Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Követelmények

Világ
Történet
Hősök
NPCk
Ellenfelek

Háttérinfók
Előzetesek
Interjuhék

Galéria
Screens
Concepts

2005.06.02. - Kwish

Xbox-attitude interjuhé

(2005.05.31) Az Xbox-Attitude névre hallgató (egyébként francia) oldal lehozott egy interjuhét a The Roots fejlesztőgárda egyik képviselőjével. Nem is olyan rossz, tájékozódásnak megteszi, kicsit részletesebben mesélnek benne a mágia rendszerről.

Xbox-Attitude: Hello, bemutatkoznál nekünk?
Piotr: Piotr Krzywonosiuk vagyok, én felügyelem a The Roots fejlesztését.

Xbox-Attitude: Hány ember dolgozik a The Roots fejlesztésén?
Piotr: Jelen pillanatban a projecten 25 programozó, művész, tesztelő és adminisztratív munkaerő dolgozik.

Xbox-Attitude: Mióta dolgozol ezen a projecten?
Piotr: Most már olyan 20 hónapja.

Xbox-Attitude: Milyen dolgok befolyásolták a játék fejlesztését?
Piotr: A The Roots néhány japán RPG elemet vegyíti az európai megközelítéssel. Ami a japán RPGket illeti, mi mindig szerettük az olyan játékokat, mint a Final Fantasy sorozat, a Grandia, vagy a Wild Arms. Ezek, és még néhány másik játék is ösztönzőleg hatott ránk. Maga a játékvilág pedig leginkább ahhoz hasonló, amit a nyugati RPGkben találhatunk - összevethető akár Tolkien fantasy világával is.

Xbox-Attitude: Mondanál néhány szót Yan-ról, a főkarakterről?
Piotr: Yan nagyon fiatal, csaknem gyerek még, mikor a játék elkezdődik. Az egyik mágikus fa (az Élet Fájának) őrzője nevelte fel. Ez a jó-természetű, idősebb ember vette magához, és saját unokájával együtt nevelte. Hősünk vidám, nyitott, gondtalan és meglehetősen naiv, ami részben annak köszönhető, hogy őszinte és lovagias ember. Yan nagyon bátor, és rendelkezik azzal a képességgel, hogy ösztönözzön másokat. A játék során lényegében egy igazán karizmatikus vezető válik belőle azok számára, akik vállalják, hogy követik hatalmas küldetése során. Yan elsősorban a kard használatát preferálja, és jártas az Élet Mágiában.

Xbox-Attitude: Hány játszható karakter lesz?
Piotr: Yan-tól eltekintve még 7 egyéb karakterrel lehet majd játszani. A játék különböző fázisaiban jelennek meg, hogy segítsék főhősünket. Bár, nem mindegyik lesz teljes szívből elkötelezett Yan céljai iránt… Persze utálnám lelőni a poént, úgyhogy nem is mondok erről többet.
Egyébként a csapat legfeljebb három karakterből állhat. Az utazás, vándorlás során a karakterek követik Yan-t, de a harci arénákban a játékos mindegyiküket teljesen az irányítása alá vonhatja. A The Roots játékmenetének létfontosságú eleme, hogy a játékos a csapattagok készségeit megfelelő hatékonysággal használja ki. A csapattagok támogathatják egymást a harc közben, minden karakter rendelkezik valami egyedi, speciális képességgel, és az igazán nehéz ellenfelek legyőzése csak úgy sikerülhet, ha a játékos megtalálja, miként használja ki maximálisan ezeket a képességeket, s hogy miként dolgozzanak össze a csapattagok.

Xbox-Attitude: Lorath Földjének milyen területeit ismerhetjük meg a játékban?
Piotr: A játék világa elég nagy, és - véleményünk szerint - annyira változatos, amennyire csak lehetséges. Nagyon sok felfedezésre váró terület van: erdők, hegyek, sivatagok, temetők, katakombák ésígytovább. Minden egyes helyszínt a neki megfelelő építészet jellemez, ami lehetővé teszi, hogy érzékeltessük a játékosokkal az egyedi kultúrákat. Van néhány szokatlan helyszín is a játékban, mint pl. repülő szigetek, démoni mélységek és túlvilági erődítmény...
Azok a kíváncsi játékosok, akik időt és energiát fektetnek Lorath földjének felfedezésébe, esélyt kapnak arra, hogy ritka tárgyakat fedezzenek fel (illetve extra tapasztalatot szerezzenek). Mindezek mellett a The Roots-ban nagyon sok mellékküldetést is találhatnak a játékosok, melyek lehetőséget adnak néhány igazán nagyszerű jutalom, díj megszerzésére is.

