Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.10.02. - Kwish

AoD - Kis helyszín bemutató


Az RPGWatch lehozott egy anyagot, melyet Vince D. Weller projekt vezető hozott össze a játék hét különböző helyszínének bemutatására. Történelmi hangulat ezerrel...


Helló Skacok! Ismét itt van Vince Bácsi, hogy még többet meséljen nektek az Age of Decadence-ről, a csodálatos cuccokkal telezsúfolt független-RPG-ről. Már hallottatok a párbeszédeinkről, olvashattatok a küldetéseinkről, és láthattátok a harcot bemutató videót. Itt az ideje, hogy beszéljünk egy kicsinyt a környezetről, és hogy megmutassam nektek a játékvilágot.

Szeretném kihasználni a lehetőséget arra is, hogy bemutassam Oscar "Elhoim" Velzi kivételes tehetségű akadémikus tudású grafikusunkat, akinek igen jó szeme van a dolgokhoz és szenvedélyesen szereti a játékokat. Ő felelős a játék kezelőfelületének újratervezéséért, és hogy életre keltse a környezetet. Oscar ezt megelőzően különféle modokat készített az Oblivionhoz (ideértve Oscuro's Oblivion Overhaul modját), a Rome: Total War-hoz () és a Civilization IV-hez (jobb méretezésű hajók, etnikailag eltérő egységek). Oscar CIV4 egységei közül némelyik bekerült a CIV4: Beyond the Sword kiegészítőbe. Szóval, mondjátok szépen "Helló Oscar", és csapjunk bele a lecsóba.

Mikor nekifogtunk a helyszínek megtervezésének, úgy döntöttünk, hogy elkerüljük a csúcs-szuper fantasy elemeket és máshol keressük az ihletet. Az olyan építészeti csodák, mint a Piramisok, a Függő Kert és Abu-Simbel hatalmas síremlékei könnyen elnyomnak minden mást, amivel egy fantasy művész előrukkolhat. Úgyhogy ezekkel nem találkozhattok a játékban, de láthattok pl. a Petra ihlette templomot, a Kom-Ombóra hasonlító romokat, és egy olyan zikkuratot, amit még Bel Marduk is elfogadna, no és persze lesz még néhány egyéb érdekes hely is.

Az első helyszínt, melyet szeretnék bemutatni a híres jordániai Petra ihlette meg. Az Age of Decadence világában ez egy templom-szerű épület, melyet egy hegyláncba, illetve egy hegyláncon keresztül véstek ki. Ez a hely valaha sokkal több volt egy egyszerű templomnál, de hogy mi célt szolgált már rég feledésbe merült, mint ahogy az alsóbb szintjeire vonatkozó információ is. Sem a túlsó oldalra való átjutás, sem az ősi lift üzembe helyezése nem lesz könnyű, és azoknak a játékosoknak, akik nem rendelkeznek a megfelelő jártassággal keresniük kell valami más megoldást, hogy átjussanak a hegyvonulaton.


A következő helyszínünk a Gannezar Kastély és a város, ami köré épült. A kastély alapjait egy régi római erődre építették, és a három Nemesi Ház egyikéhez, a Crassus Házhoz tartozik - valaha ez volt az Arcane Kutatás Háza - melyet ma a Vallásos Fanatizmus házaként ismernek. Azt beszélik, hogy mélyen a kastély alatt ősi háborús gépezetekkel és relikviákkal vannak tele a termek, de csak nagyon kevés embert hívnak meg a kastélyba, s senkinek sem engedik meg, hogy belépjen az alsóbb szintekre.

Tudom, mire gondoltok. Ti nem olyanok vagytok, mint a többi ember. Oda is eljuthattok, ahol előttetek még senki se járt. Elmondhatjátok az elképzelhetetlenül erős és hatásos "Mentés & Újratöltés" varázsigét. Kalandozók, minden tiszteletünk a tiétek - de nem lesz könnyű dolgotok, és sok esetben a siker különböző, a múltban meghozott döntések, megszerzett készségek és ismeretek kombinációjaként születhet meg. De most untatlak benneteket a részletekkel, ugye?


