Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

DANTOOINE (fősodor)

(TARTALOM)
(Előzmény: Ebon Hawk)

Nos, gyakorlatilag ez az első igazi bolygó a játék során, kicsit zavarba is jöttem, hogy válogassam szét a fősodor és a mellék küldetéseket, lehet, hogy sután sikerül (néhány helyen elkerülhetetlen volt a duplikáció)... jah, egyébként szerintem csináljuk meg az összes mellékküldit még a végjáték előtt...

SPEEDY
  1. Mikor kilépünk a hajóból, a fogadó hölgyeménytől megtudjuk, hogy a Khoonda nevű épületbe kell mennünk, ha az Enklávé romjait szeretnénk megnézni. Ez egy bázi nagy épület a reptérrel szemben.
  2. Bent meg kell keresni Adare adminisztrátort, aki - mint kiderül - ismeri Vrook mestert, s megkér, hogy keressük meg az öreget, mert már jó régen eltűnt, valahol az Enklávé földalatti szintjén.
  3. Az Enklávéban a Jedi Archive részen - miután túléltük Disciple elménckedéseit - találunk három zsoldos tetemet, s náluk egy adattárat. Az adathordozóból kiderül, hogy Vrookot elfogták, s a kristálybarlangban tartják fogva, addig, amíg le nem adják az Exchange-nek. (Nah, szerintem itt fejezzük be először a mellékküldiket, ha még vannak...)
  4. Elmegyünk a kristály/kinrath barlangba (Khoonda terület, ÉK-i rész), a baloldali folyosón elindulva hamar elérünk a zsoldos tábor kis terméhez. Vrook mester ott figyel egy erőketrecben, és hat zsoldos lesi minden mozdulatát. Harc. Mikor a jó öreg kiszabadul, köszönés helyett lemarház minket (a jó öreg Vrook), majd közli, hogy nem látjuk a fától az erdőt, mivel még a hülye is tudja, hogy a zsoldosok Khoonda ellen készülnek támadással, hogy eltávolítsák Adare adminisztrátort, és átadják az Exchange-nek a hatalmat.
  5. A barlangból kilépve elutasítjuk Azkul (a zsoldosvezér) ajánlatát (vagy épp azt hazudjuk neki, hogy segítünk), majd (miután túléltük a zsoldosok támadását, durrrva!) bejelentkezünk a Khoonda-ba, Adare asszonynál.
  6. Adare a segítségünket kéri, s Zherron pontosabban elmondja mit tehetünk az ügy érdekében (milícia tagok toborzása; sebesültek meggyógyítása; droidok megjavítása; lövegtornyok megjavítása; akna mező megerősítése; oldalajtó tuti lezárása). Ha végeztünk és erről tájékoztatjuk Zherront, megkezdődik a harc.
  7. Ha győzünk, jön egy kimerítő párbeszéd Vrook-kal. ÉS végeztünk a Dantooine-nal.

  8. Bár nem a fősodor része, de a játék szempontjából lényeges, hogy itt megszerezhetjük a fénykardunkhoz szükséges utolsó alkatrészeket. Egyrészt, ha még nincs kristályunk itt szerezhetünk dögivel. Ott van ugye a kinrath barlang, a saját egyedi kristályunkkal (!!!) és a kukázó kereskedőnél a Daraala nevű nőnél is szép készlet van.Az Enklávé romjainál megmentett Jorran adja oda (no jó, tőle vehetjük meg 1.000 CR-ért egy kisebb csomagban) az egyik hiányzó alkatrészt, míg a másikat Adare, vagy Vrook mester adja Khoonda ostromának sikeres visszaverését követően.Ha beszélünk Bao-Durral kívánságunknak megfelelően összeszereli a fénykardot. Voila!
Szerelőpult: Khoonda - droid szoba (csak a végjátékban érthető el)
Labor: Khoonda - orvosi szoba (csak a végjátékban érthető el)

Itt a fősodor részben írtam le egy jó kis pazaak meccset, egy érdekes holocron vásárlást, Gerevick leverését, egy bunkó zsoldos móresre tanítását.


WELCOME!

TIPP: Kerüljük a Jedi-vagyok-vazze kinyilatkoztatásokat... nem leszünk népszerűek.

Megérkezésünkkor egy Dillan nevű nő fogad, s elég sok dolgot elmesél. Ha meg akarjuk látogatni a Jedi Enklávé romjai, akkor engedély kell Adare adminisztrátor nőtől, ő a helyi kormány vezetője. Nagyon sok kukázó keresi fel egyébként a romokat, keresik a hasznosítható cuccokat. A vezetőt a Khoonda nevű, leszállópálya melletti nagyobb épületben találhatjuk meg (ha valakit érdekel, a Matale családé volt az épület, de ők eltűntek a Sith invázió során). A bombázást követően Adare tartotta össze az embereket, ha ő nem lett volna, telepesek talán már nem is lennének a bolygón, csak zsoldosok. Akik száma viszont a háború óta meglehetősen megnőtt, nem kis gondot okozva a helyi közösségnek. Elég feszült miattuk a hangulat. A farmerek gyakorlatilag megvásárolják, lekenyerezik őket. Csak az adminisztrátor nem fél tőlük. Sokan azt mondják, a központtól távolabbi telepeken történt eltűnések mögött is lehet hogy a zsoldosok állnak, s nem mindegyiket a megvadult vadállatok ölték meg. A zsoldosokat viszont nem tudták minden kétséget kizáróan megvádolni...
(Vissza)

Körülnézünk a kikötőben. Az egyik sarokban egy ithorian tudós álldogál, aki épp a hajójára vár. A bolygó életvilágát tanulmányozta, ami - bár szerinte csodálatos - elvesztette az egyensúlyát. Ennek egyik jelen, hogy nagyon sok vadállat van a bolygón, például hihetetlen sok a kinrath. Valahol a közelben van egy alagútrendszer, s az lehet a természetellenes szaporodás mögött. A tudós felveti azt is, hogy lehet, hogy a Jedi romok okozzák a természeti problémákat.

