Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

2005.06.16. - Kwish

Értékelések a Hivatalos Fórumból 1.

Sajnálatos módon a The Fall weboldal már elég régen döglött lóként viselkedik. Havonta eccer feltesznek valami minimál infót oszt kész... Nem bírván magamba visszafolytani az információ éhséget mostan kicsit ollózok egy fórumból, ahol az Expanded változattal kapcsolatos észrevételeit tette meg néhány játékos... tekintsük ezeket valamiféle elő értékelésnek.



Variante Zwei (2005.05.11)
Megpróbálom a legjobban leírni, hogy milyen benyomásaim is vannak a játékkal kapcsolatban.

Mindenekelőtt úgy vélem, hogy a játékmenet teljesen egyedi. Nem játszottam ugyan a Fallout 1&2-vel (Höh?!), de a dolog valahogy más, mint az olyan RPGkben, mint az NWN, KotOR vagy a Morrowind. Ti is megértitek majd (remélhetőleg), hogy mire is gondolok...

A harc leginkább az olyan valós idejű taktikai játékok rendszerére emlékeztet, mint például a Commandos, bár a legjobb taktika rendszerint az, hogy nagyobb hatótávolságú fegyvered legyen, mint az ellenfeleidnek. A fegyverek igen széles választéka áll rendelkezésünkre, a krumpli ágyútól kezdve a láncfűrészen keresztül a lézer pisztolyig, de néhány közülük gyakorlatilag használhatatlan. Véleményem szerint az osonásra, a közelharci fegyver, valamint a dobó fegyverek használatára vonatkozó készségekre nem éri meg a skill pontokat vesztegetni. Vagyis a taktikai rész lehetett volna sokkal bonyolultabb is. Persze ettől még mindig szórakoztató a játék. Én úgy látom, hogy a harc jóval kiegyensúlyozottabb ebben a verzióban. Öt nehézségi szint van, a könnyűtől az apokaliptikusig.

A küldetések nagyon jól kidolgozottak. A legtöbbjük a szokásos dolog: meg kell találni valamilyen tárgyat, meg kell ölni valakit, kísérni kell valakit, vagy meg kell menteni néhány embert ésígytovább. De igazán jól kimunkált feladatokról van szó és nem válik ismétlődővé a dolog. Nagyon sok mellékküldetés is van. Néhány rejtvény engem a klasszikus LucasArts kalandjátékokra emlékeztetett, ami néha azt is jelenti, hogy egy egész területet át kell kutatni valami kis baba, vagy kapcsoló után.

A történet egy klisével indít: a játékos karakter elveszítette a családját, mikor egy fosztogató banda lerohanta a falujukat és most bosszút akar állni. De a történetszál hirtelen fordul egyet, és a történet egyre mélyebb lesz. Az egyik dolog, ami nekem nem tetszett, hogy belekényszerítenek ebbe a bosszúállásba... de persze ez csak ízlés dolga.

A játék általános hangulata, légköre nagyon jó. Nagyon sok referencia van más játékokra és filmekre is. Minden NPCnek van neve és van valami mondanivalója is. A párbeszédek és az egysoros beszólások némelyike nagyon mulatságos. Igazán tetszett az NPCk nappali/éjszakai ciklusa különösen az a rész, mikor este összegyűltek a tábortűznél és az egyikük elkezdett gitáron játszani.

A karakterek fejlesztése is nagyon könnyű - talán egy kicsit túlságosan is könnyű az én ízlésemnek. Meglehetősen hamar elérhető az, hogy mindegyik karakter rendelkezzen két kimaximalizált készséggel (ami rendszerint már elég akkor, ha valaki komplett csapattal játszik). És mint ahogy már korábban is említettem néhány készség és képesség - nos hát - nem igazán van a segítségünkre.

A játék gyenge pontjainak egyike a kezelés, ami néha meglehetősen zavaró. Például dupla-klikkelhetsz egy tárgyon, jobb klikkel előhozhatod a menüt, vagy megfoghatod, leejtheted a tárgyat, de gyakran előfordul, hogy ezek a dolgok csak meghatározott tárgyak esetében működnek. Az inventory is nagyon kicsi.

