Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

KotOR2 - FAQ (Gamebanshee)

Összeszedett, rendszerezett FAQ a Gamebanshee-től, nem hivatalos, inkább az eddig megjelent információkat foglalja össze, meglehetősen jól.


  1. Mi a folytatás címe, és ki fejleszti a játékot?
  2. Mikor lesz a boltokban a KotOR2?
  3. Fontos lesz, hogy végigjátsszam a KotOR-ot, a történet, vagy a cselekmény szempontjából?
  4. Milyen platformon lesz elérhető a gamma?
  5. Lesz multiplayer?
  6. Mi is lesz az XBox Live-on?
  7. A KotOR karakterem, vagy a tárgyakat be lehet importálni a KotOR2-be?
  8. Hogyan kezdődik a játék története, tekintettel az első rész eseményeire: Lesz már az elején is fénykardom, és rendelkezem erőtrükkökkel?
  9. Hány új világot lehet felfedezni?
  10. Az Ebon Hawk visszatér?
  11. A minijátékok (Pazaak, Ebon Hawk lövegtorony, Swoop verseny) is meglesznek?
  12. Hány csapattag lesz elérhető?
  13. Lesznek a KotOR1-ből visszatérő karakterek?
  14. Új karakterek?
  15. Revan is megjelenik?
  16. Hogyan változott meg a játék mögött álló technológia a két rész alatt?
  17. A kezelőfelület megváltozik?
  18. Az NPCk jobban reagálnak majd a világos/sötét oldal választásokra, mint a fő karakter?
  19. Lesznek új erőtrükkök? Fegyverek, páncélzatok, fénykardok?
  20. Hogyan változott meg a harc a KotOR óta?
  21. Mi a szintkorlát? A 20 szint eléérése után is fejlődhetnek még a karakterek? Mi történik azt követően?
  22. A tárgyak munkapadon való fejlesztését áttervezték a KotOR2-ben?






1. Mi a folytatás címe, és ki fejleszti a játékot? (Vissza)
A folytatás címe: SW: KotOR: The Sith Lords és a dél-kaliforniai székhelyű Obsidian Entertainment fejleszti, amely korábbi Black Isle alkalmazottakból, és egyéb iparági nagyágyúkból áll fel. A csapat tagjai minden idők legjobb RPG-in dolgoztak, beleértve a Fallout, Planescape, BG, IWD gammákat. Az első KotOR játék fejlesztője a BioWare Corp. volt.


2. Mikor lesz a boltokban a KotOR2? (Vissza)
A jelenlegi tervek szerint 2005 telén/tavaszán (februári dátumot említettek eddig). Persze feltételezhető, hogy szépen el lesz csúsztatva 2005 végére, ahogy az már a csúcsminőségű játékoknál szokás. Rendszerint a fejlesztés azért csúszik az ilyen daraboknál, hogy a játék egyaránt megfeleljen a fejlesztők és a rajongók ízlésének is, főleg, ami a külcsínyt illeti. Persze ez a játék az eredeti engine-re épül, így talán ez nem vesz majd olyan sok időt igénybe, és lehet, hogy tudják majd tartani az eredeti ütemtervet.


3. Fontos a történet/cselekmény miatt hogy végigjátsszam a KotOR-t? (Vissza)
Egyáltalán nem. A karaktered teljesen új, és a történet az eredeti KotOR sztori után 5 évvel játszódik.


4. Milyen platformon lesz elérhető a gamma? (Vissza)
XBox-ra és PC-re egyaránt fejlesztik, és – nem úgy, mint a KotOR esetében – egy időben tervezik a két verzió kiadását.


5. Lesz multiplayer? (Vissza)
Nem. Szólóra írt játék, bár letölthető tartalmak még XBox-ra is lesznek az XBox Live-nak köszönhetően.


6. Mi is lesz az XBox Live-on? (Vissza)
Új fegyverek, páncélok (ezt már eddig is mondták), bár csak a megjelenést követő néhány hét után. A fejlesztők szerint új tartalom, vagy új küldetések kevésbé valószínűek.


7. A KotOR karakteremet, vagy a tárgyaimat be lehet importálni a KotOR2-be? (Vissza)
Nem, mivel ez egy teljesen új történet, mely a KotOR után 5 évvel játszódik, vadi új karakterekkel, szóval ebből a szempontból nem olyan, mint egy folytatás.


8. Hogyan kezdődik a játék története, tekintettel az első rész eseményeire: Lesz már az elején is fénykardom, és rendelkezem erőtrükkökkel? (Vissza)
A fő karakternek egy párbeszéd során kell kiválasztania, hogy mi is történt az első részben, és befolyásolja majd a folytatás saját történetét is. Karakteredet, egy ex-jedit száműzték a mandaloriai háborút követően, s így elvesztette kapcsolatát az Erővel. A játék kezdetén még nem rendelkezel fénykarddal, és az erőtrükköket sem tudod használni.


9. Hány új világot lehet felfedezni? (Vissza)
7 világot lehet majd bejárni a játék folyamán, köztük Carth régi otthonát, a Telost, valamint a Dantooine-t is (amely más lesz, mint ahogy az első részben megjelent).


10. Az Ebon Hawk visszatér? (Vissza)
Igen, ismét utazhatsz rajta.


11. A minijátékok (Pazaak, Ebon Hawk lövegtorony, Swoop verseny) is meglesznek? (Vissza)
Igen, s átalakítják őket, hogy még szórakoztatóbbak legyenek, s most már teljességgel opcionálisak lesznek.