(Pazaak for fun!) Kiderül róla az is, hogy unalmában pazaakkal üti el az időt. Velünk is hajlandó játszani, először csak pénzben, majd utána értéktárgyakban is. Mielőtt elkezdenénk vele játszani, érdemes átnézni az eladásra szánt lapjait (2&4 fordító). Négy alkalommal kell elnyerni tőle a maximális, 750 CRD tétet, ezt követően már a nála levő páncél bővítményeket teszi fel, 1.000 CRD ellenében, ha nyerünk (Bonded Plates Mark II; Environment Underly Mark II; Armorply Planting Mark II & III; Strenghtening Underly Mark III), utána már csak a játék öröméért hajlandó velünk játszani. (Vissza)

A hajónk közelében egy öregedő férfi, Tarn bütyköl valami siklót. Elég barátságtalanul fogad, kicsit túlterhelt szerelő a lelkem. Beszélhetünk vele a zsoldosokról, meg a kukázókról is. Egyikükről sincs túl jó véleménnyel. A zsoldosok szerinte arra a Jedire vadásznak, aki állítólag itt tartózkodik valahol. Nam nagyon ér rá mással foglalkozni, mert nagyon zsúfolt a munkarendje. Ő foglalkozik a droidokkal, az ajtókkal, meg a lövegtornyokkal is. Khmm, nem túl nagy sikerrel. A droidok már ócskák, csak annyira volt képes, hogy itt, a reptéren működésbe hozott egy protokoll droidot. Az ajtók közül mindig kifog rajta a Khoonda biztonsági ajtaja, ami vagy becsukódik hónapokra, vagy kinyílik, de a normális működést még nem sikerült elérnie. A lövegtornyok is mintha saját személyiséggel rendelkeznének, nem működnek 100%-os biztonsággal, és ha működnek is, nem igazán pontosan választják meg az ellenséget. A múltkor is a hazatérő milíciát kínálták meg... mondjuk szerencsére senki sem esett áldozatul.

Nos, az épületes dumcsi után megnézzük a protokoll droidot is, mi is észrevesszük - bár a csapatunkban tartózkodó T3-M4 is felhívja rá a figyelmet - hogy bizony, bizony nem működik megfelelően a matuzsálem. Lefuttatjuk vele a diagnosztikai programját, mire kiderül, hogy már több hónapja nem volt törölve a memóriája. Helyrehozzuk a dolgot, s elbeszélgetünk vele. A droid legnagyobb meglepetésünkre harsány ''Hello Mr Jedi'' köszöntéssel üdvözöl... Tarn mint egy dühös bika, rohanvást érkezik, és megkérdi, hogy télleg jól halotta-e. Bevetjük csábmosolyunkat (PER) és meggyőzzük, hogy csak hibás a pléhkaszni nem kell komolyan venni. Benyalja a dolgot, de azt még hozzáteszi, hogy jobb is így nekünk, mert nagyon sokan utálják a Jediket, mindenért őket okolják ugyanis...

E kis közjáték után már télleg beszélgethetünk a droiddal. Kiderül, hogy azért ismert fel, mert korábban az Enklávéban jártunk, mint tanulók. A Sith invázió előtt voltunk itt, de aztán elmentünk a háborúba. Közvetlenül nem találkozott velünk, viszont van egy holofelvétele, amin a főkariról beszélget Vrook és Vandar mester. Visszajátszatjuk vele a cuccost, sajnos a szöveg már csak romjaiban hever. Vrook panaszt tesz Vandarnál, hogy a főkari (mily szégyen ez egy Jedinek!) indulatosan vitatkozott egy tanítványával. Ráadásul úgy tűnik, tapadnak ránk a padawanok, ha teszünk valamit, egy részük rögtön követi a példánkat, míg mások még jobban fújnak a dolog miatt. Vandar szerint ez (az utálat) csak a középszerű tanítványokra igaz. Szerinte egyedi erőnk van... igazi vezetők vagyunk. Vrook nem igazán ért egyet, szerinte a Sötét oldalon végezzük... Ezt követően a droiddal is beszélgethetünk a régmúlt eseményeiről, meg a jelenlegi helyzetről... megtudjuk, hogy ha munkát keresünk, akkor érdemest megkeresni a milícia vezetőjét (Zherron). Kiderül, hogy a Dantooine fő anyagi bázisát az jelenti, hogy a kukázóknak lehetőséget adnak a Jedi Enklávé romjainak kitakarítására. A rom egyébként észak-nyugatra található, s igen veszélyes területnek minősül a földalatti része. (Mielőtt elhagynánk a hajót, érdemes kinyitogatni a környös-körül található konténereket.)

Kikacsázva a landolási területről, szembetaláljuk magunkat a Khoonda épületével. A közelben álldogál egy alak, ő Akkere a kereskedő, ezenkívül ő is az általános háttérinfókat nyomatja ezerrel. A szereléshez is konyít valamit, de nem eleget, szerinte, ha értünk a számítógépekhez, és a szereléshez, akkor mindenképp keressük meg Zherront. Ő is figyelmeztet a zsoldosokra és a kukázókra is, szerinte egyik sem jó társaság. Egyébként szinte kizárólag csak droid alkatrészekkel kereskedik (kapható nála egy HK controll cluster is, ha valaki - bár nem tudom, hogyan - elbénázta volna a cuccot a Teloson).

Bemegyünk a csodálatos kormányzati épületbe... rögtön végig is hallgathatjuk, amint két helyi lakos a Jedikről beszél, s arról, milyen jó is lenne egyet nyakon csípni a jutalom miatt. Elsunnyogunk... a recepcióshoz. Ismét egy kisebb információhalmaz zúdul a nyakunkba. Adare kormányzónőt a háta mögötti teremben találjuk, el se lehet téveszteni. Beszél valami Gerevick nevű kukázóról is, ő lenne a csapat vezetője. Nagyon rosszhírű egyén, veszélyes keresztezni az útját, tartsuk magunkat távol tőle. Van itt az épületen belül egy fegyver kereskedőjük is, és itt van a milícia főhadiszállásra is, Zherron ott található (elég problémás volt az élete, feltehetőleg a zsoldosok állnak egy távolabbi vidéken eltűnt telepes halála mögött, és a kukázók között is valamilyen belső viszály dúl).

A jobb oldali ajtón belépve egy Suulru nevű úriemberbe botlunk... hozzá kapcsolódik a Farm Equipment mellékküldi...

A bal oldali ajtón belépve egy hihetetlenül bunkó fasziba, vagy inkább f@szba botlunk. No ő az a Geverick, akitől elvileg távol kellene tartani magunkat. Ez elég jól sikerül, mert a fickó teljesen függetlenül attól, hogy mit mondunk neki, roppant ellenségesen válaszol, és nem is szól hozzánk többet... és szótagolva beszél! Bazz.



TALÁLKOZÁS ADARE-VEL
A fogadóterem mögött valóban megtaláljuk Terena Adare kormányzó asszonyt. Rögtön azzal kezdi, hogy felismerte a hajónkat, s hogy korábban még Jedi hajó volt. Kérjük, hogy ezt kezelje bizalmasan, amit meg is ért. Mivel egészen pozitívan áll a Jedi kérdéshez, azt is eláruljuk neki, hogy egy Jedit keresünk. Kiderül, hogy a hölgynek Vrook mester már régi ismerőse, mondhatni barátja, bár ezzel most a jelenlegi politikai klímában nem igazán dicsekszik. Vrook nem olyan régen érkezett a Dantooine-ra, valami fontos dolog után kutatott, de egy ideje már eltűnt. Az Enklávé alsó szintjét kutatta fel, ami tudvalevőleg igen veszélyes hely. Böszme nagy rovar-szerű teremtmények, laigrek példányok burjánzanak arrafele. Az adminisztrátor asszony a legrosszabbtól tart, kéri, hogy keressük meg öreg barátját, s engedélyezi, hogy felkeressük a régi Jedi épület romjait. A megbízatás tehát adott, de még tovább beszélgetünk a hölggyel.
(Vissza)

Szóba kerül az általános Jedi utálat, mire kifejti, hogy szerinte lehetne változtatni a dolgok, csak néhány embert kellene meggyőzni, hogy emelje fel a szavát a Jedik mellett, rögtön megenyhülne a közhangulat. Természetesen amíg ez nem történik meg, hallgat az identitásunkról.

Vele is áttárgyalhatjuk a bolygó társadalmát alkotó három fő csoport, a telepesek, a kukázók és a zsoldosok kapcsolatrendszerét. Telepes résztől most kezdik magukat összeszedni, de sajnos, ha nem kapnak elég támogatást a Köztársaságról, kevés esélyt lát arra, hogy boldogulnának (a Sith támadás ugyanis kilőtte a Dantooine két alappillérét képező tényezőket, a Jedi Enklávét, valamint a gazdagabb családokat). Ha a Telos program elbukik, akkor ők sem számítanak jóra, a Szenátus figyelme feltehetőleg a belső bolygók felé fordul inkább, s nem fognak törődni a perifériás világokkal.

A kukázókat a gazdasági szükségszerűség, mondhatni kényszer miatt viselik el. A Dantooine alapvetően mezőgazdasági bolygó, de ez a rész nem működik még rendesen, pénz kellene fejlesztésekhez, s ezért próbálják hasznosítani azt, ami van. Kvázi értékesítik a romok átkutatására szolgáló jogokat. Mostanában sajnos már nem mennek olyan jól a dolgok, mint régen, mivel a romok nagyobbik részét már felderítették, s csak az alsó szintek maradtak, amelyek viszont jóval veszélyesebbek... és azért a kukázók se profi katonák.

A zsoldosok régen is, és persze most is problémát jelentenek. A vezetőjük valami Azkul, korábban Sith katona volt, és állítólag értette a dolgát. Amíg nem találnak nekik munkát, addig nehéz dolguk lesz...

Otthagyjuk a politikust, s elindulunk felfedezni az épületet. A folyosó egyik fordulójában egy Berun Modrul nevű alakba futunk. Ő Zherron kapitány jobb keze, de ahogy beszélgetünk vele, kiderül, hogy nem igazán csípi a főnökét... Changing of the Guard mellékküldi

Úgy tűnik, Berun az első személy, akivel beszélhetünk a Jedikről, ő még emlékszik arra, milyen jót tett a Dantooine-nak az Enklávé... Meglehetősen könnyű rábeszélni arra (PER), hogy szóljon néhány szót a Jedik érdemeiről a közösség többi tagjának is, bár közli, hogy rajtunk kívül ennek eredményeképp nem nagyon lesz több barátja... Szóba kerül még Suulru ügye is, de csak annyit tesz hozzá, hogy már nem találták a táborban azt a kukázót, aki érintett az ügyben...

Az egyik szobában ott egy Adum Larp nevű rendkívüli PR szöveggel megáldott fegyverkereskedő. Van néhány meglehetősen durva (éppen ezért k.va drága holmik).

A biztonsági szolgálat szobájában végre találkozunk a már sokat emlegetett Zherron kapitánnyal, brutális hangja van. Nem tudom, mit és hányszor kell inni a SW univerzumban egy ilyen orgánumhoz, de tuti évek kellenek hozzá. Nem túl kedves. Kicsit gondterhelt, kevesen vannak, és nagyon sok munkájuk van. Ha érdeklődőek vagyunk, akkor minket is megbíz egy feladattal... Cave Crawling mellékküldi

Szóba kerül ezen kívül a Gerevick nevű mókus itt is. Kiderül, hogy a kukázók találtak valami igazán értékes Jedi relikviát, de természetesen nem tudták eldönteni, hogy kié legyen a cucc. Mindenki a magáénak követelte. Aztán állítólag ez a Gerevick nevű ősgorillához kerültek a jogok, elnyerte pazaakon a jogosulttól, épp azelőtt, hogy megölte. Michoda véletlen! Fura egy ügy, de többet nem tudunk meg róla...

Megkeressük a Kinrath barlangot. Útközben összefutunk egy Saedhe nevű fickóval, aki a milícia képviselőjeként mutatkozik be... Sensor Search mellékküldi

Bemegyünk a kinrath barlangba, s meglepő jelenetnek vagyunk szemtanúi, egy zsoldos láthatóan sértetlenül grasszál a bogarak között.

Néhány kinrath lepofozása után utolérjük a zsoldost. Ahrnell-nek hívják, zsoldos, de igazából a kőzeteket kutatja (és ez a barlang valóban teli van tuti kristályokkal!). Kicsit ki is lóg a zsoldosok közül. A többiek elég bunkók. Állítólag csakhamar új munkát kapnak, de ő nem tud róla többet. Kiderül, hogy ismeri annak a titkát, miként lehet elkerülni a kinrath támadásokat. A bogarak ugyanis valamiféle szag útján azonosítják be társaikat, s ha sikerül ügyesen eltávolítani a megfelelő szervet, akkor az ember álcázhatja magát. (Ha gonoszak vagyunk, elszedhetjük tőle a cuccot.)

