Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2004.11.14. - Kwish

Chat szemezgetés...

A Hivatalos Oldal belinkelt egy lengyel portálon a Wirtualna Polska–n lezajlott chat-et (04.11.27). Nem fordítottam le az egészet, mert voltak benne olyan kérdések is, amiket már lerágott csontnak éreztem. De azért elég szépen sikerült szemezgetni belőle, mivel nem tudom mennyi ilyen lesz még, betettem az interjuhék közé. Érdekes...


Főkaraktert érintő kérdések

Rhunki: Tényleg Geralt a főkarakter? Nem is olyan régen még azt mondtátok, hogy csak NPC lesz…
M_Kicinski: Igen, Geralt lesz a játék főkaraktere. Csak nemrég döntöttünk erről. Ez azzal a ténnyel kapcsolatos, hogy a játéknak nagyon bonyolult lesz a története, ami nem lenne olyan jó egy olyan karakterrel, melyet mi hoztunk létre. Ezért döntöttünk úgy, hogy a könyvekből használjuk valamelyik karaktert és természetesen Geralt volt a választottunk.

Zapisy: A witcher inkább jó, vagy inkább gonosz?
M_Kicinski: Kezdetben Geralt semleges karakter lesz. De igazából a játékoson múlik, hogy végül jóként, vagy gonoszként végzi-e.

Resil: Hogyan lép a karakter újabb szintre? Ez amolyan tipikus D&D lesz, vagy valami más?
M_Kicinski: Saját tapasztalati rendszerünk van. Ennek az egyik legérdekesebb eleme az, hogy ugyanannak az ellenfélnek a legyőzéséért is eltérő XPket kaphatsz, attól függően, hogy a kardharcot, a kardcsapások folyamatát hogyan valósította meg a karakter.

farax_nwn: Ha Geraltot alakítjuk, hogyan oldjátok meg az első szint kérdését? Mindent figyelembe véve Geraltot nem igazán lehet kezdőnek nevezni...
M_Kicinski: Kezdetben hősünk sokkal gyengébb, mint ahogy azt a könyvekből ismerhetitek. Nem rendelkezik néhány fontos felszereléssel sem. A játékos egyik küldetése lesz annak kiderítése, hogy ez miért is van így. Így Geralt csak fokozatosan nyeri vissza korábbi erejét.

Rhunki: Csatlakozhatnak más karakterek Geralthoz, hogy csapatot alkossanak (legalább átmenetileg)?
M_Kicinski: Igen, néhány karakter csatlakozik a boszorkányvadászhoz. Ugyanakkor nem a játékos irányítja őket és csak akkor segítenek neki, ha valami érdekük fűződik a dologhoz.

Atruad: Geralt használhat majd bármilyen fegyvert vagy csak a két kardot?
M_Kicinski: A boszorkányvadász csak a kardokkal harcol. Az egész harcrendszer a kardvíváson alapul, mivel eltávolítottuk a másfajta fegyverek használatának lehetőségét, mert azok meglehetősen használhatatlanok a witcher számára. Rájöttünk, hogy ez a játékos szabadságát korlátozza, de az, hogy több karakter animációt készítsünk a tucatnyi fegyvernek, hogy ezzel növeljük a játékos szabadságát túlságosan idő igényesnek tűnt.

Egrimm: Hogyan oldjátok meg a witcher fegyverzetével kapcsolatos kérdést, találhat, vagy vásárolhat új kardokat és ezek továbbfejleszthetőek-e?
M_Kicinski: Igen, elcserélheted a kardodat (különféle módon), és képes leszel fejleszteni is a már rendelkezésedre álló fegyvereket mágikus eszközökkel, vagy például újrakovácsolással.

Rhunki: A kardokon kívül mi változhat még a witcher inventory-jában?
M_Kicinski: A boszorkányvadásznak lesz egy zsákja, amelyben mindenféle apróbb tárgyakat gyűjthet a küldetésekhez, mint például értékes tárgyak, dokumentumok, bájitalok, illetve ezek alkotórészei (ezek nagyon fontos dolgok). Általában véve olyan tárgyak lesznek, amiket könnyű behelyezni egy ilyen zsákba.

Geno: A zsák nagysága realisztikus lesz, vagy végtelen?
M_Kicinski: Bizonyára valósághű lesz, néhány olyan egyszerűsítéssel, ami elkerülhetetlen a számítógépes játékokban.

