Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

2004.03.02. - Kwish

The Fall – RPGdot preview (03.11.21)


A Silver Style Entertainment már közel egy évtizede a játéküzletág szereplője, de a játékosok csak a két legutóbbi projectjük (Gorasul, Soldiers of Anarchy) eredményeképp ismerték meg nevüket. Míg a Gorasul meglehetősen szerény fogadtatásra lelt, a poszt-apokaliptikus világban játszódó, kiváló 3D grafikával rendelkező taktikai-stratégiai Soldiers of Anarchy egész jól bejött. Ezek a készítői tapasztalatok elég jól elhelyezik legújabb játékukat (The Fall: Last Days of Gaiai) melyet már közel két éve fejlesztenek.

A "The Fall" egy történet alapú, egy poszt-apokaliptikus világban játszódó csapattal játszható CRPG. A fejlesztők egyértelműen hivatkoznak a Fallout hatásaira, de céljuk volt az is, hogy egy olyan élettel teli világot alkossanak meg, mint a Gothic-é, egy olyan taktikai harccal kiegészítve, mint a JA2.. Az ambiciózus célok mellett, lássuk, végül mit is ajánlanak..

Terraformálók és terroristák
A játék előtörténete 2062-ben kezdődik, mikor a NASA megépít hat terraformálót, hogy azokkal segítse a Mars kolonizálását. Ezeket a hatalmas gépeket arra hozták létre, hogy nagy mennyiségű szén-dioxidot pumpáljanak a Mars légkörébe. Mielőtt azonban a gépeket szállító űrhajó megkezdte volna útját egy szélsőséges szekta megszerezte felettük az irányítást. Rémálomszerű forgatókönyv indult be, ahogy a terraformálókkal szén-dioxidot pumpáltak a Föld légkörébe, hatalmas meterológiai katasztrófát idézve elő. Az elszabaduló pusztító hurrikánok és a sarkok megolvadó jégsapkái örökre megváltoztatták a Föld klímáját.
21 évvel előrelépve szembetalálhatjuk magunkat a megszemélyesítendő karakterrel, aki egy kis faluban él Amerika déli részén. A durva, kopár földet száraz viharok korbácsolják végig. Miután karakterünk elveszítette családját egy banda támadás során, megindul Új-Mexikóba, ahol a pletykák szerint új kormány van alakulóban..


Nem SPECIAL, de valami..
A karakter-létrehozás rajongói meglehetősen kielégítőnek találhatják majd a TF rendszerét. A játék a fő karakter kialakításával kezdődik, aki férfi vagy és nő is lehet. A hat megszokott alapképesség értéke 1-20 közötti értéket vehet fel. Míg a 14 készség, képzettség értéke 1-99 között változhat.
A játékosok továbbá megválaszthatják a karakter nevét, legutolsó lakóhelyét, szakmáját, és testének főbb jellemzőit ("main body feature"). Még nem adtak ki információt arról, milyen hatása lehet a játékmenetre például a foglalkozásnak, vagy a legutolsó lakóhelynek, de a főbb testi jellemzők (mint pl. nagy, kicsi, csinos) befolyásolhatják az alapképességek értékeit. Végül, a ruházatot szabadon meg lehet választani, s mindkét nem képviselői számára meglehetősen széles választékban állnak rendelkezésre arc, és bőrszín modellek.
A karakter fejlődés a megszokott XP és szintlépés rendszeren keresztül megy majd. A játékosok képzettség (skill) pontokat oszthatnak le szintlépéskor, de perkeket (különleges képességeket) is lehet választani a megfelelő készség szint elérésekor. Carsten Strehse vezető tervező elmondta például, hogyan alakul a Könnyű fegyverek használata készség: ha a képzettség szintje 75 pontot meghaladja a játékos választhat a "harc térdelve" vagy a "harc fekve", illetve a "gyors töltés" vagy a "gyors célzás" jellemzők között. A Silver Style közlése szerint elsődleges céljuk volt, hogy minden alapképességet és készséges hasznossá tegyenek. Bár nincs külön ”beszéd” készség, a karizma jelentős szerepet játszik majd az NPCkel való kapcsolattartásban..


