Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.11.05. - Kwish

IGN interjuhé a fénykardokról (04.11.04)


Az IGN.com most hogy közeledik a játék megjelenése, kicsit rágyorsít a témára és meghatározott területeknek egy kicsit kiemelt figyelmet szentel majd a közeljövőben. Az első választásuk a fénykardokra esett...
Az interjuhét Mike Gallo producerrel (LucasArts) és Kevin Saunders fejlesztővel (Obsidian) folytatták, hogy kiderítsék, mint is várhatunk a KotOR2 fénykardjaitól.


A fénykard kiemelt jelentőségű egy Jedi szemszögéből. A Jedik maguk rakják össze a saját fénykardjukat s ez nem egyszerűen a béke eszköze, hanem a Jedi kiterjesztésének, meghosszabbításának tekinthető. Az Obsidian úgy döntött, hogy megnöveli a játékban a fénykardok jelentőségét, sokkal több lehetőséget adva a játékosoknak, beleértve ebbe mintegy féltucatnyi fénykard küzdelmi stílust, melyekből választani lehet.

IGN: Az első részben bizonyos kristályokat használhattunk arra, hogy megváltoztassuk a fénykardunk sajátosságait. A folytatásban lesznek új kristályok, és ha igen, elárulnátok néhánynak a nevét és a tulajdonságait?
Kevin Saunders: Közel tucatnyi új kristályt adtunk a játékhoz, s sok közülük jóval erősebb, mint amik az első részben voltak. Ezek változnak az egyszerű Adegan kristálytól a vágyva várt Ankarres zafírig, s a kristályok legtöbbje egyenesen a SW univerzumból származik. A kristályok biztosította előnyök jóval változatosabbak, mint amilyen az első részben volt.
Vannak aztán pletykák olyan hihetetlenül ritka kristályokról, melyek kötést alakítanak ki a tulajdonosukkal és ezáltal még erősebbekké lesznek. Ez a kapcsolat, kötés oly erős, hogy a kristály képességei és a színe még változni is képes attól függően, hogy mesterének viszonya hogyan változik az Erő sötét, illetve világos oldalával.
A fénykardokat fejleszteni lehet az új energia cellákkal, emitterekkel (sugárzók) és lencsékkel. Ezeket a fejlesztéseket a játék során találhatjátok meg, de, meghatározott készséget használva akár ti is készíthettek ilyeneket! Több mint 60 lehetséges fénykard fejlesztés létezik, ami tíz millió lehetséges kombinációt eredményez!

IGN: Lesznek új színek?
Mike Gallo: Számos új színből lehet majd választani, ezek közé tartozik az ezüst, a narancs és a világos zöld.

IGN: Lesz valamilyen új módja, hogy fénykard kristály szerezzünk?
Mike Gallo: Mármint úgy érted, más módja, mint hogy kiszedd az elhullott állatokból? Különböző módjai vannak annak, hogy új kristályt szerezzetek, lesznek küldetéshez kapcsolódóak, és persze még mindig találhatsz ilyeneket bizonyos különleges helyszíneken.

IGN: A dupla-pengés fénykard most valamilyen módon másképp lesz kezelve?
Kevin Saunders: Az eredeti KotOR-hoz hasonlóan a dupla-pengés fénykard úgy működik, mintha két fegyver lenne a karakternél és hasonló vele küzdeni, mintha mindkét kézben lenne egy-egy fegyver. Ezért a kétélű fénykard akkor a leghatásosabb, ha kevés, de nagyon erős "fénykard-upgrade"-ed van – így lehet a legtöbbet kihozni belőlük.Az érem másik oldala, hogy az egykezes fénykarddal való küzdelem hatékonyságát felturbóztuk. Így ez a harci stílus igazán életképes lesz a KotOR2-ben.

IGN: Mit árulhat el az ellenfélről a fénykardja színe?
Mike Gallo: Nyilvánvaló, hogy a vörös szín a Sötét Jedi, vagy Sith Nagyurak hagyományos színe, de ezek a fickók egyébként is könnyen felismerhetőek. No persze belefuthatsz majd más, fénykarddal rohangászó karakterbe is, de a szín nem igazán árul el semmi fontos, vagy jellemző dolgot.

IGN: A KotOR1-ben azért belekerült egy kis időbe, mire az ember megszerezte az első fénykardját. Mit várhatunk a KotOR2-től e tekintetben?
Mike Gallo: Nos, mivel ez egy RPG, és a fénykard az egyik legerősebb fegyver a játékban (és a Galaxisban) úgy kellett kezelnünk, mint egy nagyon különleges tárgyat. Nem kis feladat megszerezni a fénykardodat, és nem akarunk túl sokat elmondani arról, hogyan fogod megszerezni. A válasz a kérdés mikor részére, hogy éppen elég későn ahhoz, hogy ne boruljon fel a játékegyensúly de még éppen elég korán ahhoz, hogy a játékosok kellemes perceket töltsenek el azzal, hogy Jedi Lovagként rohangálnak a játék jelentős részében. Szándékosan ilyen homályosan fogalmazok, mert nem mindenki egy időben szerzi meg a fénykardját.
Kevin Saunders: Igen nagy tisztelettel kezeltük a fénykardot. Növeltük a hatékonyságát és a fejleszthetőségét és jóval ritkábbá is tettük. A saját fénykardod megalkotása az egyik legfontosabb küldetés a játékban és igen nagy eredmény. Azt mondhatjuk, hogy a játék nagyobbik részében meglesz a fénykardod, de a megszerzése tényleg egy olyan cél, amire törekedni kell.

IGN: Az első részben megvolt az a nagyon hasznos erőtrükk, mellyel eldobhattad a lézerkardod. Lesz a KotOR2-ben még egyéb olyan erőtrükk, ami befolyásolja a fénykardod?
Kevin Saunders: A KotOR2-ben a hét Jedi Fénykard Formációból hatot tanulhatsz meg (legfeljebb). Ezek olyan küzdelmi technikák, melyek hatékonysága a taktikai helyzettől függ. Bizonyos körülmények között mindegyik kiemelkedő, de megvannak a gyengéik is. Ha a karakter megtanulja a Jedi Fénykard Formációk jellemzőit és azt, hogyan váltson közöttük a harc közben lehetővé teszi számára, hogy elkerülje az egyébként halálosnak bizonyuló szituációt.
Például ott az Ataru formáció, melyet Qui-Gon használt az első részben, ami egy nagyon fókuszált forma és kiváló egyetlen ellenfél ellen, de sokkal kevésbé hatékony, ha épp lőnek az emberre. A Juyo formáció egy hihetetlenül nehéz harci stílus, melynek Mace Windu volt a mestere, egyszerűen elnyomja az ellenfelet a szeszélyes, kiszámíthatatlan mozdulatokkal, de jóval sérülékenyebbé teszi a Jedit a támadásokkal szemben.
Ezek a fénykard formációk a Sentinelek és a Guardianok jellemzői. A Consularok csak az alapokat tanulják meg, de aztán tanulmányozhatják az Erőformákat (Force Forms), melyek azt befolyásolják, hogyan használhatják az erőtrükkjeiket. Az Erő Befolyás például növeli nagyon sok erő trükk sebzését, de jobban megterheli a Jedi energiáit. Az Erő Affinitás lehetővé teszi a Jedi számára, hogy olyan mértékben koncentráljon, hogy még a harc közben visszanyerhesse erőpontjait. A fénykard formációkhoz hasonlóan ezeknek az Erőformáknak a mélyreható ismerete is befolyásolhatja a Jedi harci hatékonyságát.

IGN: Lesz valamilyen új animáció, vagy harci mozgás, amit a fénykard párbajok során láthatunk?
Mike Gallo: Ahogy szintet lépsz és egyre erősebbé válsz különböző animációkat kapsz bizonyos képesség esetén. Így ahogy a karakter egyre erősebb és erősebb lesz a grafikus ábrázolás, az animáció ezt vizuálisan is megmutatja a játékosoknak.
Kevin Saunders: Mindezek mellett a harci képességeket (PowA, Kritikus csapás, Szélroham) jobban kiegyensúlyoztuk és minden Jedi jobban hozzáfér ezekhez. A legügyesebb Jedi megváltoztathatja a harci stílusát, hogy az jobban passzoljon az adott helyzethez. Például egy nehéz páncélos ellenfélnek, mint pl. egy mandaloriai katona a szélroham az egyik legjobb megoldás, míg egy nagyobb életerővel, de gyengébb páncéllal rendelkező ellenfél ellen (sok szörny ilyen) a PowA lehet a leghatékonyabb. Ezek a harci képesség fejlesztések egyaránt javítják a taktikai lehetőségeket, és sokkal nagyobb választékot mutatnak a játékosoknak a harci animációkból.

Köszönjük Mikenak és Kevinnek az interjuhéra szánt időt. A következő néhány hétben több időt szentelünk majd a játéknak.

Szerző: Hilary Goldstein
Forrás (szöveg és kép): IGN PC


(Vissza)