Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

The Witcher - Jellemzők


A "The Witcher" egy szerepjáték, melynek elkészítése során leginkább a különleges, és vizuálisan lenyűgöző akcióra, valamint a tartalmas, és magával ragadó történetre koncentráltak a fejlesztők.

Persze a játék nem korlátozódik a folyton újjászülető szörnyek sikeres legyilkolászására. A P&P játékokhoz hasonlóan a hősünk felfedezi a világot, találkozik más karakterekkel, beszélget velük, s eközben különféle küldetéseket kap, s megismert a fő történetszál helyszíneit, és mellékágait. A cselekmény nem lineáris - a hősünk többféleképp is megoldhatja a küldetéseket. A feladatok teljesítésével a boszorkányvadász (”witcher”) tapasztalatokat szerez, fejleszti harci képességeit, új támadási formákat, és mágikus gesztusokat sajátíthat el. A játékban az akcióra és a történetmesélésre helyezték a hangsúlyt. Azt is el akarták érni, hogy a játékosok realizálják karakterük egyre erősebbé és képzettebbé válását, anélkül, hogy táblázatok, és statisztikák áttanulmányozására kényszerítenék őket.

A játék elkészítésénél céljuk az volt, hogy úgy szórakoztassák az embereket, hogy közben ne fárasszák, és untassák őket. Ugyanakkor a fejlesztők felhívják arra figyelmet, hogy bár a TW a széles közönség számára készült, még mindig az a játék, amely egyaránt izgalmas a bonyolult CPRGk rajongóinak, valamint a gyors akciókat előnyben részesítő kezdő játékosoknak is.

Vitézség és karakter
Természetesen van néhány előnye, ha witcher valaki - a kardforgatás kétségbevonhatatlan készsége, rejtélyes éjjellátó képesség, páratlan alkímiai ismeretek, valamint az a veleszületett képesség, hogy képes vagy vágyat ébreszteni a nőkben és zűrzavart, felbolydulást okozni ellenségeid között. Bár ezek a szerény örömök be is határolják a witcherek számára engedélyezett élvezeteket. A kegyetlen kiképzés, próbák és megpróbáltatások annyira megerősítettek, hogy elértél természetfeletti képességeid csúcsára, de közben visszafordíthatatlanul megváltoztatták szervezeted természetes működését. Megölhetsz bármennyi szörnyet, megmenthetsz bármennyi életet, mindez nem ment meg attól, hogy azok akik rettegnek tőled, és bizalmatlanok veled szemben, leköpködjenek, s mindenféle ocsmányságot mondjanak a witcher-félékről, ha hátat fordítasz nekik. Csak annyit tehetsz, hogy összeszorítod a fogad, elfogadod a fizetséget és továbbállsz. Nem várhatsz hálát, de még egy egyszerű “köszönöm“-öt sem.

Kötetlen döntések és következmények
Utad során újra és újra olyan helyzetekben találhatod magad, mikor egy bizonyos valaki - ez lehet egy nagyhatalmú uralkodó, vagy egy tiltott szervezet vezetője - azt követeli, hogy egy bizonyos fokig légy engedékeny és együttműködő céljaival kapcsolatban. Bárki is legyen az illető, legtöbbször rendelkezik akkora befolyással, hogy nem igazán hagy neked más választást, már ha egyáltalán lesz még döntési lehetőséged. Szerencsére mindig ott van a hideg gyilkos álarca, melyre számíthatsz, ami mentes minden érzelemtől és minden érdeklődéstől az erkölcsi jó iránt.
Bár ez túlzó leegyszerűsítése a dolgoknak. A játék cselekménye igazán tekervényes és távol áll a tisztán átlátható, érthető történettől. Egybefonódó témáknak és intrikáknak a szövevénye, ami hatalmas mennyiségű döntési lehetőséget ad a játékosnak, melyek mindegyike egyedi hatással bír e fantasy világ sorsára. E jellemző arra ösztönzi majd a játékosokat hogy újra és újra végigjátsszák a játékot, s egyértelműen kikényszeríti belőlük, hogy a kulcsfontosságú pillanatokban a kíváncsiságtól vezérelve nyomon kövessék az egyes döntéseket, hogy kikísérletezzék a különböző lehetőségeket, s így hozzáférjenek az alternatív befejezésekhez és a korábban még nem látott eseményekhez.

