|
2004.03.02. - Kwish
The Fall – RPGdot preview (03.11.21)
A Silver Style Entertainment már közel egy évtizede a játéküzletág szereplője, de a játékosok csak a két legutóbbi projectjük (Gorasul, Soldiers of Anarchy) eredményeképp ismerték meg nevüket. Míg a Gorasul meglehetősen szerény fogadtatásra lelt, a poszt-apokaliptikus világban játszódó, kiváló 3D grafikával rendelkező taktikai-stratégiai Soldiers of Anarchy egész jól bejött. Ezek a készítői tapasztalatok elég jól elhelyezik legújabb játékukat (The Fall: Last Days of Gaiai) melyet már közel két éve fejlesztenek.
A "The Fall" egy történet alapú, egy poszt-apokaliptikus világban játszódó csapattal játszható CRPG. A fejlesztők egyértelműen hivatkoznak a Fallout hatásaira, de céljuk volt az is, hogy egy olyan élettel teli világot alkossanak meg, mint a Gothic-é, egy olyan taktikai harccal kiegészítve, mint a JA2.. Az ambiciózus célok mellett, lássuk, végül mit is ajánlanak..
Terraformálók és terroristák
A játék előtörténete 2062-ben kezdődik, mikor a NASA megépít hat terraformálót, hogy azokkal segítse a Mars kolonizálását. Ezeket a hatalmas gépeket arra hozták létre, hogy nagy mennyiségű szén-dioxidot pumpáljanak a Mars légkörébe. Mielőtt azonban a gépeket szállító űrhajó megkezdte volna útját egy szélsőséges szekta megszerezte felettük az irányítást. Rémálomszerű forgatókönyv indult be, ahogy a terraformálókkal szén-dioxidot pumpáltak a Föld légkörébe, hatalmas meterológiai katasztrófát idézve elő. Az elszabaduló pusztító hurrikánok és a sarkok megolvadó jégsapkái örökre megváltoztatták a Föld klímáját.
21 évvel előrelépve szembetalálhatjuk magunkat a megszemélyesítendő karakterrel, aki egy kis faluban él Amerika déli részén. A durva, kopár földet száraz viharok korbácsolják végig. Miután karakterünk elveszítette családját egy banda támadás során, megindul Új-Mexikóba, ahol a pletykák szerint új kormány van alakulóban..
Nem SPECIAL, de valami..
A karakter-létrehozás rajongói meglehetősen kielégítőnek találhatják majd a TF rendszerét. A játék a fő karakter kialakításával kezdődik, aki férfi vagy és nő is lehet. A hat megszokott alapképesség értéke 1-20 közötti értéket vehet fel. Míg a 14 készség, képzettség értéke 1-99 között változhat.
A játékosok továbbá megválaszthatják a karakter nevét, legutolsó lakóhelyét, szakmáját, és testének főbb jellemzőit ("main body feature"). Még nem adtak ki információt arról, milyen hatása lehet a játékmenetre például a foglalkozásnak, vagy a legutolsó lakóhelynek, de a főbb testi jellemzők (mint pl. nagy, kicsi, csinos) befolyásolhatják az alapképességek értékeit. Végül, a ruházatot szabadon meg lehet választani, s mindkét nem képviselői számára meglehetősen széles választékban állnak rendelkezésre arc, és bőrszín modellek.
A karakter fejlődés a megszokott XP és szintlépés rendszeren keresztül megy majd. A játékosok képzettség (skill) pontokat oszthatnak le szintlépéskor, de perkeket (különleges képességeket) is lehet választani a megfelelő készség szint elérésekor. Carsten Strehse vezető tervező elmondta például, hogyan alakul a Könnyű fegyverek használata készség: ha a képzettség szintje 75 pontot meghaladja a játékos választhat a "harc térdelve" vagy a "harc fekve", illetve a "gyors töltés" vagy a "gyors célzás" jellemzők között.
A Silver Style közlése szerint elsődleges céljuk volt, hogy minden alapképességet és készséges hasznossá tegyenek. Bár nincs külön ”beszéd” készség, a karizma jelentős szerepet játszik majd az NPCkel való kapcsolattartásban..
Vándorlás a Pusztulatban..
A The Fall hatalmas és egyedi játékvilággal rendelkezik, ami a játékosoknak nagyfokú szabadságot biztosít. Valahol Amerikában, Texas és Arizona között található a helyszín, Carsten Streshe tájékoztatása szerint több tucatnyi terület található a térképen, rendszerint néhány mértföldnyi városok, falvak, zárt területek és így tovább. A játékosok bármely már megismert területre elutazhatnak döntéseiktől függően, a történet különböző irányokban bontakozhat ki, attól függően hogy milyen sorrendben oldja meg a karakter a feladatokat. Egy igen jó történetet ígértek, érdekes párbeszédekkel, de ha a fő történet szálat már be is fejezte a játékos még továbbfolytathatja a játékot és fejlesztheti a karakterét.