Északra egy hegylánc fekszik, mely természetes határként óvja a korábbi Birodalom területeit azoktól a barbár törzsektől, melyeket már nem tarthat sakkban a Birodalmi Had. Az egyetlen ismert átjárót a Birodalmi Őrség sajátította ki, s látják el a felügyeletét. Ha igazak azok a pletykák, melyek a hataloméhes Aurelian Ház és a törzsek egyikének szövetségéről szólnak, akkor a hegyi előőrs csakhamar igen nehéz helyzetbe kerülhet. Ez nem a legalkalmasabb időpont arra, hogy a Birodalmi Őrséghez csatlakozzon az ember.


Ezek Zamedi romjai. Nos, igazából semmi sem maradt Zamediből, csak ez a torony. Az ilyesféle tornyokban elhelyezett gépezetek képesek voltak a más létsíkokról átszipkázott energiát átalakítani, s védőpajzsot képezni belőlük. A torony generátorai csak fújtattak és pöfékeltek, ahogy megpróbálták fenntartani a pajzsokat, miközben az ellenséges mágusok által előidézett pokoltűz felemésztette a várost és a sereget, mely megvédhette volna. Az Aurelian Ház a háborút követően magának követelte a tornyot, s miután belefáradtak abba, hogy nem tudják megérteni, s irányításuk alá vonni a szerkezetet, teljesen lezárták a tornyot, ezzel biztosítva azt, hogy az épülettel együtt pusztul az ott felhalmozott tudás és hatalom is. Az egyetlen módja annak, hogy valaki bejárást szerezzen a toronyba, ha hűségesen szolgálja az Aurelian Házat. Igen, hűségesen. Nem, nem csaphatjátok be őket, és mondhatjátok később, hogy sajnáljátok a dolgot. *sóhaj*


Egyetlen RPG sem lehet teljes sír nélkül. Ez a sír egy olyan mágusé, aki részese volt annak a "projektnek", mely végül a háborúhoz és az azt követő pusztuláshoz vezetett. A sírnak van egy hamis, megtévesztésre szolgáló területe a látogatók számára, melyet most egy csapat sivatagi fosztogató foglalt el. A jól elrejtett valódi temetkezési kamrában található az igazi szarkofág és az Age of Decadence legérdekesebb zsákmánya: az információ.


A következő érdeklődésre számot tartó terület egy "régészeti" feltárás helye. Az Age of Decadence világában az új felfedezések nem a laboratóriumokban születnek, hanem előássák őket az ősi romok közül és a régi csatamezőkről. Szóval nagyon sok frakció figyelmét felkeltette, mikor előkerült ez az ősi boltív, melyet a rég elfelejtett cuneiform szimbólumok díszítettek. Ez a boltív kapcsolódik a főküldetéshez, de teljesen opcionális dolog. Úgy is végig lehet játszani a játékot, hogy bármi időt is szentelnétek rá, de felhasználhatjátok arra is, hogy befolyásoljátok a végső események alakulását. Először rá kell jönnötök, miként helyezhetitek üzembe, amihez viszont a megfelelő jártasságokra, és specifikus "hogyan csináljam" ismeretekre lesz szükség.


Odass a szimbólumokra! Izzanak!


Isten hozott Teronban. Ez egy kis város, ami egy másik életben még egy erőd lehetett. Teront jónéhányszor lerohanták, de a Daratan Ház, a játék gyengébbik csapata, minden egyes alkalommal sikerrel megvédte a települést, s amit csak tudott helyrehozott és újjáépített. Teron a játékos kezdővárosa, a játék négy városainak egyike, s a főhős tevékenységének központja - márha csatlakoztok és hűségesek maradtok a Daratan Házhoz. Ez a lehetőség több mint 20 eltérő küldetést ad, de a döntéseitek az igazán hozzáférhető küldetések számát olyan 10-12-re csökkentik le, minden egyes végigjátszás során.


Szerző: Vince D. Weller
Forrás: RPGWatch - The Age of Decadence Scenic Tour




Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.09.13. - AoD - Képek, vázlatok
2007.07.31. - AoD - Kedvcsináló #2 az RPGVaultról
2007.07.26. - AoD - Új képek
2006.12.07. - AoD - Kedvcsináló #1 az RPGVaultról
2006.10.12. - AoD - NMA interjuhé a játék világáról


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása