Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Történet
FAQ
Board FAQ

Karakterek
NPCk
Tulajdonságok
Szakértelmek

Játékmenet
Harcrendszer
LWA
Küldetések
Tárgykombók

Háttérinfók
Értékelések
Előzetes
Interjuk
Development Diary
Letöltések
Galéria

The Fall - Harcrendszer


A csatamezőn a karakter irányítása mellett a játékos kihasználhatja majd az ún. "Battle Bar" (BB - Harc Menü) előnyeit is. Ez a képernyő felső részén két esetben jelenik meg: amikor a játékos csak akarja (1), illetve automatikusan, ha a karakter harcba keveredik (2).

A BB az alábbi irányítási funkciókat tartalmazza:



Kamera irányítás: Karakterek
A BB egyik jellemzője, hogy gombokként jelölve megjelennek a csapattag karakterek portréi. Ha egy ilyen gombra kattint a játékos, a kamera azonnal ráfókuszál az adott karakterre. Ennek segítségével a nagyon gyorsan váltogathatunk a karakterek között, és soha nem veszítjük el szem elől a csapatunk tagjait.
Ha a karakter az oka annak, hogy a harc leállt (auto-pause), a portréja kivilágosodik.
(Vissza)



Automatikus viselkedés
Az ún. Auto-Behaviour (AB - Automatikus viselkedés) menü célja, hogy a karaktereket a játékos teljesen irányíthassa. Segítségével minden egyes csapattag esetében beállítható egy egyedi viselkedés, amelyet a karakter automatikusan követ majd a harci körülmények között Az alábbi parancsok adhatóak ki ily módon:
  • Közelítse meg az ellenséget
  • Ne támadjon addig, amíg őt sem támadják
  • Először a legközelebbi ellenségre koncentráljon
  • A leggyengébb ellenségre koncentráljon
  • A legerősebb ellenségre koncentráljon
  • Harcoljon guggoló pozícióból
  • Harcoljon kúszó pozícióból (ha lehetséges)
  • Próbálja meg használni a másodlagos fegyvert
  • Gyógyítsa meg magát, ha a HP 50% alá csökken
  • Gyógyítsa meg magát, ha a HP 25% alá csökken
  • Gyógyítson másokat, ha a HP-jük 50% alá csökken
  • Gyógyítson másokat, ha a HP-jük 25% alá csökken
  • Töltsön újra automatikusan
  • Váltson fegyvert, ha kifogy a munícióból
  • Maradjon teljességgel passzív (Speciális, Vágóhíd üzemmód :D )
Ha az AB parancsok közül egy sem aktív, a karakter teljesen függetlenül cselekszik, az AI-jának megfelelően. A játékos teljesen le is kapcsolhatja a karakter AI-ját, és közvetlenül adhat ki parancsokat a harc közben.
Ez a menü csak akkor érhető el, ha egy vagy több játékos kijelölésre kerül, és minden egyes kiválasztott parancs ezekre a csapattagokra vonatkozik.
(Vissza)

Automatikus szüneteltetés (AP - Auto-Pause)
A harcrendszer alapesetben valósidejű. Ugyanakkor a csata manuálisan is megállítható a játékos szándékának megfelelően (a Space billentyűvel), vagy az auto-pause lehetőségek segítségével. Ezek az AP feltételek egy külön menüben állíthatóak be. A csata automatikusan megállítható az alábbi feltételek teljesülése esetén:
  • Ellenséges találkozás (encounter)
  • Ellenséges támadás (attack)
  • Ha betalálunk az ellenfélnél
  • A játékos karakter támadását követően
  • Miután egy csapattagot eltaláltak/megütöttek
  • Ha a játékos karakter HP-je kritikus értékre csökken (<25%)
  • Miután a karakter összeesik
  • Miután a karakter meghalt
  • Ha a karakter új parancsra vár
  • A karakter fegyvertára kiürül
  • A karakter kifogy a lőszerből
  • A karakternek nincs lőszere az aktuális fegyverhez
  • A karakternek nincs másodlagos fegyvere
  • Robbanást követően
  • Miután minden PC, és ellenség támadt egyszer
No persze annyi AP feltételt kapcsolhatsz be, illetve kapcsolhatsz ki, amennyit csak akarsz, attól függően, hogy milyen fokú ellenőrzést szeretnél a harctéri események felett.

A szünet során parancsokat adhatsz ki a csapattagoknak, s ők majd ezeket teljesítik, ha a harc újraindul. A karakter inventoryjában is pakolhatsz, vagy más módon is manipulálhatod a fegyvereket, vagy más tárgyakat (pl. újratölthetsz). A főkarakter képes arra is utasítást adni egy karakternek, hogy adja át egy tárgyát egy másik karakternek. Ugyanakkor ezzel a lehetőséggel csak egyszer élhet egy szünet során (mikor a harc újraindul) és csak abban az esetben, ha a másik karakter elég közel van. Ha nem ez a helyzet, akkor meg kell közelítenie azt a másik karaktert, mígnem kiadhatja a parancsot.
(Vissza)



Kamera kontroll: Csata szünet
Ha a csata leáll, egy kis, elkülönült szöveg-mező jelenik meg, amely tájékoztatja a játékost arról, hogy az AP gomb bekapcsolt. Ha közelebbről is meg szeretnéd vizsgálni, hogy mi az a dolog, ami a harc leállását okozta, csak rá kell klikkelned az extra gombra (kamera ikon), hogy a csatamező adott helyére ugorj. Ha a gombra mégegyszer ráklikkelsz (ekkor már "visszanyíl" ikon) visszatérsz eredeti pozíciódba.
(Vissza)

Kézi szüneteltetés
A pause ikonnal ellátott gombra klikkelve megállíthatod a harcot, és új parancsokat adhatsz ki a karaktereidnek. Ha mégegyszer erre a gombra klikkelsz (ekkor már a Játék ikont mutatja) folytatódik a harc. Ugyanezt kell tenni, ha az AP után szeretnétek újraindítani a játékot. A játékos ugyanerre a célra használhatja a Space billentyűt is.
(Vissza)

A harc sebességének módosítása
Egy különálló sebesség csúszómérő szabályozza a harc sebességét. Ízlésednek megfelelően felgyorsíthatod, vagy lelassíthatod az eseményeket. A –5 érték lecsökkenti a lépések sebességét 80%-kal, a –4 60%-kal, a –3 40%-kal, a –2 és a –1, 20%, illetve 10%-kal. A +1 - +5 értékek ue. a beállításokat tükrözik, csak a skála pozitív oldalán. A játék alapbeállítású sebessége 0.
(Vissza)

Ellenfelek jelölése
A harc szünetében további jelölők jelennek meg, melyek információt adnak arra vonatkozóan, hogy az éppen kiválasztott karakter milyen eséllyel találhatja el az adott ellenfelet az aktuális fegyverével. A színkódok jelentése a következő: vörös - lehetetlen eltalálni, narancs - nehéz eltalálni, sárga - normál találati valószínűség, zöld - könnyű eltalálni. Ha több karakter is kijelöésre került, akkor a jelölő színe a legközelebbi karakter szempontjából kerül kijelzésre. Ha egy karaktered sincs kijelölve, akkor a jelölő színek sem működnek.
(Vissza)


Az eredeti Silver Style ángélusul..


Fordította / írta: Kwish
2004.08.16.