Vándorlás a Pusztulatban..
A The Fall hatalmas és egyedi játékvilággal rendelkezik, ami a játékosoknak nagyfokú szabadságot biztosít. Valahol Amerikában, Texas és Arizona között található a helyszín, Carsten Streshe tájékoztatása szerint több tucatnyi terület található a térképen, rendszerint néhány mértföldnyi városok, falvak, zárt területek és így tovább. A játékosok bármely már megismert területre elutazhatnak döntéseiktől függően, a történet különböző irányokban bontakozhat ki, attól függően hogy milyen sorrendben oldja meg a karakter a feladatokat. Egy igen jó történetet ígértek, érdekes párbeszédekkel, de ha a fő történet szálat már be is fejezte a játékos még továbbfolytathatja a játékot és fejlesztheti a karakterét.
A Silver Sryle célja, hogy egy hihető poszt-apokaliptikus világot építsen fel, valós karakterekkel és viselkedéssel, növényekkel és állatokkal, s hogy meglehetősen feszült, kiélezett légkört alakítson ki. Teljes nappal-éjszaka ciklust alakítottak ki, s az NPCk ennek megfelelő napi rutinnal, időbeosztással rendelkeznek, s a karakter hírének megfelelően próbálnak majd reagálni ezzel is egy valós világ illúzióját erősítve.
Néhány érdekes jellemző, mint például a vezethető járművek, vagy a vadászható állatok, a vízkeresés igen magas szintű interaktivitást nyújtanak. Az egyik legizgalmasabb vonása a játéknak a Műszaki ismeretek készség, melynek segítségével a karakterek tárgyakat hozhatnak létre. A Silver Style ígérete szerint a játékos útja során található tárgyak közül igen sokat használhatunk majd arra, hogy új tárgyakat alkossunk meg.
A játék során hat fős csapatot állíthatunk fel, zsoldosok felfogadásával, vagy azzal, hogy meggyőzzük az NPCk némelyikét csatlakozzon hozzánk. A csapattagok teljes mértékben a játékos irányítása alá tartoznak, de saját napirenddel rendelkeznek, s beszélgetnek is egymással. Carsten szerint szerethetik, vagy éppen gyűlölhetik is egymást. A csapattagok megjegyzéseket tesznek, melyből akár az is kiderülhet, mi érdekelheti őket igazán ("Odass, arra a motorra, betyár jól néz ki. Jól feltuningolhatnám, hogy seperjen mint a szél!")
Egy pillantás a képekre, és a művészeti elemekre rögtön megmutatja, hogy a Fallout 50-es évekbeli stílusával szemben a The Fall jóval modernebb megjelenésű játék, bár mindkettő meglehetősen lepusztult körülmények között játszódik. Mindezt 3D renderelt képek jelenítik majd meg, a szokásos ISO nézetben, vagy akár harmadik személyes nézőponttal, zoomolható kamerával.


Kíméletlen, durva világ
A harc igen fontos szerepet tölt be a The Fall világában, s a Silver Style véleménye szerint mindeddig ők fejlesztették ki a legalaposabb harcrendszert a 3D CRPG között. Számos elemet adtak a harchoz, hogy taktikusabb és élménydúsabb legyen. Az automata megállás egy csomó beállítással kiválasztható (pl. "ellenség megpillantása", "már csak az életerő 10%-a maradt"). A harcot be lehet úgy állítani, hogy minden forduló után megálljon, amivel gyakorlatilag a forduló-alapú harcot lehet létrehozni (bár akciópontok nem lesznek). Ezeken a megállító paramétereken kívül a játékos többszörös parancssorokat tud majd létrehozni, beleértve az útjelzőket is.
A csapattagok esetében egyedi magatartás beállításokat lehet létrehozni, egyszerűsítve a mikromenedzsmentet. Lényegében azok, akik csak a történet után érdeklődnek használhatják az összes AI beállítást felgyorsítva és leegyszerűsítve ezzel a harcot.
Tekintettel az eddig felfedett AI lehetőségekre, a különleges képességekre, a térdelő, vagy fekvő pozícióban tüzelő karakterekre meglehetősen komoly stratégiai harci lehetőségek lesznek a játékban, figyelembe véve a 60-nál több fegyvert is. Remélhetőleg a Silver Style beépíti a SoA sérülés modelljét, ami lehetővé tette a falak lerobbantását is..
A grafikus motor és a pontos fizikai megvalósítás igazán nagy élménnyé teszi a harcot, ahol a szemét röpül a felröppent épületekből és a golyók gellert kapnak a falakon.


Konklúzió
Az olyan jellemzőkkel, mint az ezernél több NPC, 300 tárgy, 60 fegyver, és a 3.000 oldalnál több történet, küldetés és dialógus a The Fall bizonyára több lesz, mint valami új dolog, amire a Fallout rajongók várnak.
Egy kiegészítést már most terveznek.. ez teszi majd lehetővé a csoportos multiplayer játékot, s lesz benne egy szerkesztő is. A játékot valamikor 2004 első negyedévének vége felé szeretnék kiadni.

Szerző: Brian 'Dhruin' Turner
Itt az eredeti szöveg..


(Vissza)