Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.10.11. - Kwish

Fejlesztői napló #4

Úgy látszik, az Obsidiannak felfakadt a tudatalattija, megjelent még egy fejlesztői napló (lehet, hogy heti anyagok lesznek?), melyben Josh Sawyer arról mesél, hogy mit is szeret a játékban.

Egy játék fejlesztésénél nagyon fontos, hogy a fejlesztők is játszanak a játékkal. Ez lehet, hogy nyilvánvalónak tűnik, de könnyű szem elől téveszteni azt a tényt, hogy olyan dolgot készítünk, amit más játékosok használni fognak. Szórakoztató eszközt készítünk, és a felhasználó élménye messze túlmehet azon, amit mi elképzelünk, leírunk a fejlesztői dokumentációban, vagy megvalósítunk a szerkesztőben. A játékélmény a játék által felruházott interakciókkal és reakciókkal bíró pillanatok sorozata. Nem lehet meghatározni valami absztrakt számtan képlet segítségével, eltekintve attól, hogy olyan elemekből épül fel, melyeket könnyen listába szedhetünk és megérthetünk: elérhetőség, kíváncsiság, csodálat, félelem, düh, izgalom, kiábrándulás, elégedettség, ritmus, szórakozás és így tovább.

Nagyon sok mindent lehet majd látni, vagy épp megtenni a Neverwinter Nights 2-ben.

Hogy megértsük, miért is kellene bárkinek is kipróbálni a játékot (vagy épp félretennie), elindultam egy háromhetes kalandra az NWN2 hivatalos kampányába, hogy kiderítsem erősségeit és gyenge pontjait. Tény, hogy voltak gyengébb dolgok is. De (ezt nem fogjátok elhinni) ez a cikk elsősorban azért született, hogy a játék megvásárlására csábítson benneteket, szóval hagyjuk a gyengébb dolgokat és figyeljünk a játék erősségeire. Egyébként megnyugodhattok, az Obsidian hibajavító gnómjai megalkottak egy antibug gólemet, hogy auto-mágikus módon fixáljon bármilyen hibát, amit a végigjátszásom során tapasztaltam. Úgy hogy kérem, csatlakozzatok hozzám, miközben felsorolom a 10 legsirályabb dolgot az NWN2 hivatalos kampányában.

1. Sirály tutorial
Sosem untam meg a tutorial végigjátszását. Igazából most hazudtam. Cirka harmincszor játszottam végig a tutorialt, és amikor most megint elkezdtem, vágytam a halál édes érintését. Ugyanakkor, még a 30 menet után sem akarok senkit legyilkolni, aki részt vett e bevezető rész elkészítésében! Ez azt jelenti, hogy ha egyszer, vagy akár ötször végigjátsszátok, tetszeni fog a dolog! De most komolyan, nagyon szórakoztató. Segíthettek egy kölyöknek egy kis tolvajlásban, leleplezhetitek egy vén ember, és a disznója ármánykodását. Hát kérhettek még ennél többet? Talán kérhetnétek valami ilyesmit: "De leverhetek azért néhány kretént egy bunkóval?" Naná, simán haver.

2. Szerepjáték
Mikor létrehoztam a karakteremet, Sass Afrasst, a mesemondó (taleteller) hátteret adtam neki. Úgy döntöttem, hogy ezt azzal használom ki, hogy mindig "blöffölni" (hazudni) fogok, ha a játék erre lehetőséget ad a párbeszédekben a [LIE] vagy [BLUFF] opciókkal, függetlenül attól, hogy ennek milyen katasztrofális következménye lehet. Nagyon sok lehetőségem volt erre a húzásra! Meg arra is nagyon sok lehetőségem volt, hogy elszúrjam a próbálkozást, mert nem tettem olyan sok pontot a blöff skillemre. Az emberek meglehetősen gyakran megharagudtak rám, megtámadtak mágikus lövedékekkel, s a karakterem lassanként inkább az igazat kezdte mondani. Azt hiszem, a karakterem megtanult néhány dolgot az őszinteségről, és magáról az életről!

3. Az út Guyvenje
Ki ez a fickó? Miért rejtőzik el mindig a fűben, végig, a Kardpart mentén? Miféle titkokat ismer? Ezek azok a rejtélyek, melyekre fényt deríthetsz, ha utad során rátalálsz erre az egyedi kis halfling fickóra. De az is lehet, hogy nem vagy elég sirály fickó ahhoz, hogy Guyven barátja légy! Keresd meg, mielőtt még túl késő!


1024 x 817

1024 x 768

1024 x 768

1024 x 768

4. Death's Herald +5, Hellbane +3, and Fiendbreaker +4
Le merem fogadni, hogy a fentiek úgy hangzanak, mint azoknak a mágikus tárgyaknak a neve, melyeket utam során találtam. Tévedtek, barátaim! Ezek azok a mágikus cuccok, melyeket jómagam készítettem a játék során az adamantine bugákból, a tűzbogár mirigyekből meg jó pár gránátkőből. A tárgykészítés elég sokáig tart a játékunkban, de mikor végre elkészül a lángoló fagyos hideg acél +3 nagy kardod, akkor rájössz, hogy megéri a dolog. És lehet színes / dőlt / vastagon szedett a szöveg? Igen, ezt meg lehet adni a név-mezőben, mikor létrehozod a tárgyat. Megpróbáltam létrehozni egy szivárvány pálcát, ezzel ünnepelve csapatom tarkaságát, de a mező nem volt elég hosszú.