A Silver Sryle célja, hogy egy hihető poszt-apokaliptikus világot építsen fel, valós karakterekkel és viselkedéssel, növényekkel és állatokkal, s hogy meglehetősen feszült, kiélezett légkört alakítson ki. Teljes nappal-éjszaka ciklust alakítottak ki, s az NPCk ennek megfelelő napi rutinnal, időbeosztással rendelkeznek, s a karakter hírének megfelelően próbálnak majd reagálni ezzel is egy valós világ illúzióját erősítve.
Néhány érdekes jellemző, mint például a vezethető járművek, vagy a vadászható állatok, a vízkeresés igen magas szintű interaktivitást nyújtanak. Az egyik legizgalmasabb vonása a játéknak a Műszaki ismeretek készség, melynek segítségével a karakterek tárgyakat hozhatnak létre. A Silver Style ígérete szerint a játékos útja során található tárgyak közül igen sokat használhatunk majd arra, hogy új tárgyakat alkossunk meg.
A játék során hat fős csapatot állíthatunk fel, zsoldosok felfogadásával, vagy azzal, hogy meggyőzzük az NPCk némelyikét csatlakozzon hozzánk. A csapattagok teljes mértékben a játékos irányítása alá tartoznak, de saját napirenddel rendelkeznek, s beszélgetnek is egymással. Carsten szerint szerethetik, vagy éppen gyűlölhetik is egymást. A csapattagok megjegyzéseket tesznek, melyből akár az is kiderülhet, mi érdekelheti őket igazán ("Odass, arra a motorra, betyár jól néz ki. Jól feltuningolhatnám, hogy seperjen mint a szél!")
Egy pillantás a képekre, és a művészeti elemekre rögtön megmutatja, hogy a Fallout 50-es évekbeli stílusával szemben a The Fall jóval modernebb megjelenésű játék, bár mindkettő meglehetősen lepusztult körülmények között játszódik. Mindezt 3D renderelt képek jelenítik majd meg, a szokásos ISO nézetben, vagy akár harmadik személyes nézőponttal, zoomolható kamerával.
Kíméletlen, durva világ
A harc igen fontos szerepet tölt be a The Fall világában, s a Silver Style véleménye szerint mindeddig ők fejlesztették ki a legalaposabb harcrendszert a 3D CRPG között. Számos elemet adtak a harchoz, hogy taktikusabb és élménydúsabb legyen. Az automata megállás egy csomó beállítással kiválasztható (pl. "ellenség megpillantása", "már csak az életerő 10%-a maradt"). A harcot be lehet úgy állítani, hogy minden forduló után megálljon, amivel gyakorlatilag a forduló-alapú harcot lehet létrehozni (bár akciópontok nem lesznek). Ezeken a megállító paramétereken kívül a játékos többszörös parancssorokat tud majd létrehozni, beleértve az útjelzőket is.
A csapattagok esetében egyedi magatartás beállításokat lehet létrehozni, egyszerűsítve a mikromenedzsmentet. Lényegében azok, akik csak a történet után érdeklődnek használhatják az összes AI beállítást felgyorsítva és leegyszerűsítve ezzel a harcot.
Tekintettel az eddig felfedett AI lehetőségekre, a különleges képességekre, a térdelő, vagy fekvő pozícióban tüzelő karakterekre meglehetősen komoly stratégiai harci lehetőségek lesznek a játékban, figyelembe véve a 60-nál több fegyvert is. Remélhetőleg a Silver Style beépíti a SoA sérülés modelljét, ami lehetővé tette a falak lerobbantását is..
A grafikus motor és a pontos fizikai megvalósítás igazán nagy élménnyé teszi a harcot, ahol a szemét röpül a felröppent épületekből és a golyók gellert kapnak a falakon.
Konklúzió
Az olyan jellemzőkkel, mint az ezernél több NPC, 300 tárgy, 60 fegyver, és a 3.000 oldalnál több történet, küldetés és dialógus a The Fall bizonyára több lesz, mint valami új dolog, amire a Fallout rajongók várnak.
Egy kiegészítést már most terveznek.. ez teszi majd lehetővé a csoportos multiplayer játékot, s lesz benne egy szerkesztő is. A játékot valamikor 2004 első negyedévének vége felé szeretnék kiadni.
Szerző: Brian 'Dhruin' Turner
Itt az eredeti szöveg..
(Vissza)
|
|