Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Letöltések

A Neverwinter Nights 2-vel kapcsolatban megjelent média anyagok, bemutatók, trailerek, zenék (legalábbis reményeim szerint lesznek ilyenek is...)


Mask of the Betrayer trailer (07.10.04)


KLIKK a képre a letöltéshez!
"Évszázadokkal azelőtt, hogy megvívtad volna harcod az Árnyak királyával, egy másik hatalmas hős járta be a birodalmakat, és állt a Halál Birodalma ellen vezetett felkelés élére. A szülőföldjét most átok sújtja. Sötét éhség terjed egyik áldozatáról a másikra, s ez az éhség most már benned is tombol... és Neked... Neked harcolnod kell a túlélésért... "

Az IGN lehozott egy kis videócskát a Mask of the Betrayer kiegészítőről. Az időzítés így a megjelenést követően / megelőzően kicsit fura. Minimalista háttérinfót ad az eseményekkel kapcsolatban, de egyébként a nagyobbi része meglepő módon a már ismert "epic feats" bemutatóra hajaz. A cucc szokás szerint nyúlfakrnyi (~13,5 MB, ~1:15).

Eredeti letöltési hely: IGN





Mask of the Betrayer: Epic feats bemutató (07.09.21)


KLIKK a képre a letöltéshez!
Az NWVault a hétvégén látott bemutatóról hozott egy rövidebb QTime videócskát is, amin a Mask of the Betrayerben bevezetésre kerülő epikus képességek, featek bemutatója látható. A cucc rövid (~9,3 MB; 0:53), de roppant látványos. Én kapásból varázslatoknak nézném a dógokat, de ha képességek, akkor legyenek képességek...

Eredeti letöltési hely: NWVault





Hivatalos Trailer #2 (06.12.03)


KLIKK a képre a letöltéshez!
Az NWVault lehozott egy új, hivatalos trailert (~28 MB; 1:48) a játékról, melyet az Atari adott ki. A korábbi cuccal szemben ez egy teljesen ingame trailer. A külső / belső helyszínek megcsodálását követően, szembenézhetünk néhány harcona marcossal, azaz karakterrel és láthatjuk, amint mindenki beleveti magát az akcióba. Vérfagylalás, miegyéb. És van sárkány is, aki szemmel láthatólag eltiporja a csapatot... pedig nem is. Lebegő kardok, várostrom... összességében nem sokkal több, mint amit már korábban is láthattunk.

Eredeti letöltési hely: NWVault





GameSpot videó a környezetről (06.10.19)


KLIKK a képre a letöltéshez!
A GameSpoton megjelent egy videó, videó-interjuhé (23,1 MB; ~ 2:09), melyben Tim Donley, az Obsidian vezető környezet-grafikusa mesél a játék területei elkészítésének szépségeiről. Rövid szemezgetés...
A külső helyszínek sokkal realisztikusabbak, sokkal hitelesebbek lettek. A fejlesztők azt akarták elérni, hogy a játékosok valóban úgy érezzék, hogy egy adott helyen sétálnak, hogy teljesen magával ragadja őket a látvány.
Az egyik legérdekesebb helyszín a játékban a Neverwinter kastélya körüli terület. Ott a dokk, ott a hatalmas város, a szerteágazó utcáival, a teljesen természetesnek tűnik a város, az épületek felépítése.
A belső területek közül a dungeonok és a barlangok sikerültek a legjobban, annak ellenére, hogy tilesetekből épülnek fel, nagyon természetesnek látszanak, mindent direkte úgy terveztek meg, hogy azzal életre keltsék a környezetet.
Maximalisták voltak a helyszínek elkészítésénél, csakis "AAA" kategóriájú területeket hoztak létre, mindennel úgy foglalkoztak, mintha az lenne a játék egyetlen területe.
Eredeti letöltési hely: GameSpot




Monster Manual videók (06.10.15)


Klikk a képre a letöltéshez!
A pre-order toolsettel egy Jason S. Roy nevű fikcó készített két kis rövid bemutató filmecskét, melyekben a játékban fellelhető szörnyeket csodálhatjuk meg, amolyan diavetítés szerűen. Számomra némelyik elég meglepően néz ki, pl. a temetőbogárra hajazó koboldok. Van itt minden... érdemes megnézni! Jah, és a zenét az NWN2-ből "szerezték" mellé.