5. Vissza az utcára! Pénzzel! Tűzzel!
A játék egyik útja úgy valósítható meg, hogy a játékos csatlakozik Neverwinter őrségéhez. Ugyanakkor teljesen korrupt őr is lehetsz, ami igazán kedves vonása a játéknak. A megvesztegetés és a korrupció csodás dolog! Alternatív megoldás, hogy az útonállókhoz csatlakozol, és felégeted az őrök központját. A gyújtogatás csodálatos! Ha aranyszívű piromániás vagy még arra is van lehetőséged, hogy felgyújtod az őrök központját, de bemész, és figyelmezteted a lakosokat, így nem sülnek ropogósra. Az irgalmas bűnözős fáklyás szerep is csodálatos!

6. Ribmasher
Őszintén szólva a Ribmasher (~ bordazúzó) amolyan hóbortos karakter, de még minding egy szeretnivaló kontár. Egy goblin erődben lakat alá helyezték, ahonnan a játékos kiszabadíthatja ezt az őrült szerzetest! Vagy épp megölheti. De a kiszabadítása sokkal viccesebb eredménnyel jár, mivel Ribmasher összetöri az összes ellenséges lény bordáit, akivel csak találkozik. Ha meg kifogy az összezúzni való bordákból, akkor keres magának ajtókat, ládákat, alkimista munkapadokat, ilyesmiket.

7. Crossroad Keep
Ha esetleg nem követtétek volna az NWN2 fejlesztését, akkor tájékoztatlak benneteket, hogy egy erődre is szert tehettek a hivatalos kampányban. A Crossroad Keep először csak egy lerobbant, szemetes katonai raktár, ahol senki sem akar dolgozni, vagy akár ott élni. De megbízottaid irányításával felépítheted és kicsinosíthatod. Mindenfelől embereket fogadhatsz fel, hogy dolgozzanak az erődben, ideértve a dimenzionális létsíkokon ugráló varázslót és az aasimar harcost, akit Light of Heaven-nek hívnak. Ez utóbbinak van egy nővére is, aki táncol a fogadódban, ha rátalálsz. Melyik még az a játék, ahol aasimar táncosnő lehet a saját fogadódban, heh? Heh?

8. Presztízs osztály felszerelése
Kicsit szkeptikus voltam, mikor Anthony Davis programozónk előállt az ötlettel, de aztán nagyszerűnek bizonyult a dolog. Még arra is hajlandó voltam, hogy csak azért léptem szintet a Neverwinter Nine osztályban, hogy viselhessem az édes kis Neverwinter Nine tunikámat, miközben a területeimen járőröztem. Az eldritch lovagom láncingét megtartottam a mezei munkára, a harcmezőkre. Csak azok viselhetnek ilyen spéci cuccokat, akik elérték a megfelelő szintet egy presztízs osztályban. Kivéve ugye azokat az embereket, akik elég magas szintet elérnek a UMD (mágikus eszközök használata) képességben. Ezek igazán alávaló, alávaló karakterek.

9. Egy rakás druida legyilkolása
Bár alapvetően kedvelem a druidák ötletét, mindig kihúzzák a gyufát, ha RPGt játszom. Igazán rámenős és törtető alakok. "Ne égesd le az erdőt!" meg "Megsértetted a Mere of Dead Men vidékét!" Nos, hadd mondjam el nektek, ha megfelelően játsszátok ki a lapjaitokat, akkor egy egész bandát elintézhettek ezekből a fickókból a hivatalos kampányban. Mutassátok meg nekik! No persze nem árt figyelni a láng csapásokra, meg a jégviharokra, meg a milliárdnyi egyéb természeti varázslatra, és a druidák állati alakjaira.

10. Összecsapás a sárkánnyal
Volt egy pillanat, mikor valaki a minőség ellenőrzéstől tett egy ilyesféle megjegyzést: "Hé, ezek a sárkányos harcok nem elég kemények". Most már ezt senki sem mondja. Remélhetőleg élvezni fogjátok, milyen harcolni ezekkel a kolosszális lényekkel, s kísérletet tenni a legyőzésükre. A leölésüknél már csak az élveztem jobban, mikor összegyűjtöttem a zsákmányt a fészkükből, ami egy hatalmas, tűz óriásokkal lakott hegy oldalában volt.

Persze van még egy csomó sirály dolog a hivatalos kampányban. Meg aztán ott az összes eszköztár és multiplayer cucc is, de ezekről már olvashattatok. Úgy vélem, az embereknek nagyon fog tetszeni a hivatalos kampány, s mindenki összerakhatja majd a maga kis TOP10es listáját. Biztosan tudom, hogy még nagyon sok olyan dolog van, amit kihagytam és még nagyon sokféle módon lehet játszani a játékkal.

Szerző: Josh Sawyer, Lead Designer, Obsidian Entertainment
Forrás: Gamespot: Neverwinter Nights 2 Designer Diary #4 - The Coolest Things in Neverwinter Nights 2