Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

KotOR - Áttekintés az Ign.com-ról

Az ign.com képviselőinek sikerült összehozniuk egy találkát Mika Galloval (MG, LucasArts producer) és Derek Watts-al (DW, BioWare art director), s arról váltottak pár szót, hogy a konzolos és a PC verzió miben különbözik egymástól.. szvsz elég jó kis anyagocska..

A feltételezéseknek megfelelően a PC verzió grafikája szebb, és kicsit más az interface, a kezelőfelülete is. Amit a cikk írói nem vártak, az az, hogy a játék néhány teljesen új dolgot is megmutat, hogy vannak benne teljesen új tárgyak és új helyszínek..

1024x768 felbontáson a játék sokkal tisztább képet ad, mint az Xbox-os verzió. A játék felbontása még 1600x1200 is lehet (feltéve, hogy a boldog tulajdonosnak a vasa is megvan hozzá). A framerate egy kicsit javult a legutóbb látott verzió óta, és úgy tűnik, jóval egyenletesebben fut, mint Xboxos tesója..

A textúrák szintén jobbak lettek. A fejlesztési munka során a fejlesztő csapat nagy textúra fájlokat hozott létre, 512 és 1024 méretekben. Az Xbox verzió esetében kicsit ezekből vissza kellett venni, hogy nyerjenek egy kis tárolóhelyet, és passzoljon a cucc az Xbox hardware kapacitásához. Most, hogy befejezték a munkát, visszatérhettek a korábbi nagyobb textúrákhoz. Elnézegetve az Ebon Hawk 1024 textúráit az Ismeretlen Világ (vagy Névtelen Világ?) tengerpartján valódi képet kaphatunk arról, mennyivel jobb is a PC verzió..

Hihetetlen sok aprólékos dolgot vehet észre az ember.. a homokos talaj száraz, és összetöredezett, és aprócska porfelhők szállnak fel, ahogy körbeszalad az ember. A páncélzatok textúrái sokkal élesebbek, és változatosabbak is a szín és fényhatások tekintetében. A legjobb példa az új textúrákra a sötét Jedi arca. Az aprócska ráncok és erecskék, amelyek jellemzik a sötét Jedit, igazán tekervényesek, különösen a szemek körül. A részletek minden arc esetében jóval tisztábbak, és mivel az NPCk esetében is jóval több textúrát használtak, nem olyan gyakran találkozik majd az ember a rég-óta elveszett rokonok hasonló arcvonásaival..

A fejlesztő csapat jelenleg épp a játék nagyságához mért specifikációt próbálja belőni.. úgy tűnik, szükség lesz egy legalább 1 Ghz procira, olyan 128 MB ramra, és legalább egy GeForce 3, vagy ahhoz hasonló kártyára. Az igazán húzós a cirka 3GB nagyságú installálási helyigény, így neki lehet látni az ízléses erotikus fotó gyűjtemény archiválásának.. További hardware tekintetében érdemes fontolóra venni egy pöpec kis 5.1 hangdoboz beszerzését is, hogy a surrounding hanghatást maradéktalanul élvezni tudjuk..

Elég idegesen vártuk az új interfacet.. és látva a mai verziót, és azt, hogy mihez nyúlnak is még hozzá, elég jó képet alkothatunk arról, mi is a fejlesztő csapat célja. A karakter mozgása a hagyományos WASD formátummal történik, míg az egér a kameramozgatásért és a környezettel való interaktivitásért felelős. Csak egyszerűen oda kell lökni az egeret a képernyő szélére (nos, természetesen inkább az egér kurzort lökjük oda, ne a tényleges egeret..) és a kamera körbefordul. Lebegtessük egy tárgy felett, és megjelenik egy kis tájékoztató ikon, ami tájékoztat minket arról, hogy ezt az ajtó egy olyan dolog, amit ki lehet nyitni, és ne próbáljunk vele beszélgetést kezdeményezni. A TAB billentyűvel válthatunk a karakterek között, még a SPACE megállítja a játékot.

Mindent összevetve közel 30 új tárgy lesz a játékhoz passzintva, beleértve két új fénykard típust is. Az egyetlen cucc, amit kipróbálhattunk az Őrző Szíve (Heart of Guardian) kard dupla-pengés változata volt. Igazi harcra tervezett fegyver (melyik nem az?), s nagyszerű eszköz, hogy gyorsan elnáspágoljuk és felszeleteljük ellenfeleinket. Négy új páncélzat típus is lesz. Kettő ezek közül igazán erős exoskeleton, egy nehéz, vörös-bíbor színű cucc, és egy könnyebb fekete..

Ha ezek az új kiegészítések, és a kettős játékmenete sem lenne elég az Xbox tulajdonosoknak, hogy megvegyék a PC verziót, érdemes megjegyezni, hogy lesz még néhány meglepi.. Csak egynek a sok közül: lesz például egy teljesen új helyszín, ahova el lehet menni. A Yavin körüli űrállomás (az első filmből) egy totál új helyszín, s ráadásul ott lesz lehetőségünk arra, hogy a legtöbb új tárgyat megvásároljuk. Amellett, hogy ez egy jó kis bevásárló hely, lesz persze néhány új történeti elem, illetve harclehetőség is. Az űrállomáson találkozhat a játékos egy új fajjal is, a trandoshanokkal. Ezeket a gyíkszerű fickókat leginkább Bossk révén ismerik az emberek (fejvadász �A Birodalom visszavág�-ban).

Bár szerettünk volna valami konkrét időpontot kinyomni a csapatból, csak annyit mondtak, hogy ezen az őszön leszállítják a gammát. Azt sem tudták megmondani, hogy a PCs kiegészítéseket elérhetővé teszik-e majd az Xbox verzióhoz.. előfordulhat, hogy az új tárgyak némelyike ott is megjelenik, de a helyszínek már kérdésesek..

Szerző: Steve Butts, ign.com

Itt az eredeti ángélusul..

Vissza a tetejére

Fordította / írta: Kwish
2003.10.10