Aqua: Varázsolhat majd a főkarakter?
M_Kicinski: 5 witcher jelet használ majd, melyek már a könyvekből ismertek.

witcherfan: Képes lesz a witcher a mágikus tekercsek használatára? Tanulhat majd új jeleket?
M_Kicinski: A játék során egyre képzettebb lesz a jelek használatában. A számuk viszonylag alacsony, de mindegyiküknek különféle erő-szintjeik vannak, melyek egy újabb jellemzőt aktiválnak.
Ez a viszonylag alacsony szám azzal kapcsolatos, hogy a minőséget részesítjük előnyben a mennyiség előtt, és minden egyes jelnek érdekes vizuális effektusa lesz.

Geno: Mit tudtok mondani arról, hogy hogyan változik a főkarakter megjelenése a játék során és hogy mi befolyásolja azt?
M_Kicinski: Geralt kinézete a ruházatától függően változik (bár nem viselhet semmilyen nehézpáncélzatot). A bájitalok és nagyon sok tárgy is befolyásolhatja a karakter megjelenését.
(Vissza)


Játékmenetet érintő kérdések

Zbyszko_z_Bogdance: Mennyi időbe telik befejezni a játékot?
M_Kicinski: Jelenleg ezt nehéz megbecsülni, de a fő küldetés befejezése csak olyan 40 órába kerül majd.

ON_14_LAT: Szabadon lehet majd utazni a világtérképen?
M_Kicinski: A világ felfedezése során meglehetős szabadságban lesz részetek, de bizonyos körülmények között lesznek korlátozások.

narkol: Az idő telik majd a játék közben? Például, ha elkezdünk menni valahová 12 órakkor, akkor lesz-e 15 óra, mikor megérkezünk? Adott lesz a nap és a hónap?
M_Kicinski: Az idő telik majd a játékban és a nap-éjjel ciklus is benne lesz. Ugyanakkor nem jelenítjük meg a dátumot, mivel nagyon sok problémát okozna. Ha valaki otthagyná egy hétre a számítógépét, akkor a főkarakter elhalálozna az öregség miatt ;-)

Geno: Lesz valamilyen változás a környezetben a prófécia, és a közelítő Fagy miatt?
M_Kicinski: Igen, leginkább az emberek magatartása változik majd - valamiféle idegesség lesz rajtuk megfigyelhető.

Zbyszko_z_Bogdance: Lesznek sátáni elemek a játékban?
M_Kicinski: Nem több, mint a könyvekben. ;-)

WeaponofMassCreation: A játékban is lesz olyan jó, fekete humor, mint ami Sapkowski könyveiben?
M_Kicinski: Próbáltuk azt az atmoszférát megteremteni, ami a könyveket jellemzi, néha még közvetlen a könyvekből is vettünk dolgokat. Azt hiszem sikerült elérni azt a hangulatot - remélem, nem estünk túlzásba ;-)

Rogalik_21: Milyen nehézségi szintjei lesznek a játéknak?
M_Kicinski: Leginkább az a valószínű, hogy három szint lesz.

krzysi_marcinnnn: Gyerekek játszhatnak a játékkal?
M_Kicinski: Nem. A The Witcher az érett játékosokat célozza meg, mint ahogy Sapkowski könyvei is. A játékban - mint a könyvekben is - lesz bőven erőszak és erotika.

ON_14_LAT: Lesznek lovak a játékban?
M_Kicinski: A lovakat a hosszú távú utazásoknál használjuk, de ez leginkább a játékos képzeletében fog megtörténni.

Palladin: Azok akik soha nem olvasták a könyvet, vagy játszottak PnP RPGvel képesek lesznek majd nehézség nélkül játszania játékkal?
M_Kicinski: Bizonyára. A játék cselekményét úgy találtuk ki, hogy azoknak is érthető legyen, akik nem ismerik a könyveket. Az egész játékot egérről lehet irányítani, ami nagyon könnyűvé teszi a dolgot, főként a kezdők számára. A jóval tapasztaltabb játékosok használhatnak majd felhasználók által beállított billentyűket is, vagy a WSAD irányítást.
(Vissza)


Technikai kérdések

Mariusz_Lodz: Milyen grafikus enginet használ a játék?
M_Kicinski: A játék a BioWare Aurora Engine-jét használja, melyet programozóink alapvetően módosítottak. Mint ahogy látjátok a képeinken, rendkívül jó grafikai minőséget sikerült elérnünk, és minden egyes hónappal a játék egyre jobban és jobban néz ki.