A barlangban egyébként nincs semmi érdekes az északon található - elhagyott - zsoldos táboron, és a kinrath fészken kívül, ami lényegében Erő-érzékeny kristályokat rejt. No persze ott van egy jókora kinrath csapat is, a királynővel (650 XP, fénykard kristály) együtt, de rajtuk át kell verni magunkat. A kristályok felfedezésekor Kreia sugároz egy kis oktató szöveget. Még ő is megérzi, hogy hol járunk. Érdekes módon 'aszongya, érzi Revan jelenlétét is, minden bizonnyal lenyomatot hagyott a kristályokban, s feltehetőleg mi is azt tesszük majd... A középső kristály képződmény átkutatásakor egy, a főkari személyéhez kötött kristály vehetünk fel. Kreia szerint az épp úgy fog fejlődni, ahogy mi is, s visszatükrözi majd jellemünk változását is. Naccerű, jól hangzik.

Átmegyünk az Enklávé területére (azon az átjárón keresztül, ami NEM a kinrath barlanggal egy részen van). A kukázók táborának közelében bukkanunk fel, bár meglehetősen kevesen vannak ott. Két emberrel is tudunk beszélni...

(Fake Holocron) Ralon egy roppant élelmes és nyálas kukázó, aki egy felbecsülhetetlen értékű Jedi holocront szeretne nekünk eladni, mivel annyira ajnározza a lelet felbecsülhetetlen értékét (és mégis el akarja adni), gyanús lesz a dolog, ezért megvizsgáljuk a vétel előtt. Noh persze sas-jedi szemünk észreveszi, hogy hamisítványt próbálnak ránk sózni. Ralonnak nincs igazán lelkiismeret furdalás a dolog miatt, inkább csak szomorkodik, hogy nem sikerült átverni a fejünket, meg nyugtalanul lesi a reakciónkat, de mikor nem tépjük le a fejét megnyugszik. Ez a cucc úgy látszik, valami vicc a kukázók között, egymásnak adogatják, s mindig az a balek, akinél ottragad a holmi (most már kevesen vannak, és mindenki ismeri a poént, így Ralon a "szerencsés"). Elkezd hantázni arról, hogy milyen nagy szüksége van a pénzre a családja miatt, s bár sejtjük, hogy csak kamuzik, jókedvünkben adunk neki 500 CR-et. (Ha megvesszük tőle a cuccot, már reszeltek a pénznek, nem tudjuk tőle visszakunyizni, bár van egy olyan párbeszéd lehetőség is, amikor harcba vihetjük a fickót. Őszintén szólva kíváncsi lennék, hogy el lehet-e adni) (Vissza)
Vele is dumcsizhatunk Dantooine társadalmának hármas tagozódásáról, de új infót nem tudunk meg tőle, csak ragozza a már ismerteket.

A másik beszédképes kukázó egy Daraala nevű hölgyemény, elég megkeseredett és kiélt, jó lenne összeereszteni Kreia Banyával, biztos jól elfoglalnák magukat. Vérbeli kukázó, a legrégebbi motorosok egyike. Indításként Kvázi elküld a vérbe, mert azt hiszi konkurenciát jelentünk, később mikor ráutaló magatartást tanúsítunk, hogy akár vennénk is valamit, kiderül, hogy Jedi cuccokat árul, van nála minden finomság, kristályok, lencsék mi szem-szájnak ingere. Megkér arra... Ghost to Rest mellékküldi

(Die Scum!) Felderítjük még ezt a területet, és a túlsó végen néhány zsoldosba ütközünk. Van ott egy Nallek nevű figura, akit megszólíthatunk, de úgy tűnik, csak azért, hogy össszeakasszuk vele a bajszunkat. Eccerűen nincs már kedvünk udvariasan elnézést kérni, így nagy bunyó kerekedik ki a dologból, és persze ő húzza a rövidebbet (375XP). A többiek rezzenéstelen arcot vágva szemlélik az eseményeket. (Vissza)

Szimpatikus csapat egyébként, még mandalorianok is vannak közöttük, igazán rokonszenves fickók, alig szólnak néhány szót.

Itt van az a mókus is (Dopak), akinek el kellett volna hozni Zherron üzenetét, igazi kalóz figura, ránézésre simán pozitív heronak tűnik. Hmm. Bár mindezek ellenére nem túl barátságos, azt hiszi, vetélytársak vagyunk, mármint hogy zsoldosok lennénk mi is. Nincs túl jó véleménnyel a helyi lakosokról, szerinte gyengék, szinte könyörögnek egy jó kis seggberúgásért, s nemcsak katonának gyengék, hanem úgy általában véve, jellemileg is (Mácsó, mácsó men...). Kivétel talán az adminisztrátor, akinek télleg van vér a pucájában....
Csapatuk meglehetősen gyülevész népség, de mindegyikük harcedzett katona, megjárt valamilyen háborút, igazi veteránok. A vezetőjük Azkul, Malak egyik elit katonája volt, tökös legény. A beszélgetés során kiderül, hogy készülnek valamire a telepesek ellen, meg akarják őket leckéztetni. Az időzítés tökéletes, mivel a Köztársaság úgy sem tud segíteni.

Nos, miután mindezzel megvagyunk megközelítjük az Enklávé romjait... balfelé haladva néhány kath houndot kell levernünk, de ott nem tudunk bemenni. Jobbra van az igazi bejárat, s amint sasszolunk előre, belénk rohan egy kukázó csapat Taepalae vezetésével. Úgy tűnik, épp dinamikusan visszahúzódnak, vagyis menekülnek. Kiderül, hogy egy társuk, Jorran bennragadt, és lehet, hogy már reszeltek is neki. Csak azért idegesek, mert úgy tűnik, csak Jorran szedett össze valamit, a többiek üres kézzel menekültek el. A kukázók mindenesetre nem mennek vissza érte. Nagyon szépen összetartó társaság, annyi biztos.

Nos, bemegyünk az Enklávé alsó szintjeire. (Mivel nagyon zegzugos az egész, ezért én először nem mentem be minden szobába, hanem csak a körfolyosót takarítottam fel).

Általában véve sok tennivaló nincs, csak le kell verni a nagy gonosz bogarakat.

