Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ

Háttérinfók
Előzetesek

2004.05.20. - Kwish

IGN preview (04.05.12) szemezgetés

Úgy tűnik, hogy azonos bizonyos május 12-I bemutatón az IGN képviselői is részt vettek, mert ők is leírták, igen hasonló módon az első benyomást.. Megpróbálom kiszedni belőle az új (máshogy/másként) gondolatokat.


A BioWare egy kicsit új dolgot szeretne alkotni a Dragon Age-el, a világot nem törpék, elfek és félszerzetek népesítik be - hanem törpe-, elf-, félszerzet-szerű lények. Bár ez egy kicsit hülyén hangzik Ray (Ray Muzyka társ CEO a BioWare-nél), elmondta, hogy a BioWare egy kicsit mást akart létrehozni mint a megszokott, ugyanakkor azt szerették volna, ha új rendszerül valamilyen módon még ismerős a fantasy RPG játékosoknak. Ugyan még semmi sem tekinthető véglegesnek, a Dragon Age-t is a megszokott, tipikus fajok, és karakterosztályok jellemzik (tudjátok: harcosok, papok, varázslók, meg hasonlóak), és a BioWare a közösség véleményére kíváncsi, hogy meghozza végleges döntést milyen osztályokat és fajokat szeretnének látni a játékban. Láttunk egy teljesen új fajt, ami szerepelni fog a játékban. Bár még nincs neve (legalábbis a BioWare nem árulta el), a karakter szarvakat viselt a fején és inkább valamiféle gyíklénynek (vagy talán sárkánynak) tűnt.

A BioWare arról ismert, hogy mindig intenzív kutatómunkát folytat egy világ felépítése érdekében,arra törekedve, hogy rendkívül tartalmas és gazdag háttéranyaggal támogassa meg világát. Ez alól a Dragon Age sem lesz kivétel, és már meg is tervezték a játszható fajok (és az NPCk) háttér-történetét, és kultúráját. A BioWare még néhány nyelvész hallgatót is felfogadott, hogy teljesen új nyelveket dolgozzanak ki a Dragon Age számára. Mikor a cím jelentőségéről kérdezték, a BioWare közölte, mint ahogy a Kőkor, és Vaskor kifejezések is utalnak valamira, úgy ők is arra akartak utalni, hogy a játék olyan időszakban játszódik, amikor a sárkányok igen elterjedtek voltak.

Mint sok RPG, ez is azzal kezdődik, hogy létrehozod csapatodat, és elképzelésednek megfelelően alakítod őket. Lesz lehetőséged csatlósok felfogadására is, és a BioWare ígérete szerint összeszaladhatsz majd néhány olyan túltengő személyiséggel rendelkező karakterrel is, mint amilyen pld. Minsc volt a BG sorozatban.

A (már másik előzetesben említett) demóbantöbb ezer egység küzd egymással, egy völgyben alul, míg két hősünk, egy barbár zsoldos és egy pap-jellegű karakter egymás felé halad a fent átívelő hídon.

A játék egy vadiúj 3D enginet használ, így a fejlesztők terveik szerint számos magaslati perspektívát szeretnének használni, mint ahogy ez már szerepelt is a játékban, ahol valami történt az egyik szinten, míg te egy teljesen másik helyen álltál, s képes voltál függőlegesen és vízszintesen egyaránt mozogni.

A demo másik része valamilyen dungeon kaland volt, átválthattunk egy meglehetősen közeli harmadik személyes nézetbe (ami hasonló volt a KotOR nézetéhez). Ezzel rögtön az események középpontjába kerültünk, és közelebbről is szemügyre vehettük a karaktereket. Nemcsak a karakter modellek voltak nagyon figyelemreméltóak, hanem az is, hogy milyen érzékenyen reagáltak a környezetre. Láttunk például szemmozgatást, meg azt is, ahogy a böszmike zsoldosuk hirtelen ijedt csecsemővé változik, amint megriaszotta egy csomó madár, mikor kilépett a sarok mögül.. No jó, nem volt csecsemő, de egy kicsit hátraugrott, amikor a madarak hirtelen felé repültek.

A BG harcrendszeréhez hasonlóan a Dragon Age jellemzője is egy valós idejű harc lesz, ”pause” lehetőséggel, ami sokkal több taktikai lépést tesz lehetővé. A játékban lesz még motion-captured animáció, ami igazán realisztikussá teszi a karakterek mozgását küzdelem közben.

Bár nem sokat mondtak a multiplayer részről Ray szerint legalább akkora közösségi, és multi támogatásra számíthatunk, mint ami az NWN esetében is van. Ugyanannak a történetnek más lesz a multiplayer kampánya, de nem lesznek átvezető képsorok az események lassítása miatt. Aszonták, lesznek még egyéb ötleteik is, hogy mozgásban tartsák a multi verziót, de nem árultak el többet.

A demó 18 hónapos munka eredményét tükrözi, de még mindig messze van attól, hogy késznek lehetne nevezni. Hogy pontosak legyünk a BioWare még egy közelítő megjelenési dátumot sem adott meg. Azt azért elmondhatjuk, hogy az alapján, amit láttunk, a játék nagyon jól néz ki, s már most látszik, hogy a Bioware szokása szerint odafigyel a részletekre és a minőségre.

Forrás: IGN preview


(Vissza)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.12.09. - 1UP előzetes (06.12.07) szemezgetés
2007.01.04. - Klasszikus fantasy, de sötét és gonosz (német GameStar cikk)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása