Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.12.10. - Kwish

Gamespy értékelés / Xbox (04.12.06.)

Nos, hosszas küszködés után (no ez azért annyira nem igaz) sigerált lefordítani egy, még a kezdetek kezdetén megjelent értékelést. Azt hiszem, az utóbbi napok terméséből ez az utolsó. A Gamespy (mily meglepetés) meglehetősen jól fogadta a játékot 4,5/5 pontszámot (csillagot) adva neki.

Előnyök Hátrányok
Fantasztikus történet; kiváló szinkron; nagyszerű harcrendszer; jobb a tempója, mint az elődjéé; a csapattagokkal való kapcsolat sokkal érdekesebb a befolyásolás megjelenésének köszönhetően. A töltési idő pokoli; a harc közben néha igen komoly framerate probléma jelentkezik; a karakter modellek még mindig unalmasak; a játék egyik területe összecsapottnak tűnik.


Jó ideig nem irigyeltem az Obsidiant. Ez az új fejlesztő cég azt a nehéz feladatot kapta, hogy készítse el annak a játéknak a folytatását, mely 2003-ban olyan sok díjat nyert, hogy már a végén nem is számoltam. Szóval egy kicsit aggódva ültem neki a KotOR II-nek. Természetesen azt vártam, hogy Feargus és csapata jó munkát végez, de egy kicsit azért kételkedtem benne, hogy olyan kiváló játékos szállítanak le, mint ahogy történt. Ahogy a KotOR II-vel játszottam lenyűgözött az a fejlődés - némelyik finom, némelyik jóval komolyabb - amit a történetben és a játékfejlesztés terén tapasztaltam. A játék végére hihetetlen elégedett voltam a felfedezésemmel, hogy a KotOR II minden részében olyan jó, mint az eredeti, és néhány dologban egyértelműen túlszárnyalja azt. A SW rajongóknak és az RPG kedvelőknek most azonnal abba kell hagyniuk az olvasást és indulhatnak is beszerezni a játékot. (… KotOR hype…) KotOR II több, mint amit mindenki szeretett az első részben, és van néhány új dolog is.
Klikk!!!

A történet öt évvel az eredeti játékot követően zajlik. Egy olyan Jedit alakítasz, aki elveszítette kapcsolatát az Erővel. Miután magadhoz térsz egy bányászati kolónián behajintanak a galaxisba, ahol kalandozásaid közepette végül neked kell döntést hoznod az univerzum sorsáról. Ha ezt az ember egy mondatban foglalja össze, akkor nagyon elcsépeltnek hangzik a dolog, de a történet és az univerzum gyakorlatilag életre kel a nagyszerű párbeszédeknek, a kiváló szinkronnak, és a kedves fordulatoknak köszönhetően. Ténylegesen gondoskodnod kell a karakteredről és meg kell fontolnod, hogy miként döntesz. Foglalkoznod kell azzal is, hogy milyen kapcsolatot alakítasz ki azokkal a karakterekkel, akikkel út közben csatlakoznak hozzád.

Bár nagyon élveztem a történetet és véleményem szerint megáll a maga lábán is, szerintem jóval szórakoztatóbb lesz azoknak, akik ismerik az első részt. Nagyon sok hivatkozás lesz az első részre (utalnak erre a karakterek és az események is). Lesz néhány olyan tárgy is, ami jóval többet jelent majd azoknak, akik már játszottak az első résszel. A játékosok ismét felkereshetik az első részben megismert bolygókat és nagy élmény látni, hogy miként változtak meg ezek a helyek az elmúlt öt év alatt. Az új játékosokat ez nem érinti meg annyira és nem is élvezhetik igazán ezeket a dolgokat.


Klikk!!!
A KotOR II az eredetihez hasonlóan épül fel. Miután megismerted a kezdő területet, döntésedre bízzák, hogy hova és merre menj. Az Obsidian sokkal több visszavezető szálat épített be a folytatásba, így lényegében sokkal több értelme lesz visszatérni valahová. Ugyanez igaz a személyes környezetre is. Most is épp olyan sokat kell rohangászni, mint az első játékban, de több oda-vissza rohangászás van, mintsem a hosszú, egyenes távok (mint az első részben). Ráadásul a játék nagyon állat módon épül fel, a bolygók első küldetései rendszerint viszonylag hétköznapi dolgok, mielőtt az igazán kemény és izgalmas dolgok beindulnak. Szinte a KotOR II minden területét érdekesnek találtam, bár Nar Shadaa egy kissé felületesnek tűnt nekem.

A harc a D20 szabályrendszeren alapszik és a BioWare pszeudo valós-idejű stílusában játszódik. Kiválasztasz egy parancsot, majd hagyod, hogy a karakterek elvégezzék feladataikat a valós időben, míg a háttérben ott ”gurulnak a kockák”. De meg is állíthatod a harc minden pillanatában a játékot és beállítgathatod a szükséges mozdulatokat. BioWare és BIS veteránként én minden egyes harcomban visszaéltem a pause gomb nyújtotta lehetőségekkel.

Az első játékhoz hasonlóan utad során most is szép kis csapatot szedhetsz össze magadnak. A droidoktól a mandalorianokig, a Jediktől a tolvajokig, meglehetősen szép karaktergárda áll a rendelkezésedre, ami megfeleltethető a játékstílusodnak. Én mondjuk szeretek Jedikkal nyomulni, de volt arra is példa, hogy szükség volt az erős blaster támogatásra is. Volt olyan szituáció is, ahol a droid, vagy egy technikus specialista felbecsülhetetlen segítséget adott. A játékmenet szempontjából a csapatod megfelelően szórt arcokból áll és összepasszinthatók bármilyen játékstílussal.

Az első játéktól eltérően itt Jedivel kezdesz. Már korán kapsz erőtrükköket, bár a fénykardodat nem kapod meg, míg el nem töltesz olyan 10-15 órányi időt a játékkal. Körülbelül az utad harmadánál választhatsz magadnak Jedi presztízs osztályt. Nagyszerű lehetőség, hogy módosítsd karaktered jellemzőit. Minden karakternek új készségekből, képességekből és erőtrükkökből választhat. Választhatod azt is, hogy karaktered automatikusan lépjen szintet, bár én mindig előnybe részesítettem a manuális szintlépést.

Ami a párbeszédeket illeti, jobban szerettem ezt a társaságot, mint az első részben felvehető karaktereket. Sokkal érdekesebbnek tűntek számomra és jóval inkább a történet részét alkották. Segített e dologban az is, hogy van néhány küldetés, melynek során a főkarakter nem elérhető és ekkor a többi csapattaggal kell játszanod. De az igazi oka annak, hogy olyan nagyon élveztem ezekkel a karakterekkel a játékot, a játék legnagyobb változásának, a befolyás megjelenésének volt köszönhető. (Mellékesen megjegyzem, tetszett, hogy visszahozták HK-47-et és T3-M4-et, mert olyanok voltak, mint C3-PO és R2-D2 a mozifilmekben).
Klikk!!!

Az általad meghozott döntések megváltoztatják a csapat jellemét. Ez nemcsak egyszerűen a játék működésének sajátossága, hanem a játék cselekményének fontos részét képezi. Mivel a döntések, melyeket meghozol hatást gyakorolnak a legénységedre sokkal többet jelentesz nekik. A karakterekkel való kapcsolat sokkal változatosabb és érdekesebb lett. Mindezek mellett - és ez különösen a Sötét oldal játékosainak fog tetszeni - a Sith út sokkal impozánsabb lett. Nagyon sok játékos úgy érezte a KotOR kapcsán, hogy a Sötét oldal nem volt olyan jól kidolgozva, mint a Világos... nos ezeknek a játékosoknak így több okuk is van játszani a KotOR II-vel, a befolyásolás rendszerének, valamint a genya döntések meghozhatóságának köszönhetően.

A befolyás mellett vannak még egyéb finom változások is, mint például a tárgyak szétszerelése aztán új dolgok készítése. A játék nagyobbik részét nézve többnyire ugyanaz, mint az előző, ami elég kellemes dolog. A fő játékmenet érintetlen, mint ahogy a minijátékok is.

Bármennyire is nyerő a KotOR II, azért van egy pár dolog, ami megakadályozza, hogy ötcsillagos játék legyen (ez a max. értékelés a Gamespy-nál). Néhány kisebb dolog ízlés kérdése, pár ember nem bírja a kockadobálásos rendszert, néhány meg nem bírja majd a küldetésekkel járó hercehurcát. Elfogadom, hogy vannak játékosok, akik nem szeretik a játék ezen vonásait, de nem igazán érdekelnek. A legfőbb, tagadhatatlan problémák a játék engine-el vannak. A framerate gyalázatosan visszaesik a nehezebb harcok során. Minél több karakter vesz részt a küzdelemben, és minél többen lőnek blasterekkel, annál rosszabb a képfrissítés. A framerate még akkor is rossz lehet, ha csak a csapatoddal rohangászol, ez az összetettebb játékhelyszíneken vált nyilvánvalóvá. A karakter modelleken és a környezeten szintén meglátszik az idő. Ami egy évvel ezelőtt átlagosnak tűnt, most már idejétmúlttá vált. Különösen ha olyan játékok kényeztetnek minket, mint a Ninja Gaiden, a Burnout 3 vagy a DOA Ultimate.


Klikk!!!
Én leginkább a játék töltési idején húztam fel magam. Ez igazán fájdalmas lehet. Azokban a küldetésekben, amelyek során gyorsan kellene átjutni a területeken, a töltögetés hihetetlenül idegesítő. Az átvezető animációk alatt, amíg a játék közvetlen a lemezről olvasna be adatokat épp elég idő telik el ahhoz, hogy az ember végül kihúzza gépet konnektorból, s ez romba dönti a játék magával ragadó hangulatát is. Ha a legtöbb játékosnak 40 órába telik befejezni a játékot, fogadni merek, hogy legalább 90 percet a töltögető képernyő előtt ültek. Már önmagában ez a hiba elég lehet ahhoz, hogy elijessze azokat az Xbox tulajdonosokat, akik rendelkeznek PCvel is. Számomra ez olyan rossz élmény volt, hogy már azon gondolkodtam, megbabrálom az Xboxomat, és akkor majd lehetséges lesz közvetlenül a merevlemezről beolvasni a játékot, ezzel is csökkentve a töltési időt. De ekkor eszembe jutott, hogy csak a Sith-ek hajtanak végre illegális módosításokat az Xboxukon.

Eltekintve ezektől a hibáktól, nem is lehet tagadni a KotOR II nagyszerűségét. Több van benne abból, ami az első játékot olyan kiválóvá tette és elődjéhez képest számos fejlesztést is tartalmaz. Az első rész rajongói számára ez majdnem egy tökéletes folytatás. Az újaknak egy nagyszerű RPG. Biztos vagyok benne, hogy briliáns történetével, a magával ragadó játékmenettel, a csodálatos karakterekkel, a kifogástalan szinkronnal és a nagyszerű újrajátszhatóságával magával ragad majd benneteket.


Forrás: Gamespy

(Vissza)