Karakterfejlődés
Ha úgy vélitek, hogy witchernek lenni azt jelenti, hogy van egy hatalmas kardotok és aszociálisan viselkedtek komoly pénzproblémával küszködve, akkor gondolkodjatok el még egyszer a dolgon. Bár minden bizonnyal híjján vagytok az egyenletes és megbízható jövedelem forrásnak, azért ennél sokkal nagyobb dolgot jelent, ha valaki witcher. Sötét, engesztelhetetlen foglakozás, és a witcherek nem választanak, őket választják ki. Így végső soron rajtatok, a játékosokon múlik annak meghatározása, hogy miként is fejlődjön Geralt karaktere, hogy vajon egy legyőzhetetlen kardforgató, vagy egy arkane harci mágus, vagy akár egy hathatós alkimista váljon belőle (vagy e három bármely kombinációja).
Bárhogy is legyen, a 250 skill és egyéb képesség több mint elegendő kell legyen arra, hogy saját Geraltotokat egy különleges játékos karakterré alakítsátok át. E célból a fejlesztők lemondtak a klasszikus, hagyományos szám alapú rendszerről, mellyel számos RPGben találkozhatnak a játékosok, s úgy döntöttek hogy az “azt kapod, amit látsz“ megközelítést alkalmazzák. Így a karakter skilljének kiválasztása csak arról szól, hogy felveszitek-e az adott skillt, vagy sem - így nem kell foglalkozni az esetleges maradványpontokkal, ami az egész játékélményt számok felhalmozásává alakítja át.
Sőt mi több, annak érdekében, hogy még csábítóbb legyen a játékmenet, a karakterfejlődés közvetlenül a történetmenet kibontakozásához kapcsolódik. Ahogy Geralt Sapkowski fantasy birodalmában vándorol, követi korábbi útjai nyomát s újra felkeres bizonyos helyszíneket, egyre jobban visszaemlékezik majd elfelejtett múltjára. Ráadásul ahogy ezek az emlékek fokozatosan visszatérnek, úgy szerzi vissza Geralt természetfeletti készségeit és képességeit is. De hogy pontosan mit is idéz fel, az teljes mértékben a játékoson múlik.

Innovatív valós idejű harc
A játékos Geraltként számos, motion-capture technikával rögzített, és éppen ezért vizuálisan lenyűgöző valós idejű harci mozdulatokkal, csapásokkal, ütésekkel, vágásokkal szerelkezhet fel, amitől aztán az ellenfelek hirtelen megkérdőjelezik a létezés folytonosságába vetett hitüket. Sőt mi több, a mágia, a bájitalok és a kardforgatás megfelelő használatával a karakter egyre jobban alkalmazkodik majd a harci szituációkhoz, s egyre hatékonyabb lesz az összecsapások során.
Az irányítás megszerkesztésekor a fejlesztők egyaránt gondoltak a tapasztalt felhasználókra, valamint a kezdőkre is. Így a játékos használhatja az egér és a billentyűzet kombinációját; vagy pusztán az egeret is. Természetesen semmilyen problémát nem jelenthet a kombinációk használata, még akkor sem, ha Geraltot teljesen körbeveszik harc közben.

A játék főbb jellemzői a következők:

Eredeti karakter koncepció
A játék főhőse egy professzionális szörnyvadász. Egy harcos, akit gyermekkorától fogva a küzdelemre képeztek ki, akit mindenféle változásnak, és próbának tettek ki, amely végül átalakította őt. A boszorkányvadászok testvériségébe tartozik, mely szövetséget valamikor még azért hozták létre, hogy védjék az emberiséget az ocsmány szörnyektől és bestiáktól.


Karakterfejlődés
A játékosnak folyamatosan olyan döntéseket kell hoznia, melyek befolyásolják a karakter fejlődését. Minden egyes eredményt tapasztalati ponttal jutalmaz a játék. Ha a karakter elér ebből egy bizonyos mennyiséget, akkor a következő szintre léphet, módosíthatja, megváltoztathatja a statisztikáit, képességeit, és készségeit. A karakter minden változása tükröződik a játékmenetben, épp úgy, ahogy a boszorkányvadász megjelenésében, és az inventoryban beállt változások is.


Nagyszerű látvány
A The Witcher-t úgy tervezték, hogy felejthetetlen vizuális élményt nyújtson. A játék a BioWare igen magas szinten módosított Aurora Enginejét használja, amely olyan kritikus változásokon esett át, melyek jelentősen javították a vizuális teljesítményt;
  • új világ szerkesztési módszer,
  • motion capture,
  • fizika modellezése,
  • egyéb változások, melyek meghökkentő hatásokat eredményeztek a környezetben, a modellekben, az animációkban, és a különleges effektusokban.
Az engine-ről további információkat olvashattok itt.

