The Fall - Harcrendszer
A csatamezőn a karakter irányítása mellett a játékos kihasználhatja majd az ún. "Battle Bar" (BB - Harc Menü) előnyeit is. Ez a képernyő felső részén két esetben jelenik meg: amikor a játékos csak akarja (1), illetve automatikusan, ha a karakter harcba keveredik (2).
A BB az alábbi irányítási funkciókat tartalmazza:
Kamera irányítás: Karakterek
A BB egyik jellemzője, hogy gombokként jelölve megjelennek a csapattag karakterek portréi. Ha egy ilyen gombra kattint a játékos, a kamera azonnal ráfókuszál az adott karakterre. Ennek segítségével a nagyon gyorsan váltogathatunk a karakterek között, és soha nem veszítjük el szem elől a csapatunk tagjait.
Ha a karakter az oka annak, hogy a harc leállt (auto-pause), a portréja kivilágosodik.
(Vissza)
Automatikus viselkedés
Az ún. Auto-Behaviour (AB - Automatikus viselkedés) menü célja, hogy a karaktereket a játékos teljesen irányíthassa. Segítségével minden egyes csapattag esetében beállítható egy egyedi viselkedés, amelyet a karakter automatikusan követ majd a harci körülmények között Az alábbi parancsok adhatóak ki ily módon:
- Közelítse meg az ellenséget
- Ne támadjon addig, amíg őt sem támadják
- Először a legközelebbi ellenségre koncentráljon
- A leggyengébb ellenségre koncentráljon
- A legerősebb ellenségre koncentráljon
- Harcoljon guggoló pozícióból
- Harcoljon kúszó pozícióból (ha lehetséges)
- Próbálja meg használni a másodlagos fegyvert
- Gyógyítsa meg magát, ha a HP 50% alá csökken
- Gyógyítsa meg magát, ha a HP 25% alá csökken
- Gyógyítson másokat, ha a HP-jük 50% alá csökken
- Gyógyítson másokat, ha a HP-jük 25% alá csökken
- Töltsön újra automatikusan
- Váltson fegyvert, ha kifogy a munícióból
- Maradjon teljességgel passzív (Speciális, Vágóhíd üzemmód :D )
Ha az AB parancsok közül egy sem aktív, a karakter teljesen függetlenül cselekszik, az AI-jának megfelelően. A játékos teljesen le is kapcsolhatja a karakter AI-ját, és közvetlenül adhat ki parancsokat a harc közben.
Ez a menü csak akkor érhető el, ha egy vagy több játékos kijelölésre kerül, és minden egyes kiválasztott parancs ezekre a csapattagokra vonatkozik.
(Vissza)
Automatikus szüneteltetés (AP - Auto-Pause)
A harcrendszer alapesetben valósidejű. Ugyanakkor a csata manuálisan is megállítható a játékos szándékának megfelelően (a Space billentyűvel), vagy az auto-pause lehetőségek segítségével. Ezek az AP feltételek egy külön menüben állíthatóak be. A csata automatikusan megállítható az alábbi feltételek teljesülése esetén:
- Ellenséges találkozás (encounter)
- Ellenséges támadás (attack)
- Ha betalálunk az ellenfélnél
- A játékos karakter támadását követően
- Miután egy csapattagot eltaláltak/megütöttek
- Ha a játékos karakter HP-je kritikus értékre csökken (<25%)
- Miután a karakter összeesik
- Miután a karakter meghalt
- Ha a karakter új parancsra vár
- A karakter fegyvertára kiürül
- A karakter kifogy a lőszerből
- A karakternek nincs lőszere az aktuális fegyverhez
- A karakternek nincs másodlagos fegyvere
- Robbanást követően
- Miután minden PC, és ellenség támadt egyszer
No persze annyi AP feltételt kapcsolhatsz be, illetve kapcsolhatsz ki, amennyit csak akarsz, attól függően, hogy milyen fokú ellenőrzést szeretnél a harctéri események felett.
A szünet során parancsokat adhatsz ki a csapattagoknak, s ők majd ezeket teljesítik, ha a harc újraindul. A karakter inventoryjában is pakolhatsz, vagy más módon is manipulálhatod a fegyvereket, vagy más tárgyakat (pl. újratölthetsz). A főkarakter képes arra is utasítást adni egy karakternek, hogy adja át egy tárgyát egy másik karakternek. Ugyanakkor ezzel a lehetőséggel csak egyszer élhet egy szünet során (mikor a harc újraindul) és csak abban az esetben, ha a másik karakter elég közel van. Ha nem ez a helyzet, akkor meg kell közelítenie azt a másik karaktert, mígnem kiadhatja a parancsot.
(Vissza)
Kamera kontroll: Csata szünet
Ha a csata leáll, egy kis, elkülönült szöveg-mező jelenik meg, amely tájékoztatja a játékost arról, hogy az AP gomb bekapcsolt. Ha közelebbről is meg szeretnéd vizsgálni, hogy mi az a dolog, ami a harc leállását okozta, csak rá kell klikkelned az extra gombra (kamera ikon), hogy a csatamező adott helyére ugorj. Ha a gombra mégegyszer ráklikkelsz (ekkor már "visszanyíl" ikon) visszatérsz eredeti pozíciódba.
(Vissza)
Kézi szüneteltetés
A pause ikonnal ellátott gombra klikkelve megállíthatod a harcot, és új parancsokat adhatsz ki a karaktereidnek. Ha mégegyszer erre a gombra klikkelsz (ekkor már a Játék ikont mutatja) folytatódik a harc. Ugyanezt kell tenni, ha az AP után szeretnétek újraindítani a játékot. A játékos ugyanerre a célra használhatja a Space billentyűt is.
(Vissza)
A harc sebességének módosítása
Egy különálló sebesség csúszómérő szabályozza a harc sebességét. Ízlésednek megfelelően felgyorsíthatod, vagy lelassíthatod az eseményeket. A –5 érték lecsökkenti a lépések sebességét 80%-kal, a –4 60%-kal, a –3 40%-kal, a –2 és a –1, 20%, illetve 10%-kal. A +1 - +5 értékek ue. a beállításokat tükrözik, csak a skála pozitív oldalán. A játék alapbeállítású sebessége 0.
(Vissza)
Ellenfelek jelölése
A harc szünetében további jelölők jelennek meg, melyek információt adnak arra vonatkozóan, hogy az éppen kiválasztott karakter milyen eséllyel találhatja el az adott ellenfelet az aktuális fegyverével. A színkódok jelentése a következő: vörös - lehetetlen eltalálni, narancs - nehéz eltalálni, sárga - normál találati valószínűség, zöld - könnyű eltalálni. Ha több karakter is kijelöésre került, akkor a jelölő színe a legközelebbi karakter szempontjából kerül kijelzésre. Ha egy karaktered sincs kijelölve, akkor a jelölő színek sem működnek.
(Vissza)
Az eredeti Silver Style ángélusul..
Fordította / írta: Kwish 2004.08.16. |