Ha valakit komolyabban érdekel a dolog...

Klikk a képre a letöltéshez!
Monster Manual 1 (28,3 MB; 2:18)
Zombie, umber hulk, air elemental, goblin, dwarf, human, mindflayer, skeleton, earth elemental, troll, vampire, gnoll, red dragon, balor, imp.
Monster Manual 2: (27,2 MB; 2:14)
Lich, iron golem, orc, dire bear, black dragon, fire giant, giant spider, bone spider, gargoyle, elemental water, bugbear, wraith, mummy, bladeling, lizard folk, ogre, dire boar, hell hound, blade golem, kobold.

Forrás: NWVault



IGN Videó interjuhé (06.08.16)


KLIKK a képre a letöltéshez!
Az IGN készített egy cirka 4 perces (4:15; ~48 MB) videó interjuhét Chris Avellone-al, a játék senior fejlesztőjével. Ímé a rövid tartalom...
Április óta a már kész tartalmak csiszolgatásán dolgoznak, keresték a módját, miként fejleszthetnék a kezelőfelületet, szépítgették a spell-effekteket, és persze irtották a fránya bogarakat.
Szóba került a stronghold rendszer. A játék cirka felénél a játékos egy stronghold büszke tulajdonosa lesz, ez afféle otthonnak, bázisnak tekinthető. Lehet majd "személyzetet" felvenni, lehet fejleszteni, erősíteni a falakat, a felszerelést, a csapatokat. Az, hogy az ember milyen döntéseket hoz meg a strongholddal kapcsolatban, igen komoly hatást gyakorol majd a harmadik fejezet történéseire. A katonák mellett olyan embereket is fel lehet fogadni, mint pl. földművesek, bányászok, kovácsok, papok, fogadós... még kereskedő karavánt is lehet bérelni, hogy hozzák az ellátmányt. Ez mind-mind befolyásolja azt, hogy mennyire felkészültek a csapatok, illetve mennyire biztonságos otthonod.
Megpróbáltak valami epikus jelleget adni az egész történetnek... a stronghold mechanizmus mellett ezt a célt szolgálja, hogy minnél nagyobb csatába próbálják meg bevonni a játékosokat. Pl. a stronghold katonáit lényegében a karakter fogja majd csatába vezetni az ostromló erők ellen. Lesznek íjászok, kardozók, speciális egységek, és ezek a katonák a főkaraktert, vagy akár valamelyik csapattársát is követhetik a csatában.
Törekedtek arra, hogy ezt a rendszert fokozatosan ismerje meg a játékos, de végül már igen komoly taktikát igénylő összecsapások várhatóak.
A kampány során összesen 4 csapattag lehet. A kiválasztható karakterek leginkább a strongholdban várják az embert, ha épp nem velük kalandozik (de említették Neverwintert is, mint potenciális NPC-lerakodó helyet). Ha nincsenek a csapatban, a saját dolgukkal foglalkoznak.
Tekintettel a multira, próbálták úgy megoldani a dolgot, hogy a kampányt kooperatív játékkal is le lehessen játszani (az a javaslatuk, hogy négy játékos játsszon egyszerre ily módon). E négyfős csapathoz még három (NPC)társ is csatlakozhat, de még lényeket is lehet idézni, ha erre van lehetőség. Így elég nagy csapattal is lehet kalandozni. Az összecsapásokat ehhez igazítják, ha valaki nagy csapattal mozog, akkor az ellenfelek sokkal, de sokkal durvábbak lesznek.
Októberben a bótokban.

Eredeti letöltési hely: IGN




Gamespot videócskák (06.08.16)




Klikk a képekre a letöltéshez!
A Gamespoton megjelent négy kisebb videó. Három közülük ingame darab.
Az első a már elhíresült ostromot mutatja be, mikor a falon rohangásznak az NPCk.
A második a már szintén említett erdei élményt, ahol böszmike állatokal kell harcolni.
A harmadik anyag mutat néhány képet a karakter generálásáról, illetve az eszköztárról, míg az utolsóban azt leshetjük meg, hogy egy jeges csarnokban miképp harcol a csapat.

A videók minősége hagy kívánnivalót maga után, de ez van.

Méretek: Mindegyik videó mérete cirka 11,5 MB, és olyan egy perces darabok.

Forrás: NWNVault



Klikk a képekre a letöltéshez!





Ingame video (GenCon?) (06.08.14)


KLIKK a képre a letöltéshez!
Ezt a cuccot én most a Worthplayingen találtam, elég rövidke anyag (~33 MB; 1:34) és cirka az egyharmadában a játék kiadásában érintett partnerek logóit csodálhatjuk meg. Nagyon szépek. Sajnos szinte csak ezek olyan világosak, hogy látni is lehessen valamit, de szegény ember vizel, s főz.
Fene nagy harcot láthatunk, amint egy elszánt kislány meglehetősen mutatós varázsló-képességeivel és egy szemmel láthatóan használhatatlan bugyli bicskával esik neki az őt ostromló tömegeknek, de inkább egy trollnak. Van egy szép, vértes fickó is, akit valaki nagyon feldühíthetett, mert mindenkit csonttá aprít... főleg a csontvázakat.

Eredeti letöltési hely: Worthplaying





G4mers Video Diary #1 (06.06.02)


KLIKK a képre a letöltéshez!
Meglepő módon az első videó napló (~26,9 MB; 4:09) nem a Hivatalos Oldalon, hanem a G4mers siteon jelent meg. Látványos darab. Először Feargus mond egy kis bevezetőt, majd Tramell Isaac vezető grafikus, és J.E. Sawyer vezető fejlesztő mesél a játékról.
Impresszív bemutató egy vörös sárkányról, érdekes képsorok a karakterek mozgásáról (sebesült-tánc?-futás-séta-osonás), élőhalottak tömkelege, karakter fej-formák, szóba kerül a Balor, akinek lángol a szárnya és még kardja is... néhány szó az alfajokról, karakter lehetőségekről. Vizuális anyag.

Eredeti letöltési hely: G4mers





E3 Ingame videók (06.05.15)


Klikk a képre a letöltéshez!
No komment. Ingame bemutatók.
A GameStar alatt van valami német gajdolás, de az NWN2News-on azt írták, senki se sajnálja, ha nem érti, mert olyan, mintha nyolcéveseknek szánták volna.

Méretek:
GameSpot: 23,2 MB; 1:59
GameStar: 18,8 MB; 3:02

Klikk a képre a letöltéshez!




E3 Cinematics Trailer (06.05.09)


JOBB-klikk a képre a letöltéshez!
Ez a videó (~88,66 MB; 1:39) inkább látványos PR cucc, a játékhoz nem sok köze van. Vélhetőleg. Egy warlock küszködik valami nagy böszméval, és a végén széttörik a fegyvere, a szilánkok pedig elröppennek a Nagy Űrbe... (Space, the last frontier..) Khmm, szóval tekintettel a korábban megjelent történet spoilerre: széttört githyanki kard, szilánkok, tralala, szignifikánsnak nem nevezhető kapcsolat azért talán van. Mindenesetre mutatós.

Eredeti letöltési hely: NV Vault




GameSpot és GameTrailer TV trailer - Interjuhék (06.05.02)


Klikk a képre a letöltéshez!
A videó (~48,38 MB; 4:10) Videóinterjú Feargus-szal. Lényegében arról beszél, hogy milyen koncepcióval fogtak neki a játék fejlesztésének. Az NWN eleve egy nagyszerű, három komponensű játék volt, nem kellett semmit kitalálni, inkább azon gondolkoztak, hogy pl. a single playert mivel tehetnék jobbá.
Egyrészt új a nagyszerű grafikus engine, valamint a játék irányításának módja is (lehetőség van az ún. izometrikus top-down nézetre, és a sokkal közelebbi, TP nézetre is). A játékos most már közvetlenül irányíthatja a három társát is. A single playert olyan jóvá akarták tenni, mint egy normál, egyjátékos fejlesztést, mintha egy önmagában is egész, különálló játék lenne.
Nagyon erősen koncentrálnak a társakra. A KotOR2 influence-rendszerét fejlesztik tovább, s sokkal jobban kidolgozott kapcsolatokat lehet kiépíteni a társakkal. Szót ejt még az eszköztár fejlesztéséről, arról, hogy gyakorlatilag mindent megoldhatnak majd a modkészítők is, amit a fejlesztők. Beszél arról is, hogy az NWN1 modulok mennyire áttölthetőek az új enginebe. Igazán új infó nem hangzik el.

