bebörtönöztek. Ezek az ősi istenek - az istenségek egy különösen gonosz és csúf csoportja - nem vette túlságosan jónéven a rabság keserű kenyerét, és a Titan Quest filmszerű bevezetőjében kitörnek dór oszlopokkal díszített börtönükből.

És aztán innentől kezdve a játékoson múlik, hogy megtegye azt, ami helyes, hogy megküzdjön ezekkel a gonoszokkal, s ami még fontosabb, hogy annyi zsákmányt gyűjtsön össze, amennyit csak a karaktere képes elcipelni. Kalandjaid során átutazol a klasszikus világon, s esetenként sötét dungeonokat látogathatsz meg.

Egyszer volt, hol nem volt... volt egyszer az ember
Vagy a nő. A karaktergenerálás meglehetősen nudli ebben az akció-RPGben. Kiválaszthatod karaktered nevét, nemét, a tunikája színét és már kész is vagy. Semmi mást nem kell tenned a játék megkezdése előtt. A karakter kialakításának legnagyobb része magában a játékban történik. Lényegében az első szintlépésig még a karakterosztályokkal sem szórakozgathatsz.

Meglehetősen szellemes karakter-fejlődési rendszert dolgoztak ki, ami azt jelenti, hogy soha sem kötik a játékosokat egyetlen úthoz. A második karakterosztályt arra használhatod, hogy kissé megvariáld a dolgokat, s az ember sohasem érzi azt, hogy olyan rossz dolgokat választott, ahonnan nincs menekvés. Ugyanakkor a játékmenetnek van egy olyan különös sajátossága, hogy ha már egy kicsit magasabb szintet ér el az ember, s valami igazán veszélyes helyzetbe kerül, akkor is találhat kellemes, illetve lényegében használhatatlan zsákmányt, azokért a szörnyekért cserébe, melyeket eltüntetett.

Lassú az út Kínába
A Titan Quest a kalandokat Görögország, Egyiptom és Kína között osztja meg, mindegyik közel 15 óra szórakozást kínál, ha valaki az összes mellékküldetést végigviszi. A helyszínek igen változatosak, bár maga a játékmenet szinte ugyanaz marad, függetlenül attól, hogy merrefelé császkál az ember.

Meglehetősen könnyű ki-be lépegetni a játékba, köszönhetően annak, hogy bárhol lehet menteni. A mentés során rögzítésre kerül a karakter összes statisztikája és fejlődése is. Ugyanakkor betöltésnél ne várjátok azt, hogy ugyanott jelentek majd meg, mint ahol a mentés történt. A Titan Quest apró kis szentélyeket használ ellenőrzési pontként, így a játék betöltésénél az ember ahhoz kerül, melyet utoljára felkeresett... így aztán szükség van egy kis sétafikára, hogy az ember ugyanoda kerüljön. A mozgást egy portál rendszer is segíti, ami lehetővé teszi a teleportációt, s így aztán senkinek sem kell a szandiban túl sokat futkároznia.

Klasszikus játékmenet
Semmi különösebben körmönfont dolog sincs a játékmenetben, de miért is lenne, mikor a Diablo volt a szerep-modell? Körbehaladsz, s addig klikkelsz a dolgokon, amíg meg nem halnak, aztán felszeded a zsákmányt. Ha minden ki akartok próbálni, akkor a SHIFT használata mellett távolról kell nyíllal lődözgetni, ahelyett hogy közelharcba keverednétek és összevéreznétek a kezeteket. A karrier-döntéstől függően a mágia is szerepet játszhat a karakter fejlődésében néhány igazán lenyűgöző megjelenésű varázslattal.

Az inventory rendszerért nem vagyok annyira oda, mert totálisan túlbonyolított. A tárgyak behelyezése egy hálón való elhelyezéssel valósítható meg, ami gyakran azt jelenti, hogy az összes cuccot át kell szervezni amiatt, hogy betehess egy három egységnyi tárgyat (mivel a három egységnyi hely szétszórva található az inventoryban). Ettől a pepecseléstől eltekintve az irányítás legnagyobbrészt úgy működik, ahogy a dobozon is írják.

Soha nem veszitek el a szabadságunkat
Randall Wallace forgatókönyve és párbeszédei felülmúlják az átlagos játékot. No persze van néhány béna szereplő, de a dialógusok többsége szórakoztató. Bár azt megkérdőjelezném, hogy miért van erre egyáltalán szükség. Miután néhány órát eltöltöttem a játékban, rájöttem, hogy tök mindegy, hogy mi annak a néhány falusinak és a többi karakternek a problémája - lényegében a következőt értik rajta "Rossz dolgok vannak ottan. Csirkék vagyunk. Eriggy zúzni. Markold fel a szajrét".

Igazából a játék címe akár ez is lehetne: Titan Quest - Eriggy zúzni. Markold fel a szajrét. Talán a THQ majd ezt használja a japán és a koreai verziónál. Nem igazán tűnik úgy, hogy bárkivel is beszélgetni kellene - a kereskedőknek sem igazán vannak jobb cuccaik annál, mint amit zsákmányként szerezhetsz.

Továbbfolytatva a magas prezentációs értékkel bíró játékelemek sorolását, elérkezünk a buja grafikához. Ezen a területen csak úgy tobzódunk a részletekben - mint például amikor a gabona susog a lábad alatt, ahogy átgázolsz a mezőn. A fény és víz effektek különösen jók. A Titan Quest ugyanakkor egy kissé leterheli a rendszert, s nagyobb vámot szed a hardveren, mint amit az ember az ilyen típusú játékoktól elvárna.

Az utazás vége
A szolid kis csomagolásban egy igen részletes mod-támogató eszköz bújik meg. Mondjuk nem a legkönnyebb eszközöket szedték csokorba de a Titan Quest egyértelműen azokat a Diablo rajongókat célozza meg, akik a saját kalandok után kiabálnak. Ehhez hozzáadva a multiplayer támogatást egy igazán kerek kis csomagot kap az ember, amivel mindent jól meglehet oldani, anélkül, hogy túlságosan bonyolult és nehézkes lenne a dolog.

Az, hogy a Titan Quest mennyire vonzó számodra, attól függ, hogy miként viszonyulsz a Click Click Click játékmenethez. Minden Diablo rajongónak két kézzel kell kapnia e játék után. Részletes, szórakoztató és sokáig tartó kaland, ami bővében van a tenni-, és látnivalóknak. A Titan Quest - Eriggy zúzni. Markold fel a szajrét (úgy döntöttem, most már csak így nevezem) szórakoztató játék, s még inkább frissítőleg hat, hogy nincs vetélytársa a Blizzardtól.

Értékelés
GRAFIKA
Inkább ragyogó és részletes, habár a legtöbb rendszeren kicsit költséges a dolog.
8 TARTÓSSÁG
Több mint 40 órás játékmenet, bőséges moddolási lehetőség, multiplayer szórakozás.
9
HANG
Többnyire jó a kézirat, a zene és a megvalósítás.
8 JÁTÉKMENET
Ah, a sokat próbált és megbízható click click szerepjáték megközelítés.
9
ÁTFOGÓ ÉRTÉKELÉS 8

Szerző: Harry Neary (Akeldama)
Forrás: Boomtown - Titan Quest review
(Vissza)