Xbox-Attitude: Mondanál néhány szót a játék különböző varázslatairól?
Piotr: A varázslat rendszer különféle mágia iskolára épül, melyek az alapvető elemekből (levegő, víz, föld, tűz) eredeztethetőek, s ezek kiegészítéséül megtalálható még a halál és az élet iskola is. Minden játékos karakter képes bármilyen mágia iskola varázslatait megtanulni, hacsak azok nem egymást kizáróak (pl. a tűz és a víz). Bármely karakter specializálhatja magát a mágia valamely iskolájára, s rendszerint megéri majd pontokat fektetni az egyes mágia ágakba. Minden iskolához 12 varázslat tartozik, melyek között a védekező és a támadó spellek egyaránt megtalálhatóak, így aztán összesen 70 varázslatnál több lesz a játékban. Néhány varázs csak egyes célpontokra, míg mások területre hatnak. A varázslatok speciális effektjeinek legtöbbjét már betettük a játékba, és el kell ismernem, igazán örülök, olyan jó néznek ki.
A varázslatok mellett minden karakter speciális támadásokat tanulhat meg - ezek igen hatásos kombók -, melyek számos csatában kritikusak lehetnek. A különleges támadások rendszerint ahhoz a bizonyos fegyverhez kapcsolódnak, melyet a karakter használ (kard, íj, harci pöröly ésatöbbi) és egyediek lesznek minden játékos karakter esetében. Minden karakter legfeljebb öt ilyen kombót tud majd elsajátítani, így 40 ilyen képesség lesz a játékban. A különleges támadásokat rendkívül szórakoztató használni, nagyon látványosak és igen nagymértékű plusz sebzést okoznak.

Xbox-Attitude: Milyen lényekkel találkozhatunk a játékban?
Piotr: Közel 100 egyedileg kinéző ellenfél lesz a The Roots-ban. Ezek megjelenésükben, viselkedésükben és harci taktikájukban térnek el egymástól. Ezek között a játékosok harcba szállhatnak vadállatokkal, melyek karmai és állkapcsai igen veszélyes fegyverek. Lesznek olyan csoportos, vadon élő lények, melyek primitív fegyvereket használnak (tüskés bunkót pl.). Néhány ellenfél pedig mágiát is képes használni, ami jelzi, hogy kissé problémás lesz a dolog...
Mivel a The Roots fantasy játék, lesznek benne orkok, trollok, démonok, csontvázak, és nagyon sok ocsmány kis lény, melyeket már jól ismerünk az ilyesféle világokból. De ez még nem minden. A játékosok találkozhatnak néhány szokatlan szörnnyel is, melyek eltérőek kinézetükben és viselkedésükben. Ahelyett hogy ezekről túl sokat mondanék, inkább a játékosokra hagyom a felfedezés örömét...

Xbox-Attitude: Milyen hosszú lesz a The Roots kampánya?
Piotr: Egy átlagos játékosnak olyan 25-30 órába telik, mire a végére ér. Ugyanakkor szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy egy kíváncsi játékos - aki több időt szán a világ mélységeinek felfedezésére - hosszabb ideig is elszórakozik vele.

Xbox-Attitude: Mi különbözteti meg a The Roots-ot a többi RPG-től?
Piotr: Meglehetősen biztosak vagyunk abban, hogy a harcrendszer... amely - még ha nem is tekinthető forradalminak -, meglehetősen egyedi és lehetséges, hogy a játék egyik legfontosabb eleme. Aztán a művészeti elemek is olyanok, melyek eléggé megkülönböztetik más játéktól.
Végül, de nem utolsósorban ott a léghajó verseny, ami igazán egyedi dolog (ez a The Roots egyik mini-játéka). A játék még fejlesztés alatt áll, s dolgozunk néhány olyan jellemzőn, ami reményeink szerint meglepheti majd a játékosokat.

Szerző: fylodindon
Forrás: Xbox-Attitude


(Vissza)