Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.10.08. - Kwish

Ashenwood (MotB)

Az IGN helyszínbemutatóinak újabb darabja Ashenwood erdőségét mutatja be...

Egy nap lovaglásra dél felé Rashemen fővárosától, Immilmartól, az Ashane-tó jéggel borított partjainál terül el Ashenwood, az ősi örökzöld erdő, melyet szinte állandóan hó borít, s lényegében érintetlen maradt az emberektől.

Rashemen széles körben ismert arról, hogy szellemekben gazdag vidék, de csak néhány olyan hely van ott is, ahol nagyobb lenne a szellemek száma, mint Ashenwoodban. Azok, akik Rashemen védelmében estek el - legyenek emberek, vagy vadállatok - tlethorként, félelmetes és nagy erőkkel bíró őrszellemként térnek vissza - így még halálukban is folytathatják a terület védelmét. E telthorok közül sokak számára Ashenwood egy biztos menedék, ahol békében nyugodhatnak, viszonylagos elzártságban, várva arra a napra, míg szülőföldjüket ismét veszély fenyegeti, s újra harcba hívják őket, ahogy az már a múltban is megtörtént velük.

IGN PEEK #3
1280 x 1024
IGN PEEK #3
1600 x 1200

Köszönhetően annak, hogy Rashemen helyi lakossága tiszteletben tartja a vidék szellemeit, Ashenwood háborítatlanul növekedhetett és termékeny maradhatott. A szimpla tisztelet mellett a rashemik csak néhány embernek engedélyezik, hogy belépjenek az erdőbe, melynek határain belül nem is található emberi település. Ennek köszönhetően az erdőben az élet szinte a tökéletes egyensúly állapotában van, s állatállománya rendkívüli, és esetenként ideális mintapéldányokat "termel ki" magából. Igen nagy távolságból is érkeznek vadász csapatok, azért az előjogért, hogy becserkészhessék ezeket a lényeket, s számukra is csak akkor engedélyezett a vadászat, ha végrehajtják a megfelelő szertartásokat a helyi szellemek áldásának megszerzése érdekében. Azt beszélik, hogy az is beléphet az erdőbe, aki nem tette meg a megfelelő engesztelő áldozatot - bár az ilyen vállalkozók rendszerint nem arról ismertek, hogy valaha is újra kikeveredtek az erdőből.

Még azok a vadászok is, szembekerülhetnek egy olyan helyzettel, mely több mint amit vártak, akik a megfelelő tiszteletet tanúsították az erdővel szemben. Eszményi vadak ("paragon animals"), fajuk legjobbjai; elképesztő arányokkal, természetfölötti erővel és gyorsasággal felruházott ősi bestiák vérvonalából származó állatok laknak Ashenwood fái között. Ezek a lények épp olyan hősök saját fajtájuk tagjainak, mint ahogy a Birodalmak legnagyobbjai saját népük körében. Nagyon sok tudatlan és arrogáns vadász (ideértve a szörnyen gyakorlottakat és tapasztaltakat is) utolsó tette az volt, hogy úgy határozott, elejt egy ilyen eszményi vadat.

Még ezeknél is fontosabb az erdő gondozója, melyet a Faember néven ismernek: egyszerre Ashenwood erejének szinonimája, valamint saját joga alapján létező kreatúra. A közhiedelem szerint a Faember nem túl gyakran vesz fel fizikai alakot, viszont ősi bölcsességét időről-időre felajánlja Rashemen Boszorkáinak. Történeteket mesélnek azokról a régmúlt időkről, mikor a természet istene még egy falkányi vadállattal rohangászott, s azt mondják, hogy a Faember már fiatalkorában is ismert néhányat ezen istenek közül. Így aztán igazán nagyhatalmú szövetségesről van szó, s olyan hatalmas tudással rendelkezik, hogy a Boszorkányok különleges gondossággal védik az erdőt a támadókkal szemben. Fegyveres előőrsöket állítottak fel az Ashane-tó partján, melyek már nagyon sok ellenséges behatolót megállítottak.

IGN PEEK #3
1600 x 1200
IGN PEEK #3
1600 x 1200

Nagyon sok csatát vívtak már e határ mentén, néhány ezek közül Rashemen civakodó szomszédai között zajlott, csak épp az összecsapások kinőtték a területüket. Thay Vörös Varázslói és a Tuigan hordák is megpróbálkoztak a part elfoglalásával Ashenwood határai mellett, de az ijesztő rashemi berserker légiók, a Boszorkányok és a telthorok támogatásával mindig visszaverték ezeket a potenciális hódítókat. Az Ashen-tó egy másik néven is ismert - ez a Könnyek Tava - így hívják ezt a helyet egymás között a rashemik, az újra és újra visszatérő erőszak miatt.

Újabban azonban úgy tűnik, hogy az erdő problémái belülről erednek. Bár csak kevesen vannak, akik elég mélyre jutottak Ashenwoodban ahhoz, hogy a saját szemükkel lássák, azt beszélik, hogy penész támadta meg az erdő nagyrészét, ami minden nyilvánvaló indok nélkül nagyon gyorsan terjed. Máshol futótűz tombol, s akkor sem múlik el, mikor a fákat már régen elemésztette, s csak hamu és por maradt utánuk. S mindezek mellett a legaggasztóbb dolog, hogy a Faembert (akinek pedig a feladata lenne, hogy foglalkozzon ezekkel a veszélyekkel) sehol sem találják.

Szerző: Eric Fenstermaker, Designer, Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, Obsidian Entertainment
Forrás: IGN RPGVault - Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Peek #2




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.10.09. - Thaymount (MotB)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.10.03. - The Barrow Of The Bear-God - A Medve-Isten Sírdombja (MotB)
2006.11.04. - Crossroad Keep (061027)
2006.10.18. - Arvahn városa (061010)
2006.10.18. - Old Owl Well (061017)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása