Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

Warlock tippek

Mint tudjuk, az NWN2 bevezet egy új alap karakter osztályt, a warlock osztályt. Ez valamiféle átmenet a varázslók és a harcosok között, mindkettőnél kevesebb és több is egy kicsit. Az alábbi cuccot WotC oldalán találtam, leírás arról, hogy mire is érdemes odafigyelni egy ilyen karakter kialakításánál.


Agyzabáló/Illithid "Óvakodj a hatalomhoz vezető könnyű úttól, warlock. Ha nem buksz el a büszkeséged miatt, akkor majd alulmaradsz a Kapuőrökkel szemben."
A warlockok olyan varázshasználók, akik a létsíkokból nyerik ki erejüket. Ahogy a pszionok Dal Quor, vagy Xoriat létsíkját csapolják meg, úgy vezetik el a warlockok is Thelanis, Kythri, vagy Shavarath nyers energiáit. Különféle típusuk is előfordul Eberron-ban, bár rendkívül ritkák. Néhányuk családi öröksége, hogy vérvonalukat valamilyen külső létsíkokhoz tartozó lény, vagy pokolfajzat érintette, míg mások alkut kötöttek valamilyen ördögfajzattal, de vannak köztük olyanok is, akik egyszerűen a létsíkok érintkezésének idején születtek. Néhányan közülük rájöttek, hogy azzal, hogy megsebesítik magukat, felszabadíthatják a warlock képességeiket. A warlockokat származásuktól függetlenül meglehetősen nagy bizalmatlansággal kezelik. A druidák különösen ellenségesek velük szemben, mivel úgy vélik, hogy a warlockok mágiája destabilizálja a létsíkokat. Néhány Kapuőr úgy vélekedik, hogy ezt a problémát közvetlenül és erőszakosan kell kezelni...



A WARLOCKOK ELŐNYEI ÉS HÁTRÁNYAI
A warlocknak sötét öröksége hozzáférést biztosít néhány igen hasznos erő, képesség korlátozott köréhez. A legtöbb warlock legalább egy kicsinyt magában hordoz a gonoszból, de néhányuk sikerrel felülemelkedik örökségén, és nagyszerű hőssé válik. Akár gazfickó, akár hős, a warlock mindenképp a kihívások és jutalmak széles tárházát biztosítja a játékosoknak.

A warlock eszköztára
A warlock különböző hathatós képességhez hozzáfér, melyeket újra és újra igénybe vehet. Bár nem képes túlságosan sok mágikus hatást előidézni, a megfelelő varázsok kiválasztásával egy igazán ütőképes varázshasználót hozhatunk létre, aki bármilyen kalandozó csapatban megállja a helyét. Bár a mágikus harc specialistája, különféle készségek próbáinál is bonuszokat nyer, és számos igen hasznos mágikus hatást képes létrehozni. Az alábbiakban néhány olyan dolog található, melyeket érdemes megfontolni, ha warlockot választotok.
  • Nyerő módszer: A warlocknak magas CHA értékre van szüksége, mert ez a képesség befolyásolja a varázslatait. De a magas karizma érték nagy előnyt biztosít neki a tárgyalások, egyezkedések során is.
  • Jó akarat-mentők: A warlock rendelkezik a legjobb akarat-mentő érték fejlődéssel a játékban. Ez a természetes mentális erő lehetővé teszi számára, hogy ellenálljon a legtöbb olyan hatásnak, amely megbolondítaná, vagy megtámadná elméjét, ideértve az olyan hatásokat, mint a bűvölet, kényszer, illúzió, félelem hatások, sőt, akár a sebzés okozó (inflict) varázslatok.
  • Eldritch sugár: A kezdő szinten a warlock elnyeri azt a varázslat-szerű képességet, hogy mágikus sugarakat bocsáthat ki, melyek megsebzik a tárgyakat, illetve élőlényeket. Ez az eldritch sugár egyszerre csak egy célpontra van hatással, és meglehetősen rövid a hatótávolsága, de a warlock standard lépésként, akcióként annyiszor használja, ahányszor csak akarja.
  • Invokációk: Az első szinttől kezdődően (és ezt követően minden páros számú szint elérésekor) a warlock választhat egy invokációt. A warlock invokációi varázslat-szerű képességek, melyeket az akaratával aktiválhat. Néhány invokáció egyszerűen csak módosítja a warlock eldritch sugarát, de mások olyan új képességeket adnak, mellyel sokkal jobban bővítik a karakter lehetőségeit, ahelyett, hogy csak egyszerűen a sebző képességét növelnék.
  • Sok osztály-jellemző: A warlock igen sok hasznos képességet köszönhet természetfeletti származásának, mint például a sebzés csökkentés, a gyors gyógyulás, az energia ellenállás, és annak képessége, hogy bármilyen mágikus tárgyat képes készíteni, illetve használni.
  • Kedvező fegyver választék: A warlock csak az egyszerű fegyverek használatában járatos. Bár az egyszerű fegyverek nem a leghalálosabb eszközök, az a tény, hogy a warlock az összes ilyen fegyvert használhatja, mégis több opciót ad számára, mint amilyenek a többi arcane varázshasználó lehetőségei. Ez a változékonyság megmentheti az életét, ha a varázslatai cserbenhagyják.
  • Kedvező páncélzat választék: A warlock jártas a könnyű páncélzat használatában, bár a pajzsokhoz nem ért. A könnyű páncélzat ugyan nem ad nagy védelmet, de jobb annál, mint ami a legtöbb arcane varázshasználó számára hozzáférhető.
  • Jó támadás bonusz: A warlock támadás bonusza (BAB) - +3 minden negyedik szint után - a második a harci osztályok (mint például a harcos) után. Így ha a warlock úgy dönt, belép a harcba, elég szép bemutatót tarthat. Kiváló esély van arra is, hogy eldritch sugarával eltalálja ellenfeleit, ami egy távolsági érintő támadásnak minősül (ranged touch attack).

A warlock gyengéi
A warlockok nagy árat fizetnek nagyerejű mágiájukért. Íme néhány a hátrányok közül, melyeket érdemes észben tartani, ha warlock karakter indításán gondolkodsz.
  • Meglehetősen alacsony életpontok: A warlock 6d éleerő dobása egy kicsivel több HPt ad neki, mint amivel a legtöbb arcane mágiahasználó rendelkezik. Mindemellett még mindig elég sérülékeny a sebződés esetén.
  • Kevés skill pont: A legtöbb warlock nem igazán tudja a készség szinteket felhalmozni, mivel szintlépéskor pusztán 2 skill pontot kapnak (az első szinten négyszeres a szorzójuk).
  • Gyenge reflex és állóképesség mentő dobások: A warlock rendelkezik a legrosszabb állóképesség-; és reflex-mentő érték fejlődéssel a játékban. Így aztán nem igazán sikeresen térnek ki a testük ellen intézett támadások elől.
  • Korlátozott mágikus választék: A játékot az eldritch sugár képességeddel és egyetlen egyszerű invokációval kezded. Teljes karriered során csak további 11 invokációt választhatsz. Lesznek korlátozott lehetőségeid a tekintetbe, hogy megváltoztasd az ismert invokációkat, de a játék legnagyobb részében leragadsz a választott képességeknél, így nagyon gondosan kell választani.


A JÓL KIALAKÍTOTT WARLOCK
A nagy warlockok rendszerint a következő technikákat alkalmazzák. Így ha ezt az osztályt játszod, próbáld stratégiádba építeni az alábbiakat.

Perzselj minél előbb és gyakran
Eldritch sugár képességed a legnagyobb lehetőségekkel bíró képességed, és olyan gyakran használhatod, amilyen gyakran csak akarod. Bár használata egy standard akciót igényel, és körönként (round) csak egyszer használható, de - ha bármilyen veszéllyel is nézel szembe - legalább azt érdemes fontolóra venni, hogy használd-e a képességet.

Gondolkodj a perzselés előtt
Másrészt elég könnyű felelőtlenül elhasználni az eldritch sugarat. Bár olyan gyakran kell használnod ezt a képességet, amennyire csak lehetséges, nem ez a legjobb válasz minden helyzetre. Eldritch sugarad egy igen hathatós fegyver, de valószínűleg nem ütöd ki ellenfeleidet egyetlen egy lövéssel. Így - még akkor is, mikor a perzselés a helyes megoldás - bizonyosodj meg arról, hogy szövetségeseid képesek lesznek majd kivégezni ellenfeled, mielőtt reagálna támadásodra.

Légy változatos
Az eldritch sugár elég jó harci képességet biztosít, de cserébe fejlesztened kell mozgékonyságodat, védelmedet és érzékeidet, ezért ezeket a dolgokat érdemes észben tartani, mikor megválasztod az invokációkat. Ráadásul a tárgyakkal kapcsolatos képességed jelentősen kibővíti a lehetőségeidet, mivel lehetővé teszi számodra mindenféle mágikus tárgy használatát.

Ne feledkezz meg a barátaidról
Az eldritch sugárral elbánhatsz ellenfeleiddel, de ne légy nyomulós, vagy beképzelt. Tanulj meg a szövetségeseiddel egy csapatban dolgozni.
A csapat első vonala: A csapatod jobban páncélozott tagjai (különösen a harcosok és a paladinok) alkotják csapatod első vonalát, amely távoltartja tőled az ellenséget. Így állj készen, és nyújts nekik segítséget, ha bajba kerülnek. És bár az eldritch sugarad legalább olyan hathatós segítség, mint bármely közelharci támadás ezeknek a karaktereknek, gondosan kell vele céloznod, s meg kell tanulnod, miként találj magadnak egy tiszta célpontot, ha egy csetepatéba lősz. Fontold meg esetleg a pontos célzás (precise shot) képesség felvételét, mely kedvezően befolyásolja az eldritch sugarad használatát az ellenfeleiddel szemben, ha szövetségeiddel hadakoznak.
Más varázshasználók: Valószínűleg nem te vagy az egyetlen varázshasználó a csapatban, de te lehetsz az, akinek a legszűkösebb a repertoárja. Próbáld meg csapatod más varázshasználói tudomására hozni, hogy mire vagy képes, így olyan varázslatokat választhatnak, mellyel kiegészítik a hiányosságaidat. És bár képességeid alapvetően támadó jellegűek, ne várd el, hogy a többi varázshasználó mind rád hagyja az ellenfél szórakoztató szétbombázását. De talán te, és a többiek együtt is dolgozhattok, hogy felperzseljétek az ellenfeleiteket. Az egyik hatásos taktika, hogy a többi varázshasználó területre ható varázslatokat használ, miközben te levadászod, vagy lebénítod az ellenséges vezért eldritch sugaraiddal. Szóval beszélj a többi varázshasználóval, és dolgozzátok ki, miként koordinálhatnátok támadásaitokat.


NÉHÁNY KULCSFONTOSSÁGÚ FELSZERELÉS
Ha warlock karaktert alakítasz a mágikus képességeid sokkal fontosabbak, mint a felszerelésed. Mindemellett a megfelelő felszerelés hosszabbá és boldogabbá teheti életed.
  • Páncélzat: Vásárold meg a legjobb könnyű páncélzatot, amit csak megengedhetsz magadnak. Karriered kezdetén pénzügyi lehetőségeid még a szegecsekkel kivert bőrpáncélra korlátozódnak, de lépj tovább egy lánc ingre, vagy egy mithral páncélzatra, amilyen gyorsan csak lehetőségeid engedik. Felveheted a közepes, vagy nehéz páncélzat használat képességét, de ezek bármelyike lelassít és növeli az arcane varázshasználat hibalehetőségét, az eldritch sugár képességed, illetve invokációid használatánál egyaránt. Nem számít, hogy milyen páncélt választasz, sose sajnáld a pénzt a védelmed további növelésére. Így szerezz be minél több egyéb védelmi tárgyat, pl. a védelem gyűrűjét, vagy a természetes védelem amulettjét, ha már megengedheted magadnak. Ne felejtsd el, hogy néhány alacsonyabb szintű, felhalmozható tárgy kevesebb pénzért jobb védelmet adhat, mint egyetlen nagyobb tárgy.
  • Közelharci fegyver: Bár a mágiád jobb, mint a harci képességeid, nem vagy esetlen fickó a harcban sem, s soha sem tudhatod, mikor kényszerülsz kézitusába. Egy lándzsa egész jó sebzést okozhat, és arra is jó, hogy megpiszkáld vele a veszélyesnek látszó dolgok felszínét. Egy hosszúlándzsával jobban elérheted és távol tarthatod magadtól ellenségeidet.
  • Távolsági fegyver: Karriered kezdetén egy számszeríj legalább olyan hatékony lehet, mint eldritch sugarad. És még miután nyertél néhány szintet, egy számszeríj hasznos lehet azon ellenfelek ellen, akiket e képességed nem sebez. A nehéz számszeríj nagyobb sebzést okoz, mint a könnyű változat, de több időbe telik újratölteni, így a döntésed meghozatalakor vedd figyelembe mennyi segítségre számíthatsz barátaidtól.
  • Változatos mágia: Az eldritch sugarakból és az invokációkból sohasem fogysz ki, de ezeknek az erőknek a használhatósága, hatásköre eléggé korlátozott. Valószínűleg ki akarod használni tárgyhasználathoz fűződő képességedet, mellyel kissé bővítheted trükkjeid tárházát. A tekercsek jó megoldást kínálnak erre a problémára, bár a gyakrabban használt hatásokat inkább pálcával igyekezz bebiztosítani. A tekercsek, vagy a mágikus tárgyak kiválasztásakor próbálj olyan hatásokat megcélozni, melyeket nem állíthatsz elő, ideértve a praktikus varázslatokat is, mint pl. a gyorsítás (haste) és a kopogás (knock), vagy védelmi mágiákat, mint a pajzs (shield) és a helyváltoztatás (displacement), és a mozgékonyság növelő hatásokat, mint pl. a gyors visszavonulás (expeditious retreat), vagy a gáznemű forma (gaseous form). És mivel tárgyhasználó képességed lehetővé teszi számodra mindenféle tárgy használatát, nem érdemes magad a tekercsek és pálcák használatára korlátoznod. Igénybe vehetsz olyan fontos isteni varázsokat, mint pl. a hit pajzsa (shield of faith), vagy a fegyver-áldás (bless weapon), az isteni pártfogás (divine favor) és a mágikus forma (magic vestment). És mikor a 12. szinten elnyered a megfelelő képességet (imbue item) már te magad is elkészíthetsz mindenféle tárgyakat - feltéve, hogy rászánod az időd, és a tapasztalati pontokat.
Szerző: Skip Williams
Forrás: WotC - Warlocks with Class


(Vissza)

Fordította / írta: Kwish
2005.10.22.