Mariusz_Lodz: Milyen a kameranézet?
M_Kicinski: Két alap kamera-beállítás van a játékban. Az izometrikus nézet (ez az alapbeállítás) és a TPP nézet.

Rafcio_19: Milyen lesz a játék rendszerkövetelménye?
M_Kicinski: Még korai erre végső választ adni. Próbáljuk azt megtenni, amit csak lehet, hogy a játék még a közepes gépeken is menjen (néhány különleges effektus kikapcsolása után).
(Vissza)


Fejlesztés, kiadás kérdései

Mariusz_Lodz: Mikor láthatjuk a régóra várt játékot?
M_Kicinski: Szeretnénk a játékot a jövő évben befejezni, de a legfontosabb számunkra a játék minősége, és ha tovább tart, míg elérjük ezt a célkitűzést, akkor tovább fogunk dolgozni.

K2-Krzysiek: Mióta dolgoztok a játékon?
M_Kicinski: Teljes időben 2003 szeptemberétől.

K2-Krzysiek: Hányan dolgoztok a játékon?
M_Kicinski: Jelenleg 20 ember dolgozik a fejlesztő csapatban, de természetesen folyamatosan nő a banda.

K2-Krzysiek: Gondoltatok arra, hogy lesz PS2 vagy Xbox verzió?
M_Kicinski: Ez még magasabbra tenné a lécet, ami már most is elég magasan van. A jövőre nézve biztosan nem zárhatjuk ki a dolgot...

Mariusz_Lodz: Várhatunk majd valamilyen kiegészítőre?
M_Kicinski: Igen, de jelenleg a játék elkészítésére koncentrálunk.

Harry: Lesz demo?
M_Kicinski: Ez leginkább a jövőbeni nyugati kiadótól függ.

Geno: Mikorra várhatjuk az újabb trailert? Ugyan nemcsak a következő E3 kiállításon?
M_Kicinski: Még ennek az évnek a végén.

Atruad: Lesz még olyan akciótok, mint a Witcher’s Week? Nem féltek attól, hogy túl sok mindent felfedtetek a karakterről - és így a játékosok egyre több és több cuccot várnak majd, amit végül nem bírtok teljesíteni?
M_Kicinski: Hát igen, észrevettük, hogy evés közben jön meg az étvágy. De terveink szerint lesz még egy WW ennek az évnek a végén. Levontuk a következtetéseket az első rendezvényből, és megpróbáljuk a következőt még érdekesebbé tenni, ami nem feltétlenül jelent még több anyagot. Nem félünk attól, hogy túl sok részletet fednénk fel, mivel a legfontosabb rejtélyek a játék cselekményéhez, történetéhez kapcsolódnak, melyről még semmit sem árultunk el.

cziken: Ki adja majd ki a játékot Nyugaton (eddig erről még nem hallottunk semmit)?
M_Kicinski: Még nem kezdtük el a nyugati kiadó megkeresését. Decemberben kezdjük majd el erről a tárgyalásokat a Lyonban tartandó Games Connection vásáron (december 06). Megpróbálunk olyan kiadót találni, aki biztosítani tudja a legjobb minőségű megjelenést.

Adrain_K: Könnyű lesz meggyőzni a nyugati kiadót, ha nem ismeri a könyveket?
M_Kicinski: Általában mondva, eladni a játékos nyugatra a legnehezebb része a dolognak (no persze a játék elkészítésén kívül). A nyugati piacon nagyon nehéz reklámozni egy új terméket. Remélhetőleg, nekünk sikerül. Az első reakciók, már amit a külföldi oldalakon lehet látni, meglehetősen pozitív.

Linky: Mit tesztek, ha a játék nem lesz sikeres?
M_Kicinski: Őszintén szólva nem is foglalkozunk ezzel a lehetőséggel. Addig fogunk dolgozni rajta, amíg nem lesz elég jó a sikerhez.

Mariusz_Lodz: Tervezitek újabb játékok fejlesztését?
M_Kicinski: Pillanatnyilag nem.
(Vissza)


Forrás: Wirtualna Polska chat (ez közvetlen letöltés link a Hivatalos Oldalról)