Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.05.09. - Kwish

KotOR2 - Gamespot preview (04.05.08)


Tennap a Gamespot ígéretéhez híven leközölt egy kisebb előzetest, persze a fele most is a régi cuccok új köntösben való bemutatása, de sebaj, most azért vannak új dolgok is.


A korábbi előzetesben a Gamespot általános képet akart arról festeni, hogy mit is várhatunk a KotOR2-től. Ebben a körben egy kicsit tartalmasabb beszámolót próbálnak adni. A fejlesztőkből is a LucasArts-ból sikerült kiszedni néhány információt a történetre, valamint a játékmenetre vonatkozóan.

A TSL mindjárt két megoldandó rejtélyt is ad a játék indulásakor, attól függően hogy a tutorialt végigjátszod-e, avagy sem (ez egyébként illeszkedik a történetbe). Ha a tutorialt választod, megszerzed a mindenki által ismert és szeretett R2D2 egység elődje, a T3-M4 robot feletti irányítást. A feladatod az lesz, hogy megtaláld az utad az Ebon Hawk-on, ami úgy tűnik beszerzett valahol egy jó kis seggberúgást, és ezért a rendszereit meg kell javítani. Amint ezt a munkát végzed, egy kis részét összegyűjtheted annak, hogy mi is történt. Ha azt választod, hogy kihagyod a bevezetőt, akkor rögtön a játékba kerülsz, és saját karakteredet irányíthatod. A karakter kialakítása nagyjából olyan, mint korábban volt, bár az Obsidian célja, hogy jóval több lehetőséget adjon, s így több választásod legyen, mikor felépíted virtuális önmagad.

Ha mindezzel végeztél a Peragus Állomáson kezdesz, ami egy meglehetősen barátságtalan aszteroida mezőben található bányászati létesítmény. Az egészségügyi egységben térsz magadhoz, és az egyetlen dolog, amire emlékszel, hogy elhúzol egy köztársasági csatahajóról. Hogy hogyan sebesültél meg – és mi a francnak vagy gatyára vetkőzve – hatalmas rejtély, amelyet majd meg kell fejtened. Az első játéktól eltérően, itt már Jediként kezdesz, így meglehetősen könnyen kezelsz mindent, amivel szembekerülsz, hiányos öltözetedtől függetlenül. Miközben felfedezed az állomást egy titokzatos, Krea nevű nővel találkozol, aki arra kér, hogy járd be az állomást, de arra is figyelmeztet, hogy vadásznak rád. Szörnyen kedves tőle, hogy segít rajtad, de most te jössz.. Bárhogy is legyen, meglehetősen hamar rádöbbensz, hogy Krea meglehetősen jól bánik az Erővel (még akkor is, ha te nem vagy olyan rutinos, mint amilyen valaha voltál), mivel telepatikusan beszélget veled misztikus képességeit használva. Amint tovább kóborolsz az állomáson feltehetőleg összeszaladsz Atton Rand-al is, aki tájékoztat a Peragus Állomásról, és veszélyes helyzetéről. Mint már feltehetőleg kitaláltátok, Krea és Atton alkotják első csapatotokat a játék során.

Az egyik legérdekesebb dolog, amit felfedeztünk a TSL bevezetője alatt, az Obisidian régi módszere, arra, hogy elérje: a TSL története valamiképp tükrözze a KotOR-ban megtapasztaltakat (annak ellenére, hogy nem használják a KotOR régi mentéseit). A Kreával, és egyéb karakterekkel a játék elején folytatott párbeszédek biztosítják azt az információt, hogy mi is történt a korábban már végigjátszott KotOR történetében, s ezzel érik el azt, hogy a TSL története felhasználja azokat az eseményeket.

A múltkor már említettük, hogy a TSL játékmenete az eredeti KotOR finomítására épül, melyet a visszajelzések alapján hajtottak végre. A harcrendszer alapjait nem módosították, ugyanakkor az animációk jobban tükrözik a tapasztalatodat, így a karaktered több és jobb animációt kap a támadások során, ahogy fejlődik. Például a kritikus ütés animációja jóval grandiózusabb lesz, ahogy karaktered szintet lép, és erősebbé válik.

A megjelenítés szintjén a TSL jellemzője egy kissé felfejlesztett kezelő felület, ami lehetővé tesz néhány kellemes kis perket. Az egyik leghasznosabb, hogy beállíthatsz két különböző fegyver konfigurációt, amit menetközben módosíthatsz egyetlen gomb megnyomásával. Ez nagyon hasznos lehet, ha például egymás után kell küzdened organikus és droid ellenfelek ellen. A másik (jóval kisebb mértékű) változás egy új csapat kiválasztó táblát a menü képernyőn, ami helyettesíti az üzenetek képernyőt. Az üzenetek most már a journal alatt lesznek hozzáférhetők, ami egy kissé világosabb szövegelrendezést eredményez.

A TSL skill rendszere nem tér el radikálisan a KotOR-ban látottaktól, de az biztos, hogy jóval több opciót ad majd. Példának okáért, most már aknákat is használhatsz az ajtók kinyitására, ha a ”security” készséged használata sikertelennek bizonyul. Még mindig nyolc skill kategória lesz, de ezúttal egy kicsit többre használhatod őket, mint eddig. Például a munkapadokon elvégezhető fejlesztések számát, illetve a fejleszthető tárgyakat a készségeid értéke határozza meg. Mint korábban is, képes leszel módosítani fénykardod kristályait, így személyes használati tárgyakká változtathatod őket. Örök hála, hogy a korábbi játékban ismert szintkorlátot egy kissé fejlesztették, így a játék most ad valamit azoknak a játékosoknak is, akik szintemelésre koncentrálnak.

A KotOR minijátékai ismét visszatérnek, de nemcsak egyszerű ismétlései a korábbi verzióknak. Láttunk egy olyan lövésztorony minijátékot, mely során irányíthatjuk az Ebon Hawk automata fegyverét, ezzel megakadályozva, hogy a Sith osztagok a hajóra lépjenek. Minden rendben lesz, ha sikerül őket likvidálni, de ha néhány feljut a hajóra személyesen kell velük foglalkoznod. A játék többi részét illetően mindenhol fejlesztésekkel, és frissítésekkel találkozhattok. A játék élesebbnek tűnik, de a mozgás jó, ami nem nagy meglepetés, hiszen a régi KotOR enginet használják. Érthető, hogy a fejlesztés e korai szakaszában a zenén még mindig dolgoznak.

A játék a jövő év elejére várható, de egy játszható verziót bemutatnak a jövő héten az E3 kiállításon.. további részletek láthatóak.

Szerző: Ricardo Torres
Forrás: Gamespot preview
Képek forrása: Gamespot screenshot galéria


(Vissza)