(Pathetic Gerevick) Érdekes módon, mikor megpuceváltuk a folyosót, és körbe érünk, a bejáratnál már ott vár egy csapat. Gerevick az, a "barátaival". A megtalált cuccokat akarja, de jóindulatúan arra is utal (szótagolva!), hogy minket is akar, mer'hogy jó pénzt kap majd értünk az Exchange-től. Elég rosszul sül el számára a dolog, mert nem igazán tudja magát olyan gyorsan gyógyítani, amilyen gyorsan leveri a főkari. Hiába, az élet már csak ilyen, néha az elsőkből lesznek az első hullák. (Vissza)

Ezt követően balra haladva elindulunk felfedezni a szobákat. Az első lezárt szobában kétségbeesett hangon kérdezősködik valaki, hogy mi a helyzet. Jorran az, akit társai lenn felejtettek. Direkte. Megnyugtatjuk, hogy már eltakarítottuk a bogarakat, mire megnyugodva előtolja arcát. Átkozza az amatőr szervezést, ahogy a legutóbbi kukázó csapat nekikezdett a munkának. Mikor leértek, mindenki elrohant fosztogatni, aztán már csak azt vették észre, hogy nyakukon a százlábúak... Persze mindenki elhúzta a csíkot, csak ő ragadt le itt. Azért jönnek erre a veszélyes helyre, mert már a romok más részét nem érdemes átkutatni, mindent kipucoltak. Szóba kerül az a csapat is, aminek a felkutatásával Daraala megbízott. Kiderül, hogy azért olyan fontosak, mert annak a csapatnak a tagjai, akiről Zherron is beszélt, akik valami nagy dolgot akasztottak le, aztán szépen, khmm, felmorzsolódtak. Lehet, hogy valamelyik holttestnél majd találunk egy végrendeletet, ami majd rendbe teszi a kapitány problémáját. Jorran szerint Daraala csak bolondot csinál belőlünk ezzel a nagy barátságos temetés szöveggel, a nő is csak a végrendeletre hajt... Aki elviszi az iratot Zherronhoz, lezárja az ügyet.
Jorran bevallja azt is, hogy ő is talált ideiglenes börtönében néhány Jedi ereklyét, s ettől hajlandó is megválni, ha nagyon rámenősek vagyunk. Suulruról meg már végképp csak nagyon nehezen akar menni, el akarja húzni a csíkot. Kifele. Hagyjuk, hadd menjen.

TIPP: Ne legyünk mohók, ha kinn a felszínen keressük meg, ócsóbban megkapjuk a holmit...

Igazából komolyabb dolog itt már nem is történik - kivéve valamit, amire mindjárt visszatérek - csak lootolni kell ezerrel. Én még két érdekes helyszínt találtam. Van egy bezárt raktár, ami a térképen is megjelölésre kerül (valami ''power relay station'' szoba mellett) ennek az ajtaja úgy nyitható ki, ha túltöltjük a terminált, csak arra vigyázzunk, hogy húzzunk el onnan a francba, mert különben elhalálozunk a robbanásban. No persze én semmi értelmeset nem találtam a NAGYON ÍGÉRETES raktárszobában... vazzz.

A másik fura helyszín az a szoba, ahol egy csomó droid van. Az alkatrész XP cserén kívül más értelmét nem láttam a dolognak (egy droid helyreállítása olyan 260 XP). A compúterben persze láttam, hogy ezek elég ócska droidok, igazi Czerka gyártmányok, túlmelegednek, és szétolvadnak. Lehet, hogy valami időzített bombaként lehetett volna őket használni a bogarak ellen, de mire idáig eljutottam, már nem volt rájuk ilyen szempontból szükség.



NYOMOK...
Noh, de ami a lényeg, az kvázi a Jedi Archívum, ahova az első részben ugye nem engedtek be, most viszont simán bejuthatunk. Ott álldogál egy malacképű fiatalember (aki nem hiszi, nézze meg az orrát!), s hajbókolva fogad (michoda majom!). Ő Disciple, történész és tudós, okostojás. Hatalmas beszélgetést folytathatunk vele a Jedik szerepéről, igazán érdekes *ásít*. A Jedik nyomát kutatja, s egyrészt azért jött ide, mert úgy hallotta, hogy egy Jedi mester a Dantooinera érkezett, de - és ezt érdemes megjegyezni!!! - erre utaló nyomot se talált. A másik célja, hogy megvédje a Jedi Enklávét, pontosabban az itt felhalmozott tudást (nah persze, egy zárt ajtó mögött, igazán király). Ahogy átnézte a helyet, azt a következtetést vonta le, hogy nemcsak a kukázók, hanem valaki olyan is elszedett ezt azt, aki tudta is, hogy mit keressen. Ha Jedik vitték el viszont a cuccost, akkor se lehet tudni, hogy most hol van. Hópihécske itt egy kissé felkapja a vizet, hiszen a dolgok jelenlegi állása szerint egyedül Atris lehet, aki ismerhette az Archívumot, de ő aztán biztos nem lopna innen! Vérlázító még a feltételezés is! Holocronok tűnnek el, s Disciple arra gondol, hogy olyan dokumentumok, amelyek segítségével megtalálhatnák a Jediket. Úgy tűnik egyébként Galaxis szerte egyre nagyobb divat a Jedi holmik gyűjtögetése, mindenki erre utazik. A bohóc fél, hogy elveszik a Jedik történelme.
Azt azonban ő sem tudja, hogy hova tűntek el a Rend képviselői, egyszerűen nem az ő stílusuk az, hogy csak így visszahúzódnak, különösen nem akkor, mikor ilyen nagy szükség lenne rájuk. Szerinte van valami még a dolog mögött, ami nem olyan nyilvánvaló. Bár lehet, hogy az emberek gyűlölete miatt rejtőznek. Arról is költ egy sort persze kedves kis történészünk, hogy ennek mi lehet az oka. Szerinte az egyszerű pór nép egy kalap alá veszi a Jedi és a Sith rendet, másrészt nagyon sokan félnek a Erő hatalmától.
Kicsit kritizálja is a Rendet, szerinte valami baj lehet a tanításukkal is, ha ilyen sok problémát idéznek elő a renitens tanulók. Lehet, hogy valami alapvető probléma van a Jedi Kódexben (hát persze, hiányzik belőle a kex). Revant is nagyon sokan tanították (Vrook, Kae ésatöbbi), s úgy tűnik, nem vezetett túl nagy eredményre a dolog. Állítólag ő visszatért egyébként első mesteréhez, hogy megtudja tőle, miként hagyhatja el a rendet (mármint még a mandaloriai háború előtt...)
Disciple szerény mosollyal az ajkán kifejti, hogy ő biza most épp a Köztársaságot próbálja megmenteni azzal, hogy a Jediket keresi, mert ők nagyon fontosak. A Jedik szimbólumok, s nagyon sokan még mindig hisznek bennük. Vannak még olyan Admirrrálisok is, akik úgy gondolják, fontosak lehetnek. Khmm. Egyébként meg az Onderon és a Telos is fontos. A Telos a helyreállítási program miatt, az Onderon meg különleges helyzete miatt... érdekes módon a Jedi Polgárháború során nem támadta meg még Malak sem, s emellett rendkívül eleven és agresszív élővilága nagyszerű forrást ad a többi bolygó helyreállításához. A Dantooine is fontos egyébként, mivel ez volt az első világ a Peremvidéken, s itt voltak ugye a Jedik is. Ha megint beindul a kolónia, akkor jó kis hídfőállás lehet itten.
Kapunk egy kis történelmi leckét is, ami csak azoknak jelent valamit, akik nem játszottak az első résszel. A Köztársaság most nagyon gyenge. A mandaloriai háború során majdnem elbukott, de Revan megmentette. Most talán helyreállhat megint, de nem szabad újabb bajnak jönnie, mert akkor a bukás elkerülhetetlen lesz.

Miután befejezte a nagy monologizálást, és megpróbáljuk a helyzetet kihasználva lezárni vele a beszélgetést, búcsúzóul még megkérdi, hogy mi mijafrancot keresünk itt. Közöljük vele, hogy a választ, ami miatt elítéltek. Kicsit csodálkozik rajta a mókus, hogy miért nem árulták el az igazi indokot, a Rendre nem jellemző ez a titkolódzás. Néha mondjuk hazudnak, de azt csak egy nagyobb jó, egy magasztosabb cél érdekében teszik. Azt is biztosra veszi, hogy ilyenkor mindenkinek az az érdeke, hogy a megtévesztett illető ne tudja meg az igazságot. Búcsúzóul aztán közli, hogy elmegy a Khoondába, majd mintha mi sem történt volna, tovább álldogál.

Csendes sóhajjal kikerüljük, és rádöbbenünk, hogy vagy teljesen hülye Disciple, vagy csak megjátssza magát. A háta mögött ugyanis cirka 5 méterre ott van három fénykarddal szétszabdalt zsoldos tetem, s egy adatlemez, azzal, hogy a zsoldosok vezére, Azkul elfogó csapatot küldött Vrook Mester ellen, hogy majd átadják az Exhange-nek, s addig is a kinrath barlangban őrzik (250 XP). (Disciple ugye meg azt mondta, hogy semmi nyomát nem találta a mesternek... kérdés persze, hogy hol kereste.)
(Vissza)

Nos, nincs más hátra, mint előre.

Meglátogatjuk menetközben a kukázó csapatot, s rövidre zárjuk életünk regényét Jorran-nal. Megvesszük tőle a megtalált Jedi cuccokat, potom 1.000 CR-ért. Van közte egy fénykard alkatrész (LS emitter fixture), meg két random cumó.

TIPP: Én úgy tapasztaltam, hogy Jorran cuccai - részben - változóak, érdemes menteni, mielőtt beszélünk vele, újratöltéskor lehet, hogy jobbat kapunk!



VROOK MEGMENTÉSE
Elfutunk a kinrath barlangba, Vrook mester ott sasol egy energia kalickában, és öt-hat marcona zsoldos vigyázza. Hiába minden közeledési kísérletünk (elég csinos a vezető) nem tudjuk elkerülni a harcot, ami persze megint egy vérfürdővel egyenlő. Miután végeztünk, Vrook mester kiszabadul, s rögtön átmegy öreg Jedi tanító bácsiba, s jól lebasszarint azért, hogy megmentettük, s nem a lényeggel foglalkozunk, mer'hogy a gonosz zsoldosok a hasonlóan (vagy még jobban) gonosz Exchange támogatásával megpróbálják lerohanni Khoondat. Fő cél az adminisztrátor asszony likvidálása, hogy aztán a mit sem sejtő telepesek feje felett az Exchange szép lassan átalakíthassa a bolygó, meg a kolónia életét egy pofás kis bűnfészekké. Ezt azért már mégse! Vrook elrohan, hogy figyelmeztesse a telepeseket, mi meg ott maradunk, a világ történésein elmélázva összeszedjük a mozgatható cuccokat.
(Vissza)



TISZTESSÉGTELEN AJÁNLAT
Legnagyobb meglepetésünkre, amint kilépünk a barlangból, ott vár Azkul hat-hét marcona harcos társaságában, akik sajnálatos módon úgy néznek ki, mint a gyilkoló gépek. Megpróbálja megbeszélni a főkarival, hogy álljon mellé a kolónia elleni támadás során (matekozik is egy kicsit, mert négyszer annyi katonája van, mint amekkora a milícia létszáma), de Baltazár inkább meghal, de nem alkuszik, szóval ott hagy martalócai kénye kedvére. Ez Hópihének annyira tetszik, hogy mindjárt rokonszenvesebbek is vagyunk neki (INF+ HM).

Nos, megmondom őszintén ez volt az első olyan hely a játék során, ahol úgy elvertek, hogy észre se vettem, és már meg is halt a csapat. Úgyhogy a szégyen a futás, de hasznos trükkhöz folyamodtam, és az erőtrükkel felgyorsított karakterem úgy otthagyta a darálógépeket, hogy csak leesett állal bámultak (''Mennyi az idő Gizike? Fél öt, főtörzs. Hát bassza meg, ilyenkor én már nem futok.'') Aztán később persze egyenként levadásztam őket, de hát ez azért már szánalmas volt. (A mundér becsülete végett kiegészítem a fentieket azzal, hogy később kipróbáltam, milyen, ha Kreia is a csapatban van... hát, durván könnyű volt az egész. A banya ugyanis akkor már tudta a Sötét oldal bénító trükkjét (Insane) és a durva zsoldosokon ez gyakorlatilag mindig bejött, csak fel kellett őket szeletelni.)
(Vissza)



FEGYVERBE!!!
Mikor visszatérünk Khoondába, pontosabban Adare adminsztrátorhoz, ott van már az egész kis kupaktanács, Vrook és Zherron is. Adare a segítségünket kéri. Zherront visszavette a pozíciójába, mert ő a legjobb védelmi szakember. Van egy kis idő, mire támadnak a zsoldosok, addigra ki kéne építeni a védelmet. Az kormányzónő attól fél, hogy a milícia nem igazán van kiképezve ilyen szintű védelmi feladatokra.Senki más nem tud még egyébként a tervezett támadásról, nem akar pánikot. Ha bármit tudunk tenni a milícia buzdítására, erősítésére, azt nagyon megköszöni. Körülnézhetünk kívül is, hátha valamivel erősíthetjük a védelmet. Ott vannak például a lövegtornyok... Mindent megadnak, ami csak kell. Hmm. Nos ezt kb. úgy kell érteni, hogy adnak egy kártyát, amivel bemehetünk azokba a helységekbe, ahova eddig nem is. A civileket hamarosan evakuálni fogják, szóval ha akarunk tőlük valamit, akkor még gyorsan tegyük meg (ha valaki kereskedni akar, akkor tegye meg). Ha készen vagyunk a védelem megszervezésével, szóljunk Zherronnak (érdekes, úgy látszik a zsoldosok olyan jó taktikusok, hogy megvárják, amíg k.va nagy veszteséget okozhatunk nekik a védelemmel).

Zherron kapitány, vagy mijaszösz már célzott dolgokat, mond, amivel megtehetjük a dógunkat... (most rögtön ide is írom a megoldásokat, mert oly eccerű...)

Lövegtornyok megjavítása: Eccerűen csak el kell menni a megfelelő szobába, és a terminálon beállítani, hogy ellenséges célpontokat lőjenek a tornyocskák. (5 törő kell hozzá... 250 XP)

Katonák gyógyítása: A múltkor a visszatérő milícia egység barátságos lövegtorony-tűz áldozatául esett. Ott vannak az orvosi szobában, de a droid már elég ócska, így lassan halad a gyógyulásuk... Elmegyünk a szobába, és megjavítjuk a droidot (2 repair parts, reaktiválás... 260 XP), minden katona talpra ugrik. Hejje-hujja.

Aknák telepítése: Az épülettől keletre és nyugatra egyaránt le van már rakva 6-6 akna. Nem kell mást tennünk, mint további négyet-négyet lapakolni a már letett aknák KÖZÉ.

TIPP: Ha esetleg kisebb aknáink vannak - nekem azok voltak - akkor megtehetjük azt a trükkös fogást, hogy felszedjük a már letett közepes aknákat, és leteszünk helyettük kisebbeket. Khmm, nem túl etikus, de a tippek általában nem azok. Csak arra figyeljünk, hogy olyan sokszor már nem lehet megcsinálni, nálam egyszercsak nem volt hajlandó letenni az aknát a kari.

Oldalajtó bezárása: Hát, erről már többször hallottunk. Érdekes módon, mikor most megyünk oda az ajtóhoz, véglegesen lezárhatjuk (1 parts, 295 XP).

Harci droidok javítása: Egy szobában ott van az a néhány droid, ami már öt éve porosodik az épületben. Hogy teljesen üzemképesek legyenek, mindegyikhez 4 alkatrészt kell elhasználni - szerencsére ott van mellettünk a szerelő pult, és így tudunk gyártani - busás 585 XP droidonként a jutalmunk. Mindig a második droid összeszerelésekor találunk egy szerszámot, ami szemmel láthatólag Akkare cucca, tegyük el.

Milícia erősítése: Lehet további önkénteseket szervezni a milíciába. Nekem sikerült Suulrut (100 XP), Dillant (100 XP), Jorrant (100 XP) és Akkeret (350 XP) beszervezni.
Akkere nem olyan eccerű. Vonakodik a krapek. Két dologgal oldhatjuk meg az ügyet, vagy megvesszük tőle a thorium detonátorokat 1.000 CR-ért (én ezt is megpróbáltam, de bomba üzlet, főleg neki, mivel sehol nincsenek a detonátorok), vagy elévágjuk a droidban hagyott szerszámot, mire bevallja, hogy hát igen, a droidokból szedett alkatrészeket is árult. De kell neki a pénz, mert - és itt a könny kicsordult a szememből - a bátyja MÁSODIK feleségének van egy gyereke, az asszony most beteg lett, és kell neki a pénz. Durván béna duma, nem baj, benyaljuk, de azért aszongyuk neki, hogy rójja le azzal tartozását a kis közösségnek, hogy beáll a milíciába...

TIPP: Mikor Jorrant beszervezzük, menjünk el a zsoldosokhoz is, s beszéljünk Dopakkal. Nem tudom, hiba-e, vagy sem, de átadhatjuk neki Zherron üzenetét. Persze csak akkor, ha khmm, erősíteni akarjuk a bázis védelmét.

Nos, úgy tűnik mindennek végeztünk, lejelentkezünk Zherronnál. Jöhet a támadás... Vrook mester előkapja a fénykardját és elrohan feltartóztatni a zsoldosokat. Patetikus. Zherron tart még egy kis eligazítást. Arról beszél, hogy szerinte Adare és ő lesznek az elsődleges célpontok, mert a telepeseket már utána úgyis lehet rángatni. Meggyőzzük (PER), hogy egy kis lelkesítés biztos nem árthat a milíciának... szabódik, hogy ő biza nem tud beszélni, de mi meg tudunk! Tartunk is egy fasza lelkesítő beszédet! (A sorban a legelső a leglelkesítőbb, a többit találjátok ki.) Mindenki örü, történelmet csinálnak. Elmorzsolunk még egy könnycseppet.
(Vissza)

(Ööö, nem tudtam nem észrevenni, hogy a fenti hat kis támogató miniküldiben mindig ott volt a lehetőség arra, hogy épp az ellenkezőjét tegye az ember, mint ami erősíti a bázist.)

Ezt követően egy kis filmbejátszáson nyomon követhetjük áldásos tevékenységünk eredményét... aknarobbanás, tüzelő lövegtornyok, lelkes milícisták... akiket persze lemészárolnak, de MI nyugodtak lehetünk... legalábbis a saját történelmüket megírták.

Váltás, benn vagyunk az épületben, megjelenik Azkul. Elég ostobán érezheti magát, mert három 100%-os működésű harci droid előtt papol arról két emberével az oldalán, hogy most már vége mindennek, meg nekünk is, ésatöbbi, ésatöbbi. Összesen kb. heten lehetnek, míg a bent várakozó csapat létszáma ennél jóval több.

Ha kihasználtuk a Dopak "bugot", akkor ráadásul még Dopak is kiszáll a dologból, azt mondja, nem akar részt venni ártatlan emberek lemészárlásában, meg a vérfürdőben... biztos Azkulra gondolt, mert az arányok alapján itt senki másnak nem fog a vére folyni...

A csata megkezdődik (bár a főkari egyedül van, a karakter kezelő menüpontban megint berendelhetünk két másik csapattársat segítségül). Elég gyorsan vége van, szinte felaprítjuk a zsoldosokat (Azkul legyőzése kellemes 675 XPt hoz, és egy random, táposabb tárgyat).



MINDEN JÓ, HA JÓ A VÉGE...
Miután mindenkit levertünk, még levegőt se tudunk venni, Adare megköszöni a segítségünket, s felajánl 4.000 CR-et jutalomként (bevált eljárással lemondó mosollyal visszautasíthatjuk, és akkor LSPt kapunk). Khmm, szobrot is kérhetünk magunknak, nem tudom, később télleg megépítik-e. (750 XP, ráadásul megkapjuk a fénykardunk még hiányzó utolsó darabját is.)

Ezt követően Vrook Mester közli, hogy kellemesen csalódott bennünk, s hogy hajlandó minden kérdésünkre válaszolni. Pfűű, szegény nem tudja, hogy mire vállalkozott. Brutál beszélgetés következik.

Azt, hogy a Jedik hol vannak, nem tudja ő sem. Szétszéledtek, olyan helyre mentek el, ahol jobban védve vannak, s ahol nem kell tartaniuk a támadásoktól. Még egymás rejtekhelyét sem ismerik. Meg szeretnék tudni, honnan jönnek a Sithek. Ezért tűntek el a Jedik, hogy a Sith azt hihesse, győzött. Talán így előlépnek az árnyak közül... és ha ez megtörténik, akkor a Jedik összegyűlnek itt, a Dantooine-on és lecsapnak rájuk (na persze)... De a Sith még rejtőzik, a Jedik meg eltűnedeznek.

Háborúban állnak egyébként, de nem tudják kivel állnak szemben. Valahogy az Erőn keresztül csaptak/csapnak le rájuk. Ha sok Jedi van egy helyen, az szinte oda vonzza a támadást. Ezért osszák meg erőiket a Jedik, és ezért rejtőztek el. Vrook azért jött ide, mert az itteni pusztítás, a tragédiák árnyat vetnek az Erőben is, s így itt el tud rejtőzni. Itt nyugodtan tudott kutatkodni és meditálni a helyzet felett. (Megemlíti Katart is, ahol a Jedi Rend egyik legnagyobb tragédiája történt, mivel az összegyűlt Jediket egyszerűen elsöpörték a bolygóval együtt. Azóta még inkább tartózkodnak attól, hogy egy helyen többen legyenek... ráadásul ez nemcsak a Jedikre veszélyes, hanem ártatlan emberekre is...

Azt nem tudja, milyen technikával csapnak le rájuk. De szerinte ez egyébként sem elegendő ahhoz, hogy a Jediket totál eltöröljék. A másik probléma, hogy a Jedik eltűnése után senki sem vigyáz a rájuk vonatkozó titkos tudásra, s kezdenek kiszivárogni a dolgok, ami viszont megint az ellenfeleiket segíti. Nagyon sok cucc eltűnt innen, az Enklávéból is, s így olyan ismeretek kerültek ki, aminek nem lett volna szabad. Vrook azt remélte, ha hagyja magát elfogni előbb-utóbb a Sith elé kerül, vagy sikerül kiderítenie, hova tűntek a Jedi relikviák.

No persze nem telhet el úgy beszélgetés Jedivel, hogy ne kerülne szóba a kizárás. Vrook szerint a háborúval kapcsolatos viselkedés miatt lettünk száműzöttek. Most, hogy látjuk hány világ elpusztult a háborúban, talán megértjük, miért akart még várni a Tanács. Meglepő módon azt mondja, nem ők szakítottak el az Erőtől - bár meg lett volna hozzá a hatalmuk, de ezt még ők is súlyos büntinek tartják. Szerinte a háború okozta a dolgot és semmi más. Azt nem érti viszont, hogy most miért nyerjük vissza Erővel való kapcsolatunkat... talán a Dantooine hatása, de az is lehet, hogy csak az utazásé.

Beszélünk vele a Kreia és száműzött között fennáló Erőkapocsról is (bár Kreia nevét sajna nem tudjuk kiejteni a szánkon...), s hogy halálos a kapcsolat. Ezt Vrook nehezen tudja elhinni, ez a kapcsolat mester és tanítványa között szokott fennállni, de nem ilyen mértékben... ez így túl erős... persze mint megjegyzi, mindig is szóbeszéd tárgya volt az, hogy a főkari milyen nagy mértékben tudja befolyásolni a többieket, s milyen szoros kapcsolatot tud kiépíteni másokkal... már a Jedi Akadémián is téma volt. Nem érti, hogy lehet ilyen kapcsolata bárkivel a főkarinak, különösen azért, mert elvesztette a kapcsolatot az Erővel. Véleménye szerint ez valami természetellenes dolog.

Tájékoztatjuk, hogy már felfedte magát a Sith, hiszen megpróbálták levadászni a főkarit. Nem érti az okát. Azt se érti, honnan tudnak a száműzöttről, hiszen a tárgyalás is bizalmas volt... Viszont, ha már ez a helyzet, akkor érdemes összegyűlni a Jediknek. Megkér, ha megtaláljuk a többieket, vagy a Sith fenyegetés nyomára bukkanunk, akkor gyűjtsük össze őket ide, a Dantooinra.

Búcsúzásképp megtanítja a Shien formát. Ami egy védekező forma, több ellenféllel szemben... azzal eltűnik.

Nos, ha ezen túlvagyunk - és ezt megtehetjük - beszélhetünk Dopakkal, megköszönve neki a harcban tanúsított segítségét. (LSP)

(Vissza)


Fordította / írta: Kwish
2005.03.18.