|
2007.01.09. - Kwish
NWN2 - The Black Hound projekt
|
Néhány RPGs oldalon (RPG Codex, RPGWatch) megjelent egy hír egy készülő NWN2 modról, melynek atyja J.E. Sawyer. A cucc a The Black Hound néven fut (esetleg BG3 névről többeknek ismerős). Van már egy infó oldala is a modnak. |
J.E.Sawyer az Obsidian Fórumán (NWN2 Modding project) írt néhány dolgot a modról...
A szabadidejében dolgozik a modon. Itt egy kis kép arról a közösségről, ahová a protagonist első alkalommal eljuthat. Ez olyan 90%-os készültségi szinten van. A mod "jellemző" belső és külső helyszínei már készen vannak, és már elkészült minden NPC, viszont a párbeszédekből még csak néhány áll rendelkezésre. A játék egyetlen nagyobb kampány lesz, s nagyon kötetlen, nyitott játékmenetet ígér.
Próbál segítséget szerezni, megpróbál más embereket is meggyőzni, a pályaszerkesztésben és a scriptelésben már vannak segítségei. Az eredeti játékból az általa írt fejlesztői dokumentáció és az általa írt párbeszédek állnak rendelkezésre. a mod nem lesz prémium modul, inkább személyes projektnek tekinti (annak minden előnyével és hátrányával együtt)... olyan 1-3 év a várható fejlesztési idő.
|
1600 x 1200
|
Kicsit részletesebben is szó esik a reputációs rendszerről, a kampányban nagyon sok reputációt követő rendszer lesz:
- Hírnév / Becstelenség
Ez a két érték a karakter általában vett reputációját adják meg a játék egésze során.
- Archendale, Deepingdale, és Battledale
Ez a három földrajzi régió saját pozitív és negatív reputációs skálával rendelkezik. A Hírnév / Becstelenség ezek bármelyikéhez hozzáadódhat.
- Frakciók
Hat frakcióval léphet kapcsoaltba a játékos, s mindegyikben pozitív, illetve negatív reputációt generálhat.
- Al-frakciók
Ha egy karakter kapcsolatba kerül egy frakció belső működésével, akkor al-frakcióba kerülhet. Ezek olyan alcsoportok, melyek valamilyen szempontból ellentétes elvek szerint igyekeznek eleget tenni a főfrakció feladatának. Pl. a Vörös Varázslók Haladó és Tradícionális csoportja ellentétes nézeteket vall arról, hogy a Vörös Varázslóknak miként kellene viselkedniük az idegenekkel szemben.
- Jelzők
Ezeket a játék során lehet megismerni, de azok a helyek, ahol az értéküket növelheti a karakter, a játék világában szétszórtan fordulnak elő. Ezzel lesz alátámasztható az, hogy több területen is ismert a karakter. Például a protagonist a három terület öt városában is kegyetlen választ ad az NPCknek, s ezzel kiérdemli a Cruel Master / Cruel Mistress nevet. Mivel ezt a hírnév elemet több területen tanúsított viselkedéssel nyerte el a karakter, ezért az adott régió minden más településén is ismertté lesz ez a jellemvonása.
Ez a jelző (epithet) rendszer egy specializált reputációs rendszer. A helyi reputációval szemben (ami csak az adott helyszínen befolyásolja az NPCket) ez a kampány egésze során befolyásolja a protagonisszal szemben tanúsított reakciókat.
A rendszer elég egyszerűen működik. Minden egyes jelzőnek van egy globális változója, és ha a karakter elég magas értékra növeli a változó értékét, akkor elnyer egy jelzőt, ami amolyan feat-ként működik. Ez nem statiksztikai bonuszt ad, hanem esetenként figyelembevételre kerül az NPCkkel folytatott párbeszédek során. Ímé néhány epithet ikon...
Frissebb kapcsolódó cikkek:
2007.02.15. - The Black Hound interjuhé a Gamebansheetől
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|
|