Ami a technikai oldalt illeti, a gépem paraméterei a következők: P4 3 GHz, 1 GB RAM, Radeon 9800 Pro. A játék 1280x1024 felbontásban játszható, bár a framerate nem túl jó, különösen, ha az ember valami járművet vezet.

Pfűű, ez sok volt. És ha még érdekel benneteket valami - nekem nagyon tetszik a játék. Minél többet játszik vele az ember, annál szórakoztatóbb.



Lannister (2005.05.14)
Okés, szóval én lennék az a másik német, aki ad egy kis áttekintést a játék Extended változatáról

A játék általános hangulata nagyon sokban eltér a Fallout sorozat darabjainak hangulatától, de engem inkább a Mad Max sorozatra emlékeztet a portyázó bandáival, kietlen, sivatagos területeivel és az általános pusztulás képeivel. Az Extended verzió az összes bug-kérdést megszüntette, s mindeddig nem találtam egyetlen említésre méltó hibát sem.

Általában véve a játék kinézete , a hangulata egy kicsit az NWN-re emlékeztet, de jobb mint az a játék. Nagyon sok humor is van a játékban, ami az easteregg-ek és néhány küldetés sajátja.
Számomra eddig ez az év RPGje, elsősorban a hangulata miatt, másodjára pedig azért, mert a KotOR2-nek totális szívás a vége.

Ha érdekel benneteket az RPG a tipikus LotR háttérvilág nélkül, akkor mindenképp próbáljátok ki a játékot.



Phazonfreak (2005.05.26)
Eeh, van valami, amit hozzá kell tennem a fentiekhez.

Ez a játék, a jelenlegi állapotában nekem úgy tűnik, hogy a szaggatás-és-töltögetés-szerelmeseinek íródott, és be kell valljam, én nem egy ilyen játékos vagyok.

Épp ma játszotta ma játékkal és teljesen sokkolt a rendkívül hosszú "cool-down" időszak, amíg az ember arra vár, hogy a következő helyszínt végül betöltse a játék. Miután játszottam egy órát a játékkal és megindultam egy új terület felé, a számítógép HÉT (!!!) percen keresztül töltötte be az új helyszínt. Ami a játék általános teljesítményét illeti, jó néhányszor találkoztam szaggatással, mikor csak áthaladtam egy területen. Még a játékból való kilépés is KÉT (!!!) percbe tellett.

Mások, akik játszottak a játékkal, nem tapasztaltak ilyen problémákat?



Wolfskind (2005.06.08)
Íme itt egy újabb német vélemény.

December óta játszom a játékkal, és mióta az Extended verziót használom teljesen jól fut a játék. És szinte mindenkinek ez az általános véleménye a német fórumokon. Kezdetben tényleg volt néhány igazán szörnyű bug, de mostanra már mindet megszüntették. Bekerült két teljesen új térkép is (és persze új küldetések is), meg új karakterek is megjelentek. Lehet, hogy hálásnak kéne lennetek azért, hogy várni kell a játékra, amíg teljesen be nem fejezik, hehe...

Egy - az én szememben - teljesen tökéletes RPG vár rátok a sötét, apokaliptikus jövőben. Bár az igaz, hogy néhány készség nem igazán hasznos, nekem nagyon tetszettek a szabályok, és az, hogy miként építheted fel a karaktert (milyen felszereléseket adsz neki, maga a szintlépés). A történet egyre mélyebb és mélyebb lesz, és valóban vannak benne meglepetések és váratlan fordulatok. Ez volt az első alkalom, hogy az elejétől a végig lejátszottam egy játékot és aztán újrakezdtem.

Úgy tűnik, az egyetlen rossz dolog, hogy néhány ember problémákat jelzett az installálással kapcsolatban, illetve hogy a TF-nek rendkívül hosszú kezdési és töltési idői vannak. Nekem sohasem volt ilyen problémám. De le kellett vennem a színeket 16 bitesre, egyébként nem futott simán a játék. A rendszerem: P4 1,8 GHz (okés, ez nem túl gyors), 1 GB RAM (de béna 166Mhz), és Radeon 9600 XT.

Remélem nem kell már sokáig várnotok, mire olyan TF függők lesztek, mint én!



Forrás: Tell us your opinion of the Exteded version of The Fall


(Vissza)