A GT TV anyaga (~ 29,4 MB; 3:39) szinte ugyanarra a képanyagra, és nagyon hasonló szövegre épít. Kicsit részletesebben beszél Feargus az eszköztár lehetőségeiről, s arról, hogy milyen egyszerű is használni. Említésre kerül az NWN és az NWN2 történetének kapcsolata is.

Klikk a képre a letöltéshez!




IGN trailer #1 - Karakter generálás (06.05.01)


JOBB-klikk a képre a letöltéshez!
Ez a videó (~33 MB; 5:37) lényegében a karakter generálásról szól. Az Obsidian nagy hangsúlyt helyezett arra, hogy a játékosok olyan karaktereket hozhassanak létre, amilyet csak akarnak.
Az összes faj és alfaj szerepel majd a játékban. Az eddig megszokottakhoz képest pluszt jelent a háttértörténet megadása. Ez nemcsak szimplán színesíti a karakterlapot, hanem a játék korai szakaszában arra is hatással lesz, hogy miként reagálnak az NPCk a karakterünkre. Szó esik arról is, hogy miként befolyásolják a karakter létrehozásakor meghozott döntések (faj, nem, jellem kiválasztás) a játékmenetet.
A videó utolsó részében bemutatásra kerül a karakterek megjelenésének testreszabása: különféle fejek, frizurák, és nagyon részletes beállítási lehetőségek. Egyedi névgeneráló.

Eredeti letöltési hely: IGN PC




IGN trailer #2 - Bevezető, társak, engine képességei (06.05.01)


JOBB-klikk a képre a letöltéshez!
Ebben a videóban (~31,62 MB; 5:10) bepillantást nyerünk a játék bevezető részébe, mely a főkarakter szülőhelyén, West Harbor apró falujában játszódik. Bemutatásra kerül a fontosabb párbeszédeknél alkalmazott párbeszéd-rendszer, mely nem szövegdobozokkal, hanem filmszerű megjelenítéssel valósul meg (teljes szinkron, szájmozgás, gesztikuláció). Feargus megmutatja, hogy a fejlesztett engine milyen lehetőségekkel rendelkezik a fényhatások területén, az összes fény dinamikus, az árnyékolás nagyszerű és a mozgatható kamerával nagyon szép képbeállításokat lehet létrehozni. Bemutatják az új height maps rendszert is, melyet a külső helyszínek kialakításánál használnak. A videó foglalkozik a társak kezelésének ismertetésével is.

Eredeti letöltési hely: IGN PC




IGN trailer #3 - Eszköztár, belső helyszínek, harc, mágia (06.05.01)


JOBB-klikk a képre a letöltéshez!
A videó (~41,49 MB; 5:57) első részében West Harbor egy részét járhatjuk be. Feargus megragadva a lehetőséget bemutatja, hogy a fényviszonyok, fényhatások megváltoztatásával milyen eltérő látványvilágot lehet kialakítani.
Ezt követően bemutatásra kerül néhány belső tileset (területi elemkészlet), ez más, mint a külső helyszíneknél használt height maps technika. A meglátogatott helyszín a Temple of Seasons nevű épület, ahol minden szoba látványvilága valamelyik évszakot idézi fel (pl. tükröző jégfelület).
Láthatunk egy gyors bemutatót a harcból is, néhány szerencsétlen földelementál legyőzésén keresztül, majd a varázslatok különleges effekteiből is ízelítőt kapunk.

Eredeti letöltési hely: IGN PC



3D Gamers trailer (06.02.09)


Klikk a képre a letöltéshez!
Az első, inkább érdekesnek, mint érdemesnek minősíthető trailer, vagy inkább teaser... vagy inkább izé. Fekete-fehér, maszatos kép-ollózások, a halloweeni hangulat fogságában. Ez azért látszik is, a váratlan vágásokkal valószínűleg a frászt akarták kihozni a T. nézőkből... Az anyag állítólag 2005. májusi (!!!) környéki, naggyon elavult. ~4 mega, és kicsit rövidebb mint egy perc (QT).

Eredeti letöltési hely: 3D Gamers


Fordította / írta: Kwish
2006.02.09.