12. Hány csapattag lesz elérhető? (Vissza)
Mint korábban is, három kísérőt választhatsz ki (eltekintve attól, mikor a történet miatt lesz szükséges éppen EGY valakire.. s ez állítólag gyakran előfordul), s 10 karakter szegődhet társadul.


13. Lesznek a KotOR1-ből visszatérő karakterek? (Vissza)
A legtöbb nem lehet csapatod tagja, de néhányan közülük megjelennek egy kis szerepben, lehet, hogy valamilyen kisebb küldetést adnak (attól függően, hogy hogyan határoztál életükről és halálukról az első részben). Carth, T3-M4 és a tömeg által istenített HK-47 feltűnését már bejelentették.


14. Új karakterek? (Vissza)
Kreia, egy idősebb Jedi, és Atton Rand, egy kikupálódott tolvaj (scoundrel), ahogy az egyik cikk megemlítette, olyan lesz, mint Han Solo.


15. Revan is megjelenik? (Vissza)
De meg ám. Revan története folytatódik a KotOR e fejezetében is, de titokban tartják, hogy miként. Azt mindenesetre tudjuk, hogy az Ismeretlen területekre menekült a Malakkal folytatott konfliktusának utolsó epizódjaként.


16. Hogyan változott meg a játék mögött álló technológia a két rész alatt? (Vissza)
Alapjaiban ugyanaz az engine, de néhány fejlesztést azért végrehajtottak, főként a fényhatások, időjárási effektek és a poligon részletezettség tekintetében. A várakozás szerint azért nagyon hasonlít majd az első játékra.


17. A kezelőfelület megváltozik? (Vissza)
Funkcionalitását tekintve lesz néhány változás, de lényegében úgy működik majd, mint az előző játékban. Egy új gyors billentyűt implementálnak a menübe, ami azonnali változást okoz két fegyverkonfiguráció között. A kezelőfelület eltűnik, elhalványul ha nem harcol az ember, így sokkal természetesebbnek hat majd a környezet.


18. Az NPCk jobban reagálnak majd a világos/sötét oldal választásokra, mint a fő karakter? (Vissza)
A csapattagok most jóval dinamikusabbak lesznek a döntéseiddel kapcsolatban, s ennek megfelelően is cselekszenek. Az első játékban ez néha előfordult, de itt sokkal inkább látszik majd a folytonosság, ahol a szövetség és a bizalom erősíthető, vagy éppen csökkenthető.


19. Lesznek új erőtrükkök? Fegyverek, páncélzatok, fénykardok? (Vissza)
30 új erőtrükk lesz, mint a Battle Meditation (Harci meditáció), Force Rage (Erő-őrjöngés), Force Confusion (Zavarkeltés az Erővel), Force Sight (Látás az Erővel), Force Clairvoyance (Erő-telepátia). Lesz egy csomó új tárgy, fegyver, páncélzat típus, és lézerkard szín.


20. Hogyan változott meg a harc a KotOR óta? (Vissza)
A TSL-ban a játék közel azonos lesz, eltekintve az új harci képességektől és erőtrükköktől. Ugyanakkor lesz egy jelentős változás. A képességekkel kapcsolatos animáció jóval összetettebb lesz, és fejlődik, ahogy a képességek javulnak. Az első szintű Erőlökés (Force Push) animációja (bár azért jól néz ki) lényegesen más lesz, mint a hármas szintű Erőlökés (Hullám) animációja.


21. Mi a szintkorlát? A 20 szint eléérése után is fejlődhetnek még a karakterek? Mi történik azt követően? (Vissza)
A jelen anyag megírásakor még nem ismert, hogy mekkora lesz a szintkorlát. Lesz hat új presztízs osztály, melyek lehetővé teszik újabb szuper képességek felvételét nagyon magas szinten. Ez a hat osztály három-három karakterosztályt jelent mindkét oldalon:

Világos oldal
Jedi Master (Consular típus): Gyorsabban regenerálja az erőpontokat, s inspirálhatja a csapattagokat és követőket.
Jedi Watchman (Sentinel típus): Általában szuper képességekkel bír az Erővel, és nagyon jól használja a lézerkardot.
Jedi Weapon Master (Guardian típus): A fénykard visszaverés, és a fájdalomtűrő-képeség javult, és nagyobb sebzést okoz a karddal.

Sötét oldal
Sith Assassin: A rejtőzködés és álcázás mestere.
Sith Lord: Mások akaratát mesteri szinten befolyásolja és rontja meg.
Sith Marauder: Mestere a fegyvereknek, és megnövelt fájdalomtűrő-képességgel rendelkezik.


22. A tárgyak munkapadon való fejlesztését áttervezték a KotOR2-ben? (Vissza)
Igen, az egész folyamatban most jobban belefolyhat a játékos is, és lesz legalább tucatnyi új konfiguráció a fegyverekhez és a páncélzathoz. Több fejleszthető tárgy és opció lesz a KotOR2-ben, s most már jóval inkább hozzákötik ezeket egy meghatározott készséghez, mint például a szerelés (repair), vagy a biztonsági ismeretek (security), szóval minél képzettebb a karakter, annál több fejlesztési lehetőség áll majd a rendelkezésére.

Itt az eredeti ángélus anyag



Fordította / írta: Kwish
2004.05.07.