Tartalmas, és érdekes történet
A játék egyik legerősebb alkotóeleme a története. Egy olyan világot tár elénk, amely nem fekete és fehér, telis-teke kalandokkal, rejtélyekkel, és melyet hihető, valós karakterek népesítenek be. Érdemes még azt is megemlíteni, hogy a játékot felnőtt közönség számára tervezték, melyet a háttér, a történet, a párbeszédek, és az egész atmoszféra is tükröz.


Csak single player
A játék érdekes, és lenyűgöző történetét leginkább single player módban lehet prezentálni, így a fejlesztők úgy döntöttek, hogy ez lesz az egyetlen lehetőség. Minden játékon belüli elem jól összetett, így egy nagyon jó egy-játékos élményt nyújtanak, s a játék története is a játékos karakterre (és annak fejlődésére) koncentrál.


Átlátható a játék működése
A játék működése könnyen megérthető, áttekinthető a játékosok számára és a felhasználói kezelőfelület is hihetetlenül felhasználó barát.


Újszerű harcrendszer
A játék teljes egészében egérrel irányítható, így nagyon könnyű vele játszani. Ugyanakkor a harcrendszerük lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a harc során valós időben nagyon sokféle támadási formát használjon. A játékos létrehozhatja ütésekből, és csapásokból álló saját kombinációit még a harc előtt, majd tesztelheti ezeket ellenségein, különféle fegyvereket használva.. bár a witcher leginkább a kardhasználatban képzett, és a rendszer is ezt tükrözi.

Három különböző harci stílus
Három fő különböző harci stílus létezik - kiegyensúlyozott, támadó és védekező. Mindhárom stílusban vannak különböző típusú támadások, melyek egymással összekapcsolhatók egyetlen halálos mozdulatsorrá.


Motion capture animáció
A játékban található összes animáció motion capture technológiával készült. A nem-harci mozgásokat egyik legígéretesebb lengyel színész Borys Zsyc mutatta be. A harci akciókat történelmi fegyverek másolataival Marcin Zmudzki - a középkori kardvívás mestere - adta elő.


Fizikai engine elemek
A játék belső fizikai motorjáért az ún Rag-doll (rongybaba) és a hiteles test effektusok felelősek, ezek szimulálták az ellenfelekkel, valamint a környezettel kapcsolatos interakciókat.


Eleven játékvilág
A játék 5 fejezetből áll, s minden egyes fejezetben a karakter nagyon sok életteli, és színes helyszínt kereshet fel, ideértve Kaer Morhen-t a witcherek erődjét, Vyzime és Mayena nagyszerű városait, a Temeriai Lovagok régi kastélyát, és még sok más egyéb helyet, mely teli van érdekes karakterekkel és ijesztő szörnyekkel.


Andrzej Sapkowski regényein és novelláin alapuló világ
Andrzej Sapkowski az egyik legjelentősebb, díjnyertes lengyel fantasy szerző. A Sapkowski által létrehozott világ nagyon sok közös vonással rendelkezik más fantasy világokkal, ugyanakkor nagyon sok olyan vonással bír, amely megkülönbözteti az átlagtól. Ez a világ nem fekete és fehér, nincs egyértelmű különbség a gonosz és a jó között. Éppen ezért roppant hiteles karakterek népesítik be, melyek épp úgy viselkednek, mint a valódi emberek.. (vagy elfek, vagy törpék). Eleven, és színes világ, s számos párhuzamot találunk saját valóságunkkal, mint ahogy utalások is lesznek a pestisre, a diktatúrákra és a rasszizmusra. Ez egy borzalmas világ lehet, telve erőszakkal, és durva viselkedéssel, egy olyan hely, ahol csak a legerősebb érvényesülhet.
Andrzej Sapkowski regényeinek értékesítése rekordokat dönt. Könyveit millió példányszámban adták el, s több európai nyelvre lefordították már, s több országban is megjelent, mint például Oroszország, Franciaország, Németország, Spanyolország, Csehország, Szlovákia és Litvánia.

Kiadó: CD Project
Fejlesztő: CD Project RED



Forrás: Hivatalos oldal

(Vissza)

Fordította / írta: Kwish
2004.08.06.


Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.10.14. - The Witcher - Vizime Geralt szemével
2007.10.08. - The Wticher - Arany, tralala
2007.10.07. - The Witcher - RPGWatch előzetes #2 (071005)
2007.10.04. - The Witcher - RPGWatch előzetes #1 (071003)
2007.10.04. - The Witcher - Helyszín-bemutató videó


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása