Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Áttekintés
Jellemzők

Játékvilág
Háttér
Ellenfelek
Attunements
Felszerelés

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék

2004.12.14. - Kwish

GameGuru értékelés (04.12.13)

A GameGuru nevű oldal lehozott egy rövid, de velős értékelést a játékról. Bár különösebben negatív felhangja nincs az értékelésnek, összességében csak 65%-ra értékelik...

(Általános ismertető (izometrikus, harc-orientált... vallás ellenes inkvizíció, blabla) mellőzve, ha valakit érdekel, nézzen körül az oldalon...)

A játék elején létre kell hoznod a karakteredet. Mindig női inkvizítort fogsz játszani és négy alaptulajdonság létezik: közelharc, távolsági harc, mágia, és sebesség. Ezen kívül ott vannak még az ún. attunements-ek (melyek a játék készségeknek megfelelő elemei). Ezek valamilyen képességet fednek, amit meghatározott fegyver, vagy páncélzat használatával szabadíthatsz fel. Az attunementek megváltoztatásával (négy alapelemhez kapcsolódnak: tűz, víz, levegő, föld) az lehet a karaktered, amit csak akarsz. Ezeket a képességeket a játékban bármilyen tárgyból ki lehet nyerni. Mágiahasználóként a karaktered összhangba hozza magát bármely tárgy lényegi esszenciájával, s ebből merít erőt.
Klikk!!!

Például, ha már elég régóta használsz egy kardot, akkor a karakter összhangba kerül vele és elnyeri az erejét, hatalmát (képességeit). Annak érdekében, hogy lehetőleg az összes ilyen készséget megtanuld a játékban fellelhető összes tárgyat használnod kell (emiatt aztán ebben a játékban nem is érdemes annyira bizonyos tárgyakra összpontosítani). Szükségtelen mondani, hogy ez meglehetősen megnöveli a játék újrajátszhatósági értékét.

A harc meglehetősen egyszerű, de mint az előbb már említésre került, az igazi mélységeit az attunement rendszer adja meg. Az ember "beállítja" a karakterét, aztán elindul harcolni - ha nem megy olyan jól, újragondolja az egészet. És persze az eltérő környezet eltérő taktikát követel meg. Van gyógyítási rendszer is - a karakter fel van szerelkezve korlátlan mennyiségű gyógynövénnyel, ami valamilyem primitív törzsi gyógyszert testesít meg (mint például a kötözőgyolcs). A gyógyító tárgyaid használatával ún. vérpontokat veszít a karakter, és ennek megfelelően csökken a maximális életpontjaid száma is (ha a tábortűz mellett megpihensz, ezek visszatérnek).


Mindent összevetve a Kult: Heretic Kingdoms egy tipikus izometrikus RPG, de nagyon sok olyan vonással bír, amiket még nem igazán lehetett látni ebben a stílusban. A harc magja a hack&slash, de van egy újszerű attunement rendszer, ami lehetővé teszi, hogy igen magas szinten egyedivé tehesd a karakteredet a több mint 100 különböző képesség használatával. Ha szeretitek az erős történettel felvértezett akció-RPGket, akkor élvezni fogjátok ezt a játékot.

Megjegyzés: A játék majdhogynem játszhatatlan készültségi fokban került kiadásra, és azok, akik a megjelenését követően nagyon gyorsan játszottak a játékkal, számtalan problémával találkoztak. De két hét elteltével az első patch a legtöbb problémát orvosolta (különösen a memóriával kapcsolatos dolgokat). Ez az értékelés az első patch-el feljavított játék alapján készült.


Klikk!!!
Bőségesen rendelkezésünkre állnak a térképek, kisebbek és nagyobbak egyaránt, s nagyon sok minden fel lehet fedezni. Minden egyes helyszín felfedezhető a valós világban és Álomvilágbeli megtestesülésében (ez ismét növeli a változékonyságot). Az Álomvilágban alapvetően ugyanazzal a környezettel találkozhat az ember, mint a valódi világban, de szellemek és egyéb nem-anyagiasult ellenfelek népesítik be. Ez az alternatív világ csak rövid ideig, átmenetileg érhető el (hacsak nem használod a Dreamform attunement-et).
Hang: 3/5 Közepes, a zenekari hanganyag általában véve jó, de ismétlődik.
Grafika: 3/5 Elavult, szépen részletezett háttér, izometrikus kamera állás (korlátozott zoomolással), statikus átvezető képek.
Játszhatóság: 3/5 Jó, egyszerűsített harc, érdekes attunement rendszer, küldetések tucatjai, hat különböző befejezés, 25-30 óra játékidő, nincs multi, statikus NPCk, kisebb teljesítményű gépeken rossz a töltési idő, sok hiba.
Összességében: 65%


Forrás: GameGuru


(Vissza)